Трябва ли да се криминализира т.нар. фалшиво поставяне на ваксини, което позволява неваксинирани деца да посещават детски градини и да сеят болести от миналия век ?

Петър Делчев
Петър Делчев
7 април, 2024 в 12:35 ч.

Здравейте ! Трябва ли да се криминализира т.нар. фалшиво поставяне на ваксини, което позволява неваксинирани деца да посещават детски градини и да сеят болести от миналия век ?

Maya Gergova
Maya Gergova
7 април, 2024 в 13:57 ч.

То си е престъпление, проблемът за мен е най-вече в липсата на нетърпимост към подобни прояви.

Galina Vylcheva
Galina Vylcheva
9 април, 2024 в 15:30 ч.

Да

Мила Павлова Янева
Мила Павлова Янева
9 април, 2024 в 08:13 ч.

Да

Gergana Kodzheykova
Gergana Kodzheykova
7 април, 2024 в 13:42 ч.

Да.

Veselina Ilieva
Veselina Ilieva
15 април, 2024 в 07:20 ч.

Да!

Seweryna
Seweryna
7 април, 2024 в 21:43 ч.

Да, за всички инволвирани страни

Slava Stancheva Ivanova
Slava Stancheva Ivanova
7 април, 2024 в 14:06 ч.

Да!

Velina Buch
Velina Buch
7 април, 2024 в 14:52 ч.

Да, абсолютно! Наказанието трябва да носи медицинското лице, което издава документ с невярно съдържание.

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
7 април, 2024 в 22:24 ч.

А трябва ли БЛС малко по-активно да подхожда срещу уж лекари, а дефакто шарлатани? Хайде да видим някой с отнети права за дезинформация, за подвеждане на пациенти, за кампании срещу ваксините... Хайде да видим работа за промяна в мисленето, за информиране на самите лични лекари. Иначе в НК има състав за документ с невярно съдържание. Но тези отношения трябва да се регулират много преди да е извършено престъпление.

Viktoria Toncheva-Staneva
Viktoria Toncheva-Staneva
8 април, 2024 в 09:58 ч.

Абсолютно трябва да се криминализира според мен. Живея извън България и преди да започна работа ми поискаха имунизационен паспорт, след това ми направиха изследвания за антитела и след това получих списък с ваксини, които трябва да повторя при лекаря, който ми направи изследванията. Ако не ми харесва-довиждане, няма да работиш. Ето как може да се докаже кой как е ваксиниран и кой какъв титър на антителата има.. друг е въпроса колко е сложно и трудоемко, особено ако става въпрос за деца.

Iva Chichanova
Iva Chichanova
7 април, 2024 в 15:33 ч.

Да, разбира се!

Rositsa Yankova
Rositsa Yankova
7 април, 2024 в 15:47 ч.

Ами то и воденето на болни деца, без да претендират, че има поставена ваксина, има същия ефект.

Радка Михалева
Радка Михалева
7 април, 2024 в 20:36 ч.

Да

Maria Pancheva
Maria Pancheva
7 април, 2024 в 13:48 ч.

"Сеят болести"... нашите деца са ваксинирани, да му мислят тези с бележките. Всичко си има последици.

Биляна Петкова
Биляна Петкова
7 април, 2024 в 16:39 ч.

Maria Pancheva или да му мислят тези, които наистина имат медицински причини да не са ваксинирани? :) Или тези, чиито бебета са още твърде малки? :)

Galq Georgieva
Galq Georgieva
7 април, 2024 в 17:50 ч.

Не само за лекарите,а и за неваксинираните също трябва да има санкции, защото думата "задължителни" има само едно значение.Нищо освен глоби и рестрикции не възпитава българина,видяхме го многократно във всеки един аспект на живота,не само за ваксините.Не може да се образова някой,който не желае да бъде образован и който сляпо вярва в хомеопатия,баене,ирисова диагностика и прочие и прочие.Наистина е грубо,дори неморално,но няма друг начин,видяхме всички.

Валентина Тодорова
Валентина Тодорова
7 април, 2024 в 19:01 ч.

Да.

Maria Alexandrova
Maria Alexandrova
7 април, 2024 в 16:38 ч.

Да!

Kamer Telalyan
Kamer Telalyan
7 април, 2024 в 15:48 ч.

Задавате отговор. Пазбира се, че трябва да се криминализира.

Ana Luis Noriega
Ana Luis Noriega
7 април, 2024 в 13:33 ч.

Категорично да!

Tony Karavasilev
Tony Karavasilev
7 април, 2024 в 13:52 ч.

Да!!!! И за пациент и за лекар! 🦖

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
7 април, 2024 в 13:56 ч.

Да, трябва! Това си е криминална деяние.

Лида Осипова
Лида Осипова
7 април, 2024 в 16:09 ч.

Поведението и на лекар, и на родител и сега е криминализирано, т. е. престъпление е, независимо че не пише изрично "фалшива бележка за ваксини". Въпросът е в доказването му...

Пламена Раднева-Господинова
Пламена Раднева-Господинова
7 април, 2024 в 14:48 ч.

Доколкото ми е известно, то и сега издаването на фалшиви документи се води престъпление, но в случая как се доказва, че една ваксина не е поставена наистина?

Отделно, понеже виждам, че в коментарите тук се обсъжда нежеланието на личните лекари да информират пациентите си. Може би и аз нямам късмет с тях, но тези, при които съм била пациент (дотук 5-ма), никога не са обелвали и дума за препоръчаните от министерството на здравеопазването за възрастни ваксини, хеле пък за нови такива, били те за деца или възрастни. Най-много да залепят една лепенка на вратата си, с която информират кои набори е желателно да се ваксинират наново против тетанус и дифтерия, но някои и това дори не правят. Мисълта ми е, че от личен опит имам наблюдения, че личните лекари не си правят много труда да разясняват каквото и да е било за които и да е ваксини. В този смисъл, част от хората предпочитат да четат в интернет малкото (за жалост, често невярна) информация, която е налична, отколкото да вадят с ченгели думи от устите на личните си лекари. Действително невежеството води до това да връща обратно болести, за които на теория трябва да сме забравили, че съществуват, но не са виновни само самите пациенти.

Галина Спасова
Галина Спасова
7 април, 2024 в 15:55 ч.

Пламена Раднева-Господинова От скоро ползвам електронното досие на детето и на последния преглед слагахме ваксина. След като се прибрах видях точно кога и каква ваксина е била сложена т.е педиатърката маркира веднага ваксината и я сложи на детето след това. Тоест всички ваксини ще се видят в досието, ако са нанесени.

Gergana Pencheva
Gergana Pencheva
7 април, 2024 в 16:42 ч.

Галина Спасова, не всички могат да се въведат.

Gergana Pencheva
Gergana Pencheva
7 април, 2024 в 16:43 ч.

Бексеро не успяха да въведат, а Нименрикс искаше втора доза… доста им е сбъркана системата.

Пламена Раднева-Господинова
Пламена Раднева-Господинова
7 април, 2024 в 16:59 ч.

Галина Спасова Добре, ето следния сценарий: аз съм ЛЛ и при мен идва родител, който настоява да издам на детето бележка, че има всички ваксини, за да го запишат на градина, ама да не го ваксинирам. Какво пречи в електронното досие на това дете да въведа партидата на въпросната ваксина, без да му я поставям реално? Тази ваксина просто няма да я ползвам повторно, за да е по документи всичко изрядно и готово.

Галина Спасова
Галина Спасова
7 април, 2024 в 17:05 ч.

Пламена Раднева-Господинова Моят стар личен лекар имаше такива случаи. Просто им каза, че той бележка на неваксинирани деца няма да издаде и да си търсят друг лекар да направи това нещо. Има лекари, които си държат на това. Нашата педиатърка също. За нея ваксината задължително се отбелязва в системата и в техните лични списъци, за да се знае, че са използвана.

Пламена Раднева-Господинова
Пламена Раднева-Господинова
7 април, 2024 в 17:14 ч.

Галина Спасова И добре, че има съвестни лекари. Мисълта ми беше, че ако някой много иска, може да излъже за пред системата и то сравнително лесно, което прави доказването на поставената ваксина на практика много трудно. Понеже по документи винаги всичко ще е изрядно.

Галина Спасова
Галина Спасова
7 април, 2024 в 17:16 ч.

Пламена Раднева-Господинова Лекарят си поема отговорност. Както за бележките, така и за ваксините. Аз не бих искала подобно нещо като родител, но има родители, които не разбират какви последици може да има това. Тогава вече остават лекарите, които могат да откажат да прецакат системата.

Пламена Раднева-Господинова
Пламена Раднева-Господинова
7 април, 2024 в 17:23 ч.

Галина Спасова Именно. И се върнахме дотам, че де факто доказването, че една ваксина е поставена, на практика е трудно и че за тия огнища на зарази не са виновни само пациентите.

Albena Petrova-Tsocheva
Albena Petrova-Tsocheva
7 април, 2024 в 13:46 ч.

Твърдо да! Отговорност трябва да носят и лекарите, и родителите.

Sabina Panayotova
Sabina Panayotova
7 април, 2024 в 18:33 ч.

за мен на такива лекари трябва да се отнемат права да практикуват.

Desislava Stefanova
Desislava Stefanova
7 април, 2024 в 18:57 ч.

Sabina Panayotova +1 и аз съм на това мнение

Mariyana Todorova
Mariyana Todorova
7 април, 2024 в 13:41 ч.

ДА ! Нормално е да има прости, необразовани хора, но не е нормално лекар да им ходи по акъла и да извърши такова деяние. Да си сменя професията ! Лекарите трябва да спасяват животи, не да ги отнемат съзнателно !

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 14:53 ч.

Mariyana Todorova , вие как разбирате поста? Лекарите ли трябва да влязат в затвора или родителите?

Mariyana Todorova
Mariyana Todorova
7 април, 2024 в 15:06 ч.

Mila AD И двете, но поне лекарите. Ако родителите имат дефицит на мозък, то лекарите би следвало да знаят какво правят.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
7 април, 2024 в 12:56 ч.

Издаването на документ с невярно съдържание е престъпление по смисъла на Наказателния кодекс и тук думата не е на "любимата" РЗИ, а на прокуратура, полиция и съд. Но, важното е дали може да се докаже. Ако лекар и пациент са в комбина - вероятно не или много трудно. Затова е добре всеки родител да следи какво се вписва в електронното досие на детето му, за да хване евентуална порочна практика. В момента е възможно само за лица с КЕП, но предстои създаване на възможност и за всички останали.

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
7 април, 2024 в 14:29 ч.

Kremena Parmakova е, ако родителят иска да не се сложи съответната ваксина няма как със следене на електронното досие да се реши въпроса 🙄

Maja Filipova
Maja Filipova
7 април, 2024 в 16:39 ч.

Kremena Parmakova Вече е възможно родител на дете по 18 години да му види здравния картон в his.bg?
Защтоо преди година още не беше възможно, а да се моля на личния няма смисъл.

Ilina Batanova-Kyuchukova
Ilina Batanova-Kyuchukova
7 април, 2024 в 17:51 ч.

Maja Filipova само родителят направил избора на педиатър/опл.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
7 април, 2024 в 18:06 ч.

Vanya Abadjieva, да това е само в случаите, в които има вписано, но непоставена ваксина (без знанието на родител).

Ралица Стоименова
Ралица Стоименова
7 април, 2024 в 18:06 ч.

Maja Filipova може да , много лесно чрез приложение , стига вие да сте избрали личния лекар. Аз го използвам чрез електронен подпис.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
7 април, 2024 в 18:07 ч.

Maja Filipova да, към момента, ако имате КЕП може да сдвоите своето досие с това на Вашето дете в моб. приложението еЗдраве. Аз виждам досиетата на моите деца и веднага разбирам, когато са били на преглед, за рецепта.

Yoanna Baleva-Zhelezarska
Yoanna Baleva-Zhelezarska
7 април, 2024 в 21:50 ч.

Kremena Parmakova Само да вметна, че досието не е ограничено само за хора д традиционен КЕП, а се достъпва безпроблемно и с мобилен подпис, напълно безплатно и за първоначалната автентикация отиват не повече от 10 мин.

Bistra Koeva
Bistra Koeva
7 април, 2024 в 12:40 ч.

Ами то си е криминализирано, сигурно поне 2 състава на престъпление осъществява. Въпросът е как се доказва.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 13:20 ч.

За лекар издал документ с невярно съдържание, би трябвало и сега да има наказание. Друг е въпросът, как да се подходи към дезинформацията и страха на хората към ваксините. Във Финландия например ваксинирането не е задължително и въпреки това имат голямо покритие, заради високата образованост на населението.
Да накараш насила, под заплаха от социално изключване, глоба, затвор или смътно наказание, уплашена майка, да ваксинира детето си, също е неморално.
Да добавя, че неваксинираните деца не са заплаха за ваксинираните, не насаждайте такова разделение. Неваксинираните деца са уязвимите и жертвите. Само с адекватни кампании, безплатни ваксини и ангажираност на всички институции свързани с деца, може да се поддържа високото ваксинационно покритие, а не със страх.

Петър Делчев
Петър Делчев
7 април, 2024 в 13:25 ч.

Mila AD Мисля, че точно това обясняват епидемиолозите - например за коклюша боледуват и 10% от ваксинираните. Т.е. при под 90% покритие, се губи колективния имунитет. Да, ваксинираните деца са 10 пъти по-защитени от неваксинираните, но не на 100%, а на 90%.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 13:46 ч.

Петър Делчев , не можем да се нахвърляме така на родителите, те не ваксинират децата си от страх и незнание и децата им страдат заради това. Помните наскоро, една лошо проведена кампания за ваксинация с нова ваксина, до каква катастрофа доведе у нас. Умряха неваксинираните главно.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
7 април, 2024 в 14:00 ч.

Mila AD, всъщност неваксинираните СА заплаха и за ваксинираните. В случаите, когато ваксината не е изградила имунитет при ваксиниран организъм. Това, което казвате е точно една от мантрите на антиваксърите и трябва да бъде развенчана!

Maya Gergova
Maya Gergova
7 април, 2024 в 14:00 ч.

Mila AD Напротив, невежеството не е оправдание. И когато е във вреда на останалите, е престъпление. А вече са ви обяснили каква е вредата от неваксинираните.

Яни Георгиев
Яни Георгиев
7 април, 2024 в 14:01 ч.

Mila AD неваксинираните са заплаха за всички в обществото защото се губи колективния имунитет и започват да боледуват и ваксинирани.Другото е ,че при много от ваксините имунитета с годините спада и възрастните също стават податливи. В държавата има правила и трябва да се спазват.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 14:44 ч.

Mariya Vinzens , с този подход, няма да стигнем доникъде. Не може да говориш за деца, че "сеят зараза". Ако родителите не са достатъчно информирани, затова си има виновни. Не можеш да задължиш хората, да ваксинират децата си, това води точно до корупция и шмекеруване. Как успяват в другите държави, без да е задължителна ваксинацията, да постигнат такова покритие? Замислете се.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
7 април, 2024 в 14:48 ч.

Mila AD, абсолютно съм за информираност, напоителна и точна информация и подробни обяснения. Образованието е ключът към прогреса и е отговорът на всички проблеми. Но аз не коментирам това.
Коментирам изказването: “неваксинираните не пречат на ваксинираните”.
А по отношение на “в другите европейски държави ваксините не са задължителни”, дайте примери. В повечето са.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 14:51 ч.

Яни Георгиев , вие поставихте ли си всички реваксинации по календар? Понякога имам чувството, че най-обичаме, да си избирем някоя група за враг и да я обвиним за всички неволи в държавата. Голяма част от майките са точно толкова прости или необразовани, колкото са част от бащите, чиновниците, учителите, лекарите, и всички в обществото.
От поста, така и не разбрах, кого да вкарат в затвора, лекарите, издали бележката или родителите.

Яни Георгиев
Яни Георгиев
7 април, 2024 в 14:53 ч.

Mila AD всеки да си понася отговорността според закона.

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
7 април, 2024 в 15:50 ч.

Mila AD неваксинираните всъщност са проблем за тези, които по медицински причини не могат да поставят ваксина. Иначе съм съгласна, че със заплахи не може, но докога ще се учат тия хора. Ако си на 20…30г. и вече имаш дете е редно да си се образовал поне малко.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 16:14 ч.

Mariya Vinzens , както писах, във Финландия не са, в Белгия е задължителна само полио ваксината, ваксинирането на деца срещу Коклюш е задължително само в 10 от 30 европейски държави, повечето са от бившия соц. блок.
Моето мнение е, че ако наистина ни е грижа за хората, а не само за нас си, подходът ще е различен от соченето с пръст и търсенето на все по-абсурдни санкции, вместо на реално решение на проблема.
Тук може да сверите, коя ваксина, къде в Европа е задължителна:
https://vaccine-schedule.ecdc.europa.eu/Scheduler/ByDisease?SelectedDiseaseId=3&SelectedCountryIdByDisease=-1

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
7 април, 2024 в 16:26 ч.

Mila AD и Вашият календар посочва, че има задължителни ваксини влез Европа.
Трябва информиране на родителите за възможните последици, както и санкции. Сама с едната няма да стане, не и в България.
Или пак да повторя, в първата ми реплика на вашия пост коментирам друго, което вие отказвате да коментирате.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 16:52 ч.

Mariya Vinzens , не, неваксинираните деца на първо място са заплаха за себе си, после за новородените и други групи деца, които не са ваксинирани. Не са опасни за здрави, ваксинирани деца. Ваксинационното покритие в България е добро, поне на хартия. Ако има проблем, то той не е във формата на задължителност, а в ширещата се безнаказана корупция. И да обявят, че ще бесят родителите, дето не ваксинират децата си, най-много рушветите за документ за ваксина да се вдигнат.
Но дори и това не знам, дали е вярно, че има толкова валшиви бележки за ваксини.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 16:59 ч.

Десислава Стойкова , толкова ли е голям проблемът у нас с ваксинационното покритие, че чак в наказателния кодекс да се вкара отказа от ваксиниране. За издаване на документ с невярно съдържание отдавна си има съответните текстове в НК:

Чл. 311. (1) (Изм. - ДВ, бр. 75 от 2006 г., в сила от 13.10.2006 г.) Длъжностно лице, което в кръга на службата си състави официален документ, в който удостовери неверни обстоятелства или изявления, с цел да бъде използуван тоя документ като доказателство за тия обстоятелства или изявления, се наказва с лишаване от свобода до пет години, като съдът може да постанови и лишаване от право по чл. 37, ал. 1, точка 6.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) В маловажни случаи наказанието е лишаване от свобода до една година или пробация.

Чл. 312. (1) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) Лекар, който снабди някого с лъжливо свидетелство за състоянието на здравето му, когато не действува като длъжностно лице, се наказва с лишаване от свобода до две години или с пробация.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) При същите условия ветеринарен лекар, който издаде документ с невярно съдържание за здравословното състояние на животно, се наказва с лишаване от свобода до една година или с пробация.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
7 април, 2024 в 17:01 ч.

Mila AD, опасност има и за имунокопроментирани индивиди и тези, на които е поставена неправилно съхранявана ваксина.
Дано книжните ваксини са не са твърде много

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 17:12 ч.

Mariya Vinzens , но ваксинирането не винаги означава спиране на разпространението на болестта. Мисля, че ваксинираните срещу Коклюш например, могат да предават болестта, както е с Ковид ваксините. Всичко, което казвам е, че с тази омраза едни към други, особено, когато става дума за деца, доникъде няма да стигнем.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
7 април, 2024 в 17:14 ч.

Mila AD, не пренасят! Пренасят пак тези, при които има пробив. Току-що споменахте още една мантра на антиваксърите!

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
7 април, 2024 в 17:22 ч.

Mila AD не казвам подобно нещо най-малкото, защото на практика това е недоказуемо, обаче, че неваксинираните застрашават здравето на една определена група хора е факт. Аз лично нямам идея как би следвало да се действа. Всички знаем как работи здравеопазването на ниво личен лекар. На мен специално ми е тъжно. Тъжно ми е от тази липса на емпатия в обществото. Пролича и в КОВИД, вижда се и сега.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 17:47 ч.

Mariya Vinzens , нямам представа от мантрите на антиваксърите, те се страхуват от ваксините повече отколкото от болестите, защото ги плашат. Както ги плашат с отровните храни, кемтрейлс, новия световен ред, еврото и какви ли не още щуротии. Проблемът е навсякъде, не само у нас, но няма да се реши с диктаторски похвати.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
7 април, 2024 в 18:15 ч.

Mila AD кой говори за страх? В чужбина ваксините не са задължителни, но за да ходиш на училище, университет и т.н. искат да си ваксиниран. В България, ваксините са задължителни, но не ги искат за училище или университет. Така, че няма неморалност. Върховният съд е приел, че с цел опазване на здравето, няма дискриминация по отношение на задължителността на ваксините и приема в детски градини. Щом трябва, значи трябва. А по отношение на това кой е рисков - ваксинираният или неваксинираният по желание: ами този, който не е защитен: този, който не може да се ваксинира по някаква причина, този, който не изгражда имунитет след ваксина, този, който е отговорен, но въпреки това е в риск. Така че, този, който не се ваксинира по свое желание не е жертвата.

Диана Петрова
Диана Петрова
7 април, 2024 в 18:57 ч.

Mila AD Но посещението на ясли и детски градини не е задължително. Задължително е посещаващите ги деца да са ваксинирани.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 19:36 ч.

Kremena Parmakova , антиваксърите са водени главно от страх, а доколкото става дума за деца, разбира се, че те са жертва на антиваксърите и общо, на нас възрастните, че не можем да си оправим обществото и държавата. Мен не ме е страх от неваксинираните деца, не съм забранявала на моите да играят с тях, просто ми е мъчно за тях и би трябвало да има друг подход от, Убийте го с камъни.
А за училище в чужбина не се изисква да си ваксиниран, а ти искат документ за сложените ваксини до момента, за да знаят, коя да ти предложат, ако имаш пропуск. Но не е задължително да ги имаш или слагаш.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
7 април, 2024 в 19:39 ч.

Mila AD вероятно си зависи от държавата, защото в някоя дори за социални помощи искат ваксини. А ако знаете, че неваксинирано дете е било в контакт с болно от морбили напр. дали ще позволите на Вашето да играе с него? В условия на липса на заболявания, всички сме толерантни, но когато има случаи, взрив - мисля, че вече не е така.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 19:56 ч.

Kremena Parmakova , да, в България например детски надбавки не се дават на неваксинирани деца, както и нямат право да посещават детска градина. Колкото до страха, ваксината срещу морбили дава почти 100% защита, така че, от какво да се притеснявам, ако детето ми играе с някое неваксинирано.

Katya Yordanova
Katya Yordanova
7 април, 2024 в 20:23 ч.

Mila AD За съжаление не е страх или незнание, които са поправими с една адекватна кампания. Антиваксърското движение е добило такива размери, че хората са убедени в негативните влияния на ваксините и не приемат друго, различно от техните вярвания. Те не се страхуват, защото знаят, че са свободни да не го направят, а се присмиват на останалите "невежи, вярващи на медицината".

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
7 април, 2024 в 20:33 ч.

Mila AD няма ваксина, която дава 100% защита. При морбили 7-10% от ваксинираните не изграждат имунитет. Затова се иска колективен имунитет.

Seweryna
Seweryna
7 април, 2024 в 21:59 ч.

Mila AD антиваксърите са водени основно от огромното си его. Ако бяха страхливци, както повтаряте, щяха да избягват и доста други по-рискови неща, застрашаващи живота на най-скъпото им.
Ред има в държавите, в които има строги наказания.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
7 април, 2024 в 22:15 ч.

Mila AD, проблемът не е в невежеството на родителите. Проблемът е в илюзията им, че знаят. Те са убедени, че ваксините са страшни, че искат да разболеят и убият или минимум осакатят децата им. Не можеш да събудиш човек, който се прави, че спи.

Юлия Добрева
Юлия Добрева
7 април, 2024 в 22:43 ч.

Mila AD, Финландия е държава с голям процент на високообразовани хора - само върху такива хора разяснителните кампании имат ефект, затова и няма нужда от задължителност и санкции. Щото имат нещо между очите си по принцип. В страна като България, в която невежеството е издигнато в култ и е пълно с прости хора, и 500 разяснителни кампании да им проведете, все тая - ще продължават да си робуват на конспирации и глупости.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 22:54 ч.

Юлия Добрева , но и двете страни имаме над 90% ваксинационно покритие. У нас за 2023-та е 93%., така, че не сме толкова зле. Да не се насъскваме излишно един срещу друг.

"Преди да започнат училище децата се ваксинират срещу следните заболявания:

детски паралич
дифтерия
тетанус
магарешка кашлица
дребна шарка
заушка
рубеола
менингит
менингит и епиглотит, причинени от Haemophilus influenzae тип b
заболявания, причинени от пневмококи
човешки папиломен вирус, HPV
варицела (варицела)
Бустери се дават на децата от училищните здравни служби, а на възрастните от здравни центрове. Ваксинациите не са задължителни. Над 90% от родителите във Финландия ваксинират децата си.
https://stm.fi/en/vaccinations

Юлия Добрева
Юлия Добрева
7 април, 2024 в 23:08 ч.

Mila AD, действително високо ваксинационно покритие, и то 100%, сме имали в миналото. Сегашните проценти у нас не знам доколко са реални и дали много от ваксинациите не са само на хартия (с фалшиви удостоверения).
Не насъсквам каквото и когото и да е - просто съм реалист за това какви сме. Нас само диктатура ни оправя - невежите от друго не разбират.

Mila AD
Mila AD
7 април, 2024 в 23:21 ч.

Юлия Добрева , сакън диктатура, предпочитам демокрацията, но у нас все още не е налична. Цялата ни работа е заради остатъците от диктатурата.

Hristev Maya
Hristev Maya
8 април, 2024 в 08:58 ч.

Диана Петрова от 4 годишна възраст всъщност е задължително посещаването на детска градина след последните промени.

Диана Петрова
Диана Петрова
8 април, 2024 в 09:11 ч.

Hristev Maya Задължително е предучилищното образование, а не посещението на детска градина. То може да се осъществява както в детска градина, така и в групи към училища, а също и в самостоятелна форма.

Hristev Maya
Hristev Maya
8 април, 2024 в 09:51 ч.

Диана Петрова да, от 4 годишна възраст за учебната 2023. Както сама сте написала може и в училище може и в детска, което противоречи на горният ви коментар, че не е задължително.

Диана Петрова
Диана Петрова
8 април, 2024 в 10:03 ч.

Hristev Maya Не, не противоречи 🙂
Не детската градина е задължителна (а и как би могла да бъде, след като няма достатъчно места?), а предучилищното образование, вкл. в самостоятелна форма.

Hristev Maya
Hristev Maya
8 април, 2024 в 10:30 ч.

Диана Петрова
Може и да е вярно, но вие изкривявате фактите:
1. Основно в София има недостиг. Останалите градове нямат толкова задълбочен проблем.
2. Не всеки родител ще пусне детето си в предучилищна в училище, защото една от разликите м/у училището и детската е, че във второто се спи на обяд (все още има такива деца)
3. Училищата не могат да поберат всички 4 годишни деца, затова има и детски където е и концентрацията на 4 годишни.
4. Много малко родители могат да си позволят на тази възраст на детето, да си го обучат вкъщи.

В крайна сметка се стига до това тези деца да са ОСНОВНО концентрирани в точно тези детски заведения. И да се върнем на основната тема на поста-фалшивите бележки, защото този тип образование Е задължително.

Диана Петрова
Диана Петрова
8 април, 2024 в 10:43 ч.

Hristev Maya Аз не твърдя, че не са основно концентрирани в детските градини, там са. Много ясно написах какво твърдя (и то даже не аз, а нормативната уредба), но щом трябва ще го кажа още веднъж: посещението на детска градина НЕ Е задължително.

Vesela Vasileva
Vesela Vasileva
8 април, 2024 в 10:51 ч.

Десислава Стойкова ако влезнете в няколко майчински групи ще забележите тенденцията към масово размножаване на тотално неграмотни хора, които са много устати и компетентни във всяка област.

Яни Георгиев
Яни Георгиев
8 април, 2024 в 20:53 ч.

Mila AD 93 е на документи .

Mila AD
Mila AD
9 април, 2024 в 20:31 ч.

Диана Петрова , пробвайте да запишете детето си в самостоятелна форма в задължителна възраст. Успех ви пожелавам, защото тази форма е бойкотирана и неработеща. Минала съм през това и ми е болна тема.

Mila AD
Mila AD
9 април, 2024 в 20:31 ч.

Диана Петрова , след 4 годишна възраст е задължително.

Диана Петрова
Диана Петрова
9 април, 2024 в 20:51 ч.

Mila AD Задължително е предучилищното образование, а не ходенето на детска градина. Освен това, колко деца тръгват за първи път на детска градина чак на 4 години? Единици!

Mila AD
Mila AD
9 април, 2024 в 20:58 ч.

Диана Петрова , не мога да разбера спора. Имате предвид, че до 4 години не е задължително посещението на градина и който не си е ваксинирал детето, няма нужда да го води там? Но всички деца посещаващи градина имат документ за ваксинация, както и всички деца взимащи детски надбавки, няма друг начин.

Диана Петрова
Диана Петрова
9 април, 2024 в 21:03 ч.

Mila AD Да, точно това имам предвид. Детската градина не е задължителна (не само до 4 години), но децата, които посещават детска градина е задължително да имат ваксини.

Mila AD
Mila AD
9 април, 2024 в 21:39 ч.

Диана Петрова , нещо бъркате понятията. Всички деца от четвъртата си година у нас започват задължително предучилищно образование. То е организирано в детските градини и училищата, но е задължително. И всички деца посещаващи тези заведения имат бележка, че са ваксинирани, защото е задължително. У нас нещата са ясни, задължителните ваксини и задължителното ни присъствено образование, са остатъци от един друг режим. Както и отношението към децата, жените и агресивното общуване помежду ни.
Ето, пак давам за пример Финландия, незадължителните ваксини и разрешеното домашно образование не пречи за високото ваксинационно покритие и високите резултати в образованието.

Диана Петрова
Диана Петрова
9 април, 2024 в 21:52 ч.

Mila AD Нещо ми се струва, че не четете внмателно.

Снежана Стефанова
Снежана Стефанова
9 април, 2024 в 22:20 ч.

Mila AD Вие се замислете! Щом не искате ваксини за детето си, намерете начин да го обучавате след 4 год възраст.Но ДГ неваксинирани деца нямат право да посещават!

Снежана Стефанова
Снежана Стефанова
9 април, 2024 в 22:21 ч.

Mariya Vinzens Веднага се разбра, че е антиваксърка.

Mila AD
Mila AD
9 април, 2024 в 23:08 ч.

Снежана Стефанова , децата ми са ваксинирани и обучавани вкъщи до тийнейджърска възраст, не мога да ви схвана заяждането. Аз говоря, че ловът на вещици и деленето на хората е пагубно за обществото ни, вижте какво стана по време на Ковид пандемията. Децата ми трябваше да крият в училище, че са ваксинирани срещу Ковид, за да не бягат от тях съучениците им, че щели да ги заразят от ваксината. По същия начин част от родителите ги е страх от неваксинираните деца, за да не заразят техните, изобщо не ги интересуват самите деца или обществото. За мен е една и съща форма на простотия, и да си антиваксър, и да искаш да линчуваш антиваксърите.

Снежана Стефанова
Снежана Стефанова
10 април, 2024 в 00:49 ч.

Mila AD Ами тогава не Ви схващам думите. Не може да се отрече обаче, че антиваксърството сред младите майки е доста разпространено.

Mila AD
Mila AD
10 април, 2024 в 08:02 ч.

Снежана Стефанова , то върви ръка за ръка с руската пропаганда, а у нас тя е много разпространена. Не са само младите майки прихващашите я. Постът ме подразни, защото фалшифицирането на документи си го има и сега и не са ни виновни децата и майките, а цялото общество ни е сбъркано.

Анастасия Кидонова
Анастасия Кидонова
7 април, 2024 в 14:53 ч.

За съжаление между групата на ваксинираните и групата на неваксинираните стои една малка групичка от имунокомпроментирани, хора и деца с автоимунни и други заболявания, които не могат да се ваксинират и разчитат единствено на достатъчното ваксинационно покритие да не ги тресне някоя архаична болест. Всички трябва да помнят, че за да си част от едно общество, трябва да спазваш правила.

Sabina Panayotova
Sabina Panayotova
7 април, 2024 в 20:15 ч.

Анастасия Кидонова да, и според мен ако се увеличи броят на задължителните ваксини рязко ще има увеличение на децата с такива диагнози, валшиви разбира се.

Диана Петрова
Диана Петрова
9 април, 2024 в 21:10 ч.

Фалшивото поставяне на ваксини компрометира и самото познание за ваксините. Ако "ваксинирани", ама само по документи на практика се разболяват, как може да бъде оценена правилно защитата от конкретна ваксина?

Boyan Yurukov
Boyan Yurukov
7 април, 2024 в 20:11 ч.

Криминализирано е, както беше описано горе. Проблемът е, че не може да се хване, освен ако един или повече родители пряко не свидетелстват за това. Доказателствената част е трудна. Иначе от всички години, в които съм преследвал контакти на такива "услужливи" лекари по антивакс групите забелязах две неща. Първото е, че като се подаде сигнал на въпросното РЗИ и лекарският съюз, ефектът е нулев. Това надали учудва някого. Второто е, че всъщност много по-често е подправянето на бележките. Повечето случаи родителите променят хвърчатия лист вместо да си играят да търсят лекар.

Последното, а отчасти и първото, има лесно решение - директен достъп до части от здравното досие на детето. Няма нужда да знаят всичко - само да/не на важни неща. Аналогично да/не дали има всички ваксини и по желание да/не дали има варицела, за да знаят кои деца да махат от групите заради родителите им при такъв случай. Освен, че ще повиши отчетността, ще махне възможностите за фалшификация от родителите, лекарите повече ще се свенят, по-малко разкарване до лекари и вече е технологично възможно, тъй като данните са вече в електронното досие.

Katya Yordanova
Katya Yordanova
7 април, 2024 в 20:26 ч.

Boyan Yurukov Точно! Не че е трудно за разследващата журналистика да хване 1-2 случая, но те са много повече.

Виктория Траянова
Виктория Траянова
7 април, 2024 в 12:37 ч.

Абсолютно да! Както и фалшивите бележки от педиатри за клинично здраво дете, поискани от безотговорни майки, чиито деца са с 38-39 градуса Т, имат зелени сополи и кашлят и са допуснати до детска градина и ясла.

Петър Делчев
Петър Делчев
7 април, 2024 в 13:02 ч.

Виктория Траянова Разбирам, но приравняването на респираторен вирус със смъртоносни заболявания не е удачно. В смисъл не може да се сравнява медицинската важност и тежест на една медицинска бележка и един ваксинационен картон. Фалшифицирано първото едва ли може да застраши човешки живот, за разлика от второто.

Виктория Траянова
Виктория Траянова
7 април, 2024 в 13:10 ч.

Петър Делчев абсолютно може да застраши човешки живот, защото за едно дете може да премине по един по-лек начин , за друго може да е фатално. Инфекциите са водеща причина за смърт за деца от 0-3г.

Петър Делчев
Петър Делчев
7 април, 2024 в 13:26 ч.

Виктория Траянова Отново Ви казвам, вероятността от смърт от респираторно заболявания е десетки пъти по-малка от заболяванията за които са включени задължителни ваксини.

Julian Dimitrov
Julian Dimitrov
7 април, 2024 в 13:32 ч.

Петър Делчев Десетки пъти по-малка е ,но я има. И двете трябва да се криминализират! И за двете се издават ФАЛШИВИ документи.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари