Търся информация дали това твърдение е вярно и маските застрашават живота и здравето на децата? Има ли проучване или нещо подобно по темата? Интересувам се, защото родителите са против децата им да носят маски в училище, против са да ги ваксинират, ...

Petrova Mariya
Petrova Mariya
25 август, 2021 в 07:08 ч.

Здравейте! Търся информация дали това твърдение е вярно и маските застрашават живота и здравето на децата? Има ли проучване или нещо подобно по темата? Интересувам се, защото родителите са против децата им да носят маски в училище, против са да ги ваксинират, против са да им се правят тестове, но в същото време изискват всичко това от учителите и задължително децата да са присъствено...

Милена Павлова
Милена Павлова
28 август, 2021 в 15:00 ч.

И какво точно са казали от Спешното на НКБ относно увреждането/болестта, която е получила от носенето на маска???🙄😱
Клепа и колегите по този начин.

Aleksandar Radonov
Aleksandar Radonov
28 август, 2021 в 22:10 ч.

Жена ми от години носи маска целодневно и въобще не е стигала до спешното. Аз също изкарах последните година и половина с маска и въобще не ми пречи.

Maya Panayotova
Maya Panayotova
27 август, 2021 в 10:19 ч.

това са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ
И аз мога да се правя на лекар във ФБ и да коментирам насам-натам измишльотини да впечатлявам неориентирани хора

Elka Jotova
Elka Jotova
28 август, 2021 в 12:21 ч.

Маските НЕ ЗАСТРАШАВАТ,а ПРЕДПАЗВАТ

Katerina K. Biserova
Katerina K. Biserova
25 август, 2021 в 18:22 ч.

Аз не съм медицинско лице,но нося маска по 8 часа на ден. Нищо ми няма.

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
25 август, 2021 в 23:52 ч.

lol

Simeon Petrov
Simeon Petrov
25 август, 2021 в 15:30 ч.
Nadezhda Abramova
Nadezhda Abramova
25 август, 2021 в 10:03 ч.

Имам близка акушерка - жена с професионален опит над половин век, чийто компетенции никога не съм си позволявала да оспорвам, предвид че е изгледала поколения от децата на цяло едно село - мен в това число. Първият ѝ набор като млада акушерка е бил този на майка ми, която е родена 1969 г.
Много адекватен и компетентен професионалист, който и до ден днешен продължава да работи въпреки възрастта си, която изобщо не изглежда да я ограничава.
И въпреки високото ниво на професионализъм, тя ми казва, че не просто няма да се ваксинира, казала е на всичките си близки и познати да не го правят, тъй като не им вярвала!
Пак казвам, това е човек, чието мнение има влияние над една конкретна общност. Всички във въпросното село, за което говоря се допитват до нея за отглеждането на децата си. Още си я спомням как след работа минаваше през къщи, за да види новородения ми брат и правеше същото с където имаше бебета - след работа в някоя от къщите на хората да провери режима и състоянието на детето. И хората я уважават и зачитат думата ѝ. Щом им е казала да не се ваксинират, те ѝ приемат думата за аксиома.
Самата тя, като медик знае добре какви и колко са фазите на клиничните изпитания, личи си че чете нови проучвания и не се осланя на знания и методи от миналия век. Тогава къде се къса нишката?

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
25 август, 2021 в 10:22 ч.

Nadezhda Abramova
Най-вероятно, в източниците на въпросните проучвания. Това е недопустимо за медицинско лице. Дори да не вярва на ваксините, да го държи за себе си. Не да дава съвети на други около нея, особено, когато другите й имат доверие като на медицинско лице.

Nadezhda Abramova
Nadezhda Abramova
25 август, 2021 в 10:44 ч.

Mariana Georgieva , напълно споделям мнението Ви, но това е дълбоко уважаван от мен човек и не мога просто да споря с нея, особено предвид възрастта и усилията, които е посветила на всеки от нас в семейството ни.

Стоян Георгиев
Стоян Георгиев
25 август, 2021 в 10:50 ч.

Nadezhda Abramova жената е висок професионалист в своята специалност. Това и дава самочувствието да смята, че е специалист по всичко. А такива хора няма. Не се къса никаква връзка. Просто ние имаме лошия навик да не си гледаме работата и да имаме мнение по всички въпроси. Нейния довод против ваксините е "аз не им вярвам". Какво да коментираме повече...

Maia Stoicheva
Maia Stoicheva
25 август, 2021 в 10:53 ч.

Nadezhda Abramova имате твърде високо мнение за нея, т.е. да перифразирам - тя е добър или дори отличен специалист в своята област, но вие в общността я “натоварвате” с неадекватно високи очаквания за потенциалните ѝ знания и опит. Откъде накъде смятате, че една отлична акушерка, трябва да е 100% адекватна във вирусологията и по темата за новите ваксини?

Nadezhda Abramova
Nadezhda Abramova
25 август, 2021 в 11:12 ч.

Maia Stoicheva , очаквам, че като медик има представа откъде са се информира адекватно! Част от работата на акушерките е да се интересуват от задължителните имунизации на децата - неща за които конкретната акушерка ми е напомняла и по улиците. И не съм забелязала да има антиваксърска настройка по принцип. Ковид ваксините, обаче отрича, при положение, че те не са създадени по някакви съвършено нови методи, а просто са създадени бързо в условията на пандемия.
Никой не казва, че всеки медик трябва да е компетентен във вирусологията или имунологията, или епидемиологията [та нима всички лични лекари са?!], но като медици те са изучавали някакви основи за същите в университета - достатъчно, за да имат представа откъде да черпят адекватна и проверена информация, подкрепена с научни изследвания.

Maia Stoicheva
Maia Stoicheva
25 август, 2021 в 11:18 ч.

Nadezhda Abramova мисля, че отговорът на въпроса ви се състои в последния ви коментар - има достатъчно неадекватни по темата лични и всякакъв друг тип лекари. Да, би трябвало и най-вероятно са научени от къде да черпят и да проверяват научна информация, обаче това е огромен труд. Вие ги натоварвате с очакванията си те да са го направили, а повярвайте ми не са, както и много убедени в ползата и безопасността на тези ваксини не са. По простата причина, че този къртовски труд вече е отметнат от независими специалисти в които научната общност има доверие.

Velin Minkov
Velin Minkov
25 август, 2021 в 11:22 ч.

Nadezhda Abramova Тя може да е перфектна акушерка, лекар, инженер, багерист, шивачка...,но в същото време да попада в психологическия профил на българите, които живеят с "духа на отрицанието". Ето тук много добре и интересно е разгледан този проблем. https://glasove.com/categories/na-nov-glas/news/duhut-na-otritsanie-u-bulgarina

Elena Ivanova
Elena Ivanova
25 август, 2021 в 11:46 ч.

Да, това е проблем. Такива авторитети има много в различните общности. Това води до нисък процент ваксинирани, което се отнася вече до всички нас като общество. А като турнеш за черешка и биг авторитет Мангъра, който сутрин, обед и вечер ти говори от телевизора как всичко е наред...

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
25 август, 2021 в 12:38 ч.

Nadezhda Abramova
Едното няма общо с другото. Фактът, че има влияние над толкова хора, я задължава повече като медицинско лице. Специалист е само в своята област. Явно е, че чете от източници, които отговарят на мисленето и нагласата й. Изборът за нея - добре, неин си е, но за хората, на които оказва влияние, е опасен, бих казала.

Nadezhda Abramova
Nadezhda Abramova
25 август, 2021 в 13:33 ч.

Mariana Georgieva , разбира се, че е, нали и аз това казвам. Тъкмо там е проблема - във влиянието на мнението ѝ над около 2 хил. души, което хич не е малко.

Pavel Haytov
Pavel Haytov
25 август, 2021 в 13:41 ч.

Nadezhda Abramova Както каза вчера Asparouh Iliev по отношение на един друг лекар:
"Чалъков е от много години пенсионер. Общо взето добър УНГ като умения в ръцете, иначе медицинските му познания са от времето на Кенеди."
Толкова за "авторитетите" ....

Ivan Ivanov
Ivan Ivanov
25 август, 2021 в 15:15 ч.

Nadezhda Abramova акушерка не може да се изказва адекватно за ваксини. Пита се вирусолог.

Nadezhda Abramova
Nadezhda Abramova
25 август, 2021 в 16:33 ч.

Ivan Ivanov , не съм я питала, господине, казвам какво ѝ е мнението и защо е важно хора, чието мнение се зачита да са адекватно информирани.
Но понеже отворихте дума - да, акушерка ще е наясно повече с ваксините от всеки, който не е медик.

Simeon Petrov
Simeon Petrov
25 август, 2021 в 15:30 ч.

Ето проучване, публикувано в JAMA

Petrova Mariya
Petrova Mariya
25 август, 2021 в 15:31 ч.

Simeon Petrov много благодаря ❣️ 🙏 💗 Знаех си, че тук ще намеря нужната информация.

<?=media1.tenor.co;?>

Кремена Гюнджиева
Кремена Гюнджиева
25 август, 2021 в 23:33 ч.

Ще споделя моя опит.От март 2020 нося маска на закрито,когато се налага( майчинство съм и не посещавам често и за дълго закрити места).Аз съм с алергична астма+ пролапс на митрална клапа и ако нося маска на закрито повече от 1 часа даже е много веднага ми прилошава и ми спира въздуха.Така припаднах в една лаборатория,че не знам как не съм паднала по стълбите.Много зле ми се отразява.Майка ми също е асматичка,но тя каза че няма такива проблеми,диша си нормално и не и е зле.

Ana Ilieva
Ana Ilieva
25 август, 2021 в 11:00 ч.

Всички сме умрели от носене на маски. Някой от нас носят маски цял живот, не са се сетили за тях чак като дойде пандемията, ама вече сме умрели. 🙄

Mikaela Verspoor
Mikaela Verspoor
25 август, 2021 в 11:02 ч.

Пълни глупости! И ние в интензивното и операционната си носиме маските от вкъщи- рейса- работа (13 часови смени) - магазина, събират се около 15-16 часа всеки ден… е никой няма болен от маската!

Galq Georgieva
Galq Georgieva
25 август, 2021 в 16:07 ч.

Маската се сменя на всеки два часа.Ако може се пере.Ако е за еднократна употреба се изхвърля(но не на улицата).Лицето се почиства също!

Севдалина Герджикова
Севдалина Герджикова
25 август, 2021 в 15:37 ч.

Аз съм от поколението, което уважава учителите и се обръща към тях на "Вие". Аз уважавам реда и правилата. Благодаря Ви, че ме просветлихте, колко съм тъпа и как децата ми са тъпи. Изобщо как сме нула.
Сега да Ви разкажа какво се случи с нас миналия ноември-декември. Още когато започнаха да се увеличават случаите на болни с коронавирус, аз и съпругът ми, се изолирахме в къщи, гласувах дъщеря ми да мине на дистанционно обучение. Спазвахме строго всички мерки. Но децата от началния курс продължиха присъствено. Синът ми беше във втори клас. Постоянно му обяснявах какво да прави в училище. Пусках му клипчета, как да си мие ръцете и как да се дезинфектира. Осигурих му маски за смяна, дезинфектант и антибактериални кърпички. Подадох заявление също да мине на дистанционно обучение, но не му разрешиха. В същото време, госпожата от занималнята ходи на работа болна от ковид, докато не се влошава и влиза в болница. Съответно половината група от децата се заразиха и пренесоха заразата у дома. Така цялото семейство се разболяхме и то точно в пика на вълната. Дори нямахме достъп до медицинска помощ и изследвания. Това е другата професия, която уважавам, но същите ни оставиха на естествения подбор. Така, че колкото и да сме тъпи за Вас, все пак разбираме някои неща.

Petrova Mariya
Petrova Mariya
25 август, 2021 в 15:41 ч.

Севдалина Герджикова не знам на какво точно сте се обидила. Не съм тук да обиждам никой, а имам конкретно питане.

Севдалина Герджикова
Севдалина Герджикова
25 август, 2021 в 15:46 ч.

Maria Petrova Не беше към Вас. А към коментар по-горе.

Pavlina Angelova
Pavlina Angelova
26 август, 2021 в 06:35 ч.

Севдалина Герджикова Затова трябва децата и учителите да се тестват задължително и постоянно. Който е болен си отива у дома и се лекува. По този начин предпазва другите и не разнася заразата.Правилата са за всички и няма място за обиждане!

Севдалина Герджикова
Севдалина Герджикова
26 август, 2021 в 06:37 ч.

Pavlina Angelova Нямам нищо против, но всичко е до съзнание и не само при родителите.

Pavlina Angelova
Pavlina Angelova
26 август, 2021 в 06:47 ч.

Севдалина Герджикова Абсолютно сте права. Затова съм за постоянни тестове на ученици, учители и друг персонал в училище. Да се ползват щадящи тестове, но да се знае истината.Крайно време е да бъдем отговорни иначе няма да се оправим.

Assia Kassabova
Assia Kassabova
26 август, 2021 в 10:14 ч.

И аз мога да кажа, че съм "медицинско лице", ама дали ще вярно? Как може да се доверяваме така лесно? А вярвате ли на тези, дето по улиците ви казват: "Ела, како. Ша ти казвам, нещо хубаво та чака " :) Ако да, значи "чипът" ни наистина е сбъркан. :(

Petrova Mariya
Petrova Mariya
26 август, 2021 в 10:42 ч.

Assia Kassabova ами то не става въпрос аз дали вярвам, защото аз вече съм си отговорила там в дискусията, че всеки може всичко да си твърди, но твърденията подлежат на проверка. Така че става въпрос за останалите хора, които заблуждава с това си твърдение. За съжаление явно са ме заглушили и вече не мога да пиша в групата им. Само чета.

Markov Youlyian
Markov Youlyian
25 август, 2021 в 12:05 ч.

Тази госпожа Цветанова или не си е сменяла маската или е заболяла по друга причина, ако не си го измисля. Не мога да си представя, как маската е предизвикала кардиологично заболяване, освен ако не е лекувала друго заболяване в НКБ. Хора, носете маски. В Далечния Изток хората от години носят маски и не съм попадал на статистика за предизвикване на някакво заболяване.

Dimitar Dimitrov
Dimitar Dimitrov
25 август, 2021 в 09:57 ч.

Каквато транскрипцията на името на дамата - такваз и артикулацията й.

Plamen Kolev
Plamen Kolev
25 август, 2021 в 10:30 ч.

Между това да си с медицинско образование и да си лекар има доста съществена разлика !

Simeon Petrov
Simeon Petrov
25 август, 2021 в 15:15 ч.

Категорично НЕ застрашават здравето на децата

Антонела Понева
Антонела Понева
25 август, 2021 в 10:16 ч.

Да, ако детето се опита да глътне маската, може да се задави, ако пък успее да я глътне, може да се запуши пилора. А може и да си я напъха цялата в носа, какво ли не пъхат децата в носовете си. Може да си я сложи на очите, вместо на носа и устата и да се спъне и падне и още и още...
Дълго време имах търпение да говоря, обяснявам и споря, вече "неам нерви...".
Всеки човек притежаващ критична интелигентност би трябвало да отговори сам на този въпрос.
Да, неприятно е да се ползва маска дълго време, да за децата е още по - неприятно, да особено по-малките трудно се контролират и справят с това, за тях истинско предизвикателство. Но за тази ситуация съм бясна и обвинявам всички тези безумци, като цитираното уж медицинско лице, всички антиваксъри, всички мангъроиди, чорбаноиди, гроздовете от човекоподобни накачулени на главите си по заведенията и други подобни всезнайковци. Заради систематичното проминаване от тяхна страна на големия брой гладки мозъци сме в това положение. И защото някакви примитиви искат да тресат телеса в разни барове, да се ръгат по магазините и да си показват муцуните в транспорта, страхуват се от ваксините като примати в зората на еволюцията, сега децата ще са с маски в клас. Това е положението! Не се сърдете на тези, които налагат мерките, а на тези заради които това се случва!

Ana Ilieva
Ana Ilieva
25 август, 2021 в 11:57 ч.

Антонела Понева по темата за децата искам да отбележа, че е много по-нетравмиращо за едно дете да носи маска, отколкото недай си боже да влезе в болница. А и носенето на маска при малките деца с правилен подход може да бъде лесно и забавно. Например ако имат маска с картинка на спайдър мен и ги закачаш дали тайно са супер герои.

Антонела Понева
Антонела Понева
25 август, 2021 в 12:05 ч.

Ana Ilieva
Мисля, че сте напълно права. За степента на развитие и цивилизованост на едно общество се съди по скалата на приоритетите му. На неотменна първа позиция трябва да са животът и здравето.

Даниела Тръпкова
Даниела Тръпкова
25 август, 2021 в 20:00 ч.

Децата са по-дисциплинирани и приспособими отколкото си мислим.На никого нищо няма да му стане от носенето на маска,но от срещата с вируса последствията са непредсказуеми.В България има една свръхпротекция към децата от страна на родителите,което считам ,че граничи с крайност и вреди както на самите деца,така и на обществото.

Десислава Танева
Десислава Танева
25 август, 2021 в 10:45 ч.

Оф, медиците, а и не само те не ползват маски от оня ден. Как изведнъж всички взеха да се разболяват от тях, а преди това нямаха проблем? Анан от пишман лекари!

Ivan Ivanov
Ivan Ivanov
25 август, 2021 в 08:45 ч.

Все едно да питаш НАСА дали са взели предвид слънчевата радиация при проектиране на международната станция.

Donika Peeva
Donika Peeva
25 август, 2021 в 08:22 ч.

За артикулацията е права. В първи клас, при ученето на буквите, учителят често акцентира на устата си, когато произнася звукове. Това е част от методиката.

Didi IL
Didi IL
25 август, 2021 в 14:52 ч.

А без маски и без ваксина как да защитим децата?По- полезно е да си говорим какви маски биха били похдодящи ,а не дали да нося.Пандемия е .

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 15:41 ч.

Didi IL препоръчвам ето тези маски. Имат много висока защита.

Evelina Tsekova
Evelina Tsekova
25 август, 2021 в 16:14 ч.

Issi Batselova Здравейте, може ли линк?

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 16:17 ч.

Evelina Tsekova Let's shop together on AliExpress with new user coupons
Your BGN 1.67 in coupons are here!
https://a.aliexpress.com/_mKPn3IX

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 17:13 ч.

Иво Георгиев тези са за възрастни. Но може да имат и детски.
Благодаря☺️

Didi IL
Didi IL
25 август, 2021 в 17:19 ч.

Благодаря.И да тези Magnum са за възрастни имат от тях но са твърде широки за детски лице.

Иво Георгиев
Иво Георгиев
25 август, 2021 в 17:39 ч.

Issi Batselova , да, извинявам се, права сте :)

Иво Георгиев
Иво Георгиев
25 август, 2021 в 17:40 ч.

Didi IL , виновен, простете, моля.

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 18:31 ч.

Иво Георгиев няма нищо, важно е да знаем къде има, каквито и да е маски.

Didi IL
Didi IL
25 август, 2021 в 20:10 ч.
Иво Георгиев
Иво Георгиев
25 август, 2021 в 22:09 ч.

Didi IL , и при цена 1 лв. някои хора отказват да носят маска, направо е безумие.

Didi IL
Didi IL
26 август, 2021 в 08:58 ч.

Така е.Жалко.

Donika Peeva
Donika Peeva
25 август, 2021 в 08:56 ч.

В училищна възраст децата могат да бъдат приучени да ползват маски, както трябва. Говоря за 1-4 клас.
В градинските групи, и да търпят повечето(моите носят маски без да възразяват), то това е за определено време. Предвид организацията в нашитв градини е просто невъзможно да се ползват адекватно. 30 деца с един учител и един помощник. Докато едното носи маска, другото я е завряло някъде, други две си ги разменят. Реват едновременно, защото не ги искат. Тормоз би бил над тях, но и допълнителни разправии за учителите, които не биха се справили със задачата да задържат чисти маски върху лицата на децата. Който смята, че е възможно, може да прекара един ден в градинска група и да прави опити децата да са с маски от 8 до 18:30ч, без да ги пипат, свалят, цапат, лапат. 30 деца, в някои случаи и по 33,34. В редки случаи по 22-25.

Nadya Daskalova-Vasilev
Nadya Daskalova-Vasilev
25 август, 2021 в 09:33 ч.

Donika Peeva Съгласна съм с Вас. Освен това смятам, че най-добре можем да предпазим децата като спазваме всички мерки и пазим първо себе си. Живея в Германия, в един не много голям град. За изминалия сезон детето ни ходи почти непрекъснато на градина (в момента е на 2,5 г.). За целия сезон имаше само един случай на корона в градината, в групата на детето ни и то беше две седмици под карантина. За щастие нямаше други заразени. В градината нито едно дете не носи маска, както и възпитателите и служителите не носят, когато са с децата. Само родителите трябва да носим маски и възпитателите, когато общуват с нас. Групите бяха до скоро строго разделени и не се смесваха нито деца, нито възпитатели от различни групи. В други градини в града ни действаха по същия начин и е нямало случай на корона. Но като цяло ние, родителите се пазехме. През цялата зима не сме се срещали с други хора на закрито, само навън през хубаво време и т.н. Да, кофти беше, човек изкуква по някое време, но детето ни посещаваше детска градина през цялото време и поддържаше там социални контакти. Това за нас беше най-важното.
И още нещо - получавахме постоянно бързи тестове, с които по желание можехме да тестваме децата си. Никой не ми е карал насила, ние когато смятахме за необходимо тествахме детето ни или нас самите. В други градове пък ги тестваха на място, с разрешение на родителите, разбира се. Има специални тестове "Близалки" - детето трябва да смучи една клечка към 40 сек. Не вярвах, че ще проработи при нас, но се случи.
Има хиляди начини да се предпазят децата, без да ги карат да носят маски. Но когато родителите са на мнение, че за тях не важат никакви правила и мерки, нищо за съжаление не може да се направи 🤷

Petrova Mariya
Petrova Mariya
25 август, 2021 в 10:19 ч.

Nadya Daskalova-Vasilev ами няма невъзможни неща, но явно в другите страни! Тук хората не подлежат не нищо... Всеки е много умен и от всичко разбира... Ние просто не сме свикнали да спазваме правила! Тук може кошчето да е пред теб, но ще си хвърлиш боклука до него... Ето от такива елементарни неща се вижда, че нищо не става от нас... Ако имаш куче, няма да го кастрираш, защото е против природата, нищо, че нямаш представа какво ще стане с поколението... Кучето е твое и ти решаваш 🤦‍♀️🤷‍♀️😔 Нищо, че нарушаваш закона, според който не може да развъжда, ако нямаш лицензиран развъдник... Така правят и с децата си... Те решават да са без маски и без тестове, но и никой не се пази и не спазва правилата, защото такъв вирус не съществува 😔😔😔

Гергана Петрова
Гергана Петрова
26 август, 2021 в 07:07 ч.

Жалкото е, че подобни неверни твърдения се разпространяват от фармацевт. Или поне такава се е описала г-жа Tcvetanova. Впрочем, забелязвам, че неверните твърдения ги спами в поне няколко групи. Човек да си помисли, че може да има изгода от това.

Issi Batselova
Issi Batselova
26 август, 2021 в 08:18 ч.

Гергана Петрова вероятно е фейк профил, който има задача да дезинформира.

Petar Galev
Petar Galev
26 август, 2021 в 10:06 ч.

По-скоро не е фейк. Защо разпространява дезинформация обаче не е много ясно.

Yanitsa Stoykova
Yanitsa Stoykova
25 август, 2021 в 12:20 ч.

Аз нося маски от 2016 насам на работа, тъй като работя с продукти, чиито изпарения могат да ми докарат алергични реакции... От 2012 съм с алергична астма, имам крива носна преграда (пречи на дишането и съответно товари и сърцето), но проблем от маски не съм имала, напротив, по-рядко боледувам откакто ги използвам, а с времето астмата ми се подобри, в момента получавам единствено при контакт с алерген (котки) в началото на пролетта/есента, за около седмица в сезон, иначе с котки контактувам всеки ден и нищо 😄 преди не можех да дишам целогодишно, зверски хрипове и кашлица. Не казвам, че е ефект от маските, може би по-рядкото заразяване в следствие на носенето им да има значение, може и просто да ми се е възстановил организма, но това показва, че със сигурност не пречат. 5 години носене всеки ден, между 5-10 часа, аз работя с клиенти и часове за процедури, та графикът ми варира. Иначе зимно време слагам дори навън скиорски маски, заради студа, от 2014 😄 Жива съм, физическата ми активност в последните години е дори по-добра, преди не можех да правя кардио без дроба ми да изгаря в гърдите ми и да ме задавя. Та освен научните данни, че няма вреда от маските, ето и лична история.

Renia Ge
Renia Ge
25 август, 2021 в 22:04 ч.

Откак се случи ковид ситуацията и синът ни, ученик в средните класове, когато е присъствено на училище и в градския транспорт е с маска ( от март 2020) престанахме да боледува от грип и той и ние останалите от семейството. Иначе от училище носеше едни... Престанах да купувам постоянно авирон рапиди, осцилококцинуми и прочие илачи. Какъв извод да си направя?

Mila Popova
Mila Popova
26 август, 2021 в 01:30 ч.

Само да вметна... В развитите общества като Южна Корея, децата носят маски и в детските градини - постоянно. Няма угодия... Хем децата да са на училище, хем родителите да не се ваксинират, хем да не се носят маски... Е как да стане?!

Ina Dineva
Ina Dineva
26 август, 2021 в 05:34 ч.

Mila Popova , хем и тестове в училище да не им правят...

Denislav Detelinov Kandev
Denislav Detelinov Kandev
25 август, 2021 в 08:14 ч.

Пхахаахаххаахах... Ревнах с глас... Тая е толкова медицински специалист, колкото наз астронавт...

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
25 август, 2021 в 23:55 ч.

всички коментиращи против маските - добре ли сте? - като влезна в операционна нося маска по 2-4-8ч колкото е необходимо ... ако толкова държите - да спрем да носим маски в операционната щото било противоестествено?

Николай Христов
Николай Христов
25 август, 2021 в 23:59 ч.

Alexander Nossikoff Ма напрова ги махай и си кихай и плюй на воля, ква те е скъсала? То хубав човек лошо държи ли? :):):)

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
26 август, 2021 в 00:00 ч.

Николай Христов не е естествено туй с маска

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
26 август, 2021 в 00:02 ч.

друго си е да кихаш/кашляш/храчиш в отворен гръден кош - всички ще те уважават после

Alexander Nossikoff
Alexander Nossikoff
27 август, 2021 в 10:19 ч.

Анастасия Василева ако ти трябват памперси - нямаш място в операционната

Калина Лазарова
Калина Лазарова
25 август, 2021 в 07:41 ч.

Каква артикулация изобщо намесват? Да не му е под езика тая маска...

Катя Кавалджиева
Катя Кавалджиева
25 август, 2021 в 08:18 ч.

Маските се ползват от много професии, освен медицинските, маски слагат и хора, които боядисват, пръскат с отрова и т.н. Ако някой твърди, че се разболял от маската, значи дни наред е носил една и съща маска, без да я пере. Ако се спазва хигиена, няма нищо опасно в маската. За ученето на чужд език малко пречи, но пък в ютюб има всякакви клипчета, където човек може да гледа как произнасят. Здравето е по-важно.

Iliya Bazlyankov
Iliya Bazlyankov
25 август, 2021 в 11:22 ч.

Катя Кавалджиева Какви дни наред... има образи дето от март миналата година са с една и съща маска, два пъти са боледували и не искат ваксина. Трагедия....

Ina Dineva
Ina Dineva
25 август, 2021 в 07:42 ч.

Без да съм специалист, за артикулацията на звуците вероятно е права. За деца, които тепърва учат букви и звуци, е важно да виждат произнасянето на звуковете от учителя, както и учителя да вижда тях. Но от медицинска гледна точка не разбирам какъв проблем може да е, все пак маските не се ползват от вчера.
Мен много ме ядосва, че родителите са толкова нахални, врещят само за нарушени права, а не искат да ваксинират децата си (над 12г.) или да ваксинират себе си като родители на по-малки деца. Дори не са съгласни на тестване, което все пак би внесло известно спокойствие и контрол над ситуацията. Лично отклонение: чакам с огромно напрежение родителската среща на моята първокласничка, на която се надявам да разбера, че поне учителката е ваксинирана, както и да усетя отношението на другите родители по въпроса.

Irina Popova
Irina Popova
25 август, 2021 в 08:03 ч.

Ina Dineva, това само донякъде има резон при деца, започващи да учат чужд език. Артикулацията на родните звуци не се учи в училище.

Desislava Dimitrova
Desislava Dimitrova
25 август, 2021 в 08:39 ч.

Ina Dineva вчера чух зам.министъра да казва,че децата в детските градини, трябва да са с маска.Не знам как ще се оправят с 3 и 4 годишните,аз каквото е необходимо ще направя, за да си носи маската моето, но също чакам родителска,за да задам същите въпроси.Иначе филтъра на влизане в ДГ е добър и децата рядко боледуват,но предвид поредната вълна ми се струва, че трябва да сме отговорни, а не само изискващи.

Stella Taneva
Stella Taneva
25 август, 2021 в 09:33 ч.

Desislava Dimitrova това за децата в детските градини и на мен ми звучи като да е трудно постижимо.
Иначе за да не ми пада маската на пода като се навеждам или съм активна, й връзвам ластик, който да ми минава зад врата като гердан. Ластикът е малко досаден, но тъй като съм нескопосана като малко дете, ми върши чудесна работа да не ми пада маската по пода.
Инак ако не друго, то поне децата вече знаят какво е маска за еднократна/ многократна употреба. И тъй като не е ясно ситуацията с този вирус колко ще продължи, мисля че, макар и трудно, е доста практично и важно и малките да свикват със ситуацията.

Donika Peeva
Donika Peeva
25 август, 2021 в 09:51 ч.

Десислава Димитрова после се оправда, че се бил объркал 😆 Говорел за от първи до четвърти клас.

Desislava Dimitrova
Desislava Dimitrova
25 август, 2021 в 10:31 ч.

Donika Peeva като излезе в заповед ще стане ясно.

Desislava Dimitrova
Desislava Dimitrova
25 август, 2021 в 10:37 ч.

Stella Taneva мен това не ме тревожи,но има деца,които още имат проблеми с развитието си,като имам предвид говор и изпълняване на задачи подходящи за възрастта им и наистина не мисля, че ще се получи при 3 и 4 годишните.

Ekaterina Mincheva
Ekaterina Mincheva
25 август, 2021 в 10:56 ч.

Десислава Димитрова ето за това,трябва целия учителски и помощен състав в ДГ да е ваксиниран.Същото се отнася и за родитилите.Ако трябва ще им се нарушат правата и свободите,за да могат децата ни да имат право да живеят!

Vánja D. Djakova
Vánja D. Djakova
25 август, 2021 в 10:00 ч.

Децата ми изкараха цяла година с маски в училище, малкото от 8 до 16 ч. И на мен ми се струваше ужасно - като ми липсва кислород, не бих могла да се концентрирам да пиша контролно. Но при нас, в Унгария, няма концерт по желание както в БГ, щом е решено, родителите и да мрънкат е все тая. Също се разпространяваха постове като в скрийншота.
НО... нищо не се случи, децата ми нито веднъж не бяха болни за цялата учебна година, свикнаха с маските и дори забравяха да си ги свалят, докато не им напомня. Само един месец бяха дистанционно през пролетта, докато имаше по над 10 000 случая дневно. Правих им тест за антитела - нямаха. Маските наистина предпазват. Всеки ден чиста обаче, за малките, които са по цял ден в училище - по две на ден, плюс резервна.
На учителите, за съжаление, не им се размина, почти всички преболедуваха и сега масово са ваксинирани.
Четох някъде, че се пее в час. При нас откакто има пандемия е забранено - в час по музика само слушат произведенията.
Другата седмица започваме учебната година вече без маски, никъде освен в здравните заведения не са задължителни, но близо 6 милиона са ваксинирани. Тече и ваксинация с трета доза. Училището също започва с ваксинация на място на децата над 12 години (по желание). Дано всичко това помогне.

Petrova Mariya
Petrova Mariya
25 август, 2021 в 10:14 ч.

Vánja D. Djakova не знам как във всички други страни всичко се случва, а само при нас е абсолютна джунгла😔

Miroslava Stoianova
Miroslava Stoianova
25 август, 2021 в 11:01 ч.

Maria Petrova Аз също съм родител на 3 деца и учител ( в майчинство в момента). Родителите държат децата да са присъствено на училище, защото не желаят, не могат или просто не смятат за необходимо да поемат отговорност за обучението на децата си. Много по - лесно е още в 7.30 да ги заведат на училище, да помрънкат на групи срещу системата, която е измислила вируса и учителите, които спазват мерките и да си тръгнат, за да вземат децата си чак към 16.30 примерно. Манталитетът е такъв в България. Мое мнение е това,
според наблюденията ми. Вчера четох, че няколко майки готвят протест срещу маските, защото всичко това било цирк. Потресена съм от невежеството.

Nikoleta Ilova-Dzhunova
Nikoleta Ilova-Dzhunova
25 август, 2021 в 11:03 ч.

Vánja D. Djakova, а по колко деца са в клас? Колко е голяма класната стая? Каква е продължителността на учебния час?

Petrova Mariya
Petrova Mariya
25 август, 2021 в 11:04 ч.

Miroslava Stoianova да, и аз съм потресена 😔😔😔 В онази група не мога да повярвам какви неща измислят🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️Тъжно е 😔

Vánja D. Djakova
Vánja D. Djakova
25 август, 2021 в 11:22 ч.

Nikoleta Ilova-Dzhunova , 31-32 деца. Не знам колко кв.м. е стаята, но видимо са наблъскани като в рибна консерва. :( Заради пандемията, часовете бяха по 40 минути а междучасията по 15, за да могат да проветряват. Иначе са по 45/10 мин.
Родители, които бяха против маските, можеха с разрешение от директора да оставят децата си вкъщи. Има някакъв лимит от двеста и няколко часа отсъствия годишно, до който не се държи изпит в края на годината. Децата се явяваха само за контролни в училище, изпращаха домашни и така им се зачете годината.

Nikoleta Ilova-Dzhunova
Nikoleta Ilova-Dzhunova
25 август, 2021 в 11:23 ч.

Vánja D. Djakova благодаря за информацията, но звучи ужасно.

Vánja D. Djakova
Vánja D. Djakova
25 август, 2021 в 11:25 ч.

Nikoleta Ilova-Dzhunova , така е, дано тази година е различна.

Stela Teneva
Stela Teneva
25 август, 2021 в 12:50 ч.

Заради работата си нося маска по 8ч още от преди някой да е чувал за пандемия! От 8 години! Нито ми липсва кислород, нито ми пречи на ушите, нито на артикулаци ята... Сега съм и със шлем и защитно облекло повече от година и не съм умряла от това. Така, че хайде стига вече лигавщини! Правилата са за да се спазват, а не да се разсъждава върху тях!

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 07:12 ч.

Здравейте. Маските се използват от деситилетия в медицината. Предпазват, както носещия така и контактните.
Няма риск за децата. CDC и Американската педиатрична асоциация препоръчва всички от 2г. нагоре да бъдат с маски на затворено. Като трябва да се наблюдават малките да не си осучат маската, да не я лапат и т.н

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 07:41 ч.

Кремена Илиева така е. Но пак е нещо. Все в даден момент ще помогне маската.

Stella Taneva
Stella Taneva
25 август, 2021 в 09:31 ч.

Кремена Илиева за да не ми пада маската на пода като се навеждам или съм активна, й връзвам ластик, който да ми минава зад врата като гердан. Ластикът е малко досаден, но тъй като съм нескопосана като малко дете, ми върши чудесна работа да не ми пада маската по пода.
Инак ако не друго, то поне децата вече знаят какво е маска за еднократна/ многократна употреба. И тъй като не е ясно ситуацията с този вирус колко ще продължи, мисля че, макар и трудно, е доста практично и важно и малките да свикват със ситуацията.

Ярослава Маринчева
Ярослава Маринчева
25 август, 2021 в 10:34 ч.

Кремена Илиева има вече в много магазини " държачи" за маски, които са като герданчета. А може и сама да направите от верижка, канап, кожа и произволен материал като го захванете за наушниците. От месеци ходим така, ние, които спазваме правилата. Иначе оправдания за неносене на маска( или каквото и да е неспазване на правила, чули сме бол). Решения има също бол, стига да искаш, а не да си търсиш оправдание.

Десислава Минчева
Десислава Минчева
25 август, 2021 в 11:03 ч.

Issi Batselova успех да държите 2 годишно цял ден с маска. А 25-30 2 годишни ще успеете ли да ги държите цял ден с маска?

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 11:26 ч.

Десислава Минчева научете ги. Моите са научени. 25-30 годишните, ако не могат цял ден да стоят с маска, говори лошо за техния капацитет. Децата лесно се учат и не им представлява проблем. Ама си трябва човек да им обясни, да им покаже. При родители антимаскъри няма как детето да е научено.

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 11:29 ч.

Десислава Минчева

Десислава Минчева
Десислава Минчева
25 август, 2021 в 11:56 ч.

Issi Batselova дано нямате досег с малки деца. Носете си маските със здраве!

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 12:09 ч.

Десислава Минчева ние си го носим, за да сме здрави! Ама вие ни дърпате назад вече година и половина!

Issi Batselova
Issi Batselova
25 август, 2021 в 12:11 ч.

Десислава Минчева че и децата обричате на боледуване.
Имам досег с малки деца- научени и щастливи.
Ако не можете една маска да научите детето да носи, как ги учите да си обуват обувките или им ги обувате до абитуриентската?

Теодора Стоилова
Теодора Стоилова
25 август, 2021 в 07:18 ч.

Ей от такива медицински специалисти да го е срам човек да си каже с какво се занимава....


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари