Понеже продължават митовете и легендите как топката била безопасна за децата: Ново проучване на CDC: Децата и тийнейджърите на 18 и по-малко години, които са имали COVID-19, са **до 2,5 пъти по-склонни да бъдат наскоро диагностицирани с диабет след ...

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 00:11 ч.

Понеже продължават митовете и легендите как топката била безопасна за децата:

Ново проучване на CDC: Децата и тийнейджърите на 18 и по-малко години, които са имали COVID-19, са **до 2,5 пъти по-склонни да бъдат наскоро диагностицирани с диабет след инфекция**. Предотвратяването на COVID-19 сред децата и тийнейджърите е важно за забавяне на разпространението и защитата им от други възможни последици от болестта.

Моля, не слушайте лекари, които приказват измислици. Следете научните доказателства.

Радка Паунова
Радка Паунова
8 януари, 2022 в 09:43 ч.

За съжаление познавам дете, което на 16 г. след Ковид разви диабет.

Жанета Иванова
Жанета Иванова
11 януари, 2022 в 21:30 ч.

Радка Паунова майка ми след КОВИД започна да пие хапчета за диабет.

Anna Assenova
Anna Assenova
8 януари, 2022 в 10:29 ч.

Stanimir Stoykov , Milena Karamanova , Simeon Petrov , мисля вече на всички ни е ясно, че Ковид ще остане трайно в човешката популация и че не говорим за няколко седмици или месеци ДО. Ясно е и че в ЕС запазването на присъственото обучение възможно най-дълго е с приоритет. Ясно е и че в България всеобщото мнение е, че Ковид е грипче, ваксините са опасни и никакво масово ваксиниране, самосъзнание и самоограничаване не може да се очаква. Също така ясно е, че ще има нови и нови варианти, избягващи имунитета и е въпрос на случайност дали ще са по-леки или не, стига да дават предимство на вируса. При това положение, според вас какво е дългосрочното решение за ученици и студенти? Как трябва да бъде?

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 11:13 ч.

Anna Assenova Делта е заразен колкото Варицелата, Омикрон се доближава до морбили. При толкова заразен и опасен патоген мнението ми, че присъствено обучение по време на пандемия е немислимо се затвърждава. Разбирам доводите на някои родители и опитвам да проявявам разбиране, но ако толкова труд беше вложен в изпипване на ДО и осигуряване на максимално безопасна среда чрез маски, въздушни филтри и тн, колкото в мрънкането и оплюването на ДО, то нещата щяха да стоят по различен начин. В UK много голям брой деца са с дълготрайни увреждания от вируса.

Anna Assenova
Anna Assenova
8 януари, 2022 в 11:20 ч.

Simeon Petrov , аз съм съгласна с всичките ви аргументи по отношение на опасността на вируса, както и с ако-тата - питам в нашата конкретна реалност и дадености , със знанието, че ще следват други варианти толкова заразни или повече, евентуално и още по-опасни, какво е дългосрочното решение за децата - за всички, не само тези с амбициозни образовани родители, работещи хоум офис? Ако целта е да не се заразят изобщо, то това означава индивидуално решение за пълна изолация на семейството - друго няма как да сработи за Омикрон, а и сигурно за следващи варианти. Ковид 0 политика се вижда, че няма да бъде приложена изобщо в ЕС, освен ако Ковид не стане с поне 10% смъртност. Ваксините е ясно, че вече не работят срещу заразяване. Та затова питам дългосрочно според Вас какво трябва да се направи в реалността, с всичките й дадености, а не при изпълнение на пожелателните ако-та.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
8 януари, 2022 в 12:06 ч.

Anna Assenova моето лично решени за моето семейство е, че всички до 9то коляно, както се казва, сме ваксинирани. Детето ми си чака втора доза следващата седмица, защото за неговата възраст по-късно одобриха ваксините. След като и то бъде ваксинирано продължава да ходи на училище, когато училищата работят и спира да ходи, когато ги затварят, без да мрънкаме за това. Ако преценя, при много висок риск, също го спирам за няколко седмици. Разчитам на ваксините, че все още пазят от най-лошите последствия, независимо, че не предпазват от заразяване. Носим висок клас маски, избягваме ненужни срещи с хора. Не се разхождаме болни навън, правим тестове дори за лека хрема. Когато има спад на вълните живеем по-свободно. Това е моето решение и мисля, че ако всеки един от обществото се държи по-този начин ще можем да живеем с вируса с по-малко жертви.
Няма дългосрочно решение, има малки стъпки всеки ден от всеки един от нас.

Anna Assenova
Anna Assenova
8 януари, 2022 в 12:26 ч.

Milena Karamanova , моето лично решение е същото. При заразността на Омикрон, особено ако Вашата професия/работодател не позволява хоум офис и детето ви продължи да посещава училище, вероятността да се заразите през следващите 2-3 месеца е огромна (примерно 60%-70%) , а с хоризонт 3-4 години със следващи варианти на Ковид - реално ще стане 100% при личното решение, което сте описали. При това положение Вие самата сте приели риска от заразяване на децата Ви и възможните дългосрочни последици. За голяма част от семействата, при които хоум-офис е невъзможен, децата не са достатъчно самостоятелни, срещат трудности в обучението, а родителят няма собствен капацитет (физически, образователен, емоционален) да компенсира липсата на училище, съотношението полза/риск на ДО е отрицателно. По-горе бяха описани добре социалните и психически последствия за децата. Пиша го като човек, избрал миналата година ДО за детето си, като сега го отчитам за голяма грешка и то не по отношение на получаването на знания и самото обучение, които нашето семейство може да осигури, а защото няма как да компенсираме липсата на социален опит.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
8 януари, 2022 в 12:35 ч.

Anna Assenova аз не очаквам, че няма да се заразим, а че заради ваксините, ще минем по-леко. Също така не казвам, че децата не трябва да ходят на училище, а че не мисля, че е такъв проблем, че сумарно от началото на пандемията не са посещавали училище няколко месеца, поради затворени училища. За това казвам, че не разбирам защо при вариант да се затворят училищата за 2 седмици при пик на вълна, родителите подскачат все едно някой им е казал, че ще заключи децата им в зандан вовеки веков.

Anna Assenova
Anna Assenova
8 януари, 2022 в 12:49 ч.

Milena Karamanova , децата в шести и девети клас миналата година учиха присъствено около 30% от времето. Тази година, децата от пети клас нагоре досега в София бяха около 50% на ДО - това не са две седмици. Смятам, че от средата на януари за 2-3 седмици ще бъде по-добре децата да са онлайн. Но е изключително цинично това да е единствената и ПЪРВА истинска мярка. Оставя много поражения върху децата и ако дългосрочно се продължава по този начин, последствията ще са много сериозни и необратими, като в същото време предотвратените заразявания, тежко протичане и смърт на деца ще бъдат много малко. С това искам да кажа, че, уви, ще се заразят и ще има сериозни здравословни последствия, дори и постоянно да се прибягва до ДО,като абсолютно нищо друго не се предприема.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
8 януари, 2022 в 17:39 ч.

Anna Assenova ковид е с над 10% смъртност в някои възрастови групи, но това не трогва никого.

Антоанета Панайотова Чанева
Антоанета Панайотова Чанева
8 януари, 2022 в 09:06 ч.

Има една група английска за деца с дълъг ковид ако я разгледат всички ще видят за какво става дума.Какви поражения само

Mets Nat
Mets Nat
10 януари, 2022 в 19:47 ч.

Понеже са ни супер адекватни мерките, явно затова такива за деца няма... Нито им слагат маски, нито им искат сертификати.

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 13:09 ч.

Другият проблем е - диабетът е един от рисковите фактори за тежко протичане на ковид. Съответно, ако след прекаран ковид дете развие диабет, при следваща среща с вируса, ако детето не е ваксинирано, шансът за тежко протичане може да е по-висок.

Anna Assenova
Anna Assenova
8 януари, 2022 в 14:02 ч.

Simeon Petrov , ваксините вече практически не дават защита от заразяване. Няма все още изследвания, които да доказват, че при ваксинирани деца цитираните от Вас рискове за други заболявания ще бъдат съпоставими с тези при непреболедували, т.е. можем да очакваме, че и ваксинирани, изкарали Ковид, ще са с по-висок риск от развитие на диабет и др. хронични заболявания. Та не ми отговорихте какво е дългосрочното решение за училища и университети, без политика Ковид 0?

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 16:35 ч.

Anna Assenova инсталиране на въздушни филтри, модерни вентилационни системи, сензори за C02 за да се знае кога е правилно да се отвори за проветряване, преминаване към хибриден модел на обучение до края на пандемията (предимно ДО с частично присъствено, но в зависимост от заболяемостта). При по-траен спад на вълната може да се разшири до някаква степен обхвата на присъствено при взети всички необходими мерки - маски, дистанция, тестване, вентилация, карантина за болни и симптоматични и тн. Принципът на присъствено на всяка цена почва да става изключително нелеп и категорично е нужна адаптация. Намаляване на брой деца в учебна стая. ДО може да се адаптира към спецификите на различните видове обучение. Приоритет за присъствено може да се насочи към по-малките (заради проблемите с работещи родители и тн) и приоритет за качествено ДО за по-големите класове. Едно нещо е ясно обаче - НЯМА как нещата да са както преди за момента

Anna Assenova
Anna Assenova
9 януари, 2022 в 12:40 ч.

Simeon Petrov, при заразността на Омикрон е безсмислено да има ДО или строги ограничения само в училищата дългосрочно, не за 2-3 седмици на пик. Като погледнем ваксинираните държави, чийто училища са още във ваканция, се вижда ясно, че ограничаване на разпространението е много трудно и държавите реално се отказват от него, а фокусът е само да не се претоварва здравната система. За тестове и вентилационни системи съм абсолютно съгласна, но тъй като те струват пари, не очаквам да бъдат вложени у нас. Пикове на заразени с Ковид може да продължим да имаме още 10 години, за повечето деца ще бъде изключително вредно да са предимно ДО практически през целия си ученически живот. Неприятната истина е, че Ковид очевидно ще остане завинаги в човешката популация и избягване на заразяване вече е утопия, освен ако много бързо не бъдат направени стерилизиращи ваксини, което, поради природата на вируса, изглежда неособено осъществимо в обозрим кратък срок. Да причиняваме изолация единствено на децата, за които е много важен социалният опит, изграждането на самостоятелност и умения за решаване на проблеми, начини на общуване, вкл. със срещуположния пол, да ги лишим от истински приятелства "на живо", въобще не говоря за обучителните проблеми, за да отложим евентуално заразяване с няколко месеца (ако то не се случи през работещите им родители), вече няма никакъв смисъл.

Irena Ruseva
Irena Ruseva
8 януари, 2022 в 08:29 ч.

Без да съм медицинско лице, това съм си го мислила още когато се разбра за дългия ковид. Децата като цяло карат много заболявания по-леко от възрастните (напр. варицела), но това не означава, че вирусът при тях е различен и се държи по-щадящо като последици.

Marina Dinkova DK
Marina Dinkova DK
8 януари, 2022 в 00:37 ч.

И аз недоумявам от безхаберието и пълната безотговорност.
От днес (информация от преди няма и час) класът на дъщеря ми е под карантина. Официално има 1 болно дете с положителен PCR. Неофициално болни са 7 деца. За 4 присъствени дни.
Толкова за контрола, тестването и опазването в училище. За едно от тях се твърди, че е трябвало да бъде под карантина като контактно, но са го пратили на училище. Бясна съм.
Детето ми е с първа доза от преди 10 дни, ние с мъжа ми и другите ни две деца сме и с бустер. Силно се надявам да имаме някаква защита...

Irina Popova
Irina Popova
8 януари, 2022 в 00:40 ч.

Откакто свят светува децата плащат грешките на родителите си, а родителите биват наказвани за грешките чрез децата. 😢

Milena Karamanova
Milena Karamanova
8 януари, 2022 в 00:26 ч.

За това не го разбирам зорът на родителите децата им да ходят присъствено. Жертва се здраве за някакво образование, което още много преди пандемията е под въпрос колко е качествено. После част от заразените деца ще финишират с хронични здравословни проблеми за цял живот, което е много по-страшно от това да изпуснат няколко месеца безсмилсено търкане на чина в училище.

Polia Spasova
Polia Spasova
8 януари, 2022 в 07:12 ч.

Milena Karamanova след като говорите с такава категоричност, може би такъв отговор ще ви направи впечатление - правилно сте го казали "не го разбирам", не говорете за неща, които не разбирате. Децата са под близо 2 годишна изолация. Онлайн обучението не работи, да, може да работи при някакъв 1 процент, чиито родители са се превърнали в килийни учители или при още някакъв 0,5 процента (преди години по наше този процент беше по-голям) деца със самосъзнание и при останалите 98,5% трагедията е пълна. Много ми е любимо родители на този 1,5% да развяват знамето, че който искал да учи винаги щял да намери начин и т н. Няколкото месеца скоро ще станат 2 години почти, 70% от които прекарани вкъщи. Има второкласници, които не могат да пишат още. Аз говоря с децата си всеки ден, както вярвам всеки родител и виждам каква агресия, хиперактивност, загуба на умения да общуват се е получила от този вакум при ежедневните случки в училище. В момента времето на учители, ако има такива тук ще го потвърдят, минава в решаване на измислени конфликти, защото децата наваксват липсата на контакти - примерно дете, обучавано, възпитавано открадва вещи на други няколко, защото просто има нужда нещо да му се случи. И от там стават хиляди неща. Всеки ден има такива случаи, преди няколко дни видяхте по телевизията един от многото. Вярвайте, на учителите им е много тежко в момента, защото не могат да си свършат работата от това да бъдат психолози по цял ден, като повечето от тях не са и нямат желание да бъдат. Това е толкова дълга и тежка тема с необратими последствия и много жалко ако я свеждате до простото "мързи ги да си гледат децата", "зора им е някой друг да им гледа децата" и прочие тъпи опорки. Да, няма по-голяма ценност от човешкия живот, но гледате доста еднострачиво на нещата. Доста.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
8 януари, 2022 в 08:48 ч.

Polia Spasova само едно ще ви попитам, понеже го твърдите. Защо казвате, че децата са били 2 години в изолация? Аз не знам в България децата да не са ходили на училище 2 години и да са били залостени вкъщи. Сметнете точно колко време общо децата не са ходили на училище заради локдаун.
Колкото до трагедиите, които описвате в учлище - в училище винаги са се крадяли вещи, винаги е имало конфликти между някои деца, винаги е имало деца, които учат повече и такива, които не желят да учат, имало е гаменчета, зубъри и всякакви типажи. Учителите винаги са се сблъсквали с тези неща. Това е нормалната среда, тя винаги е била такава, не се получила от сумарно няколко месеца не ходене на училище. И да животът и здравето са с предимство, няма но. Кел файда ако второкласникът се е научил да пише един месец по-рано, но трябва да е инсулинозависим до края на живота си, защото е хванал лекото вирусче.

Polia Spasova
Polia Spasova
8 януари, 2022 в 09:00 ч.

Milena Karamanova имам един въпрос към Вас - с деца ли работите? Ако отговорът Ви е не, няма какво да говорим повече. Няма как да Ви обясня, защото не можете и не искате да видите зловещата разлика в поведението на децата отпреди 2 години. Ако е да - и за там мога да кажа много ако предвид естеството на групата е подходящо да водим тази дискусия тук. И в двата случая резултатът ще е "кел файда" за двете страни.

Mina Apostolova
Mina Apostolova
8 януари, 2022 в 09:03 ч.

Milena Karamanova браво

Kalina Kostova
Kalina Kostova
8 януари, 2022 в 09:11 ч.

Polia Spasova , 5 лайка да можех да Ви сложа!

Milena Karamanova
Milena Karamanova
8 януари, 2022 в 09:22 ч.

Polia Spasova сумарно колко учебни дни са порпуснали децата, конкретно заради пандемията?
Какво направиха родителите, за да ходят децата им на училище? Какво направиха учителите? Ваксинираха ли се? Спазваха ли стриктно мерки? Задържаха ли вкъщи децата със симптоми? Тестваха ли ги преди да ги псунат обранто сополиви и кашлящи? Връщаха ли ги от училище, като видят, че очеизвадно са болни? Обясниха ли им защо трябва да носят маски или ги поощряваха да не носят?
Само мрънкане и оплаквания и някой друг е виновен...

Milena Karamanova
Milena Karamanova
8 януари, 2022 в 10:06 ч.

Polia Spasova и още един въпрос имам, работите ли с деца в болница? Виждала ли сте преди това абсолютно здраво дете с мултисистемен възпалителен синдром в следствие на Ковид. Да, има ги тези деца и в България, нищо че медиите не ги споменават. И не, не са само единици. Виждала ли сте как родителите стоят до интензивното със седмици и се молят детето им да оцелее, а после си задават въпроса, ако оцелее с какви доживотни поражения на всички важни органи ще е? Повярвайте ми, в този момент изобщо не ги интересува дали детето им може да пише във втори клас. Вие ми разправяте какъв голям проблем е, че Петърчо откраднал химикалката на Марийка в училище, защото му е скучно и как на учителите им било трудно да се справят с тези проблеми, а питате ли се колко им е трудно на лекарите да се борят за живота на дете след Ковид?

Polia Spasova
Polia Spasova
9 януари, 2022 в 09:13 ч.

Stef Kehaiova , загубите не се обясняват, пред тях се смиряваме, това мога да кажа на вас и детето Ви. Съжалявам за загубата Ви.

Stanimir Stoykov
Stanimir Stoykov
8 януари, 2022 в 00:12 ч.

Не бе, пускайте си децата спокойно на училище да карат по един ковид всяка година, нали е "леко", здравички ще растат 🙂

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 00:13 ч.

Stanimir Stoykov как само по един. То накрая ще стане по 1 топка за всеки сезон

Stanimir Stoykov
Stanimir Stoykov
8 януари, 2022 в 00:14 ч.

Simeon Petrov Възможно е. Ама нали "го карат леко" значи няма от какво да се тревожим 😉

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 00:15 ч.

Stanimir Stoykov "mildly hospitalized" intensifies

Stanimir Stoykov
Stanimir Stoykov
8 януари, 2022 в 00:16 ч.

Simeon Petrov mild diabetes, mild autoimmune disease, mild brain, vascular, heart damage, mild long COVID etc...

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 00:17 ч.

Stanimir Stoykov mildly disfunctional

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 01:18 ч.

Stanimir Stoykov преди 2 дни обяснявам по телефона на зам.директорката, че не искам да пускам дъщеря ми, ама трябвало до ходи за класни и изпити лично 'щото министъра така искал.
Ми аз не искам, на Омикрончо му е достатъчно само да я оставя в училище за 15 мин. Какво го интересува класното!?! Еми не искам да я пусна, чудя се да рискувам ли двойки за срока, както се оказа, че можело да стане ако не отиде.

Kalina Sato
Kalina Sato
8 януари, 2022 в 01:30 ч.

Maya Panayotova Подайте си документи за ОРЕС по избор или по мед. причини (на детето , ако има такива, или ако има застрашен член на семейството). Нямат право да пишат двойки на нещо, което не се е състояло. Кое оценяват с двойка, такова нещо е нарушение и много добре го знаят директори и преподаватели??? Пиша това, за да вземете предвид, в случай,че не сте все още в ОРЕС при следните условия:По здравословни причини: Наредба 10 Чл. 40г. (1) За обучение от разстояние в електронна
среда в случаите по чл. 40а, ал. 3 и ал. 4, т. 1 и 2 ученикът при
условията на чл. 12, ал. 2 от ЗПУО подава заявление до директора
на училището. Към заявлението се прилага декларация от
родителите за осигурени условия за провеждане на обучението и
медицински документ.
(2) При възможност училището да осигури обучение от
разстояние в електронна среда директорът информира родителя
за това не по-късно от следващия работен ден след подаване на
заявлението или в същия срок изпраща документите на
началника на РУО за проучване на възможностите друго училище
да осигури обучението.
(3) Началникът на РУО информира родителя не по-късно
от 3 работни дни от датата на подаване на заявлението относно
възможността за осигуряване на обучението от друго училище.
(4) За включване на ученика в обучение от разстояние
в електронна среда директорът на училището, в което е записан
ученикът, издава заповед.

Kalina Sato
Kalina Sato
8 януари, 2022 в 01:31 ч.

Maya Panayotova По избор на ученика или родителя(чл. 40а, ал. 4, т. 3) Наредба 10: Чл. 40д. (1) За обучение от разстояние в електронна
среда в случаите по чл. 40а, ал. 4, т. 3 ученикът, при условията
на чл. 12, ал. 2 от ЗПУО, подава заявление чрез директора на
училището до началника на регионалното управление на
образованието. Към заявлението се прилага декларация от
родителите за осигурени условия за провеждане на обучението.
(2) В деня на подаването на документите по ал. 1
директорът на училището ги изпраща до началника на РУО заедно
с информация за успеха, отсъствията и ангажираността на
ученика в процеса на обучение за предходната учебна година и
до момента, ако ученикът се е обучавал в същото училище.
(3) Началникът на регионалното управление на
образованието разрешава обучение от разстояние в електронна
среда за ученика по чл. 40а, ал. 4, т. 3 въз основа на информация
за успеха, отсъствията и ангажираността на ученика за
предходната учебна година и до момента и уведомява родителя и
директора на училището, в което е записан ученикът, в срок 3
работни дни от датата на подаване на заявлението относно
възможността за осигуряване на обучението.
(4) За включване на ученика в обучение от разстояние
в електронна среда директорът на училището, в което е записан
ученикът, издава заповед.

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 01:45 ч.

Kalina Sato хм. Така бяхме миналата година. Аз казах, че искам да подадем същата декларация и тя ми обясни, че вече не било така и дори пак да я одобрят пак трябва да се явява на класни, контролни и изпити ако съответния учител поиска.

Simeon Petrov
Simeon Petrov
8 януари, 2022 в 01:45 ч.

Maya Panayotova излъгали са ви

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 01:48 ч.

Simeon Petrov значи в понеделник ще кажа, че съм се консултирала с адвокат и искам да подам декларация и че имаме право да я изпитват онлайн.

Kalina Sato
Kalina Sato
8 януари, 2022 в 01:53 ч.

Maya Panayotova Това НЕ Е вярно! Не се поддавайте на заблуди, просто огъват ръце, ако и на когото могат. Това с класните, контролните и т.н. касае онези, които подписват декларация, че не желаят децата им да се тестват, за деца, които нямат зелен сертификат и не са ваксинирани (едит: те практически нямат основания да са в ОРЕС - за тях решава МОН при какви условия се връщат, но те са в края на краищата в "присъствено" обучение, затова и техните изпитвания могат да бъдат търсени по описания от Вас начин). За останалите, които са допуснати официално от РУО или директор (по по-гореописаните правила и стъпки) важат условията на наредба 10 и ЗПУО - в тях изрично е упоменато,че изпитванията са изцяло онлайн. За тези деца има критерии, които трябва да са изпълнени - ясно описани в насоките - да са отговорни, да присъстват в час редовно и да са отговорно ангажирани в учебния процес. Всяко привикване в училище е нарушение на закона, нито преподаватели, нито директор, нито министри стоят над закона!!!

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 01:59 ч.

Stef Kehaiova 7ми

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 02:06 ч.

Kalina Sato тя всъщност има зелен сертификат, защото е ваксинирана. Когато беше 6ти клас, миналата година, лекувахме анорексия, сега е доста по-добре. Обаче през октомври, както си е ваксинирина, хвана някакъв вирус в училище и на 7мия ден беше с пневмония, въпреки отр.ПСР. Също така за 6ти клас психиатъра, който води лечението издаде документ, че препоръчва дистанционно обучение. Тя беше и все още е, с много отслабена имунна система, едва ли ваксината ще я спаси, още повече, че е преди 5 месеца сложена. Проблема е сега, че психиатъра почина и ние още не сме намерили друг. Не знам какъв медицински документ да приложа към декларацията/молба за дистанционно обучение. Попитах зам.директорката да ми каже какво искат да представим като документ, но тя ми обясни това, което писах в предишния коментар. Едва ли не и да я одобрят, пак трябва да ходи за изпитите, по новата заповед на министъра.

Kalina Sato
Kalina Sato
8 януари, 2022 в 02:07 ч.

Stanimir Stoykov Щото така си го разбира българският родител имунитета - като мускул - да си го натренират от първа ръка - интензивно в класната стая. Социализация чрез обмен на вируси и бактерии - много е ценно насред пандемия - дето се казва - да пиеш вода от извора.

Kalina Sato
Kalina Sato
8 януари, 2022 в 02:12 ч.

Maya Panayotova Личният лекар сигурно също е запознат с проблемите на детето, може да напише препоръка и да приложите към документацията. Зеленият сертификат не е пречка за това. Има много ваксинирани деца, които са с хронични заболявания и са в ОРЕС. Никой в училище не спазва нито хигиена, нито дистанция, нито мерки. Така че заразяването е въпрос на време - много кратко с омикрон....Изобщо не чакайте.

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 02:17 ч.

Kalina Sato ооо не, аз не го разбирам така. Просто в началото на учебната година я пуснах да започне училище, защото е ваксинирана и имаше много антитела от ваксината и се престраших, но след като се разболя октомври повече не съм я пускала, нищо че 7ми клас е важен, по-важно ми е здравето. Обаче ето сега този тормоз с присъственото изпитване. И аз затова попитах зам.дир. дали може пак да подадем декларация. В училището изобщо никога не сме казвали, че е ваксинирана.

Kalina Sato
Kalina Sato
8 януари, 2022 в 02:30 ч.

Maya Panayotova Коментарът ми не конкретизира и не е отправен към Вас, но уви, това е общият случай, масово родителите считат, че имунитет така се гради. Само че някои деца са по-крехки, зачисленият "любим градински сопол" не е геройство и всеки родител си знае детето най-добре. Разбира се,че не живеем в стерилен свят, но от дете до дете (респ. от човек до човек) има огромна разлика по отношение на куп неща, едно от тях е здравето. Никой не е избирал комбинацията от гени, на които е плод. Някак не приемам презрителното отношение, с което у нас се отхвърля правото на нормален живот на хора с хроничен здравословен проблем. А това е масовката - тя е горда със своите умопомрачителни балкански гени, обилно полети с 40-градусова ракия, поклащащи таз на някоя кръшна чалга, непременно подскачащи в ледените води насред зима за някой празник, цветисто псуващи от сутрин до здрач или влачещи зелен градински сопол - според възрастта...ами човек не е само гените си. Да погледнем отвъд тях ми се ще, зрялото, цивилизовано общество се познава по отношението си именно към крехките хора - възрастни, слаби, тежко или хронично болни...

Sof Ia
Sof Ia
8 януари, 2022 в 09:22 ч.

Stanimir Stoykov Точно така разсъждават масово, за съжаление.

Маги Харалампиева
Маги Харалампиева
8 януари, 2022 в 09:34 ч.

Maya Panayotova в интерес на истината, скоро и аз чух, че оформянето на оценка ще се извършва само присъствено, независимо от формата на обучение. Нова заповед на министъра било. Проверете обстойно всички опции. Успех!

Irena Yor
Irena Yor
8 януари, 2022 в 15:58 ч.

Maya Panayotova Е добре де ваксинирайте я. Пуснете я с маска и предпазни средства. И поискайте да е в отделна стая сама. То пък от един път няма да се зарази. Синът ми миналата година беше в ОРЕС. От училището настояваха всички изпити обаче да са присъствено (беше 7 клас). Ми не се зарази.

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 16:34 ч.

Irena Yor вие май не сте чела всички коментари

Irena Yor
Irena Yor
8 януари, 2022 в 16:41 ч.

Maya Panayotova Да само главния, и няколко след.

Maya Panayotova
Maya Panayotova
8 януари, 2022 в 16:43 ч.

Irena Yor
1. Ваксинирана е
2. Октомври, както е ваксинирана и с маска FFP2, се зарази с вирус в училище, отр.ПСР, но разви двустранна пневмония на 7мия ден.
3. Тя има и друг здравословен проблем
4. Нищо от миналата година не може да се сравни със заразността на Омикрон.
5. Така че, какво се е случило с вашия син изобщо няма връзка с нашия случай.

Irena Yor
Irena Yor
8 януари, 2022 в 16:49 ч.

Maya Panayotova Разбира се, че при всеки е различно. Просто ви давам пример, че не е задължително да се заразите. Говорете с директора, сигурна съм , че ще ви разберат (при толкова заболявания и проблеми) и ще намерите вариант. Синът ми го изпитваха в отделна стая само той и класната. Друг ите учители даваха контролните, а тя га пазеше. Варианти има. П. С И да не става по телефона, ще трябва лично да отидете и да споделите всичките си тревоги.

Yana Chamurliyska
Yana Chamurliyska
9 януари, 2022 в 11:14 ч.

Irena Yor, това е в разрез със закона и наредбата, и разрешението за ОРЕС изобщо. И Вас не са могли да Ви накарат да го правите, защото противоречи на гореизброените. Същото е и сега. Maya Panayotova, бележка от ОПЛ е напълно достатъчна при изброените неща. И не могат да Ви принудят да си пуснете детето в тази среда. По-горе са Ви посочили всички основания по ал., т. и наредби.
Аман от глупостите им и извиването на ръце на отговорните. Аман!
П.С. Неявяване на класно не е двойка, а просто една оценка по-малко. Което може отново да се оспорва като ощетяване на детето, в разрез отново на посочените.

Irena Yor
Irena Yor
9 януари, 2022 в 11:54 ч.

Yana Chamurliyska Ако правилно съм разбрала детето е 7 клас, защо трябва да им правят проблеми. Най- добрия вариант е да се разберат с директора и учителите и да намерят вариант най- малко рисков за детето. Закона си е закон, но той няма да промени отношението на учителите към детето.

Yana Chamurliyska
Yana Chamurliyska
9 януари, 2022 в 12:01 ч.

Irena Yor, защото какво като е седми клас? Цялото семейство да си върти д-то на чекрък и да рискува в пъти по-сериозни потенциални последици от евентуално отношение на учители?
Това човек да си знае правата (и задълженията) и да изисква законите да се спазват може да се случва и възпитано. Колко години ще ни отнеме да го научим?
По тия ширини все "по-другия начин" гледаме да се оправим и ангро даваме съвети за преклонената
главица. Това ли е примерът,който да даваме на тия седмокласници? Да си трайкаме, да не отстояваме редното и да затваряме очи? Освен кандидатстването, има и други важни уроци в тоя живот, които да дадем на точно тия, 13-годишните. За да не цъкаме с език утре колко са нефелни.

Irena Yor
Irena Yor
9 януари, 2022 в 12:11 ч.

Yana Chamurliyska Не преклонена глава, а компромис и разбирателство. Какво като си настоявате на правата. Да не би да задължите учителите да му преподават, да не го викат на консултации сега или лятото. Ми като му дадат нарочно тест не по материала и му напишат ниска оценка и кажат, че е за консултация, кое точно от закона им го забранява? Да естествено важно е само БЕЛ и МАТ , дано учителките обаче да са разбрани, а не да са заети и да забравят да влизат в часовете. Кой закон ще го спре това? Ми може камерата да е накриво та да не се вижда дъската.... Кой ще го спре това? Закона ли? Споделих мнение, защото сме минали по този път . Разбира се всеки родител сам гради щастието и бъдещето на детето си и само той може да прецени какво е най- добро за него.

Maya Panayotova
Maya Panayotova
10 януари, 2022 в 18:40 ч.

Kalina Sato здравейте, имам новини. Днес говорих със зам.директорката отново, която се е посъветвала и с главния директор на училището. Каза че наистина обстановката започнала да става притеснителна и по-добре да си пуснем заявлението за Дистанционно обучение, за да запазим здравето на детето. Много съм щастлива, че проявиха разум и разбиране!

Kalina Sato
Kalina Sato
10 януари, 2022 в 19:41 ч.

Maya Panayotova Браво на Вас, че си отстоявахте до успех правото на здраве и живот на детето!💗


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари