Този коментар беше написан под мой пост за ваксините срещу HPV. Препубликувам го, защото наистина е показателен. Знам, че в ерата на социалните мрежи и сторитата не ви се чете, но все пак ви моля да прявите търпение. "Здравейте. Майка съм на две ...

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 11:55 ч.

Този коментар беше написан под мой пост за ваксините срещу HPV. Препубликувам го, защото наистина е показателен. Знам, че в ерата на социалните мрежи и сторитата не ви се чете, но все пак ви моля да прявите търпение.

"Здравейте. Майка съм на две дъщери - на 22 и на 13г. , от скоро съм в групата и не съм плоскоземец, нито антиваксър. Преди 10 г. попитах тогавашния ми гинеколог за ваксината срещу HPV и той едва ли не ме закле да не я поставям и естествено, да науча децата си да си правят редовни профилактични прегледи. Аргументира се с проблемните случаи, описани в различни страни и достатъчно бавното развитие на рака на шийката на матката, за да бъде хванат навреме и лекуван успешно.

Междувременно, детето на една позната пострада от ваксината и аз не посмях да поставя ваксината на дъщеря ми.

Наскоро питах и сегашния си гинеколог - отказа да даде мнение. Каза, че и до сега на симпозиумите, които посещава, мненията сред колегите му са противоречиви, заради все още съществените рискове от ваксината. В същото време, проблемът у нас очевидно се задълбочава.

И двамата споменати гинеколози са изключителни професионалисти и имена в България и нямам причина да се съмнявам в съветите им. И все пак...

Допускам, че моят случай е показателен за ниския процент ваксинация в България, за който говорите.

Дали има специалисти тук, които да знаят, правят ли се подобрения във ваксината в последните години, за да се намалят проблемните случаи? Имам нужда от окуражаване за действие"

Думите на дамата са колкото тъжни, толкова и проблематични. Честно казано, трудно ми е да повярвам, че са изречени точно от лекари.

1. Ваксините срещу HPV не са само срещу рак на маточната шийка, а срещу вирус, причиняващ рак на различни части от тялото и при мъже, и при жени - маточна шийка, външни полови органи, устна кухина, анус (да не се бърка с колоректален карцином), а по последни данни и бял дроб.
1. От изброените ракът на маточната шийка е може би най-малко злокачествен и относително успешно лечим в начален стадий. Единствено за него има доказано ефективни скринингови програми.
1. Най-неприятните форми на HPV - асоцииран карцином, които съм виждал, бяха авансирал анален и вулварен карцином при млади хора, чиито тъкани буквално гниеха. Съжалявам за грубия израз, но такава беше реалността.
1. Да се казва на родител, че няма проблем детето му да се разболее от рак, защото се развивал бавно, е крайно неетично. Веднъж поставена диагнозата "рак", тя е доживотна и може да бъде в трайна ремисия, но може и да рецидивира, може и да прогресира.
1. Друга неприятна истина, която не се обяснява на родителите, е, че профилактиката на РМЧ не е просто редовно ходене на прегледи. Тя се нарича "конизация" и е болезнена процедура, представляваща изрязване на засегнатата част от шийката. Това е свързано със сериозен емоционален дистрес за младата пациентка и носи риск от по-трудно забременяване.
1. Действително в първите години след започване на имунизационните кампании се наблюдава поредица от съвпадение на събития - ваксинирани момичета се разболяват, описани са случаи на масови припадъци. В нито един от тези случаи няма доказателства, че ваксините са причинили тези инциденти.
1. За съжаление в посочените случаи властите не са реагирали достатъчно бързо и това се изполва от антиваксърските групи, които поемат мащабни кампании срещу ваксините. Резултатите са, че в поне няколко държави - Дания, Колумбия, Ирландия, Япония например - след началните успехи се наблюдава сериозен спад и необходимост от усилия за възстановяване на доверието.
1. Един - единствен много трагичен случай на съвпадение на събития в България ликвидира цялата ни имузационна кампания преди 10 години. Повечето от вас вероятно са чували за случая - момиче от малък град се разболява от тежко автоимунно заболяване и две години по-късно умира от усложнения. Цяло десетилетие вече държавата отказва да заеме ясна позиция по въпроса. За кореспонденцията между мен и МЗ по темата ще напиша отделен пост.
1. При тази липса на институционална подкрепа може би е редно да проявя известно разбиране към колебанията на колегите ми.
1. Методът на производство се нарича "Рекомбинантна ДНК - технология". На същия принцип се произвежда инсулин за диабетиците, както и ваксината срещу хепатит В, поставяна на всички новородени.
1. Ако имате 100% имунизирана популация от момичета, разболелите се от тиреоидит на Хашимото, например, ще бъдат само имунизирани и това няма да бъде заради ваксината.
1. Тъжната истина за авторитетите в България я видяхме по време на ковид - пандемията: огромно самочувствие, съчетано с остарели до липсващи знания в областта на имунопрофилактиката.
1. Всеки случай на "пострадал от ваксина" трябва да се анализира внимателно, а не да се възприема на сляпа вяра.

До края на днешния ден между една и две българки ще загинат от ваксинопредотвратимото заболяване рак на маточната шийка. Много вероятно е да бъдат в репродуктивна възраст.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 18:56 ч.

Ivelina Marinova, обадете се на служебния номер, посочен тук. Благодаря Ви. https://www.facebook.com/groups/vaksini/posts/3800732660158283/

Вероника Петрова
Вероника Петрова
11 март, 2024 в 22:05 ч.

Ваксинирах се и аз късно. Обаче много исках да убедя моята най-добра приятелка да направи същото-нейния лекар не препоръчал, и тя ме попита след като е семейна от 10г , с един и същ партньор как ще се зарази , та не знаех какво да й кажа , не съм лекар ясно е и не знам какви аргументи да използвам.

Issi Batselova
Issi Batselova
12 март, 2024 в 13:42 ч.

Вероника Петрова ами мъжът й може да я зарази….. Все пак няма как да е 100 процента сигурна в него…

Вероника Петрова
Вероника Петрова
11 март, 2024 в 21:55 ч.

Като чуя реплики особено от лекари с антиваксърска насоченост ми причернава пред очите...
На приятелка Аг-то й казало,че щом е омъжена вече няма смисъл от ваксинация,нали ще е моногамна,няма как да се зарази пък и то било хубаво преди първи полов акт...та всякакви тъпизми..

Issi Batselova
Issi Batselova
12 март, 2024 в 13:41 ч.

Вероника Петрова еееее, той пък този АГ много правилинеен🤣🤣🤣

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
12 март, 2024 в 13:44 ч.

Вероника Петрова , ами ако мъжът й не е? 😉 Ако се разведат? Ако той се разболее или пострада в катастрофа, например?

Вероника Петрова
Вероника Петрова
13 март, 2024 в 15:23 ч.

Alexander Atanasov Така е , но това не е убедително за хората,които не вярват на ваксини

Alexandrina Georgieva
Alexandrina Georgieva
12 март, 2024 в 12:45 ч.

бърз въпрос Alexander Atanasov - ваксината може ли да се постави на мъж на 47г?

Issi Batselova
Issi Batselova
13 март, 2024 в 17:01 ч.

Alexandrina Georgieva да

Alexandrina Georgieva
Alexandrina Georgieva
13 март, 2024 в 17:23 ч.

Issi Batselova Благодаря

Биляна Петкова
Биляна Петкова
11 март, 2024 в 15:24 ч.

Извинявам се, а каква е връзката с Хашимото? Т. 11 от поста визирам, а питам, защото аз съм с Хашимото, а обмислям да си поставя ваксината тази година (ако има значение - на 36 години съм, раждала, без данни за hpv според гинекологичните прегледи).

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 15:29 ч.

Биляна Петкова, няма връзка, просто използвах това заболяване като пример. Антиваксъри и заблудени хора твърдят, че случаите на определено заболяване сред ваксинирани хора се увеличават без да разбират, че, ако всички в дадена популация са имунизирани срещу нещо, то пак определен брой хора от нея могат да се разболеят от нещо и това не е свързано с ваксината.

Gergana Dimitrova
Gergana Dimitrova
12 март, 2024 в 08:23 ч.

Аз попитах гинеколог за себе си. Отговорът беше, че според него ваксината има повече смисъл за хора, които все още са нямало полов контакт. Иначе каза, че ако реша, няма проблем да я сложи. Определено имаше противоречиво мнение.

Ivet Petrova
Ivet Petrova
11 март, 2024 в 12:17 ч.

А какви са възможните усложения от ваксината?

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 12:31 ч.
Monika Petkova
Monika Petkova
11 март, 2024 в 14:24 ч.

Жена с HPV предава ли на детето чрез вагинално раждане вируса?
В случай че дете, годно за имунизация е заразено с HPV вече, какво следва?

Issi Batselova
Issi Batselova
11 март, 2024 в 17:20 ч.

Monika Petkova да, в такива случаи се препоръчва секцио. Иначе при тези деца има висок риск от рецидивираща респираторна папиломатоза, която може и да малигнизира с времето.

Zornitsa Kancheva
Zornitsa Kancheva
17 март, 2024 в 17:17 ч.

Issi Batselova , една интересна статия, споменаваща изследване, в което се твърди, че у всички тествани бебета, след 6 месец HPV не се открива https://www.frauengesundheitsportal.de/themen/familienplanung/meldung/gute-nachrichten-fuer-schwangere-mit-vaginalem-hpv-nachweis/

Issi Batselova
Issi Batselova
17 март, 2024 в 18:22 ч.

Zornitsa Kancheva на немски е ми е трудно да я прочета

Zornitsa Kancheva
Zornitsa Kancheva
17 март, 2024 в 19:11 ч.

Ох, сори..за съжаление не всички жени, които имат някой от рисковите HPV щамове знаят преди да родят за това, че да могат да планират секцио...За това изследване иде реч, на английски: https://nouvelles.umontreal.ca/en/article/2023/05/22/perinatal-transmission-of-hpv-encouraging-new-data/

Monika Petkova
Monika Petkova
17 март, 2024 в 19:18 ч.

Zornitsa Kancheva , кои са рисковите щамове? Аз имам HPV от преди първото ми раждане. Моята АГ знаеше за това и каза, че няма проблем да имам вагинално раждане. И двете ми раждания са при нея. Тя е началник на родилно отделение в Токуда и не съм поставяла под въпрос думите и съветите ѝ, но то излиза, че е трябвало да настоявам за оперативни раждания и да чета сама по темата, като се доверявам избирателно на лекарите.

Zornitsa Kancheva
Zornitsa Kancheva
17 март, 2024 в 19:35 ч.

Monika Petkova, за най-рискови се смятат HPV16, 18, 31, 33, 35, 39, 45, 51, 52, 56, 58, 59, 68. Като най-често срещани от тях са 16 и 18, има писано в групата доста, потърсете. Ваксина "Гардазил 9" покрива щамове 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52 und 58 (6 и 11 причиняват гениални брадавици).

Monika Petkova
Monika Petkova
17 март, 2024 в 19:59 ч.

Zornitsa Kancheva , благодаря Ви 🌹

Issi Batselova
Issi Batselova
17 март, 2024 в 20:05 ч.

Zornitsa Kancheva няма как да се знае при кое новородено ще доведе до рецидивираща папиломатоза. За това при сигурно носителство се препоръчва секцио.

Issi Batselova
Issi Batselova
17 март, 2024 в 20:08 ч.

Monika Petkova имайте предвид, че и неонкогенните могат да причинят папиломатоза, която поради персистирането, да доведе до малигнизиране.

Monika Petkova
Monika Petkova
17 март, 2024 в 20:34 ч.

Issi Batselova , може ли по-просто да го обясните? Така и така съм родила вече по естествен път, какво смятате, че грози децата ми? Злокачествено образувание ли имате предвид? Има ли какво да се направи за тези деца, които са родени от заразени майки? За какво да се следи? Какво мислите за статията на Зорница, където се твърди, че при 0 от 1050 деца след 6 месечна възраст не се открива HPV?

Issi Batselova
Issi Batselova
17 март, 2024 в 20:41 ч.

Monika Petkova добра статия, но препоръката я казах вече.

Следите за папиломи в устната кухина.

Типове, които не предизвикват рак, при продължително водене до папиломи, могат до доведат до рак.

Като навърши 9 години, ваксинирате детето.

Silviya Mircheva
Silviya Mircheva
11 март, 2024 в 21:44 ч.

Вярно ли е, че има европейски държави, в която ваксината не се поставя заради много докладвани случаи на странични ефекти?

Issi Batselova
Issi Batselova
12 март, 2024 в 13:40 ч.

Silviya Mircheva не, това не е вярно. Умишлено измислена лъжа.
Не се поставя в държави, в които няма финансиране за нея. Това е доста скъпа ваксина.

Mila AD
Mila AD
11 март, 2024 в 19:27 ч.

Защото нямаме нормално действаща държавна програма за профилактика и ваксинация.
С двама тийнейджъра съм, момче и момиче, на 14 и 17 и живеем в Белгия. Тук им правят годишни медицински прегледи в училище и, ако нямат поставени ваксини, вкл. за HPV, им ги бият направо в училище. С разрешение на родителите разбира се. Еднакво препоръчителна е и за двата пола. Повечето момчета от класа на сина ми ги ваксинираха срещу HPV в училище, но аз предпочетох, като българка🥲, моите да ги ваксинира личната.
Те отидоха и сами си купиха ваксината от аптеката, и след у-ще личната им я е поставила. Даже дъщеря ми беше леко болна тогава, но това не е било пречка.
Когато нещата са лесни, ясни и няма специалисти, дето да изказват противоречиви мнения, превенцията работи.

Здравка Славчева
Здравка Славчева
17 март, 2024 в 21:18 ч.

Необходимо ли е да се направи изследване за HPV преди поставянето на ваксината? И ако резултатът е отрицателен - поставяш ваксина. При положителен за някой щам какво е добре да направиш?

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
18 март, 2024 в 17:58 ч.

Здравка Славчева, никакви изследвания не са необходими.

Milena Atanasova
Milena Atanasova
12 март, 2024 в 16:37 ч.

Пред вратата на нашия личен е посочена възраст Над 13 години, но предполагам е грешка? До колкото знам по програмата за ваксиниране трябва да са под тази възраст? Когато го видях бях с малкото дете и бързахме, за да я попитам.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
13 март, 2024 в 15:26 ч.

Milena Atanasova, 10 навършени и 14 ненавършени години е времевият интервал за първа игла.

Desislava Bratova
Desislava Bratova
12 март, 2024 в 01:12 ч.

Генотипиране на HPV щамове (високо рискови) ли е изследването което се прави при жени за да се разбере дали имат HPV? Ниско рисковите щамове как се хващат? И мъжете, тъй като могат да бъдат преносители... как могат да се изследват за вируса?

Maya Boyanova
Maya Boyanova
13 март, 2024 в 21:38 ч.

Desislava Bratova при мъже се изследва уретрален секрет.

Mina Chorbova-Lalova
Mina Chorbova-Lalova
12 март, 2024 в 10:57 ч.

На всеки пост по темата споделям какво ми каза гинекологът, когато на мен ми беше време за тази ваксина: "Никога не бих сложил такава ваксина на дъщеря си!". Пък нека се обиждат Ваши "колеги", когато излиза, че най-големият проблем с ваксинирането в България произтича от самите лекари.

Issi Batselova
Issi Batselova
12 март, 2024 в 13:42 ч.

Mina Chorbova-Lalova напълно съм съгласна!!! То не бяха глупости от АГ, от ОПЛ, от педиатри, от епидемиолози… Професор- епидемиолог ме попита защо съм си сложила Г9 на 40г…….🫣🫣🫣

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
11 март, 2024 в 14:24 ч.

Наистина не мога да разбера как (с каква съвест) все още има колеги, които отричат точно тази ваксина. Каня ги с удоволствие (план ирония) да дойдат до Валенсия, ще им покажа няколко случая на HPV18+ и HPV16+ на момичета под 30г ( две от тях под 20 дори!) които си отидоха от този свят за само няколко месеца... толкова агресивен може да бъде карцинома след HPV!!!
Точно както в 3т описва колегата, буквално разгражда тъканите и превзема всичко, убивайки всичко по пътя. Имам идеята догодина да използвам част от тази информация за една публикация, но все е още не и е дошъл реда при мен, ще я споделя, ако стане реалност скоро. Но моля ви, моля Ви, МОЛЯ ВИ, не спирайте да ваксинирате децата си, защото този вирус е не само неприятен естетически, може да бъде смъртоносен и то по много ужасяващ начин.

Гергана Маринова
Гергана Маринова
12 март, 2024 в 12:36 ч.

Имам поставена ваксина по програма,когато бях на 14г.Спомням си,че имаше оживен спор между родителите и медицинското лице в училище.В крайна сметка от 25 момичета в класа,само аз имам.Радвам се ,че майка ми е била още тогава толкова отворена и настоятелна за поставянето на ваксината.Доколкото си спомням не съм имала никакви странични ефекти .

Issi Batselova
Issi Batselova
12 март, 2024 в 13:45 ч.

Гергана Маринова в България или в др държава?

Гергана Маринова
Гергана Маринова
12 март, 2024 в 15:10 ч.

Issi Batselova в България, гр.Варна

Issi Batselova
Issi Batselova
12 март, 2024 в 16:00 ч.

Гергана Маринова браво. Много хубаво. Жалко, че другите родители са отказали.

Bozhidarka Kareva-Ilieva
Bozhidarka Kareva-Ilieva
11 март, 2024 в 12:37 ч.
Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 12:45 ч.

Bozhidarka Kareva-Ilieva, точно под поста ми с този линк беше коментарът на дамата.

Boriana Lazarova
Boriana Lazarova
11 март, 2024 в 12:59 ч.

Големите имена в гинекологията явно не са достатъчно големи и не осъзнават границата, отвъд която са недостатъчно компетентни. А може и повече да се интересуват да не им намаляват пазиентките...

Rositsa Deneva
Rositsa Deneva
11 март, 2024 в 12:34 ч.

В многото групи за майки, в които членувам за съжаление масово споделят, че личните им лекари, педиатри или дори АГ специалисти ги съветват да НЕ поставят ваксината на децата си. За доста други вредни практики свързани с ваксините не ми се и споделя.... Вече се и отказах да влизам в спорове, кой ще послуша току-що завършил лекар пред имена с опит, доказали се в сферата си?

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 12:47 ч.

Rositsa Deneva , под млад лекар себе си или мен визирате? 😉

Issi Batselova
Issi Batselova
11 март, 2024 в 13:08 ч.

Rositsa Deneva вече се доверявам повече на младите колеги, които се базират на гайдлайни, а не на големите имена.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
11 март, 2024 в 13:55 ч.

Issi Batselova, за съжаление сме едно старомодно и суеверно общество. На всяко ниво. Лекарското съсловие не прави изключение.

Issi Batselova
Issi Batselova
11 март, 2024 в 13:58 ч.

Mariya Vinzens не е редно лекари да заблуждават така. При този лесен достъп до гайдлайни и национални препоръки е недопустимо!
Но сте напълно права!

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 15:41 ч.

Rositsa Deneva, най-добронамерено Ви съветвам да не се отказвате. 🙂Преди три години бях никому неизвестен специализант по педиатрия, който пишеше пост след пост за ваксините като цяло, не само за ЧПВ. Не се карайте с хората, просто не отстъпвайте от позицията си.

Yana Dokeva
Yana Dokeva
11 март, 2024 в 14:53 ч.

Аз отново искам да питам, до каква възраст може да се поставя тази ваксина? Защото и по този въпрос са всякакви митове и легенди.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 15:39 ч.

Yana Dokeva, минимална възрастова граница 9 години, максимална няма. Това е по лекарствена характеристика и само то има значение.

Iliya Bazlyankov
Iliya Bazlyankov
11 март, 2024 в 16:28 ч.

Yana Dokeva Ние със съпругата сложихме на по 36 години. Няма ограничение.

Vassilena Hristova
Vassilena Hristova
11 март, 2024 в 12:06 ч.

Такива са съветите от лекари с големи имена в гинекологията. Питала съм много, нито веднъж, нито един не ми е казал нeщо положително.

Issi Batselova
Issi Batselova
11 март, 2024 в 12:10 ч.

Vassilena Hristova това ни е голямо падение……

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 12:34 ч.

Vassilena Hristova, няма как да си голямо име в медицината и да противоречиш на целия свят.

Nadezhda McCune
Nadezhda McCune
11 март, 2024 в 12:04 ч.

Аз също нямам поставена тази ваксина. Спомням си, била съм вероятно на 10-12-13 години, точно тогава имаше кампания. Имаше някаква дискусия вкъщи по въпроса, но в крайна сметка майка ми не ми я постави, беше посъветвана от доктори да не го прави. Та мисля да си я поставя това лято, след като родя (на 29г съм), както и да я поставя и на двете ми дъщери, като стане време.

Ива Х.
Ива Х.
11 март, 2024 в 12:38 ч.

Nadezhda McCune Точно така беше и при мен (24г). Миналата година си заплатих всички дози и ги поставих. Дължа го на д-р Атанасов и неговите публикации. А е можело и безплатно, и 10 години по-рано.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 15:36 ч.

Ива Х.

<?=media.tenor.co;?>

Галя Атанасова
Галя Атанасова
11 март, 2024 в 13:43 ч.

Много ми е интересно на какви "симпозиуми" са били тези Ваши колеги. Антиваксърски? Някак не мога да си го представя това да са го коментирали по този начин на симпозиум, на който присъстват истински лекари.
Колкото до профилактиката- аз съм жив пример, че при ежегодна профилактика (без пропуск), даже ми се случва и 2 пъти годишно да правя цитонамазки, стигнах до carcinoma in situ, последвали 2 конизации, почри изцяло ампутирана шийка в крайна сметка, за неприятните преживявания и страхове няма да споменавам, но намеренията и надеждите за това синът ми да има братче или сестриче се изпариха. Сега се "радвам" на последиците и с нетърпение чакам менопаузата, защото след последната конизация и срастванията, които получих, цикълът ми се превърна в едно кошмарно ежемесечно преживяване. Вече 10 години. Мога само да съжалявам, че по мое време (когато съм била на подходяща за ваксинация възраст) изобщо не се знаеше, че същеатвува такава ваксина, камоли, че може да се поставя и на "по-възрастни" жени. На 40 и малко отгоре се самоваксинирах, но...моето е малко вече след дъжд качулка. Никога не бих причинила това, което преживях аз на дъщеря си (ако имах такава). Синът ми също е ваксиниран, макар да беше приключение снабдяването с ваксина. За миг не съм се съмнявала, че за него това е най-правилното нещо и не съм се страхувала, че ще го увредя.

Maria Tomova
Maria Tomova
11 март, 2024 в 12:55 ч.

Доц. Карагьозов препоръчва ваксинация срещу HPV (дори на динозавърки като мен (36)). Не мисля, че в България има по-голямо име в онкогинекологията.

Issi Batselova
Issi Batselova
11 март, 2024 в 13:09 ч.

Maria Tomova айде сега за динозаври няма да говорим, че останалите сме направо фосили….😆😆😆

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 13:43 ч.

Maria Tomova, за съжаление "Една птичка пролет не прави" дори да говорим за специалист от неговия ранг... 🙁

Maria Tomova
Maria Tomova
11 март, 2024 в 14:13 ч.

Alexander Atanasov , така е, но би трябвало мнението му да е водещо пред това на колегите му - антиваксъри в очите на пациентите. Предполагам, че ако има широка информационна кампания, в която участват специалисти от неговия ранг, ще има промяна и в обществените нагласи. Когато някое дете отключи автоимунно заболяване и родителите му решат, че винова е някоя ваксина, се дава огромна гласност и се насажда страх. Ако се даде същата гласност на мнението на наистина компетентните по темата, може пък нещата да се променят.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 15:26 ч.

Maria Tomova, повечето хора се консултират основно с ОПЛ и с гинеколога, при когото ходят рутинно от години, може и да не са чували за доц. Карагьозов. Ако на едно от двете места им наговорят неверни реплики, няма значение какво препоръчва той.

Ana Nikolova
Ana Nikolova
11 март, 2024 в 13:01 ч.

Още като 20 годишна бях питала сама при преглед “известен български гинеколог” за ваксината и категорично ме разубеди да си я поставя с обяснения от типа на: “ти вече започваш да водиш полов живот, вероятно вече си заразена и т.н.”. В момента не живея в България. Тук тази ваксина се поставя на всички деца - момчета и момичета. Моите деца ще бъдат ваксинирани с нея (имам син и дъщеря) и това ме кара да се чувствам много по-спокойна за тях, поне в това отношение.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 13:12 ч.

Ana Nikolova, сакън, да не посегне човек към "удоволствието" веднага ще го набедят, че е заразен с HPV... А и носителството на един щам не е противопоказание за ваксина, предпазваща от общо 9... Радвам се, че сте информирана.

Liliya Georgieva
Liliya Georgieva
11 март, 2024 в 13:13 ч.

И аз имам подобна история. И сред моите приятелки това е доста често срещан сценарий. Явно трябва първо да се поработи с докторите и после с обикновенните хора.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 13:24 ч.

Liliya Georgieva , с всички трябва да се работи, особено с обикновените хора. Аз нямам особена надежда, че мнението на мастити хабилитирани лица на 50+ години може да бъде променено.

Maria Tomova
Maria Tomova
11 март, 2024 в 12:14 ч.

Към точка 5 бих добавила, че след конизация износване на бременността е голямо предизвикателство. Има много случаи на преждевременно раждане, аборт, раждане на тежко недоносени деца. Изобщо конизацията за жена, която възнамерява да има деца, е огромен проблем. Не е нещо, което минава и заминава, а си е вид инвалидизация за цял живот.

Mariya Ilcheva Ilcheva
Mariya Ilcheva Ilcheva
11 март, 2024 в 17:11 ч.

Maria Tomova Не съм съгласна, аз съм с конизация. Ин витро с не много спокойна бременност, имах контракции но те нямат общо с конизацията. Дори серклаж не ми предложиха. Износих си бебето и го родих почти четири килограма .

Maria Tomova
Maria Tomova
11 март, 2024 в 17:16 ч.

Mariya Ilcheva Ilcheva , чудесно е, че вашият опит е такъв. Но за съжаление конизацията си остава сериозен рисков фактор.

Mariya Ilcheva Ilcheva
Mariya Ilcheva Ilcheva
11 март, 2024 в 18:37 ч.

Maria Tomova Не можете да ме убедите. Имам много близки с конизация и имат родени по две деца. Професор Карагьозов ме е следил и винаги е казвал не ти пречи да си родиш.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 18:45 ч.

Mariya Ilcheva Ilcheva , прочетете коментара на Галя Атанасова . Конизацията винаги е рисков фактор за предтерминно раждане. Ето и малко информация от Гугъл. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3026297/

Maria Tomova
Maria Tomova
11 март, 2024 в 18:57 ч.

Mariya Ilcheva Ilcheva , няма и да се опитвам. Може би зависи и от степента на изрязване.

Maria Tomova
Maria Tomova
11 март, 2024 в 21:09 ч.

Mariya Ilcheva Ilcheva , допълвам се. Разговарях с мой роднина, който е АГ в UK и се занимава точно с поставяне на серклажи. Каза ми, че около 32% от конизираните жени имат скъсяване на шийката във втория триместър, което налага поставяне на серклаж. Със сигурност това е много по-висок процент от този сред неконизираните.

Галя Атанасова
Галя Атанасова
12 март, 2024 в 10:55 ч.

Mariya Ilcheva Ilcheva това, че Вие не сте съгласна, не прави твърдението, че конизацията не води до проблеми с износването невярно. Да, зависи колко е изрязано, но това няма как да е еднакво при всички. И аз имам приятелка с конизация, която износи и роди нормално след това, но имам и такава, която роди преждевременно в 6 месец, детето е с ретинопатия, безброй операции, пътувания в чужбина по лекари и все още има проблеми. Та, нека не разчитаме на късмета си, а да се ваксинираме. Сега поне това е възможно и достъпно и наистина не си заслужава риска. Това е.

Mariya Ilcheva Ilcheva
Mariya Ilcheva Ilcheva
12 март, 2024 в 11:00 ч.

Alexander Atanasov Аз не съм против ваксината. Ако знаех за нея преди 30 години и ако е била на пазара бих си я сложила без да се замисля.

Alexandrina Avramova
Alexandrina Avramova
11 март, 2024 в 12:26 ч.

И аз бях чела какво ли не за тази ваксина. Добре че тук в тази група има адекватни лекари. Дъщеря ми вече е с първа доза, скоро втора. Без никакви странични реакции, освен мрънкането, че я бодат.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 12:47 ч.

Александрина Аврамова , в случая се касае за съвпадение на събития, жените по принцип мрънкат . 😉

Alexandrina Avramova
Alexandrina Avramova
11 март, 2024 в 13:13 ч.

Alexander Atanasov аз в началото на април пак ще ви я доведа, да ви омрънка пак и на вас... 🙂

Margarita Biserova Ruseva
Margarita Biserova Ruseva
11 март, 2024 в 18:00 ч.

Alexander Atanasov понякога мрънкат на мъжете си да се ваксинират също 😂

Lachezar Tomov
Lachezar Tomov
11 март, 2024 в 15:02 ч.

Това трябва да са публични постове не само за наши си групи

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
11 март, 2024 в 15:08 ч.

Lachezar Tomov, има го и на личния ми профил.

Lachezar Tomov
Lachezar Tomov
11 март, 2024 в 21:22 ч.

Визирам по принцип това, което споделяме тук. Трябва да разтваряме, не да затваряме комуникацията

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
12 март, 2024 в 21:17 ч.

Lachezar Tomov съгласна съм. Ако групата е съгласна може да се обобщи информация и да се направи публична.

Irina Popova
Irina Popova
12 март, 2024 в 14:55 ч.

На мен гинеколог ми каза с много рязък тон д ане я слагам. Имало смъртни случаи в САЩ (да съм четяла в Гугъл). Ами сложих си и ми се струва, че съм жива, но това, разбира се, е субективно. 😃

Lachezar Tomov
Lachezar Tomov
11 март, 2024 в 15:02 ч.

Изключителни специалисти е много добре казано. Толкова са изключителни, че нищо друго не знаят.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари