За или против ваксинационните паспорти?

Issi Batselova
Issi Batselova
16 май, 2021 в 12:16 ч.

За или против ваксинационните паспорти?

Giorgio Yan
Giorgio Yan
16 май, 2021 в 12:44 ч.

Вчера гледах видео на Английски доктор по темата, който изрази доста сериозни аргументи:

https://youtu.be/jIZNFLUe2jU

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
16 май, 2021 в 13:37 ч.

Смятам, че наличието на такъв паспорт е силно наложително. Както и ограничаването на редица т. нар. "права" на тези, които не желаят ваксинация "щот не искам"

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
17 май, 2021 в 08:00 ч.

Tsanka Yancheva ами ясно е, че не разбирате, но ние в групата вина за това нямаме. Или е наследствено, или ваш пропуск. А, да, и идете в групата на Мангърчо. Там ще пеете в един хор със себеподобни

Еми Ковачева
Еми Ковачева
17 май, 2021 в 10:00 ч.

Шоколадка Шоколадова доста крайно мнение,особено в частта с ограничаването на правата. И подобни изказвания въобще не са от полза за повсемесното ваксиниране, дори напротив - могат да откажат част от колебаещите се.

Еми Ковачева
Еми Ковачева
17 май, 2021 в 10:04 ч.

Tsanka Yancheva не се връзвайте на грубиянщини. Групата е полезна с реалната информация, която предоставят част от членовете и. Не само когато става въпрос за тази ваксина, а и за други. А крайни мнения има във всяка група.

Светослав Чалъков
Светослав Чалъков
17 май, 2021 в 08:30 ч.

Зависи какво означава "ваксинационен паспорт" и какви права и задължения придобиват притежателите му....

Iliyan Krastev
Iliyan Krastev
16 май, 2021 в 21:37 ч.

Ваксинационен - не, половината папагали ще си го купят. Имунизационен, след изследване на Ат и доказан висок титър - да, с потвърждение от независима лаборатория. То е ясно, че Бацета, Фигуранти, Бели Златки и темподобни трагикомични герои на нашата политреалност (не са произволни имена) ще минат за "ваксинирани", ама поне простолюдието да подлежи на повечко контрол ...

Nina Milošević
Nina Milošević
16 май, 2021 в 22:32 ч.

Iliyan Krastev вече има фалшиво поставени ваксини, как и какво се случва никой не контролира

Dennitsa Rizova
Dennitsa Rizova
17 май, 2021 в 18:21 ч.

Твърдо ЗА!

Draga Milanova
Draga Milanova
16 май, 2021 в 23:15 ч.

За!

Еми Ковачева
Еми Ковачева
17 май, 2021 в 11:26 ч.

Принципно да. Но ми се струва, че е все още рано. Има ощо много неизвестни - колко дълго е имунитета след ваксина, колко след преболедуване, как ( с какви изследвания) може да бъде установен ( доказан). Дали е ефективен срещу всички варианти или само на някакво регионално ниво. Докато не се разберат тези неща, подобен документ ще е със спорна полза и ще е повод за разгорещяване на страстите между привърженици на двата полюса.

Еми Ковачева
Еми Ковачева
17 май, 2021 в 12:28 ч.

Tsanka Yancheva учените все още нямат достатъчно данни за толкова категорични изказвания като вашето.

Еми Ковачева
Еми Ковачева
17 май, 2021 в 12:31 ч.

Tsanka Yancheva има много точна информация за състава на всяка вакаина

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
17 май, 2021 в 12:36 ч.

Tsanka Yancheva може ли линк към информацията, която цитирате

Tsvetelina Yordanova
Tsvetelina Yordanova
16 май, 2021 в 13:13 ч.

Да, до обявяване на края на пандемията.

Polina Lyubenova
Polina Lyubenova
16 май, 2021 в 15:21 ч.

Звучи нелошо като идея, но ще породи някои вероятно недобри практики..

Mihail Tomov
Mihail Tomov
16 май, 2021 в 14:28 ч.

Може да доведат до допълнителна радикализация на антиваксърите и да почнат да се изживяват като дисиденти и мъченици.

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 14:59 ч.

Mihail Tomov Ще си имат опцията да им бъркат в нослетата. Може пък така да им вкарат малко акъл от НФ флора 🤔

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
16 май, 2021 в 16:26 ч.

Mihail Tomov няма лошо, ще ги канонизираме 🤣🤣

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
16 май, 2021 в 18:08 ч.

Твърдо ЗА. Ако важи една година, преди трета доза, да се изследват антитела, или клетъчен имунитет /на приемлива, нормална цена/, или каквото е най-удачно.
А и така и така, антиваксърите чакат да ни поникнат рога, да се разболеем от безброй страшни болести или да умрем от "веществото, което са ни вкарали", поне да имаме някакви привилегии. 😄

Иван Николов
Иван Николов
16 май, 2021 в 13:24 ч.

Ваксинирането, е доброволно и паспортът е дискриминационен, ако дава повече права.

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
16 май, 2021 в 13:36 ч.

Иван Николов тъй ли. А моето право да не ме заразявате? А правото на онкоболния да не бъде заразяване и пазен? Преди таз любима дискриминация да я дъвчете като дъвка си прочетете легалната дефиниция за нея

Иван Николов
Иван Николов
16 май, 2021 в 13:49 ч.

Шоколадка Шоколадова
Имате право да се ваксинирате и ваксината ще ви предпази от заразяване.
Никой не ви ограничава.

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
16 май, 2021 в 13:51 ч.

Иван Николов а как ще предпазим хората които НЕ ТРЯБВА да се ваксинират по ред причини. Ще им обясним, че Иван има право да ги зарази, щото това било НЕГОВО право. Не мисля, че мястото ви е в тази група

Иван Николов
Иван Николов
16 май, 2021 в 14:38 ч.

Шоколадка Шоколадова
Не вие определяте, кой къде има място. Ако не бъркам, няма ограничения за ваксиниране.
Обяснете им, че шоколадка въпреки, че е ваксиниран, пак може да ги зарази. Обяснете им също, че децата трябва да се избият, защото не могат да се ваксинират и затова ще ги заразят.

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
16 май, 2021 в 16:20 ч.

Иван Николов Нямам против да не се ваксинирате. Но няма как да настоявате ваксинираните да продължават да търпят същите ограничения. Може да докажете с писиар, че сте здрав в момента, или с епикриза, че сте го изкарали в някакъв кратък период назад. Тъй че не сте дискриминиран, имате избор.

Jenyfur Kunov
Jenyfur Kunov
16 май, 2021 в 16:20 ч.

Иван Николов Има ограничения за ваксините,например онкоболни на химиотерапия в момента или за определен период след нея. Децата могат да бъдат ваксинирани над 12 годишна възраст, а надявам се скоро след завършване на провеждане на необходимите изследвания и в по-малка възраст.

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
16 май, 2021 в 16:25 ч.

Иван Николов за четящите хора, вашите глупотевици са безсмислен брътвеж. Смисълът на ваксините не е само да не се заразиш, а вирусни товар, който носиш и разпространява да не е голям, т. е. дори и да има боледуване да не е тежко. Така че, сместете ми глупо@ти, моля

Иван Николов
Иван Николов
16 май, 2021 в 19:34 ч.

Шоколадка Шоколадова Не коментирате за децата . Очаквам да кажете нещо и за тях. Какво ще ги правим , след като немогат да се ваксинират? Те разпространяваат ли грипа? И не разбрах, вирусният товар разпространява ли се или не? Хората който ръсят брътвежи, когато нямат каякво да кажат, започварт с обиди. Коментарът ви е доста объркан. Хем да не се заразиш, хем по-леко протичане, пък и боледуване. Оксиморон.Бъдете здрава.

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
16 май, 2021 в 19:50 ч.

Иван Николов объркан? Що така всички други разбраха, но вие - не. Извинете, но когато пиша, приемам, че срещу мен има поне средно интелигентен човек. По същата причина не писах и за децата. Е, понякога стават грешки 🤣🤣

Иван Николов
Иван Николов
16 май, 2021 в 22:52 ч.

Шоколадка Шоколадова Не съм интелигентен и имам основно образУвание до 7 клас. Понеже не отговаряте, пак ще питам- децата до 16 към момента и до 12 след някой месец, могат ли да разнасят вируса , след като не могат да се ваксинират? Разболяват ли се ? Какво ще ги правим? До скоро всички твърдяха,включително и нощ, че точно децата са най-големите разпространители.
""Смисълът на ваксините не е само да не се заразиш, а вирусни товар, който носиш и разпространява да не е голям"
Оксиморон в едно изречение. Хайде уточнете- с ваксина заразяваме ли се или не?

Милена Илкова Георгиева
Милена Илкова Георгиева
16 май, 2021 в 23:00 ч.

Иван Николов за това в групата е писано много. Не виждам смисъл да се коментира едно и също. Ако желаете - четете. Ако не - това е ваше решение. Не съм фен на безкрайни и безсмислени спорове. Считам ги за загуба на време и енергия.

Key Kristina Day
Key Kristina Day
16 май, 2021 в 12:51 ч.

За, но зависи за какво ще се използват разбира се :-) ако е за пътуване определено За!

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 13:24 ч.

Против- много експерти казаха, че лесно могат да бъдат фалшифицирани, което ги обезсмисля. Според мен води до дискриминация вътре в държавата при положение, че ваксината уж не е “задължителна”. “За” съм ако съществува алтернатива на паспорта, която да не е дискриминативна- например или паспорт или ПСР-тест. 🙂

Nelly Stoilova
Nelly Stoilova
16 май, 2021 в 14:32 ч.

Zlatka Kardaleva Тези паспорти ще включват информация за наличие на антитела и направен ПСР тест. Не е само за ваксините.

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 14:38 ч.

Георги Игнатов Експертите "ми" са немските власти, които се опасяват, че точно в източна Европа ще се злоупотребява със сертификатите, както се злоупотребява с фалшиви тестове и уж бити ваксини. ;)

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 14:41 ч.

Nelly Stoilova Не знам откъде имате тази информация, тук в Германия засега не знаят какво точно ще се включва като данни в сертификата. Или поне така казват по медиите.

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 14:42 ч.

Георги Игнатов Не става въпрос за кода. Става въпрос, че отиваш при личния, той ти "бие" ваксина и хоп в базата данни излиза, че се ваксиниран, а ти не си.

Desislava Ivanova
Desislava Ivanova
16 май, 2021 в 14:55 ч.

Georgi Ignatov От Ристо по голям експер няма 😂Експерт по всичко

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 14:57 ч.

Zlatka Kardaleva Е, те и личните карти могат да се фалшифицират. И без тях ли да караме? 🤷‍♀️

Nelly Stoilova
Nelly Stoilova
16 май, 2021 в 16:18 ч.

Zlatka Kardaleva Така съобщиха по нашите медии. На мен ми стана интересно, как ще бъде отразена толкова бързо променяща се информация, но тъй като ще е в електронен вид сигурно не е невъзможно.

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 16:22 ч.

Nelly Stoilova Може. Но аз забелязах последната година и половина, че това, което излиза по едните и другите медии често не съвпада, а истината е съвсем трето нещо. Ежедневно имаме такива дискусии- тук казаха това, а там онова. А да не говорим, че сертификат на базата на антитела е глупост- ти може да имаш антитела без ваксина и да имаш ваксина без антитела. И в зависимост кого питаш (от тия “моите” експерти) един твърди, че количеството антитела е определящо, друг говори за спайк- протеини, трети за клетъчен имунитет и тн. Просто не мисля, че имаме достатъчно информация, за да се създаде адекватен сертификат. 🙂

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 16:26 ч.

Михаела Хубенова Ако изкарването им имаше нещо общо, само че няма. Не говоря, че сертификатът ще се фалшифицира, а ще бъде издаден на базата на ваксина, която може и да не бъде сложена. Еквивалентът на това е да отидете да си изкарате лична карта и да не трябва дс удостоверявате личността си- казвате си името и толкоз- нова лична карта без проверки.

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 17:17 ч.

Zlatka Kardaleva Тук мога да се съглася с опасенията Ви. Във ваксинационните центрове този риск клони към 0, но се срещат и единици антиваксърски настроени ОПЛ, които не биха се поколебали да приложат подобна порочна практика 😔

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
16 май, 2021 в 17:57 ч.

Михаела Хубенова
Също и срещу "скромна" сума. 😠

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 18:10 ч.

Михаела Хубенова За съжаление. 😞

Vania G. Kostova
Vania G. Kostova
16 май, 2021 в 18:19 ч.

Zlatka Kardaleva, на вашите експерти в Германия можете да им кажете, че пари също се фалшифицират, но не само в Източна Европа. Та това с фалшификатите не е особено добър аргумент.

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 18:20 ч.

Zlatka Kardaleva Така или иначе не съм сигурна доколко тази практика има общо с ваксинационните паспорти. Трябва по някакъв начин да се осигури по-голяма свобода на ваксинираните.

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 18:24 ч.

Vania Kostova “Моите” експерти нямат контакт с мен, за да им кажа каквото и да било, но ако искате потърсете и го направете Вие. Или “Вашите” да се свържат с “моите” и да им го предадат. 😉

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 18:29 ч.

Михаела Хубенова точно с това не съм съгласна. 🙂 Ако ваксината не е задължителна, не би трябвало да има “наказание” за неправилен избор и “преимущество” за правилен. Но всеки си има мнение и уважавам Вашето. 🙂

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 18:33 ч.

Zlatka Kardaleva Тук не говорим за правилно и неправилно. Няма нужда да коментираме научните данни за обществената полза от ваксината и това как повечето ваксинирани ограничават разпространението на вируса. Ваксината не е задължителна и това е ок. Много хора не искат да се ваксинират - и това е ок, те ще продължават да правят тетсове, но това си е техин избор, както казахте. Но и ваксинираните са направили своя избор и той трябва да бъде "поощрен" с липса на тестове при придвижване и някои дейности, ако щете дори като компенсация на "риска", който са поели според някои с ваксинирането. :)

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 18:37 ч.

Михаела Хубенова Съгласна съм, но не мисля, че ваксинационните сертификати са правилното решение поради причините, които изброих. И мисля, че трябва да има алтернатива за не-ваксинираните под формата на тест (например). Само че както се развиват нещата, някои частни компании, заведения и бизнеси могат да дискриминират на базата на ваксинирани/неваксинирани, като обслужват само едната група. От юридическа гледна точка никой не може да им го забрани, но аз не го смятам за правилно.

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 18:46 ч.

Zlatka Kardaleva Тестовете няма как да се отменят. Те са по-динамичен показател. Както и в туризма виждаме, че се приемат вариантите ваксина, тест, тест за антитела (последният за мен е безумие, тъй като няма единни изискввания и критерии за протективен имунитет след боледуване), така че и неваксинираните имат вариант за достъп до обекти и пътуване. В противен случай пък ваксинираните могат да се обявят за дискриминирани. За търговските обекти наистина всеки може да реши кого къде да допусне, но всички знаем, че от икономическа гледна точка те ще се старят да приемат максимален брой клиенти.

Zlatka Kardaleva
Zlatka Kardaleva
16 май, 2021 в 18:51 ч.

Михаела Хубенова Дано. Но е факт, че вече има ресторанти и хотели, които приемат само ваксинирани (в Италия гледах репортажи за някакви), колко бизнес ще имат и кога ще затворят не знам. Има и самолетни компании, които бяха казвали, че в бъдеще ще превозват само ваксинирани. Идеята на ваксината е, че е пожелателна, но не задължителна- тоест не трябва да очакваш нищо в замяна на това, че се ваксинираш. Тук няма как да говорим за дискриминация. Иначе аз съм съгласна за отмяна на карантината за ваксинирани, както и отмяна на задължителен тест (макар че и ваксинираните пренасят вируса в редки случаи). Но да им се дават повече права и достъп до повече места - това не. 🙂

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 19:16 ч.

Zlatka Kardaleva От страна на държавите едва ли ще се случи, но частния бизнес никой не може да го спре да вземе таков арешение.

Lambri Yovkov
Lambri Yovkov
16 май, 2021 в 19:51 ч.

Михаела Хубенова А евентуално малко фалитче дали не може да им се случи? ;) За момента ваксинираните, вероятно, са по-малко от невакснираните. :)

Михаела Хубенова
Михаела Хубенова
16 май, 2021 в 19:53 ч.

Lambri Yovkov За момента :) Не можем да предвидим - има много клиенти, които пък биха предпочели само такива места. На пазара има ниша за всички 🤷‍♀️

Lambri Yovkov
Lambri Yovkov
16 май, 2021 в 20:00 ч.

Михаела Хубенова Мисля, че сезона за туризма ще е тежък по много причини. :)

Марияна Кьосева
Марияна Кьосева
16 май, 2021 в 19:15 ч.

Подкрепям, не считам това за привилегия а за право !

Pavel Haytov
Pavel Haytov
16 май, 2021 в 22:18 ч.

За....
Това ще повиши количеството на поставените ваксини, което е най-важното в този момент.

Милена Механджийска
Милена Механджийска
17 май, 2021 в 09:06 ч.

За! Българският чукундур Бай Ганьо ще се ваксинира само, ако му се спре шопинга в Одрин, морето в Гърция и моабета в Сърбия

Dany Yordanov
Dany Yordanov
16 май, 2021 в 13:22 ч.

И най-вече за отпадане на непривичните социални ограничения за отговорните хора, предпазили себе си и обществото от опасната инфекциозна болест.

Silvia Todorova
Silvia Todorova
16 май, 2021 в 13:21 ч.

По принцип съм "за", с уговорката, че при въвеждането на ваксинационни паспорти има много моменти, където нещата могат да бъдат оплескани. Основното притеснение за момента, е че паспортите ще доведат до необосновано ограничаване на граждански права.

Сега, всеки полукомпетентен юрист ще ви каже, че гражданските права и свободи не са абсолютни. Колкото и да ги издигаме на пиедестал, те имат някои много съществени ограничения и докато част от тези ограничения са приложими през цялото време (правото на човек свършва там, където започва правото на другия), друга част са по-драстични и се прилагат в извънредни ситуации. Всяка държава разполага със законови механизми да въведе подобни ограничения, когато това е от значение за опазване на обществения интерес. Всяко едно затваряне на ресторантите, всеки един зелен коридор за възрастни в аптеките и магазините за хранителни стоки, всяка една рестрикция върху пътуването представлява по съществото си ограничаване на граждански права и свободи.
Това е в резултат на пандемията и те ще продължат да съществуват в резултат на пандемията. Причината някой да не може да пътува свободно ще е ковид, а не това, че не се е ваксинирал. Ограниченията ще са състоянието по подразбиране, което е приложимо за всички, а наличието на ваксина и ваксинационен паспорт всъщност ще е предпоставка за прилагане на облекчения.

Сега, веднага можем да попитаме "а какво става с хората, които не могат да се ваксинират" и именно тук е моментът, където е важна административната уредба на ваксинационния паспорт. В крайна сметка, хората, които не могат да се ваксинират по медицински причини, не са виновни за ситуацията. Ако бъдат приравнени с тези, които отказват ваксини, очаквам да има много сериозен негативен обществен отзвук. От друга страна, за тях биха могли да бъдат предвидени възможност за облекчаване на режима - например когато се изисква PCR за пътуване, изследването да се заплаща по направление с обществени средства. Това, на свой ред, води до въпроса дали в нашата мила държава това няма да се използва за източване на публичните ресурси и фалшиви медицински становища за противопоказание за ваксинация.

Със сигурност има и други въпроси, за които в момента не се сещам. При един некадърен и необмислен подход ваксинационните паспорти много лесно могат да се превърнат в недомислица, която е по-добре никога да не е съществувала.

Ekaterina Koleva
Ekaterina Koleva
16 май, 2021 в 22:00 ч.

Silvia Todorova Точно заради изброеното от Вас съм твърдо против! Кога в България нещо въведено е било както трябва обмислено и направено?! Всяко нещо се изопачава в негативна посока , за да е от полза на един или друг с повече власт.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
16 май, 2021 в 13:42 ч.

Абсолютно ЗА.Може да се добави и някакъв бонус за ваксинираните.Много държави вече го направиха.В Америка дават пълна стипендия на 17годишните с томбола.Като знам БГ манталитета за 100лв един антиваксър няма да остане.

Александрина Кондова- Николаева
Александрина Кондова- Николаева
16 май, 2021 в 14:15 ч.

Galq Georgieva , така е!🤣

Nina Milošević
Nina Milošević
16 май, 2021 в 12:28 ч.

Ако ще е документ да е под формата на паспорт или QR code, който да може да се ползва при нужда, чрез смарт устройство. Тези листи, т.нар. сертификати, които се издават са несериозен документ.

Nicoletta Kostadinova
Nicoletta Kostadinova
16 май, 2021 в 19:52 ч.

Nina Milošević Сертификатът може да се изпрати и по мейл. Моят и на приятелят ми помолих така да ни ги дадат, а ако се налага, ще ги разпечатаме. Иначе си имат и QR код, така че всичко си е леджит.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари