Проф. Кантарджиев: Ваксините пазят 91% от влизане в болница (ИНТЕРВЮ)

Daniela Aleksandrova
Daniela Aleksandrova
4 август, 2021 в 07:10 ч.
Нат Еленова
Нат Еленова
4 август, 2021 в 11:05 ч.

От цялата война между ваксинирани и неваксинирани, никой не казва нищо относно вече боледували. Истината е, че винаги ще има % от популацията, които няма да са ваксинирани, особено в БГ (в САЩ - държавата извор на антивакс конспирации вече 70 % са с първа доза). Ако не можем да разчитаме на имунитета след боледуване до някаква степен това никога няма да свърши...

Yordanka Tsaneva
Yordanka Tsaneva
4 август, 2021 в 12:57 ч.

Нат Еленова "До някаква степен" може да се разчита на преболедуване, но тази степен е малка. Повече може да се разчита на ваксината. Не е вярно, че се мълчи - лекарите и имунолозите тук в групата са писали за разликите между естествения имунитет и придобития чрез ваксина и защо ваксините са препоръчителни в случая.

Нат Еленова
Нат Еленова
4 август, 2021 в 13:23 ч.

Yordanka TsanevaYordanka Tsaneva не говоря за групата,а като цяло научни статии не намирам особено.

Dob Ril
Dob Ril
4 август, 2021 в 16:49 ч.

Нат Еленова държавата извор на организирано разпространение на фалшиви новини и конспиративни теории със зловредно намерение е съвсем друга и голям процент от българите си мислят, че са братушки с нея.

Нат Еленова
Нат Еленова
4 август, 2021 в 17:49 ч.

Dobril RdslvDobril Rdslv подценявате колко пари харчат хора като Робърт Кенеди за платена пропаганда

Dob Ril
Dob Ril
4 август, 2021 в 18:07 ч.

Нат Еленова нищо не подценявам. 70% от възрастните тук са ваксинирани. Какъв е процентът в БГ, където половината медии (и политици) са пряко и косвено собственост на КГБ?

Нат Еленова
Нат Еленова
4 август, 2021 в 18:17 ч.

Dobril RdslvDobril Rdslv в България не знам за работодатели, които да изискват ваксинация, за да ходиш на работа

Nedelina Petrova
Nedelina Petrova
4 август, 2021 в 21:21 ч.

Нат Еленова

Dob Ril
Dob Ril
5 август, 2021 в 18:18 ч.

Нат Еленова всички трябва да искат.

Tseneva Borislava
Tseneva Borislava
5 август, 2021 в 22:09 ч.

А пораженията са на 100 процента за теб самия, в случай на странична реакция.

Andriana Bakalova
Andriana Bakalova
4 август, 2021 в 11:39 ч.

Е, професоре, 91 процента от ваксинираните се надяват да не попаднат в онези 9 процента, ваксинирани, но незащитени от вируса!

Ok Kovachev
Ok Kovachev
5 август, 2021 в 12:14 ч.

Andriana Bakalova , всъщност числото 91 се определя по друг начин.
Ако вземем 2000 човека - 1000 ваксинирани и 1000 не и от тях хоспитализират 100 човека - 91 от тях ще са неваксинирани и 9 ваксинирани.
Или за ваксинираните вероятността да влязат в болница е 9 пъти по-малка от колкото за неваксинираните.
А и защитата не е черно или бяло, да или не. Дори и хоспитализираните ваксинирани ще имат по-леко протичане на болестта от неваксинираните.

Bojanka Panaiotova
Bojanka Panaiotova
5 август, 2021 в 01:30 ч.

Според мен, този нов Делта вариант така е разработен, че да не улавя ваксинираните, за да може все повече хора да се ваксинират, щом масово към днешна дата заразени от този щам са в болница. Другото което е, на моята гинеколожка съпругът й, работи в Александровска в пулмологията, април месец ми каза, че масово приети в болница били ваксинирани. Към днешна дата ваксината може и да предпази от Делта, ама от Алфа и Омега ще видиме. Можете да започнете да ме нападате. Просто изказвам мнение и становище. И не, не съм антиваксър. 50 на 50 съм :)

Marija Mateska
Marija Mateska
5 август, 2021 в 06:59 ч.

Bojanka Panaiotova , направо сте си антиваксър. Но това няма значение. Масово приети е Александровска след ваксина-няма. Не пропускайте факта,че тук членуваме много лекари. И познаваме се🙂

Silviya Petrova
Silviya Petrova
5 август, 2021 в 07:37 ч.

Marija Mateska И аз ги чувах тези приказки, но за правителствена и Пирогов. Лошото е, че като ги разпространяват разколебават хората от ваксинация. Е мен не успяха, но доста хора се връзват.

Георги Бояджиев
Георги Бояджиев
5 август, 2021 в 08:27 ч.

Bojanka Panaiotova и аз работя в Александровска, на вашата гинеколожка съпруга й ви е излъгал и двете.

Stanish Rangelov
Stanish Rangelov
5 август, 2021 в 09:01 ч.

Bojanka Panaiotova Пълни глупости. ЕЖК както и да го погледнеш.

Весела Василева
Весела Василева
5 август, 2021 в 09:19 ч.

Bojanka Panaiotova Когато човек се ваксинира, по време на пандемия, очаквано е да се разболее, защото ваксината не те предпазва на първата секунда след инжектирането, а хората продължават да ползват градски транспорт, да ходят на работа, да имат допир с вируса. Отделно масово хората решиха, че са безсмъртни след първа доза, а това не е така...

Bojanka Panaiotova
Bojanka Panaiotova
5 август, 2021 в 10:33 ч.

Весела Василева Има резон във вашия коментар.

Boyan Maystorov
Boyan Maystorov
5 август, 2021 в 11:27 ч.

Bojanka Panaiotova а кои са тези, които са разработили делта варианта?

Maria Laskin
Maria Laskin
5 август, 2021 в 11:27 ч.

Георги Бояджиев на гинеколожката мъжа ѝ не е казвал такова нещо, ако изобщо съществува ;) Това са обичайните антиваксърски "истински истории".

Bojanka Panaiotova
Bojanka Panaiotova
5 август, 2021 в 11:28 ч.

Maria Laskin да бе, аз си измислям приказки.

Maria Laskin
Maria Laskin
5 август, 2021 в 11:34 ч.

Bojanka Panaiotova

<?=media1.tenor.co;?>

Георги Бояджиев
Георги Бояджиев
5 август, 2021 в 11:46 ч.

Maria Laskin това е пределно ясно :)

Ивайло Попов
Ивайло Попов
5 август, 2021 в 12:15 ч.

Ивайло Иванов е как #КОЙ: Delta Covid team :D

Ok Kovachev
Ok Kovachev
5 август, 2021 в 12:18 ч.

Bojanka Panaiotova , всеки антиваксър има една баба, дето си е ударила главата, па са я писали умрела от ковид. Както и на братчедката учинайка и била в болница и там всичките болни били ваксинирани.
Да не забравим и че на много близък приятел, дето ама никак няма начин да не казва истината му давали 1800 лева да пишат чичо му умрял от ковид.

Bojanka Panaiotova
Bojanka Panaiotova
5 август, 2021 в 12:58 ч.

Ok Kovachev аз лично съм изкарала ковид с положителен пср.

Ok Kovachev
Ok Kovachev
5 август, 2021 в 13:18 ч.

Bojanka Panaiotova , аз също.
В началото антиваксърите твърдяха, че не знаят за никой болен от тази болест (някои го правят и сега), после че не е страшна, сега че ваксинираните ще умрат до три години.
Интересно ми е какво ще измислят след три години.

Ваня Начева
Ваня Начева
5 август, 2021 в 13:22 ч.

Ok Kovachev по едно време болниците бяха празни и само лъжеха по телевизора.

Issi Batselova
Issi Batselova
5 август, 2021 в 13:28 ч.

Георги Бояджиев не ходи на гинеколог изобщо!

Tseneva Borislava
Tseneva Borislava
5 август, 2021 в 22:10 ч.

Bojanka Panaiotova и аз имам информация, че масово приети след ваксина са били в болница и в реанимация.

Мая Кацарова
Мая Кацарова
6 август, 2021 в 01:52 ч.

Ok Kovachev мда, в някой градове има една жена😉, която работи в Pfizer и предупреждава всички антиваксъри в никакъв случай да не си слагат от тези ваксини🙄😆. Издирвам я отдавна😆

Elena Hristova
Elena Hristova
6 август, 2021 в 07:04 ч.

Tseneva Borislava кой ви даде тази информация? Болница, реанимация, че и масово....🧐

Maria Laskin
Maria Laskin
6 август, 2021 в 07:09 ч.

Elena Hristova никой, разбира се. Измисля си.

Elena Hristova
Elena Hristova
6 август, 2021 в 07:11 ч.

Maria Laskin само неваксинираните чуват за масови хоспитализации, след ваксина🥱

Ваня Начева
Ваня Начева
6 август, 2021 в 07:18 ч.

Tseneva Borislava за коя болница става въпрос?

Elitsa Bankova
Elitsa Bankova
6 август, 2021 в 14:20 ч.

Ok Kovachev в интерес на истината, имам двама приятели, които казват, че са им звъняли за техни близки, за да им предлагат пари да напишат, че въпросните близки имат ковид, защото "болниците получавали помощи за ковид пациенти". А единият човек, който ми го разказва, ще се ваксинира, не е антиваксър. Възможно ли е подобни схеми да са реални в по-малките населени места?

Ok Kovachev
Ok Kovachev
6 август, 2021 в 14:37 ч.

По думите на лекарите в болниците, такива помощи няма. Може някъде да е имало други стимули - желание да се запази отделение, да се прехвърлят хора от други - в болниците има много неща, които не са наред - дописват се неизвършени процедури, допълнителни дни хоспитализация.
Но това са начини за точене на пари от здравната каса, не виждам откъде ще дойдат пари, които болницата да ДАВА на пациента за нещо си. Такава схема би била наистина на държавно (а според конспираторите на междупланетно, нали и рептилите са включени) ниво.

Angelina Ilieva
Angelina Ilieva
6 август, 2021 в 18:29 ч.

Ok Kovachev Е, как така до три години?! 😟 На мен ми обещаха до 6-8 месеца максимум да умрем! Егаси организацията 😕

Angelina Ilieva
Angelina Ilieva
6 август, 2021 в 18:36 ч.

Elitsa Bankova Аз този сюжет търся да го регистрирам като свидетелство от първа ръка и от първо лице от повече от една година и досега не съм успяла. 🙂

Elitsa Bankova
Elitsa Bankova
6 август, 2021 в 20:58 ч.

Angelina Ilieva да, интересното е, че все се чуват подобни изказвания, но никой реално не е разследвал. На страницата на българското рационално общество админите бяха предложили лично на човек, който твърди нещо подобно, да разследват случая наистина, но пичът си се покри. И все пак е малко странно цялото нещо, защото знам, че хората, които ми го казват (в моя случай специално, не мога да говоря за другите такива ситуации), не биха ме излъгали.

Dimitar Kolev
Dimitar Kolev
4 август, 2021 в 18:00 ч.

Нещо не разбрах. До сега ваксините пазеха от заразяване, а сега вече пазят от влизане в болница.

Simeon Petrov
Simeon Petrov
4 август, 2021 в 19:03 ч.

Dimitar Kolev не е вече, от самото начало се гледа и този показател 🙂

Iordan Petrov
Iordan Petrov
4 август, 2021 в 21:35 ч.

Dimitar Kolev Не е вярно, никой не е казвал, че пазят от заразяване. Нито на ваксинирания, нито ваксинираният да не може да заразява други. Ваксината само предпазва от заболяване или го прави лесно и леко преодолимо, ако все пак се стигне до него.

Dimitar Kolev
Dimitar Kolev
4 август, 2021 в 21:54 ч.

Simeon Petrov , аз го чувам за пръв път. Основно бяха против заразяване

Dimitar Kolev
Dimitar Kolev
4 август, 2021 в 21:55 ч.

Iordan Petrov под заразяване имах предвид да се заразиш-разболееш.

Проф Тазобедрев
Проф Тазобедрев
4 август, 2021 в 21:57 ч.

Dimitar Kolev Винаги са пазели от тежко протичане на болестта и смърт, а не от заразяване/разболяване.

Iordan Petrov
Iordan Petrov
4 август, 2021 в 22:07 ч.

Dimitar Kolev Да, може да се заразиш и да се разболееш, въпреки че си ваксиниран. Но заболяването ще протече много по-леко и бързо. Може и изобщо да не се разболееш. Ваксиинте са два вида:
Профилактични (предпазни) - предотвратяват възникването или облекчават протичането на инфекциозна болест от естествен патоген.
Терапевтични (лечебни) – прекъсват развитието на болест, която вече е възникнала в организма, като разработваните ваксини против рак.
Освен ваксини, за предпазване и спасяване на живот, се ползват и имунните серуми.
Имунен серум (антисерум) е кръвен серум, съдържащ антитела против определени антигени. Такива серуми се инжектират на болния с лечебна цел или като временна защита (за създаване на пасивен имунитет) срещу различни заболявания. Имунните серуми се използват като лекарствени препарати при много инфекциозни заболявания (тетанус, дифтерит, грип) и при отравяния (със змийска отрова, ботокс).

Dimitar Kolev
Dimitar Kolev
4 август, 2021 в 22:30 ч.

Iordan Petrov а преболедувалите какъв шанс имаме да се разболеем, защото познавам много, много преболедували и нито един не го е повторило. И в крайна сметка ако се разболеем повторно не се ли очаква като при ваксината да го караме по-леко

Iordan Petrov
Iordan Petrov
4 август, 2021 в 22:37 ч.

Dimitar Kolev Да, преболедуването е като ваксината. Само дето има много странични ефекти, понякога смъртоносни.

Dimitar Kolev
Dimitar Kolev
4 август, 2021 в 22:51 ч.

Iordan Petrov Еми за съжаление го минахме преди въобще да има ваксина. Безспорно е, че е добре да се ваксинираш , ако не си боледувал, но след това ми е доста спорно

Marija Mateska
Marija Mateska
5 август, 2021 в 06:57 ч.

Dimitar Kolev , напротив. Аз пък лекувам много,много боледуващи по втори път. И това не е важно. Вие или аз какво виждаме и казваме.
Всички научни доклади от цял свят докладват,че има повторно заразяване даже и по-трудно боледуване. Факт. Неприятен но факт.

Dimitar Kolev
Dimitar Kolev
5 август, 2021 в 10:14 ч.

Marija Mateska повторно заразени и неизчистен и реактивиран вирус?

Desi Chorbadzhiyska
Desi Chorbadzhiyska
5 август, 2021 в 15:21 ч.

Dimitar Kolev Никога не са пазили от заразяване (каквато би трябвало да прави една ваксина), а само от това, евентуално да го изкараш по-леко и, ако влезеш в болница да не умреш

Станислав Иванов
Станислав Иванов
6 август, 2021 в 01:43 ч.

Dimitar Kolev И по този въпрос се дискутира не малко в медицинските среди. За съжаление в малко случаи може да се сравни генома на вируса от двете инфекции. Все пак се прави тук-таме. Има не малко случаи на доказана реинфекция по този начин само няколко седмици след първата. Но както писах, поради трудността да се извърши това сравняне и предвид настоящите данни за така наречената "реактивация" се приема, че за последната може да се говори до трети месец от началото на инфекцията. Това все пак не е херпес и няма доказателства, че този вирус може дълго да "складира" дълго време някъде в тялото. След 3ти месец нов положителен тест се приема за повторно заразяване.

Andrey Penchev
Andrey Penchev
6 август, 2021 в 10:49 ч.

Dimitar Kolev говореше се главно за против заразяване, защото когато бяха разработени бяха срещу популярния тогава щам (Алфа) и съответно пазеха на почти 100% от тежко боледуване и смърт, тоест се приемаше, че изобщо не може да се говори за тежко боледуване и смърт при ваксиниран и се обсъждаха само променливите/разликите. Сега, за жалост, вече и това не е 100%

Simeon Petrov
Simeon Petrov
6 август, 2021 в 14:05 ч.

Andrey Penchev всъщност бяха разработени срещу първоначалния вариант на вируса, но производителите винаги правят определени промени, както при грипните ваксини, за да има по-голяма устойчивост при мутации

Andrey Penchev
Andrey Penchev
6 август, 2021 в 14:15 ч.

Simeon Petrov при грипните ваксини не са определени промени а са си направо точно срещу определени щамове, които предполагат, че ще да най-разпространени в периода, затова са и нискоефективни на хартия - не им се получава много добре предполагането.

Ludmil Kazakov
Ludmil Kazakov
4 август, 2021 в 09:56 ч.

А антителата? Аз имам максимален брой антитела и това е единствената причина поради която не съм ваксиниран.

Veselin Ganchev
Veselin Ganchev
4 август, 2021 в 10:01 ч.

Ludmil Kazakov Aко са след прекаран ковид, те не са достатъчни добри. Направи research в групата за тази дума антитела и ще намериш достатъчно постове, където медицински лица са го обяснили по-добре от мен. Единствените силни и дълготрайни антитела са след ваксина.

Кристиян Танев
Кристиян Танев
4 август, 2021 в 10:10 ч.

Ludmil Kazakov какво значи максимален брой антитела?
Дюд, бях 10 дни в болница, с двустранна бронхопневмония, на 20тия ден след като ме изписаха се ваксинирах. Не леж на тоя “максимален брой”. Мой съвет 🙂

Ludmil Kazakov
Ludmil Kazakov
4 август, 2021 в 10:14 ч.

Кристиян Танев

Кристиян Танев
Кристиян Танев
4 август, 2021 в 10:17 ч.

Ludmil Kazakov всяка лаборатория има различни референтни стойности.
Имаш над 250 U/ml, нямаш максимален брой 😃

Veselin Ganchev
Veselin Ganchev
4 август, 2021 в 10:19 ч.

Накратко - не си защитен и си смъртен. Не си безсмъртен като другите, които си мислят че всичко е едно нищо. Предпази себе си, както и хората около теб. Антителата са ти нищо, ако не са от ваксина.

Ludmil Kazakov
Ludmil Kazakov
4 август, 2021 в 10:26 ч.

Кристиян Танев различна информация навсякъде. Четох че тези прекарали ковид са най защитени. Както бях написал преди, ако нямам антитела веднага бих се ваксинирал. Но в момента имам повече отколкото машината може да отчете.

Yoanna Slabakova
Yoanna Slabakova
4 август, 2021 в 10:26 ч.

Ludmil Kazakov , метода на роше не може да регистрира повече от 250. Важно е какви са антителата защото тези срещу нуклеокапсида не ви пазят от нищо. 🙂 Аз бих се ваксинирала ако съм клинично здрава (т.е без симптоми).

Кристиян Танев
Кристиян Танев
4 август, 2021 в 10:29 ч.

Ludmil Kazakov боледуването ми в края на март ми беше второ за година.
Задай си въпросите като пост, тук.
Ще ти отговорят адекватно.

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
4 август, 2021 в 18:03 ч.

Ludmil Kazakov
Като толкова държите на антителата, поне изследвайте вируснеутрализиращите.

Nataliya Nozharova
Nataliya Nozharova
4 август, 2021 в 21:34 ч.

Ludmil Kazakov ваксинирай се, моля те. Ако това е единствената причина, няма какво да рискуваш. Не ти пречат антителата.

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 08:38 ч.

Кристиян Танев Напротив - над 250U/l означава, че горната граница не може да се хване. Човекът е с много високи антитела. просто трябва да изследва вируснеутрализиращите. И не ставайте смешни като говорите, че след преболедуване антителата "не били хубави"! Защо тогава преливаха плазма от преболедували на пациенти в тежко състояние?

Кристиян Танев
Кристиян Танев
5 август, 2021 в 08:39 ч.

Daniela Dimova преливането на плазма не “работи”.
Не съм казвал, че “не били хубави”.
Четете внимателно и не ставайте смешна.
Малко по-горе, Yoanna Slabakowa е обяснила какво и защо.

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 08:54 ч.

Кристиян Танев Не е вярно, че не работи, има достатъчно проучвания. Просто има странични ефекти и тя се използваше масово до излизането на ваксините. Ами много лаици започнаха да коментират тук и се дразня от некомпетентни и категорични изказвания. Аз съм лекар и съм също с много високи вирус-неутрализиращи антитела - поддържам плато от декември месец, когато боледувах. Още се въздържам от ваксинация, просто защото се страхувам от бурна реакция на организма. Започнал ли да спадат, ще се имунизирам. Това е мое лично решение и не го натрапвам на никого. Но когато попитам професионалисти какво да правя, всеки свива рамене. Затова си правя проучванията сама - чета си медицинските търсачки и си вземам решения. Принципно ваксинирах цялото си семейство.

Кристиян Танев
Кристиян Танев
5 август, 2021 в 09:00 ч.

Daniela Dimova дайте да ги видим тия проучвания, щото от ваши колеги знам друго. Lina Mladenova госпожата сигурно мисли, че ще направи “мини цитокинова буря” 🤔

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 09:11 ч.

Кристиян Танев СЗО препоръчва ваксина след преболедуване, защото хората не си изследват антителата масово по света. Все пак щом СЗО признава естествения имунитет и препоръчват само една доза ваксина след преболедуване, мисля, че има защо.

Lina Mladenova
Lina Mladenova
5 август, 2021 в 09:33 ч.

Daniela Dimova това не е официална препоръка на СЗО!

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 09:35 ч.

Lina Mladenova Кое не е официалната препоръка? Ваксината след преболедуване или единичната доза.

Lina Mladenova
Lina Mladenova
5 август, 2021 в 09:42 ч.

Daniela Dimova къде пише, че СЗО препоръчва една дпза след преболедуване

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 11:00 ч.

Lina Mladenova Не е СЗО, права сте. CDC при определени състояния. Съжалявам, ако съм подвела четящите. За Вас ще обясня - диагностицирана съм с перикарден излив преди години, предполага се, че от микоплазмена инфекция, но не се резорбира с годините. Разболях се от ковид с пневмония и отклонения в бъбречните показатели през декември. Откровено се страхувам от ваксината, не толкова от цитокинова буря, колкото от някакво сърдечно усложнение. Доколко съм права, Вие ще прецените.

Yoanna Slabakova
Yoanna Slabakova
5 август, 2021 в 12:03 ч.

Daniela Dimova, ако се страхувате от сърдечно-съдови усложенения може би е добре да видите честотата им след боледуване от ковид и ако желаете да я сравните с тази след ваксинация. 🙂

Ok Kovachev
Ok Kovachev
5 август, 2021 в 12:08 ч.

Daniela Dimova , също съм имал перикарден излив, преди повече години. Прекарах ковид с пневмония, което не ми попречи да се ваксинирам. Нямах НИКАКВИ проблеми, освен 6 часа температура 37.
Разбира се, ваксинирането на преболедували не е толкова належащо, колкото за уязвими и несрещали се с вируса, но опасността да имате бурна реакция клони към нула. Никой от моите преболедували и ваксинирани познати не е имал.

Yoanna Slabakova
Yoanna Slabakova
5 август, 2021 в 12:16 ч.

“Direct Myocardial Effects
Clinical Evidence for Acute Myocardial Injury
Acute Clinical Cardiovascular Manifestations

Among hospitalized patients with COVID-19, evidence of acute cardiac compromise is common and includes acute heart failure (3%–33%),71–73 cardiogenic shock (9%–17%),74 myocardial ischemia or infarction (0.9%–11%),71 ventricular dysfunction (left ventricular [10%–41%], right ventricular [33%–47%], biventricular [3%–15%]),75–78 stress cardiomyopathy (2%–5.6%),75,77 arrhythmias (9%–17%),71,72,74,79 venous thromboembolism (23%–27%),73 and arterial thrombosis secondary to viral-mediated coagulopathy.80

Preexisting cardiovascular disease (coronary heart disease, heart failure, cerebrovascular disease), cardiovascular risk factors (eg, male sex, older age, hypertension, diabetes), and other comorbidities (eg, chronic obstructive pulmonary disease, chronic renal failure, and cancer) predispose patients with COVID-19 to more severe disease and mortality. Racial and ethnic disparities in COVID-19 outcomes are also evident. In a meta-analysis, Black, Asian, and Hispanic individuals had a higher risk of COVID-19 infection compared with White individuals; more severe disease, marked by need for intensive therapy units and death, was associated with Asian cohorts.81 Other studies have highlighted health disparities in the United States with higher mortality rates in Black82,83 and Latinx populations,82,83 and in predominantly Black compared with White populated counties.83,84 In an analysis of the American Heart Association, COVID-19 Cardiovascular Disease Registry of 7868 patients hospitalized with COVID-19, 33% were Hispanic, 25.5% non-Hispanic Black, 6.3% Asian, and 35.2% non-Hispanic White; in-hospital mortality and major adverse cardiovascular events (death, myocardial infarction, stroke, heart failure) did not differ by race or ethnicity after adjustment, although Black and Hispanic patients had a larger burden of mortality due to their higher proportions of hospitalizations.85 Asian patients had the highest cardiorespiratory severity score.85”

https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIRCRESAHA.121.317997

https://www.dicardiology.com/article/long-term-cardiovascular-impact-covid-19

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 14:39 ч.

Й. С. Патолог съм и нещата са ми повече от ясни.

Yoanna Slabakova
Yoanna Slabakova
5 август, 2021 в 14:57 ч.

Daniela Dimova, в такъв случай не разбирам страха ви от ваксинацията, особено на фона на наблюдаваните промени след ковид.

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 16:30 ч.

Й. С. Вероятно не следите разговора - карала съм Ковид през декември. Останах и досега с висок креатинин. Нямам доказателства и гаранция, че увредите от вируса няма да се повторят и от неговите компоненти ( както стана между впрочем с някои млади жени в Германия с тромбози на синус кавернозус след ваксина). Поддържам плато на вирус-неутрализиращи антитела - 88% от февруари досега. Още повече, че ваксините са изработени спрямо старите разновидности на вируса. А новите? Знае се, че промяната в разновидностите е точно в спайк-протеина. Не съм сигурна дали ще получа защита, не ми се стреля на сляпо.

Daniela Dimova
Daniela Dimova
5 август, 2021 в 16:45 ч.

Й. С. С това не искам да азколебавам никого, просто решенията и търсенията ми касаят единствено мен. Това са търсения и съмнения на много от моите колеги, които не сме специалисти по имунология, но имаме голям клиничен опит. Човекът не може да се разглежда като бял лист, на който можем да ударим щампа.

Yoanna Slabakova
Yoanna Slabakova
5 август, 2021 в 16:58 ч.

Daniela Dimova, разбрах че сте преболедувала. Може да разгледате в групата има достатъчно информация отнасяща се за преболедували, странични ефекти (доказани и недоказани такива) както и в Science in the Crisis - Наука в кризата . Решението си е ваше. Аз просто не бих рискувала да се разболея повторно особено с тази анамнеза. 🙂 Хубав ден!

Юлия Добрева
Юлия Добрева
6 август, 2021 в 22:04 ч.

Daniela Dimova, "Ами много лаици започнаха да коментират тук и се дразня от некомпетентни и категорични изказвания" - кои "некомпетентни" изказвания визирате? Защото в случая и лекарите в дискусията подкрепиха "лаиците" (Йоана също е лекар, както и Лина Младенова)?🙂 Защо си мислите, че те не се информират и не четат?
"Неговите компоненти" - за какви компоненти говорите, при положение, че нито една от одобрените ваксини не съдържа никакви частици от вируса?
Щом толкова се страхувате от VITT, спокойно може да си поставите иРНК ваксина и готово.

Разноцвета Трендафилова
Разноцвета Трендафилова
4 август, 2021 в 15:21 ч.

Гледай си кефа и не се занимавай с неваксинирани лица .Между другото нали се пенсионира ,време е да си почиваш професоре.

Issi Batselova
Issi Batselova
4 август, 2021 в 19:36 ч.

Marina Elinova да Ви призная, всички искаме вече да си почиваме. Но за жалост неваксинираните няма да ни го позволят.😖😖😖

Svetlana Draganova
Svetlana Draganova
4 август, 2021 в 19:42 ч.

Issi Batselova ще, ще
Скоро ще се ваксинират
Или скоро България ще се събуди изолирана....

Велислава Христова
Велислава Христова
4 август, 2021 в 20:00 ч.

Svetlana Draganova отново ще им е виновен някой друг - лекари, управляващи, Гейтс, .... И няма сила на света, която да ги накара да се ваксинират. В България сме!

Разноцвета Трендафилова
Разноцвета Трендафилова
4 август, 2021 в 20:54 ч.

Който иска да се ваксинира,въпрос на личен избор ....има закон с който никой няма право да те задължава.Пак казвам въпрос на личен избор. Важното е да сте щастливи и свободни.Хубава вечер !

Stanish Rangelov
Stanish Rangelov
4 август, 2021 в 21:17 ч.

Marina Elinova Личен избор е, да. Но по този избор си проличава кой колко акъл има в тиквата.

А България с това мислене пак ще е на опашката на развития свят.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
4 август, 2021 в 23:43 ч.

Marina Elinova , не е съвсем личен избор, защото това решение засяга здравето и на други хора.

Marija Mateska
Marija Mateska
5 август, 2021 в 07:02 ч.

Marina Elinova ,от вашият кеф не може човека да си види неговия. И още много, много други лекари.
Имайте малко уважение към хора които се опитват да ви влеят малко здрав разум за да не се затриете.
Най-малко е по-възрастен от Вас, професор е и е компетентен по този въпрос.

Ekaterina Krasteva
Ekaterina Krasteva
5 август, 2021 в 08:49 ч.

Marina Elinova , единственият повод да съжалявам, че не сме Северна Корея е, като Ви чета коментара. Там щяха да решат радикално проблема.

Dobrina Georgieva
Dobrina Georgieva
5 август, 2021 в 09:05 ч.

Marina Elinova За съжаление срещу простотията и грубостта няма лек.

Ivan Cherganski
Ivan Cherganski
5 август, 2021 в 09:13 ч.

Marina Elinova Естествено, че закона има право да те задъжава. Що за глупости

Desislava Petrova
Desislava Petrova
5 август, 2021 в 09:24 ч.

Marina Elinova защо не влезете в едно ковид отделение да видите какво се случва вътре и да поговорим после пак? 🙂

Разноцвета Трендафилова
Разноцвета Трендафилова
5 август, 2021 в 11:46 ч.

Marija Mateska не ми налагайте мнението на който и да е ако иска и космонавт да бъде,това е личен избор.След като искате се ваксинирайте госпожо,някой да ви спира !? Моя избор,моето решение и моя живот си ги взимам само и единствено АЗ.Слънчев ден !

Разноцвета Трендафилова
Разноцвета Трендафилова
5 август, 2021 в 11:48 ч.

Desislava Petrova Здравейте! Не знаете къде съм била,какво съм видяла.Бъдете щастлива ! Какво ще правя аз със себе си ,мисля че е моя работа ,а не на хората.Същото се отнася и за вас 🙂

Разноцвета Трендафилова
Разноцвета Трендафилова
5 август, 2021 в 11:49 ч.

Ivan Cherganski Покажете ми закона ,който има право да ме задължи 🙂

Ivan Cherganski
Ivan Cherganski
5 август, 2021 в 11:54 ч.

Marina Elinova Не знам дали сте чували за Задължителният ваксинационен календар, но има такъв и се спазва.
Също закона за движението по пътищата постоянно ни задължава да носим колани, да караме в определени ограничения...да завием на където сочи синия знак.

Една от централните функции на законите е да задължават.
Задължени сме да плащаме данъци, да ходим на училище до 7ми (май?) клас, да си издадем документ за самоличност. Мога още да продължа.

"НЕ МОГАТ ДА МЕ ЗАДЪЛЖАТ" е нещо което идиотите крещят защото си мислят че ще ги чипират. За жалост тази максима се папагалства и от не до толкова тъпи хора, по различни причини.

Разноцвета Трендафилова
Разноцвета Трендафилова
5 август, 2021 в 12:00 ч.

Ivan Cherganski и все пак не е задължителен ваксинационния календар �,а относно ковид ваксината е по желание ! Няма закон с който да ви задължат,това лично ваш избор.Моя избор е без ваксина,да сте видяли някъде да пиша за чипиране.Не съм длъжна ,а и не мисля че точно вас ще давам обяснение защо не искам ваксина �Вие след като искате си я поставете,но не ми налагайте вашета гледна точка.Хубав ден ! Манталитет български !!! Затова сме и на това дередже....

Ivan Cherganski
Ivan Cherganski
5 август, 2021 в 12:13 ч.

Marina Elinova Променихте си коментара ..не е честно така.
Нещо от разговор за закони и това какво могат и не могат да правят, много бързо ексалирахме до антиваксърски клишета от типа "моето мнение си е мое, не ми налагайте вашето"
Не ви налагам нищо. Ако искахте се ваксинирайте ако искате не. Рискът от неваксиниране си е ваш.
Просто ви показвам с факти как законите могат да ви задължават и дори го правят постоянно. За довиждане ви оставям с два члена от Закона за Здравето. Може сама да си преброите колкото пъти се използва думата "задължително" и нейни производни

Чл. 58. (1) За предпазване на гражданите от заразни болести се правят задължителни имунизации.
(2) Министърът на здравеопазването определя с наредба лицата, които подлежат на имунизации, както и реда, начина и сроковете за извършване на:
1. задължителни планови имунизации и реимунизации, включени в имунизационния календар на Република България;
2. целеви имунизации и реимунизации, които се извършват по специални показания;
3. препоръчителни имунизации.
(3) С наредбата по ал. 2 се определят и специфичните изисквания и приложението на отделните серуми, имуноглобулини и други биопродукти с профилактична цел.


Чл. 59. (1) (Предишен текст на чл. 59 - ДВ, бр. 98 от 2010 г., в сила от 14.12.2010 г.) При възникване на извънредна епидемична обстановка, както и при регистриран значителен спад в имунизационното покритие министърът на здравеопазването може да разпореди:
1. задължителни имунизации и реимунизации за определени групи от населението, които не са включени в имунизационния календар;
2. задължителни имунизации и реимунизации с препарати, които не са включени в имунизационния календар;
3. имунизации и реимунизации по ред и начин, различни от посочените в имунизационния календар;
4. организирането на имунизационни кампании, откриването на временни имунизационни пунктове, сформирането на екипи за имунизиране на място и други извънредни мерки.
(2) (Нова - ДВ, бр. 98 от 2010 г., в сила от 14.12.2010 г.) Лечебните и здравните заведения, независимо от собствеността им, са длъжни да изпълняват разпоредените от министъра на здравеопазването мерки по ал. 1.

Лек ден.

Desislava Petrova
Desislava Petrova
5 август, 2021 в 12:17 ч.

Marina Elinova е ваша е де,никой не спори с това.Изказването ви обаче си противоречи с горния коментар 🙂

Svetlana Draganova
Svetlana Draganova
5 август, 2021 в 12:21 ч.

Marina Elinova за съжаление ,сте представител на една популационна извадка, която много скоро гузно и наср@но ще си " подвие опашката " ....
Пак няма да разбере, че има уникалния шанс , науката да ни спаси животите, но ще осъзнае, че избирайки да живее в общество, трябва да се съобрази с това и ЩЕ се съобрази, благодарение на закон.

Marija Mateska
Marija Mateska
5 август, 2021 в 12:30 ч.

Marina Elinova ,да Ви налагам мнение? За тази цел е необходимо да имате нещо с което да осъзнаете това мнение. А при Вас липсва. Така че…. Не Ви налагам мнение. Казвам Ви, че сте невъзпитана и арогантна. Това е.
Слънчев ден!
Ваксинирана съм още през месец януари😉

Desi Chorbadzhiyska
Desi Chorbadzhiyska
5 август, 2021 в 15:16 ч.

Ivan Cherganski Точно ваксината срещу ковид, не е в задължителният имунизационен календар, а е по желание, и за това, няма как да задължат някой да си я сложи ;)
Закон, който те задължава да се ваксинираш няма, но има такъв, който забранява покриването на лицето на обществени места, заради който и глобите за неносене на маска отпадат в съда.

Ivan Cherganski
Ivan Cherganski
5 август, 2021 в 15:20 ч.

Marina Elinova Отпадат друг път 😂😂😂

Единственият начин да те задължат да се ваксинираш против Ковид е да влезе в задължителният календар. Както и ще стане накрая

Desi Chorbadzhiyska
Desi Chorbadzhiyska
5 август, 2021 в 15:30 ч.

Ivan Cherganski А докато това стане, никой, по никакъв начин не може да задължи който и да било да си я сложи ;)

Ivan Cherganski
Ivan Cherganski
5 август, 2021 в 15:34 ч.

Desi Chorbadzhiyska Стига ми намига, не ме кефиш.
Никой не се е и опитвал да задължава някого. Преди да се издаде, че е най-обикновен глупав антиваксър с дамата обсъждахме възможно ли е закон да те задължи (за нейно съжаление излезе, че е възможно) и има ли закон който забранява да бъдеш задължен (няма и тя за това изчезна). Също така и дали задължителния имунизационен календар е ....задължителен.(познай дали е😂)

Нещо друго има ли нужда да изяснявам?

Desi Chorbadzhiyska
Desi Chorbadzhiyska
5 август, 2021 в 16:20 ч.

Ivan Cherganski Жив и здрав бъдете.

Ваня Начева
Ваня Начева
6 август, 2021 в 06:39 ч.

Svetlana Draganova и аз така мисля, света ще ни принуди.

Svetlana Draganova
Svetlana Draganova
6 август, 2021 в 12:01 ч.

Т'ва с " хубава"- та вечер ( на финал, 'щото няма какво да кажеш друго!) и с " щастливи и свободни" ми е любимото!!!
Писна ми от свободИЯ!....

Tereza Kaza
Tereza Kaza
4 август, 2021 в 10:17 ч.

Статистиката в Кипър показва същото - при сегашната Делта вълна 90% от хоспитализираните са неваксинирани.

Ylyewa An
Ylyewa An
4 август, 2021 в 11:17 ч.

Разберете, че който иска, ще се ваксинира. Който не желае - няма. С това въпросът е приключен.
Аз се чипирах. Спокойно обяснявам на познати, че интернет още не хващам и третата ръчичка все още е в процес на растеж и явно е със забавено развитие милата.
Живейте както сте решили. Експеримент или не, сложих и аз тези шербети два пъти и толкова. :)
Усмивки! Животът е хубав, изборът е личен!

Никол Николова
Никол Николова
4 август, 2021 в 11:32 ч.

Ylyewa An +1 цялото семействп се чипирахме мирно и тихо, всеки си има глава на раменете да си решава и да си носи последиците

Nikola Apostolov
Nikola Apostolov
4 август, 2021 в 11:34 ч.

Ylyewa An Личен е, ако се откажат и от последвало лечение по каса. Масово здравни пътеки се отказват на пациенти, които отказват предписаното лечение...

Teodora Gardjeva-Pesheva
Teodora Gardjeva-Pesheva
4 август, 2021 в 12:40 ч.

Въпросът е личен, ако отговорността не е на цялото общество. Ако болестта не е заразна и само теб ще те порази, въпросът е личен. Но когато можеш да заразиш рискови групи като бременни, малки деца, хора със заболявания, които не могат да се ваксинират, за мен не е личен.

Iordan Petrov
Iordan Petrov
4 август, 2021 в 21:37 ч.

Ylyewa An Не е точно така. В един момент ще се ваксинират и много от тези, които не искат. Зорлем. Ще ми създадат условия, спънки и проблеми......и накрая ще кандисат. За съжаление, през това време вирусът може да мутира и тогава дори ваксинираните ще са отново в опасност.

Ivanova Rositsa
Ivanova Rositsa
5 август, 2021 в 11:03 ч.

Ylyewa An прав сте! При неваксинираните , които ще се разболеят неминуемо ще действа естествения подбор на Дарвин.🙂Всеки разполага със собствен живот и решава дали ще го пази.

Даниела Тръпкова
Даниела Тръпкова
5 август, 2021 в 11:11 ч.

Ylyewa An съгласна съм с вас,но..докото има вирус той ще покосява незащитените ще става все по -устойчив, а при поредна вълна пак ще стоим затворени,ще фалират бизнеси,а ние заетите с лечението на тези хора пак ще минаваме през ада на собствената им глупост.

Yoanna Baleva-Zhelezarska
Yoanna Baleva-Zhelezarska
5 август, 2021 в 13:03 ч.

Ivanova Rositsa Ама в случая разполага и с живота на неваксинираните ми деца!

Desi Chorbadzhiyska
Desi Chorbadzhiyska
5 август, 2021 в 15:10 ч.

Yoanna Baleva-Zhelezarska Как разполагат с живота на вашите деца?

Ваня Начева
Ваня Начева
6 август, 2021 в 06:37 ч.

Desi Chorbadzhiyska наистина ли трябва да ви се обясни?

Dob Ril
Dob Ril
6 август, 2021 в 13:36 ч.

Ylyewa An изборът е личен, последствията са колективни. Същото е с гласуването...

Zornitza Petrova
Zornitza Petrova
4 август, 2021 в 10:38 ч.

На пето място в света по смъртност на глава от населението...И главите ни не увират.

Veselin Ganchev
Veselin Ganchev
4 август, 2021 в 10:49 ч.

Zornitza Petrova Вчера се опитах да вразумя една роднина.

Toчно това използвах като причина за ваксинация да направи връзка как сме с много нисък % поставени ваксини и в същото време как имаме висок % смърност.

И какво ли още не...

В крайна сметка не успях да вразумя човека.

Zornitza Petrova
Zornitza Petrova
4 август, 2021 в 10:51 ч.

Веселин Ганчев С дебели глави сме, всичко знаем и затова сме на тоя хал, за съжаление...

Veselin Ganchev
Veselin Ganchev
4 август, 2021 в 09:33 ч.

За съжаление хората тук го знаем или поне почти всички. Но когато се опиташ да обясниш - греда. Темата със здраве и да се опитваш да кажеш какво е правилно дори и с факти, ако няма никой в главата отстреща е нещо като мисията невъзможна.

Denitsa Goranova
Denitsa Goranova
4 август, 2021 в 09:36 ч.

Веселин Ганчев мен ми иде да обръщам маси като чуя отсреща “моят лекар/ДжиПи/кардиолог/невролог ми каза да НЕ си слагам тия експериментални гадости” 🤦‍♀️ И аз поне, бидейки немедицинско лице, т.е. никоя, дори въоръжена със статии и личен опит, олеквам жестоко пред поредния мангъровец 😡

Ники Николов
Ники Николов
4 август, 2021 в 09:38 ч.

Деница Горанова подайте сигнал в БЛС

Denitsa Goranova
Denitsa Goranova
4 август, 2021 в 09:39 ч.

Инж. Николай Николов аз дори не съм им пациент… в повечето случаи и имена не знам, а някои са от други градове 😥 (пример - случайна баба в Копривщица, с която се заговорихме и лекарят и и казал, че това ходи по софиянци, а те там с тоя въздух и природа са защитени 🤦‍♀️)

Veselin Ganchev
Veselin Ganchev
4 август, 2021 в 09:40 ч.

Деница Горанова Ще се повторя но наистина за съжаление е така...

Но всичко си има и обяснение Ето примерна снимка как ние сме единствените феномени в зелено. И това да няма отражение после през 2020 година когато дойде пандемията и при нас.

Stamen Kassalov
Stamen Kassalov
6 август, 2021 в 00:21 ч.

Деница Горанова: В повечето случаи дори не можем да бъдем сигурни дали действително "техният лекар" ги е посъветвал да не си слагат ваксина. Често това се използва манипулативно за да "обезоръжат" опонента. И пред мен са се опитвали да ми прилагат подобни номера, но като ги запитам "И как се казва твоят лекар, който те посъветва така ?" - и се започва : "Ами... чакай сега как се казваше...не мога да се сетя". Или кажат първото име, за което се сетят в момента и бързат да сменят темата - по принцип как били нещата...
Има някои изключителни случаи (много редки), в които е по-добре да се отложи ваксинацията, но това са сигурна по-малко от 5% от всички, които твърдят това.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари