Коя ваксина против коронавирус да изберем и защо (не)можем да ги сравним една с друга? Понеже публикацията ми за това как работят ваксините събра интересуващи се хора, сега искам да отговоря и на този въпрос, за да съм в помощ на колебаещите ...

Georgi Manchev
Georgi Manchev
23 май, 2021 в 20:30 ч.

Коя ваксина против коронавирус да изберем и защо (не)можем да ги сравним една с друга?

Понеже публикацията ми за това как работят ваксините събра интересуващи се хора, сега искам да отговоря и на този въпрос, за да съм в помощ на колебаещите се.
Ваксините на Pfizer и Moderna имат изключително висока ефикасност - 95 и 94 процента. Докато Johnson&Johnson е 66 процента, а Astra Zeneca 67% ефикасност. От това може да заключим, че последните две ваксини са по-лоши от първите две. Но това предположение е ГРЕШНО. Тези цифри са дори не най-важното нещо, по което да се сравнява ефикасността на ваксините.
В клиничните изпитания на всяка ваксина участват десетки хиляди хора. В самото начало, те се разделят на две групи - едни, които ще получат истинската ваксина и други, които ще получат плацебо/фалшива такава. След това тези групи от хора продължават да живеят живота си нормално, а учените започват да наблюдават дали ще се заразят от ковид през следващите няколко месеца. В клиничните изпитания на Pfizer например са участвали 43 хил. души. Накрая на проучването 170 човека са били заразени с ковид. И групата, към която спадат тези хора, определя процента ефикасност, който толкова лансират по телевизиите и интернет. Ако например 85 от заразените са от групата на ваксинираните и 85 са от тези с поставена плацебо ваксина, това ще означава, че е точно толкова вероятно да се разболеем от ковид с ваксина, колкото и без ваксина и така процента ефективност щеше да е 0. Ако всички 170 болни бяха в групата на плацебо и 0 бяха от групата на реално ваксинираните, процента на ефикасност щеше да е 100. При това конкретно излседване, 162 болни са били от плацебо групата и 8 от ваксинираните с истинска Pfizer, за това процента и на ефикасност е 95. Но това не означава, че на всеки 100 ваксинирани 5 ще се зарязят. Това означава само и единствено, че при среща с ковид вируса, шанса да се разболеете е 5% спрямо ако не бяхте ваксинирани. Процента на ефикасност на всички ваксини се изчислява точно чрез това клинично изследване. Но клиничните изследвания са се провели през различни периоди на 2020/2021 година! Moderna и Pfizer са провели тези проучвания САМО в САЩ от август до ноември 2020, когато е имало около 15 болни на 100 хиляди. Johnson&Johnson са провели проучването си в по-голямата му част в Южна Африка и Бразилия от средата на ноември 2020 до февруари 2021, когато средно е имало около 60 болни на 100 хиляди и щамовете са били различни, много по-заразни. За това, за да могат да бъдат сравнени ваксините една с друга, трябва клиничните им изпитания да са били направени по едно и също време, на едно и също място.
Сега да се върнем към най-важното нещо, което ваксината трябва да свърши. И ако си мислите, че това е да ви предпази от заразяване, жестоко се лъжете. Всъщност няма 100 процентова защита срещу нищо! Нека погледнем една среща с коронавируса. Най-идеалният ни вариант е да не се разболеем изобщо, следващия е ако се разболеем, то да нямаме симптоми, след това да имаме средни симптоми, после е възможно да имаме тежки симптоми, след това хоспитализация и накрая смърт. Истинската цел и смисъл на ваксините против ковид е да ви предпазят от тежките симптоми, хоспитализацията или смъртта! И това е едно нещо, което обединява всички ваксини. Докато в плацебо групите има хора, които са били хоспитализирани или са починали, от групите хора с поставени истински ваксини НЯМА НИТО ЕДИН ХОСПИТАЛИЗИРАН ИЛИ ПОЧИНАЛ човек от ковид. Това е истинската сила на ваксините!
Въпросът не е коя ваксина ще ви предпази от заразяване с ковид, а коя ще ви спаси жив! За това коя ваксина да изберем? Отговорихте ли си сами? Тази, до която може първо да се доберете! Не умирайте с тръба в устата!

Ivelina Arazova
Ivelina Arazova
23 май, 2021 в 23:47 ч.

Дано думите ви бъдат възприети, защото докато вие пишете това, из нета се разнася друго. Често си мисля, че сме стигнали дъното на тъпотата, но не, винаги има какво ме изуми -

Kalina Georgieva
Kalina Georgieva
24 май, 2021 в 00:02 ч.

Ivelina Arazova това ми изглежда като провокативен пост, не мога да повярвам, че някой може да е толкова тъп, че да напише това сериозно!

Ivelina Arazova
Ivelina Arazova
24 май, 2021 в 00:21 ч.

Kalina Georgieva Не знам, каква е била идеята, но публикацията нищо не е. Да бяхте видели коментарите под нея 🙈

Ivelina Arazova
Ivelina Arazova
24 май, 2021 в 00:23 ч.

Kalina Georgieva

Ivelina Arazova
Ivelina Arazova
24 май, 2021 в 00:24 ч.

Kalina Georgieva Нямах шанс да снимам всичко

Маргарита Димитрова
Маргарита Димитрова
24 май, 2021 в 00:28 ч.

Ivelina Arazova ⚠️Ааааааааааааааааааааа,не ... не се издържа‼️🤮

Златин Златинов
Златин Златинов
24 май, 2021 в 09:33 ч.

Kalina Georgieva По-лошото е че има хора които вярват на това...

Vanushka Tuerk
Vanushka Tuerk
24 май, 2021 в 10:56 ч.

Златин Златинов Отчайващо и тъжно е, че образовани хора разпространяват тези абсурди и буквално тъпотии.

Милена Павлова
Милена Павлова
24 май, 2021 в 16:04 ч.

Ivelina Arazova Сега разбирам защо разни хора приказват, че може да залепиш магнит на мястото на убождането на ваксинираните...ужас, ужас! Дъното на тъпотата се оказва бездънно.

Милена Павлова
Милена Павлова
24 май, 2021 в 16:09 ч.

Kalina Georgieva Явно може, защото и аз чух за някакви метали, дето вкарвали с ваксините, и не разбрах какво изобщо ми говорят, а то ето къде четат глупостите.

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
23 май, 2021 в 20:34 ч.

абсолютно правилно - но вече няма смисъл

Николай Христов
Николай Христов
23 май, 2021 в 23:20 ч.

Псолютно. АЗ умрЕ

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
23 май, 2021 в 20:38 ч.

сега има всичко и всеки може да се ваксинира по един или друг начин и пак сме последни по % ваксинирани

Georgi Manchev
Georgi Manchev
23 май, 2021 в 21:31 ч.

Alexander Nossikoff Съгласен съм! Но по селата забелязвам, че има по един вид ваксини и възрастните хора все чакат правилната, защото децата ги посъветвали така.

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
23 май, 2021 в 20:37 ч.

после имаше достъпна вектoрна (Astra Zeneca) и докато обяснявах, че най-добрата ваксина е сложената такава, пак обществото се настрои срещу нея

Нети Дамянова
Нети Дамянова
26 май, 2021 в 10:20 ч.

Alexander Nossikoff То обществото не се е настроило само, целенасочено беше настройвано против ваксините по всякакви начини.

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 15:37 ч.

Ами не е най-добрата сложена такава за хората, които умряха от тромбоза и подобни усложнения, кажете го на тях. Вече се знае, че има пряка връзка...

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 15:40 ч.

И аз мислех, че е целенасочено, ама щом от UK (!) препоръчаха млади жени като мен да си сложат Pfizer...де да знам. Какъв интерес имат те да настройват хората срещу AZ?

Кети Богословова
Кети Богословова
27 май, 2021 в 00:03 ч.
Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
27 май, 2021 в 00:06 ч.

Кети Богословова , този случай се изясни отдавна. Дамата е имала автоимунно заболяване, което е компрометирало имунитета.

Tzvetan Trendafilov
Tzvetan Trendafilov
27 май, 2021 в 05:51 ч.

Кети Богословова Хайде прочетете съпъдстващите заболявания на жената и тогава правете изводи

Кети Богословова
Кети Богословова
27 май, 2021 в 15:00 ч.

Tzvetan Trendafilov , прочела съм ги, и? Демиелинизиращия процес е причина за смърт, така ли? Или склеродермията?Постнах това, понеже в оригиналния пост е написано с големи букви, че в групите с поставени истински ваксини НЯМА НИТО ЕДИН ХОСПИТАЛИЗИРАН ИЛИ ПОЧИНАЛ. Което очеизвадно не е вярно в светлината на този случай, дори да е единствен.

Кети Богословова
Кети Богословова
27 май, 2021 в 15:01 ч.

Vessela Ivanova , да, но твърдението по-горе пак не е вярно! Има един починал с две дози на Файзър!

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 15:41 ч.

Vessela Ivanova И какво от това???

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
27 май, 2021 в 17:18 ч.

Добре, защо има толкова починали хора след две дози от Пфайзер и други ваксини? Нали уж предпазваше от смърт? Казвам го като човек, ваксинирал се с първа доза АЗ и който би си поставил втора доза Пфайзер, ако беше проучено достатъчно смесването...

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
27 май, 2021 в 17:46 ч.

Marina Davidkova-Atanasova , къде са тези "толкова починали хора след две дози Пфайзер"?

Georgi Manchev
Georgi Manchev
27 май, 2021 в 19:47 ч.

Vessela Ivanova е как къде, по българските телевизии най-вероятно :D

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 14:48 ч.

Georgi Manchev и в световен мащаб са, въпросът е защо продължава да се твърди, че ваксината предпазва 100% от смърт, това е невярно твърдение...да кажат реални проценти. Нищо не е стопроцентово.

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 15:26 ч.

По настоящи данни между 80-97%. Не е коректно да казваме за починали след две дози, ама тя е починала, 'щото.... Починала е, защото няма стопроцентова защита срещу смърт дори след две дози.

Georgi Manchev
Georgi Manchev
28 май, 2021 в 15:30 ч.

Твърдението е, че по време на клиничните изпитания нито един от хората, разболяли се след поставена ваксина, не се е наложило да бъде хоспитализиран или е починал от вируса. И това е валидно за всички ваксини на пазара. Ако за вас това означава "ваксината предпазва 100% от смърт", това е чисто ваше твърдение и изцяло ваше проучване, което не знам къде и как сте провели. Рядко общувам с антиваксъри, за това ще използвам момента да ви попитам два въпроса. Колко процента предпазва ваксината според вашия опит и наблюдение и по-добре ли е да имаш ваксина, отколкото да нямаш?

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 15:33 ч.

Georgi Manchev Навсякъде го казваха, явно само Вие не сте чул...не е мое твърдение, за мен е ясно като дъщеря на лекари, че това няма как да е вярно. Никакъв антиваксър не съм, ваксинирах се с първа доза АЗ и единственото, което ме спира за втора доза, е че няма достатъчно данни за смесването между двете ваксини. Просто казвам, че това са неверни твърдения...както ви казах, последните данни от експерти сочат между 80-97 процента.

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 15:35 ч.

Хората, които казват по-горе, ама тя е починала, въпреки ваксината, щото...ми звучат точно като тези, които казваха, ама тя е починала от КОВИД, щото....Абсурдно е. Всеки, който се замисли, ще види, че е лицемерно.

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
28 май, 2021 в 15:50 ч.

Georgi Manchev Results show that Covid-19 cases who had had a single dose of either the Pfizer or the AstraZeneca vaccines had similar levels of protection against mortality – at 44 per cent and 55 per cent respectively – compared with people who had not had a jab. Относно моя избор за само първа доза, да се надяваме, че комбинирано с по-младата ми възраст и липса на придружаващи заболявания, процентът е по-висок. След като на майка ми и се вдлъбна значително ръката на мястото на поставената ваксина (нещо, което тя в практиката си на лекар, не е виждала след поставяне на ваксина и което вкл. хора от тази група не можаха да ми обяснят със сигурност защо се е получило така), аз не се наемам да рискуваме отново, особено с последните данни за все повече случаи на тромбоза сред жени (главно заради това всъщност). Уж специалисти ме убедиха, че рискът след втора доза това да се случи е почти никакъв, но не ми направи добро впечатление, че го казаха при положение, че почти нямаше хора с втора доза АЗ тогава. Пак ще кажа, не е коректно...

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
23 май, 2021 в 20:36 ч.

когато аз се ваксинирах с Pfizer ( никой не ми е предлагал избор - беше далечния 6ти януари) БГ обществото беше настроено против "непроучените" mRNA ваксини

Николай Христов
Николай Христов
23 май, 2021 в 23:21 ч.

Точно. Аз се ваксинирах на 07.01 и много народ, вкл и колеги ми се чудеха на акъла и някои дори жив ме оплакаха

Милена Павлова
Милена Павлова
24 май, 2021 в 15:57 ч.

Alexander Nossikoff Така беше. Мен ме ваксинираха в първия възможен ден - 27.12.2020-а год., и много хора изразиха съмнение дали съм си помислила добре. 😁 После, когато се появиха другите ваксини, пък ми казваха: ,,Ама ти си избра Pfizer, нали?".
Напротив, аз нямах избор на ваксина, но имах избор да си поставя наличната или не, и хич не съм се двоумила. :)

Виктор Русеков
Виктор Русеков
26 май, 2021 в 21:07 ч.

Милена Павлова Ти ще дойдеш голяма Работа.....Преди Министъра си се ваксинирала?

Милена Павлова
Милена Павлова
26 май, 2021 в 23:37 ч.

Виктор Русеков Аз минах към 15:00 ч. Проф. Ангелов беше в 10:00 ч, май, изпреварил ме беше. 😁

Петър Мишевски
Петър Мишевски
23 май, 2021 в 22:45 ч.

И понеже вече има избор свободен.....посъветваите хората коя да изберат..знаем че най добрата е поставената и вече сме си поставили,..но за непоставилите е въпроса коа е по добрата???

Antoaneta Iantcheva
Antoaneta Iantcheva
24 май, 2021 в 17:22 ч.

Поздравления ! Ясно , точно и аналитично мислене !
Дано повече българи прозрят тази очевидна истина !

Tatyana Petkova
Tatyana Petkova
24 май, 2021 в 09:39 ч.

Тъкмо защото вече има избор, както отбелязва в коментара си Петър Мишевски, а - от друга страна - за хора без медицинско образование е трудно да навлизат в детайлите (а точно детайлите са важни за конкретния избор), очакваме от специалистите такова сравнение между отделните ваксини (не само между типа иРНК и аденовирусни, това вече май го усвоихме), което да разкрие предимствата на всяка ваксина, която е на пазара. По-конкретно - в семейството ни сме ваксинирани двама с Пфайзер, двама с Модерна (така се падна), сега се питаме коя от двете е по-подходяща за най-младият (19 г.), че той е наред. Стандартният отговор е "която е да е". И все пак, при "равни други условия"?

Vanushka Tuerk
Vanushka Tuerk
24 май, 2021 в 11:13 ч.

Tatyana Petkova Тъжно и отчайващо е, защото и хора с медицинско образование не навлизат в детайлите.Прочетете по-горе коментара на Доктор Николай Христов, как са реагирали колегите му, когато се е ваксинирал.

Mihail Tomov
Mihail Tomov
23 май, 2021 в 21:20 ч.

Съгласен съм с д-р Носиков, в крайна сметка е важно да сме ваксинирани, но независимо от наличностите и възможността да избираме в момента, пак сме последни. А дали ваксините може да се сравняват? Мисля, че да. Разликите в ефикасността по време на клиничните изпитвания, после се потвърдиха в разликите в ефективността от пост-маркетинговите данни от страни, които не са участвали в изпитванията.

Lilia Borisova
Lilia Borisova
24 май, 2021 в 07:37 ч.

Това показва,че в България много хора не ги слушат главите ,положението е плачевно!Шизофренията и простотията е в голям мащаб тук,за съжаление!

Rose de Bulgarie
Rose de Bulgarie
24 май, 2021 в 12:30 ч.

Лилия Борисова Това означава,че този народ ТОЛКОВА е лъган,че дори когато става дума за здравето му и го убеждават ,пак не вярва. Вината не е у хората,а у вече 30 години гнилата,лишена от морал и дълбоко корумпирана държава.

Vanya Simeonova
Vanya Simeonova
27 май, 2021 в 01:01 ч.

Лилия Борисова сигурно е това също да недоверието дълбокото

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
23 май, 2021 в 22:05 ч.

Всъщност, ефективността на Астра Зенека според последните данни е над 90%. С това е важно уточнение за потребителите.

Кирил Кирилов
Кирил Кирилов
23 май, 2021 в 22:59 ч.

Vessela Ivanova моля споделете източника на информания

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
23 май, 2021 в 23:01 ч.

Кирил Кирилов , ще потърся, когато имам възможност. Тук в групата го имаше също.

Vladimir Bonev
Vladimir Bonev
23 май, 2021 в 23:28 ч.

Vessela Ivanova оказва се, че в реални условия, поставена рамо до рамо с Пфайзер, не й отстъпва кой знае колко.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
23 май, 2021 в 23:28 ч.

Vladimir Bonev , абсолютно!

Dilyana Gv
Dilyana Gv
24 май, 2021 в 00:04 ч.

Vessela Ivanova точно така. Търсех и аз статията от тези дни, защото някои неща които се пишат не са съвсем точни. И всички ние с АЗ или #шепочинем или ще трябва да режем вени. Направо ми писна.

Antoaneta Iantcheva
Antoaneta Iantcheva
24 май, 2021 в 17:31 ч.

Vessela Ivanova Да и аз го четох ,но не си спомням източника !

Виктор Русеков
Виктор Русеков
26 май, 2021 в 21:09 ч.

Важното бе да се съсипе Репутацията на Астра .Всичко дори и в тази пандемия е Политика

Tanya Kostadinova
Tanya Kostadinova
23 май, 2021 в 21:30 ч.

Прочетох коментарите под поста на МЗ с призива да се ваксинираме и ми стана много тъжно. Мисля, че образователната ни система се е сгромолясала и провалила много мощно, а нещата в България няма да приключат нито толкова лесно, нито толкова скоро. Та, там има хора, които дори не вярват в съществуването на вируса и разпространяват абсолютно фалшиви новини.

Darina Ivanova
Darina Ivanova
23 май, 2021 в 21:55 ч.

Tanya Ами там ако не се съберат троловете, къде другаде?

Tanya Kostadinova
Tanya Kostadinova
23 май, 2021 в 22:14 ч.

Darina Ivanova , в абсолютен потрес съм. На едната в блока й трима починали били от ваксина, според друг - всеки пети умирал от ваксина веднага, а всеки шестнадесети до 3 години. Другото ми любимо е, че това били т.нар експериментални течности и дори произвотелите така ги наричали, че това било план да се намалят пенсионерите и да умрат от ваксина, че с ваксините ги стерилизирали да нямат деца, че ваксинираните разпространяват вируса, че така се увеличават заразените - заразяват ги с вируса, естествено и стигнем до класическото, че това е пландемия, няма вирус, те го били изкарали като настинка!🤦 Ще научат нещата по трудния начин, но заради такива хора ще загинат и много други, ще се появяват безброй мутации, минавайки през такава голям маса неваксинирани.

Megyto Georgieva
Megyto Georgieva
23 май, 2021 в 23:27 ч.

Tanya Kostadinova сестра ми живее в Америка и ме побърква, като ме залива с видеа как ще умра, ако си сложа втората доза и видеата наистина са ужасяващи. Разни топ лекари имунолози обясняват на клетъчно ниво как ще ни се прецака имунната система и след 5 години тя няма да разпознава друг вирус, та ще умра.
Това не е ваксина, а инжекция, която познай...ще умра...и така, всеки ден часове видеа.,..
Някой дали може да коментира тази версия с унищожаването на имунната система, щото ми писна вече, честно 🤔

Tanya Kostadinova
Tanya Kostadinova
23 май, 2021 в 23:41 ч.

Megyto Georgieva , с какво е по-различна тази ваксина от останалите, които се прилагат през детството? Всички ваксини имат една и съща крайна цел - да обучат тялото предварително как да се бори, когато срещне дадения патоген Поне аз така мисля с лаишките познания, които имам. Ако на някой специалист в групата му се занимава, ще се радвам да прочета по-задълбочено описание на механизма им, с оглед на различните видове ваксини.
А относно частта а видеата - аз не мога ли да се облека някак и да се заснема, казвайки лъжи, а после филмарите да ме разпространят?! Докато някой се усети и каже, че не съм лекар - the damage is done, фалшивите новините са се задвижили и нямат спиране!

Dilyana Gv
Dilyana Gv
24 май, 2021 в 00:00 ч.

Megyto Georgieva #шепочина 🤦‍♀️

Megyto Georgieva
Megyto Georgieva
24 май, 2021 в 00:01 ч.

Dilyana Gv И аз 🙉🙈🙊, ама не от ваксината 😆

Silvia Todorova
Silvia Todorova
24 май, 2021 в 01:05 ч.

Megyto Georgieva Ай, недейте, молЪ ви сЪ, че баш ваксината ще обвинят 😂

Megyto Georgieva
Megyto Georgieva
24 май, 2021 в 09:21 ч.

Silvia Todorova 😆😆😆

Златин Златинов
Златин Златинов
24 май, 2021 в 09:26 ч.

Tanya Kostadinova Аз понякога се опитвам да се успокоя, че това са коментари на тролове и ботове и че положението не е толкова трагично... Ама едва ли :(

Нети Дамянова
Нети Дамянова
26 май, 2021 в 10:24 ч.

Златин Златинов Те, че троловете и ботовете си свършиха работата е ясно, сега възрастните си седят в къщи и са съгласни да се разболеят, ако техните деца ги заразят, но не искат да се ваксинират. Разбирате ли, друго си е от нашето.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари