Момчета и момичета, така изглежда "грипчето на Мангъров" в реалния живот. Имайте предвид, че на скенер гледката ще е още по брутална. Сатурацията на пациентката беше 74%. Едва ли ще има ясен спомен за вчерашния ден, в общи линии госпожата си беше на ...

Николай Христов
Николай Христов
7 октомври, 2021 в 00:56 ч.

Момчета и момичета, така изглежда "грипчето на Мангъров" в реалния живот. Имайте предвид, че на скенер гледката ще е още по брутална. Сатурацията на пациентката беше 74%. Едва ли ще има ясен спомен за вчерашния ден, в общи линии госпожата си беше на обратната страна на Луната. Болна от повече от 15 дни, след като "пили студена бира и ги прерязало" със сестра си на лозето. Знам за историята, защото първата сестра беше с пневмония в кабинета ми още в петък и отказваше да повярва, че е с КОВИД, та се наложи да използвам някои не особено педагогични методи за убеждение. И въпреки всичко чак вчера се е тествала и нямам идея какво се случва с нея. Тази конкретна сестра въобще не се беше обаждала до вчера. Позвънила сутринта в кабинета и записала час за петък, но в един момент се светнала, че не отива на добре хавата, направила си снимка и цъфна при мен в най-голямата лудница за деня. Съмнява ме да оцелее, въпреки че колегите в Света Марина веднага я хоспитализираха, макар и без предварителен положителен КОВИД тест и пак въпреки че за възрастта си е в много над средното за страната добро общо състояние и наистина без придружаващи заболявания. От вчера непрекъснато я гледам тази снимка и само за онези думи на Марлон Брандо в "Апокалипсис сега" се сещам. Няма да ги цитирам, да не драматизирам излишно ситуацията, но сигурно се сещате за кои иде реч. С тях всъщност свърши филма, ако не ме лъже паметта.

Диди Йорданова
Диди Йорданова
7 октомври, 2021 в 12:14 ч.

Аз пък искам да знам дали има оцелели от тези снимки? Не ме интересуват имена и адреси. :) Ако може само години, може и +- 2-3. Интересува ме дали човек би имал шанс в това състояние?

Rositsa Nedeva
Rositsa Nedeva
7 октомври, 2021 в 15:14 ч.

Диди Поцкова Има шанс...виждала съм доста излекувани с идентична като патология рентгенова снимка, които са оцелявали, но само ако навреме са дошли да потърсят помощ и ако не са на 80+

Диди Йорданова
Диди Йорданова
7 октомври, 2021 в 15:25 ч.

Rositsa Nedeva Дано! Моя приятелка на 69 г. почина интубирана онзи ден, а миналия месец братовчед на майка ми от Варна, също с пневмония и интубиран. Те са последните от дълга редица приятели, познати и роднини. Имам чувството, че стигнат ли до кислород неваксинираните малцина оцеляват. Дано не съм права.

Rositsa Nedeva
Rositsa Nedeva
7 октомври, 2021 в 15:31 ч.

Диди Поцкова Много е индивидуално. То ако няма вече оцелял бял дроб, колкото и кислород да пускаш...полза няма.

Даниел Николов
Даниел Николов
7 октомври, 2021 в 20:18 ч.

Диди Поцкова има. Спасени от лекари членове на тази група

Веселина Русева
Веселина Русева
8 октомври, 2021 в 17:32 ч.

Rositsa Nedeva Има. Но е въпрос на късмет и имунитет

Viliana Penovska
Viliana Penovska
7 октомври, 2021 в 01:07 ч.

Дано оцелее жената!🙏

Боян Симеонов
Боян Симеонов
7 октомври, 2021 в 21:12 ч.

Ей така с подмятания, шеги и весели закачки за ковид и отровните ваксини си мрем като пилци.

Danka Atanasova
Danka Atanasova
9 октомври, 2021 в 21:06 ч.

Николай Христов може ли мнение за тази снимка? Имало ли е или не пневмония? Благодаря

Николай Христов
Николай Христов
9 октомври, 2021 в 22:21 ч.

Долу вдясно нещата не са съвсем наред :)

Danka Atanasova
Danka Atanasova
9 октомври, 2021 в 22:53 ч.

Николай Христов в смисъл?

Николай Христов
Николай Христов
9 октомври, 2021 в 23:00 ч.

Усилен рисунък, вероятно по висок строеж на диафрагмата, не се вижда на снимката костодиафрагмалният синус. Не мога да бъда по-конкретен. В общата практика преценката винаги е комплексна, т.е. снимката се съпоставя с оплакванията и клиничната находка при пациента.

Danka Atanasova
Danka Atanasova
9 октомври, 2021 в 23:08 ч.

Николай Христов оплакванията са:задух,затруднено дишане

Николай Христов
Николай Христов
9 октомври, 2021 в 23:19 ч.

Danka Atanasova Сатурация? Аускултаторна находка? ЕКГ? Биохимия, особено Д-димер?......И още и още....Трудно е по една не 100%-ва снимка да се каже нещо конкретно

Николай Христов
Николай Христов
9 октомври, 2021 в 23:26 ч.

Danka Atanasova Ето по тази снимка е доста по- лесно да се коментира.

Danka Atanasova
Danka Atanasova
10 октомври, 2021 в 07:53 ч.

Николай Христов сатурация 95-97%,екг нормална..останалото ..няма кръвен анализ

Danka Atanasova
Danka Atanasova
10 октомври, 2021 в 07:54 ч.

Николай Христов тази си е страшничка

Николай Христов
Николай Христов
10 октомври, 2021 в 09:04 ч.

Danka Atanasova Пациентът не пребори КОВИД-а.

Dima Proykova
Dima Proykova
26 ноември, 2021 в 18:20 ч.

Простете, че се връщам към темата.. А с 50% увреден бял дроб, има ли шанс човек?

Николай Христов
Николай Христов
26 ноември, 2021 в 18:27 ч.

Dima Proykova Винаги има шанс. Тази оживя. И в момента е добре :)

Dima Proykova
Dima Proykova
26 ноември, 2021 в 18:32 ч.

Николай Христов Респект за всеотдайността Ви, докторе!

Николай Христов
Николай Христов
26 ноември, 2021 в 18:34 ч.

Dima Proykova Благодаря

Марияна Иванова
Марияна Иванова
27 ноември, 2021 в 22:45 ч.

Докторе, какво ще кажете за тази снимка? Има ли нещо притеснително?

Iren Tzenkova
Iren Tzenkova
8 октомври, 2021 в 09:07 ч.

Ще използвам повдигнатата тема да попитам какво друго освен COVID би могло да предизвика изменения тип матово стъкло в белия дроб? Мъж на 49 г., непушач, в добро здравословно състояние, през последните две-три г. дори хрема не е имал. Въпросното изменение се установи случайно, при изследвания преди операция на херния.

Trayana Todorova
Trayana Todorova
7 октомври, 2021 в 10:42 ч.

А кога е редно да си направим снимка, ако имаме съмнение, че е ковид, въпреки отрицателните тестове?

Николай Христов
Николай Христов
7 октомври, 2021 в 10:53 ч.

Trayana Todorova Според клиничната находка и показанията на пулсоксиметъра. Въпреки, че пневмонията е вирусна, тя не е "тиха" както често се случва при тези причинители и обикновено се чува добре на слушалка

Trayana Todorova
Trayana Todorova
7 октомври, 2021 в 11:08 ч.

Николай Христов благодаря!

Ivelina Mihaylova
Ivelina Mihaylova
7 октомври, 2021 в 11:16 ч.

Николай Христов под колко сатурация трябва да се потърси лекар? Нямам предвид някакви крайни състояния. Просто в домашни условия ако мерим редовно, кога трябва да ни светне лампичката че нещо не е ок

Petko Stoyanov
Petko Stoyanov
7 октомври, 2021 в 11:27 ч.

Ivelina Mihaylova под 95 не е нормално, 90 е за болница.

Ivelina Mihaylova
Ivelina Mihaylova
7 октомври, 2021 в 11:50 ч.

Petko Stoyanov Благодаря за информацията

Natalia Georgieva
Natalia Georgieva
7 октомври, 2021 в 17:28 ч.

Ivelina Mihaylova по принцип е соцре да премерите сатурацията със същия апарат докато сте здрава, защото например моята е 95 по принцип. Докато бях болна падна до 85 вечер за картко. Имала съм пневмония, но на рентгеновите снимки нямаше нищо, чак след 6 месеца направих скенер заради пост ковид и се оказа че все пак съм имала такава, но поне не съм била за болнично лечение.

Петър Беков
Петър Беков
7 октомври, 2021 в 10:51 ч.

Много хубава песен беше саундтрака.

Evgeniy Bo
Evgeniy Bo
7 октомври, 2021 в 06:27 ч.

Имала ли е температура и колко и от кога?

Angel Balinov
Angel Balinov
9 октомври, 2021 в 23:49 ч.

Имам си колекция с такива снимки на деца. Най-малкото засега ми е на 2г. 🤷
За възрастни няма какво да говоря, сигурно съм изгледал хиляди, без преувеличение.

Vanya Boneva
Vanya Boneva
9 октомври, 2021 в 22:14 ч.

Какво значи настинка? И аз сега съм настинала, ама не ми е минало през главата, че е Ковид...

Petkova Dilyana
Petkova Dilyana
10 октомври, 2021 в 10:21 ч.

Vanya Boneva, тест направихте ли, поне?

Vanya Boneva
Vanya Boneva
10 октомври, 2021 в 12:24 ч.

Petkova Dilyana не... не ми е минавало през главата, че като изляза с мокра коса навън и ми текне носа трябва да правя... нито температура имам, нито кашлица. Затова питам при всяка настинка ли тест ще правим? Или да чакаме пневмония? Не разбирам как така е била с настинка ,а има пневмония. Настинката не е свързана с температура и обща отпадналост. Не знам кой как ги възприема нещата,ама не е добре работата.

Vanya Boneva
Vanya Boneva
10 октомври, 2021 в 12:25 ч.

А и за протокола на групата да кажа, че съм с пълен курс на ваксинация...

Мария Теохарова
Мария Теохарова
10 октомври, 2021 в 15:38 ч.

Vanya Boneva Настинка не се причинява от излизане навън с мокра коса, нито от течение, нито от студена вода. Това, което хората наричат настинка, се причинява от риновируси. Ниската температура може да допринесе за заразяването заради увеличаване на чувствителността на носната лигавица. Симптомите са подобни на тези на грип и ковид - хрема, болки в гърлото и мускулите, общо неразположение, отпадналост, температурата. Всеки човек е различен и не е задължително да се проявят всички симптоми или точно определена температура. Не съм лекар, може и да греша. Това съм чела и това съм запомнила от разговори с майка ми /мед. сестра/ и с лекари, които са лекували мен или дъщеря ми когато сме били болни.

Vanya Boneva
Vanya Boneva
10 октомври, 2021 в 15:41 ч.

Мария Теохарова съгласна съм изцяло с вас за обяснението за риновирусите. И тъй като са много и са със сходни симптоми, имам и малко дете, което беше контактно с дете, което караше такъв вирус. При децата е често спещано. Нямаме контакт с доказано ковид болни и затова не съм се изследвала. Просто не знам кога е нужно да се направи домашен тест... а детето е водено при 3 различни лекари и никой не спомена или попита за ковид

Мария Теохарова
Мария Теохарова
10 октомври, 2021 в 15:44 ч.

Vanya Boneva И аз не знам. :( Аз бих направила консултация с лекар за лечението и бих останала вкъщи ако имам хрема и съм отпаднала или кашлям. Бих направила тест, в случай че след трети или четвърти ден лечението не дава резултат, не се подобрява състоянието ми или се влошава.

Vanya Boneva
Vanya Boneva
10 октомври, 2021 в 15:47 ч.

Мария Теохарова аз примерно хрема с отхрачване никога не съм лекувала. Преди 2 месеца 2 седмици бях болна отново с хрема и кашлица пак от дете и не е било ковид, защото след това правих тест за антитела преди ваксината... масово чета, че на течащ нос си правят тестове... затова и питам.

Снежана Христова
Снежана Христова
8 октомври, 2021 в 06:10 ч.

Докторе, ето ти една сатурация 75%, без положителен тест, която оцеля вкъщи! Даже чернодробна недостатъчност направи, а INR беше 5,16 така че не пророкувай дали ще оцелее или не. Човек предполага... нали знаеш! И с тая снимка и тая сатурация, не пожелаха да го вземат в никоя болница миналия ноември, та и пациентите имаме какво да кажем по въпроса!

Zheni Todorova
Zheni Todorova
7 октомври, 2021 в 01:51 ч.

Стискам палци на жената да се оправи и …Мили лекари ,сестри и здравни работници …нека лека по лека ,не агресивно ,но убедително и постоянно да агитираме инатите за Ваксините! Пускам тук линк към един убеден от 20 години Антиваксър ,който с милата настойчивост на роднините си здравни работници ,… Еврика ! Все пак сваля ината и вече е с втора игла от краят на септември … това се случва тук при нас в Канада ,в съседна провинция! https://www.cbc.ca/news/canada/manitoba/manitoba-covid-19-anti-vaccine-man-changes-mind-1.6201220?fbclid=IwAR21vFjCpsNqVQ-J1zwjikJB5B0IWTjvLq65N449aE2xrg0BaA3SIYZEEAw

Georgi Hristov
Georgi Hristov
7 октомври, 2021 в 10:13 ч.

Че тая снимка даже не е кой знае какво .. има къде къде по-трагични

Николай Христов
Николай Христов
7 октомври, 2021 в 10:19 ч.

Georgi Hristov По-трагичните не успяват да дойдат на крака в амбулаторията.

Georgi Hristov
Georgi Hristov
7 октомври, 2021 в 10:20 ч.

Николай Христов О, да.. това със сигурност.

Ekaterina Kurteva
Ekaterina Kurteva
7 октомври, 2021 в 10:43 ч.

Georgi Hristov, при сатурация 74% , си представям скенера 😃

Georgi Hristov
Georgi Hristov
7 октомври, 2021 в 10:45 ч.

Ekaterina Kurteva 74% си е опасно ниска сатурация отвсякъде.. спор няма. Казвам само, че има и доста по-трагични случаи. Мой комшия го завлякоха до Пирогов с 55% сатурация. 20 дни лежа и излезе в що годе добро състояние. В момента според самия него е напълно излекуван.. но минаха вече 5,6 месеца, а и момчето е 30 годишно все пак.

Ekaterina Kurteva
Ekaterina Kurteva
7 октомври, 2021 в 10:47 ч.

Georgi Hristov , напълно сте прав! А всичко можеше да приключи с приложението на една проста ваксина…Идиоти, сър!

Nadejda Hadjieva
Nadejda Hadjieva
9 октомври, 2021 в 00:38 ч.

Ekaterina Kurteva Аз мисля ,че не са идиоти,а някаква национална шизофрения. Вчера чета постовете под една статия за починало дете. Коментарите отдолу ме убедиха ,че всички са болни. Никой не каза-сами сме виновни. Не се ваксинирахме лятото. Не...има виновни доктори,политици,медии. Страшно е

Ekaterina Kurteva
Ekaterina Kurteva
9 октомври, 2021 в 08:12 ч.

Nadejda Hadjieva , напълно съм съгласна с вас, за огромно съжаление! Точно национална шизофрения е, без значение от образователен ценз! Вчера блокирах една жена, която беше ми оставила гневно човече под пост-призив да се ваксинират хората и да проявят капка разум, за да опазим децата. Профилът на въпросната е пълен с анти-ваксърски статии, призиви против маските, участвала дори в организиране на родителския протест. А не си дава сметка, че с тази си активност буквално убива деца!

Nadejda Hadjieva
Nadejda Hadjieva
9 октомври, 2021 в 12:38 ч.

Ekaterina Kurteva за мен антиваксърите доктори са за съд.

Мария Михайлова
Мария Михайлова
7 октомври, 2021 в 11:59 ч.

Браво, Докторе! РЕСПЕКТ!

sticker

Lily Stancheva
Lily Stancheva
7 октомври, 2021 в 09:44 ч.

Пишете тези постове публични, тук хората, които ги виждат вярват в ковид и повечето са ваксинирани. Фейсбук е залят с антиваксърски постове, а такива чета само тук и на стената на др. Борис Таблов.

Desislava Borisova
Desislava Borisova
7 октомври, 2021 в 09:57 ч.

Lily Stancheva Има и публичен пост на "амбулатория д-р Николай Христов". Оттам може да се сподели.

Borislava Yordanova
Borislava Yordanova
7 октомври, 2021 в 17:16 ч.

Тази снимка нищо не ми говори не съм специалист 😊

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
7 октомври, 2021 в 08:47 ч.

Направете го да се споделя, моля Ви. Нека го видят повече хора, аман от невЕрващи ей

Milena Karamanova
Milena Karamanova
7 октомври, 2021 в 09:08 ч.

Аз искам да попитам тези пациенти с Ковид се разхождат в болницата по кабинетите заедно с другите не-Ковид пациенти ли? Споменавате, че жената си е записала час и после директно е дошла при вас в най-голямата лудница. Или става въпрос за Ковид кабинет? Питам защото се чудя има ли изобщо организация в болниците да се отделят Ковид пациентите или всички хубаво се омешват.

Vesela Lukova
Vesela Lukova
7 октомври, 2021 в 09:23 ч.

Milena Karamanova Докторът има друг пост в групата за тази "организация",за която питате. По скоро за липсата й.

Aneta Shahanska
Aneta Shahanska
7 октомври, 2021 в 10:04 ч.

Milena Karamanova масово няма такава организация пред кабинетите при ЛЛ/специалисти, малцина са съобразили разделяне на потоците пациенти. Дори има чакащи деца за ваксина на едно място,заедно с болни Ковид.Не знам колко време трябва да мине,за да се направи някакво обучение, организация от институциите на ЛЛ за целта.

Николай Христов
Николай Христов
7 октомври, 2021 в 10:09 ч.

Milena Karamanova За болниците не мога да коментирам. При мен: опитвам се да разделям потоците. Каквото мога - консултирам дистанционно. Няма законен начин обаче да възпра КОВИД-ен пациент да се цопне в чакалнята ми ведно с бабите, младите и дечурлигата, дошли по други поводи

Rossitsa Nedelcheva
Rossitsa Nedelcheva
7 октомври, 2021 в 10:46 ч.

Николай Христов То има и нещо друго - двете с дъщеря ми сме болни, тя е на 11, донесе си го от училище. И на двете PCR ни е отрицателен. Аз съм ваксинирана, тя все още не, защото няма 12.
Мнението на ЛЛ, а и моето, е, че е Ковид това, което караме, но не можем да го докажем. И все пак трябва да се лекуваме някакси. Та ходим в кабинета, чакаме в чакалнята, какво друго да правим? Засега е горе-долу леко и може пък наистина да не е ковид, ама ако е? Пробвам дистанционно доколкото може, но човека вика - по 40-50 души на ден ми звънят, отделно пациентите в кабинета, абсурд да запомня всеки с какво е и как му се развива състоянието.

Николай Христов
Николай Христов
7 октомври, 2021 в 10:56 ч.

Rossitsa Nedelcheva Моите ги съветвам в такива случаи да си направят домашен тест един-два пъти. Понякога позитивира. Може пък и да не е КОВИД. В училищата в момента има и банални вируси

Rossitsa Nedelcheva
Rossitsa Nedelcheva
7 октомври, 2021 в 11:04 ч.

Николай Христов И домашен правихме, и той отрицателен. Да, в крайна сметка може пък и да не е.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
7 октомври, 2021 в 11:33 ч.

Николай Христов да разбирам, че явно не е лесно да се разделят пациентите. Попитах, защото на мен ми предстои да правя рентгенова снимка заради пълна упойка и се чудя дали изобщо има чисти от Ковид рентгени или всичко е на едно. Отделно се притеснявам да заведа детето ми за поставяне на противогрипна ваксина, точно защото незнам пред кабинета на педиатъра какви пациенти чакат или са минали преди нас.
Така както описвате, звучи все едно е игра на руска рулетка и разчитане на късмет човек да не се зарази в медицинските заведения.

Anita Dimitrova
Anita Dimitrova
7 октомври, 2021 в 12:01 ч.

Milena Karamanova ако сте ваксинирана, не е толкова лесно да се заразите, особено от рентген. Вирусът не е жизнеспособен по повърхности, а се прави и дезинфекция. Вече по опашките пред кабинети и по коридори, където всеки диша и плюе, кой с маска, кой без маска... божа работа.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
7 октомври, 2021 в 12:22 ч.

Anita Dimitrova ваксинирана съм. Преди 5 месеца, но се надявам все още да имам някаква защита и като мине минималния период, който изискват ще си поставя трета доза. И все пак, както казвате, в общите части на болницата е божа работа. По повърхностите е ясно, а и нямам намерение да ближа рентгена 😃 , но се притеснявам, че вирусните частици си стоят във въздуха известно време. Единствено се надявам, че през FFP3 маска риска е минимален.

Milena Karamanova
Milena Karamanova
7 октомври, 2021 в 12:26 ч.

Aneta Shahanska , за мен това е един вид блокирана здравна система. Да, има достъп до специалисти, но аз отлагам цял куп изследвания и операция, точно защото не искам да рискувам да се заразя в болницата и защото системата е таква, че на едно са хора с други проблеми и ковид болни.

Т. Георгиева
Т. Георгиева
7 октомври, 2021 в 13:34 ч.

Aneta Shahanska Ние лекарите сме си направили организацията .Пациентите са тези,които не се съобразяват с правилата .Днес - пациент ,който поседя на столче между моя кабинет и съседния .Не реагираше когато излизах в чакалнята,мислех,че е пациент за съседния к-т.Но попитах след час ,оказа се чака мен.От много години не се е явявал ,дори не го познах.Припаднал днес на работа със загуба на съзнание ,викали линейка .Странно ,не е транспортиран до сградата (спешните са на 1ви етаж,ние на 3тия )Преглеждам го и за всеки случай питам ,освен припадъка ,има ли друго -казва "НЕ" Но започнах да изброявам : температура,гърлобол,кашлица ,хрема .Оказа се ,че е "ДА" От петък,но бил "настинал".,8ми ден от началото.Ама не казва това в началото ,седи в обща чакалня на 6 кабинета. От другата страна е кабинет на ОПЛ с предимно детска практика .Пуснах ПСР,утре чакам резултат .Конс. с невролог,когото предупредих за съмненията и лично заведох пациента Е кой е виновен -лекарят закачил предупредителни съобщения по стени и врати ,или пациенти -които не четат и не спазват .За почти 2 години ,единици са тези,които първо се обаждат по тел,за да уговорим час за преглед,когато няма опасност от смесване на потоците . При нас ковид-зони няма .Няма и да има !

Т. Георгиева
Т. Георгиева
7 октомври, 2021 в 13:38 ч.

Milena Karamanova За съжаление предположенията и страховете Ви имат основание.Но вината не е на лекарите.След попаднал съмн.за ковид ,включваме UV лампа за дезинфекция .

Tereza Kaza
Tereza Kaza
7 октомври, 2021 в 15:00 ч.

Anita Dimitrova Напротив, коронавируса се задържа по повърхности 2-3 дни. Някой твърдят до 9 дни.

Rositsa Nedeva
Rositsa Nedeva
7 октомври, 2021 в 15:13 ч.

Aneta Shahanska Напълно сте права...отчайваща е безотговорността на масовия пациент към здравето на други хора, които нищо не са му виновни.

Anita Dimitrova
Anita Dimitrova
7 октомври, 2021 в 15:39 ч.

Tereza Kaza това е информация от март 2020 г., която по-късно бе ревизирана. И да се задържи, не е жизнеспособен или в количества, достатъчни да заразят. Вирусът се предава по аерозолен път и толкоз. Това към октомври 2021 г.

Tereza Kaza
Tereza Kaza
7 октомври, 2021 в 18:27 ч.

Anita Dimitrova Ако може линк. За първи път чувам подобно твърдение и съм резервирана към него.

Stanislava Krayselska
Stanislava Krayselska
7 октомври, 2021 в 23:54 ч.

Т. Георгиева Аз съм с часове, могат по телефона и он лайн да си запишат. Днес съм ги блокирала часовете и цял ден правя ваксини: противогрипни, Ковид, реимунизация Морбили. И изведвъж в чакалнята някой кашля. Излизам и го помолих да си тръгне и да си запише час за утре. Само дето не скочи да ме набие, защото бил болен и кашлял....

Т. Георгиева
Т. Георгиева
8 октомври, 2021 в 01:54 ч.

Stanislava Krayselska Да,така реагират някои.Криво разбрана демокрация .От 10 години им внушават по медии,от парламент. трибуна -какво ли не за докторите .Вдигат си рейтинга журналисти и политици .Обезвериха хората ,затова реагират агресивно ,убедени ,че имат неприятел насреща си .А в момент на здр.проблем ,логично е да търсиш помощ от човек, в добронамереността на когото вярваш.И след като отиваш за помощ -не се караш с този от когото я очакваш .В случая,който описвате ,кашлящият причинява зло на пациентите в чакалнята и не изпитва грам неудобство .Никой ,освен Вас не му прави забележка .После коментар ,че лекарите са виновни,че не създават ред . Мълчаливо допускат да влизат незаписани и непоканени .А в кабинета изказват недоволство.Защо не направят забележка на пререждащия и не го спрат .Има списък на вратата . Аз съм лекар,не съм падар .

Iren Tzenkova
Iren Tzenkova
8 октомври, 2021 в 08:41 ч.

Tereza Kaza, аз също, нищо не може да ме спре да си ползвам активно UV лампата (работим с въпросници, обикаляли цялата страна). Миналата година по същото време при половината състав на интервюерската мрежа болни никой от сътрудниците ми не се зарази, дано и сега да се опазим.

Т. Георгиева
Т. Георгиева
8 октомври, 2021 в 09:46 ч.

И днес (+)ПСР! И отново е пред кабинета !!!!Въпреки предупрежденията,които получи вчера и съвети да звъни по телефона !!! Добре,че го познах и щом го зърнах -веднага го заведох в страничен коридор .Казах му ,че е (+) -той каза "знам" ! Нищо от това,което се говори по ТВ и се пише ,което казваме лично като предупреждение не се спазва от повечето пациенти.

Т. Георгиева
Т. Георгиева
8 октомври, 2021 в 10:57 ч.

Iren Tzenkova Включвам ежедневно в кабинета UVлампа -след спиране на работа или след съмнителен .И филтър Hygea air работи , когато сме в кабинета -той има вградена UV,която може да работи в присъствие на хора . Но проветрявайте заради озона и да не работи лампата в присъствие на хора ,ако излъчва озон.

Iren Tzenkova
Iren Tzenkova
8 октомври, 2021 в 11:20 ч.

Т. Георгиева 💐, зная, зная, разпределям хартиите възможно най-рехаво, пускам лампата за час и излизам. Доста иронични погледи и коментари отнесох за 2 г. време от някои колеги (излишно било), но отдавна спря да ми пука.

Т. Георгиева
Т. Георгиева
8 октомври, 2021 в 11:47 ч.

Iren TzenkovaФевруари 2020 се самообразовах🙂 ,нощем си опреснявах знанията за дезинфекция, маски, търсех по сайтове и поръчах UV лампи.И колегите и съпругът ми (и той е лекар)тогава не вярваха ,че ковид инфекцията налага сериозна дезинфекция и ползване лични предпазни средства Мислеха,че е банално "грипче" .

Ralica Ivanova
Ralica Ivanova
7 октомври, 2021 в 15:17 ч.

Познавах двама такива ''настинали'', които чакаха да посинеят и тогава потърсиха лекар. Вече не са между живите, за съжаление. Но докато си ходеха ''настинали'' , вероятно са заразили много хора още.

Ivaylo Hristov
Ivaylo Hristov
7 октомври, 2021 в 01:12 ч.

Малко извън темата, но на Еверест (или над 6000 м.) сатурацията пада до 60% дори и с допълнителен кислород и това убива. Знам че храносмилателната система отказва да функционира при такава сатурация и тялото започва да се самоизяжда, буквално за няколко дни може да се стигне до фатален край на физически много здрав индивид.

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
7 октомври, 2021 в 08:55 ч.

Ivaylo Hristov ами не е точно извън темата, хубаво би било да узнаят повече хора тези неща, защото всичко са слушали по новините за този и онзи умрели на Еверест.... Въпреки, че ако изкачването е бавно и организма е здрав, се включват натурални механизми на тялото ни за адаптация, но сравнението е много добро, защото тези хора без да ходят на Еверест, в среда с достатъчно кислород, не могат да го използват и умират....

Maria Krasimirova
Maria Krasimirova
7 октомври, 2021 в 12:58 ч.

Затова тибетците и шерпите са развили мутация, която ги адаптира към по-разреден въздух

Tonya Kolarova
Tonya Kolarova
7 октомври, 2021 в 15:58 ч.

Penka Nikolaeva Kozlova Да, така е. Ето и едно много интересно четиво по темата за височинния алпинизъм за който го интересува: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwj-2KqDmrjzAhUPgP0HHf9GApYQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fbfka.org%2Farticles%2Fdocs%2Fkancho_visochinen_alp.doc&usg=AOvVaw00HQeJZe-aH8HNAARij0az

Svetla Spasova
Svetla Spasova
7 октомври, 2021 в 06:21 ч.

А колко хора се тестват у дома ,самолекуват се и естествено не спазват никаква карантина.Как да се спре това? Ще стане още по зле ,но българина не приема на сериозно "това грипче ".

Искра Монева
Искра Монева
7 октомври, 2021 в 08:18 ч.

Svetla Spasova А в другите страни ги проследяват и карантинират веднага контактните за да не се разпространява заразата. Тук някои не си вършат работата, изнася се една статистика на заразени, която не е вярна. Затова сме така, за съжаление. И аз не виждам изобщо светлина в тунела.

Валентина Тодорова
Валентина Тодорова
7 октомври, 2021 в 11:34 ч.

Svetla Spasova Има и други случаи. Болни пациенти се молят на личния си лекар да ги тества.Той отказва и дори не им дава болничен .Сами се тестват и му се обаждат, че са положителни. Личният лекар отговаря, че тестове са фалшиви . Решават да отидат в новооткрития ковид кабинет . Тестват ги - положителни. От там ги пращат при личния лекар, за да изпише лечение. Той бива много изненадан , но вече издава болничен и подава данни към РЗИ. Тези хора не са ваксинирани, отново заради личния си лекар. Известно време се опитвах да ги убежда вам,но кого ще послушат. Естествено, че доктора си . Обаче какъв доктор само .... Думи нямам.

Svetla Spasova
Svetla Spasova
7 октомври, 2021 в 12:23 ч.

Валентина Тодорова тъжна история ...

Kiril Spirov
Kiril Spirov
7 октомври, 2021 в 15:38 ч.

Svetla Spasova заразяват колкото се може повече народ :)

Svetla Spasova
Svetla Spasova
7 октомври, 2021 в 17:34 ч.

Kiril Spirov уви да ,очаквам след 20.10 да ни затворят ,иначе ще стане като в Индия...

Kiril Spirov
Kiril Spirov
7 октомври, 2021 в 19:33 ч.

Svetla Spasova мен ако питаш вече е

Искра Монева
Искра Монева
7 октомври, 2021 в 21:56 ч.

Svetla Spasova Почти съм сигурна, че няма да затворят. Идват избори все пак.

Svetla Spasova
Svetla Spasova
8 октомври, 2021 в 04:46 ч.

Искра Монева да тукощо прочетох ,че са предупредени ..
"В здравното министерство били предупредени да внимават, за да не се стигне до масови протести на ресторантьори, хотелиери и обслужващ персонал по време на предизборната кампания. Това е причината да бъдат оставени общини и области сами да решават за затягане на мерките."

Искра Монева
Искра Монева
8 октомври, 2021 в 08:50 ч.

Svetla Spasova Ами ето. И виждаме резултата. Няма да излезем от този ад с месеци. За управниците никога човешкия живот не е бил важен. Въпросът е като говорят пред хората как лъжат, че са загрижени.
Писна ми вече от кръчмарите.

Ros Bro
Ros Bro
7 октомври, 2021 в 01:28 ч.

Дано жената пък се оправи! Иначе, ако може тълкуване на снимката за незапознатите като мен лица би било добре. Благодаря!

Йордан Борисов
Йордан Борисов
7 октомври, 2021 в 05:28 ч.

Ros Bro преди короната такива пневмонии не се срещаха

Николай Христов
Николай Христов
7 октомври, 2021 в 10:06 ч.

Mladen Ougartchinski Като боб чорба направо беше :)

Zeus Striker
Zeus Striker
7 октомври, 2021 в 12:55 ч.

Йордан Борисов Сигурен ли сте? Снимката на тази жена изглежда по-добре от моята след интерстициална пневмония с множество малки двустранни билатерални изливи в основата на лобовете (свински грип, 2010-2011). Питам, щото имам снимки от края на март тази година и след Ковид, какъв е проблемът жената да оцелее?

Йордан Борисов
Йордан Борисов
7 октомври, 2021 в 13:10 ч.

Zeus Striker ами аз това правя по цял ден, гледам снимки.

Zeus Striker
Zeus Striker
7 октомври, 2021 в 13:15 ч.

Йордан Борисов Просто исках да кажа, че отбелязано със зелено на рентгеновата снимка се е виждало преди Ковид, което не означава, че жената няма Ковид. Вероятно и не пуши, ако съдя по снимката, но не виждам типичното матово стъкло, от което се опасяват пулмолозите. Скенерът сигурно е по-информативен в това отношение, но както и да е, оздравяване на всичките ви пациенти желая. Глупостта не се лекува, за белият дроб може да има шанс.

Йордан Борисов
Йордан Борисов
7 октомври, 2021 в 13:25 ч.

Това, че Вие сте имал преди нещо подобоно, не означава, че е било често срещано. Другите неща ги оставям без коментар. Лек ден.

Йордан Борисов
Йордан Борисов
7 октомври, 2021 в 13:37 ч.

Zeus Striker и междувременно това, на тази снимка, не са изливи :)

Zeus Striker
Zeus Striker
7 октомври, 2021 в 13:47 ч.

Йордан Борисов Не съм казала, че са, а какво съм имала или нямала, и колко са другите като мене, е маловажно за жената от снимката. Не я чака приятно излекуване в никой от случаите, дано лекарите успеят с правилното лечение.

Йордан Борисов
Йордан Борисов
7 октомври, 2021 в 13:58 ч.

Zeus Striker явно сте ме разбрали погрешно. Моля да бъда извинен. Но въобще не разбирам тона Ви. И въпросите, които ми зададохте до този момент, имат малко общо с написаното от мен.

Tereza Kaza
Tereza Kaza
7 октомври, 2021 в 14:27 ч.

Mladen Ougartchinski Как ври? Чува се шум, когато диша?

Daniela Dimova
Daniela Dimova
8 октомври, 2021 в 08:59 ч.

Zeus Striker При Ковид 19 често се случва да няма корелация между находката в белия дроб и тежестта на заболяването. Аз оцелях при подобна находка, но трябва да се имат предвид и промените в коагулацията, бъбреците и черния дроб, които допълват тежката картина.

Zeus Striker
Zeus Striker
8 октомври, 2021 в 09:12 ч.

Daniela Dimova О, да, напълно съгласна. Аз останах със сериозен проблем в микрокоагулацията и ми се иска хората да разберат, че К19 е доста по-сложно и широкодействащ вирус от респираторните.

Николай Христов
Николай Христов
8 октомври, 2021 в 10:06 ч.

Tereza Kaza Това си е медициниски жаргон. От доброкачествените му варианти :)

Борислав Йорданов
Борислав Йорданов
8 октомври, 2021 в 06:46 ч.

Това са снимките на мой приятел, който оцеля и сега е със 60% капацитет на белия дроб. Истинско чудо! Направи си тениска със снимката с призив за ваксиниране...

Ros Bro
Ros Bro
8 октомври, 2021 в 22:46 ч.

Борислав Йорданов Добре, че се е оправил човека! Евала за идеята с тениската!!! Дано пък им оврат главите на някои хора!

Nikolina Chobanova
Nikolina Chobanova
7 октомври, 2021 в 09:13 ч.

За съжаление каквото човек сам си направи, никой не може да му го причини. Ама после са царе да лаят и да изкарват лекарите виновни 😢

Galq Georgieva
Galq Georgieva
7 октомври, 2021 в 14:37 ч.

Това с "настинах" е доста сериозен проблем.Обикалят навред с идеята за настинка и чак като легнат на легло,тогава търсят лекар.До това време са изпили половин бидон ракия,изяли са индустриални количества чесън и са изкупили прахчетата от кварталната аптека.Децата си "лекуват" по същият метод само,че заместват ракията с всевъзможни имуностимулатори.

Zornitsa Kisova
Zornitsa Kisova
7 октомври, 2021 в 06:11 ч.

Е то и първата сестра й чудна я е свършила, от петък на лекар, пак вчера е взела мерки. Най - малкото е заразила хора, защото не вярва че е с ковид.
Абе то не е за приказване.
Все пак бързо оздравяване и на двете!

Людмила Кирчева
Людмила Кирчева
7 октомври, 2021 в 08:49 ч.

С цялото ми уважение ,докторе ,но сте много краен,кой ще оцелее и кой не!
За мен не това е начина да убедите някой да се ваксинира,а по скоро е да не вярва, нито в лекаря,нито в системата.
Ваксинирани сме цялото семейство, без малката ми дъщеря която е на 7 години. Хубав ден, и дано тези дами се оправят , за да си пият пак виното на лозето!!

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
7 октомври, 2021 в 08:53 ч.

Людмила Кирчева Краен е разбира се, само с крайности, както затварянията в целия свят и спазване на логични и крайно необходими хигиенни мерки, сме се преборили с тази и други подобни инфекциозни болести през вековете. Останалото са празни приказки, повярвайте ми!
Искрено се надявам Анти-настроените българи да повярват преди да видят собствената си снимка в подобно състояние....

Nikolina Chobanova
Nikolina Chobanova
7 октомври, 2021 в 09:18 ч.

Людмила Кирчева сигурна съм, че ако вие вършите бая време работата на доктора в условията в нашата мила татковина, даже и по-грубичка би могла да бъдете.

Nina Vuchkova
Nina Vuchkova
7 октомври, 2021 в 13:46 ч.

Людмила Кирчева при българския манталитет само твърд подход действа. Доказано многократно във времето. Докато се дава трибуна в национален ефир на "мангъровци" ще сме на първо място в света по заболяваемост. За съжаление сме на първите места и по неграмотност, а те двете неща са пряко свързани. Но дано лекарите имат сили да продължат да се борят и да има обрат.

Людмила Кирчева
Людмила Кирчева
7 октомври, 2021 в 13:55 ч.

Nikolina Chobanova всеки сам си избира професията си,и пътя по който ще върви, наясно е и с отговорността и задълженията си,плюсовете и минусите ,всеки има право на избор.
Но за мен това не е начинът, нито имам желание да споря. Хубав и усмихнат ден ви желая!

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
7 октомври, 2021 в 20:32 ч.

Людмила Кирчева вие сте убедена, че това не е начина. А, всъщност, КАКЪВ е начина 🙄

Татяна Илиева
Татяна Илиева
20 октомври, 2021 в 13:11 ч.

Людмила Кирчева Много хора мислят като Вас госпожо Кирчева, но според мен доктора е много прав , защото друг начин не работи. Хората като, че ли не искат да разберат ситуацията, в която се намираме и когато ни се случи на нас и няма къде да ни приемат, защото болниците са пълни, започваме да хулим лекарите и да говорим че са давали клетва, че са длъжни и т.н. Но истината, е че не са длъжни и не са давали клетва да работят безплатно по 24 часа 7 дни в седмицата, да не виждат семействата си и да ги заразяваме. Иначе нищо лично. Лек ден.

Людмила Кирчева
Людмила Кирчева
20 октомври, 2021 в 13:53 ч.

Татяна Илиева , когато хората спрат да вярват се случва точно това, а хората в България са спрели не вярват нито в лекар ,учител,кмет,поп, правителството в нищо ,и става страшно. Но и вяра с нападки и ирония не се печели. Ако вашето дете го е страх от нещо ,вие не го нападате,иронизирате,викате,а говорите,и обяснявате,и прегръщате и пак и пак докато от страха не остане и спомен. А хората в България не вярват,а вяра трудно се печели!
Усмихнат ден!

Екатерина Кантарджиева
Екатерина Кантарджиева
7 октомври, 2021 в 08:37 ч.

На всички, които коментират снимката - в учебниците по медицина стоят същите снимки, нито един пациент не е питан за съгласие, защото това не са лични данни. А относно данните - вече са закачили навсякъде списъците за изборите - имена, адреси, някой пита ли ви? 🤔

Александрина Пейчева
Александрина Пейчева
7 октомври, 2021 в 10:15 ч.

Екатерина Кантарджиева , на моят сестра ползват снимка на бъбрек з учебник и ДА! Питаха я!

Огнян Пешков
Огнян Пешков
7 октомври, 2021 в 15:38 ч.

Ще оживее…

Veselina Terzieva
Veselina Terzieva
7 октомври, 2021 в 21:36 ч.

Ще мине, не е зле симката, като за 15 дневен Ковид

Yakub Deliibryamov
Yakub Deliibryamov
7 октомври, 2021 в 05:51 ч.

Ама сърцето е ок😏

Марияна Кьосева
Марияна Кьосева
7 октомври, 2021 в 06:01 ч.

Знаете ли, кое е жалко докторе?..че все още има хора , които продължават да вярват на конспирации и че тази болест не ги засяга!Жалко, и много трагично....Аз се надявам ,че вашата пациентка ще се оправи!

ДАРИНА ПОПОВА
ДАРИНА ПОПОВА
8 октомври, 2021 в 21:04 ч.

Марияна Кьосева

станислава арабаджиева
станислава арабаджиева
7 октомври, 2021 в 10:33 ч.

Дано те разберат, докторе

Сибила Маринова
Сибила Маринова
7 октомври, 2021 в 07:09 ч.

Имам и по-страшни. Като тази, примерно

Николай Христов
Николай Христов
7 октомври, 2021 в 07:12 ч.

Тази не на Луната ами направо в друга галактика е била......

Сибила Маринова
Сибила Маринова
7 октомври, 2021 в 10:53 ч.

Galya Atanasova , няма

Veselina Terzieva
Veselina Terzieva
7 октомври, 2021 в 20:45 ч.

Сибила Маринова, да, точно ARDS

Миленка Димитрова
Миленка Димитрова
9 октомври, 2021 в 20:06 ч.

Сибила Маринова и какво се случи с пациентката оправили се?

Mets Nat
Mets Nat
7 октомври, 2021 в 05:58 ч.

Ироничното отношение към хората няма да помогне. За съжаление, хората имат нужда от повече и по-внимателни обяснения. Лошото е, че в България комуникацията около ковид тръгна много погрешно в самото начало - генерали, заплахи... Не се прави така с хора, които нямат доверие в правителството и институциите.
А ние трябва да обичаме малко повече хората. Искрено се надявам жената да се оправи, както и сестра й. Дори и и на най-заклетия антиваксър не бих пожелала най лошото, защото по никакъв начин не ме радва страданието на другите хора. Още повече, че моята снимка февруари беше подобна и знам какво е.

Lubomir Krilchev
Lubomir Krilchev
7 октомври, 2021 в 06:47 ч.

Mets Nat https://m.dnes.bg/koronavirus/2021/10/04/v-portugaliia-veche-pochti-ne-ostanaha-hora-koito-da-se-vaksinirat-sreshtu-covid-19.505811/amp военната реторика е ключът към успеха в Португалия, която е с едно от най-високите ваксинационни покрития. Факт е и че при нас явно в началото работеше.

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
7 октомври, 2021 в 07:03 ч.

Lubomir Krilchev да, генерала си беше съвсем на място. Ако го бяха оставили той да води цялата криза съм сигурен, че резултатите щяха да са в пъти по-добри. За съжаление се намесиха всякакви интереси.

Mets Nat
Mets Nat
7 октомври, 2021 в 07:13 ч.

Lubomir Krilchev Не знам, като решения и стратегия може би, но поради ред други обстоятелства ситуацията стана комична... Просто българите имаме жестоко недоверие към управляващите, не че не е обосновано, но все пак това е много ключово инза сегашната ситуация

Lubomir Krilchev
Lubomir Krilchev
7 октомври, 2021 в 07:21 ч.

Mets Nat всъщност аз съм много против военната реторика, дразня се и на назидателността, всяването на страх и пр. техники, но явно в голям мащаб тези методи работят. Вероятно така са устроени обществата, че при управление на масови кризи военната дисциплина и ред са ключови.

Диди Йорданова
Диди Йорданова
7 октомври, 2021 в 12:49 ч.

Lubomir Krilchev То на много хора въобще не им пука дори от всяването на страх, а внимателните обяснения изобщо не ги чуват. И сега няколко мои приятелки казват "вирус като вирус", хем имат починали близки от него. 😒

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
7 октомври, 2021 в 20:28 ч.

Mets Nat целувка за лека нощ, дали ще свърши работа 🙄. Извинете, но аз също се опитвах да обяснявам. И то многократно. Само че чувам едни и същи мантри - все едно са зомбирани със заклинание. Вече съм убедена, че е необходима задължителна ваксинация. Ами той името си без грешка не може да напише, а ние научни доводи му свеждаме

Ани Карчева
Ани Карчева
7 октомври, 2021 в 08:54 ч.

Какво да правим с моите и вашите колеги, противници на ваксината? Защото напоследък си мисля, че там е разковничето на антиваксърството.
Защо така се получава? Учили сме от едни и същи учебници.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари