Ангел Кунчев: Неваксинираните да си плащат лечението срещу Covid - Mediapool.bg

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 13:08 ч.

Категорично съм за ваксинопрофилактиката. Но в конкретния случай това предложение на доц. Кунчев ми се струва абсурдно. Още повече, че ще има и хора, които въпреки ваксинацията, ще се разболеят. Нека имаме предвид, че възрастните реагират по слабо на ваксините като цяло. А за някои имунокомпрометирани поставянето на всякакви ваксини носи риск. Освен това ако приемем тази теза, юридически спорна отвсякъде, би следвало напр. и неваксинираните болни от грип също да си плащат лечението. Или жените с рак на шийката на матката, които не са си сложили ваксина срещу HPV. И т.н.

Velislava Valkanova
Velislava Valkanova
2 юли, 2021 в 13:11 ч.

Мария Атанасова Ама не четете ли с разбиране? Казва се неваксинираните да си плащат, не разболелите се ваксинирани.

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 13:12 ч.

Velislava Valkanova, давам ви за пример казус, че ваксината не защитава на 100%, ако може да го схванете.

Velislava Valkanova
Velislava Valkanova
2 юли, 2021 в 13:15 ч.

Мария Атанасова не, не мога. Това какво общо има с искането да си плащат неваксинираните?

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 13:21 ч.

Velislava Valkanova, искането е тъпо, предвид И на факта, че ваксината не ви дава 100% гаранция за защита. Аз самата съм лекар, но се боя, че това е крайност, която някой би могъл да класифицира като медицински фашизъм. Да не говорим, че на пазара нямаме още всички ВИДОВЕ ваксини срещу Ковид, напр. пептидна и инактивирана. Които се произвеждат по утвърдени, а не експериментални методи. За комерсиалната част, съдържаща се в този проблем, изобщо няма да споменавам.

Velislava Valkanova
Velislava Valkanova
2 юли, 2021 в 13:25 ч.

Мария Атанасова Всичко разбирам, видях и че сте си редактирали статуса. Ставаше въпрос, че искането на доц. Кунчев не засяга ваксинираните, както вмъквате по-горе. Изобщо не коментирам дали е морално или юридически издържано. За друго се опитах да говоря.

Александрина Кондова- Николаева
Александрина Кондова- Николаева
2 юли, 2021 в 14:28 ч.

Velislava Valkanova , това е функционална неграмотност...Аз съм се отказала да обяснявам на такива.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 14:31 ч.

Мария Атанасова слагането на колан също не пази 100%, но неносенето му се наказва с глоба. Ако си сложиш ваксина (държавата е длъжна да ти я осигури) и въпреки това се разболееш, държавата ти поема лечението. Ако не си сложиш ваксина и се разболееш, ти си поемаш лечението. Ще се появят и допълнителни здравни застраховки с покритие Ковид лечение. Къде е медицинският фашизъм в това?

Yoanna Baleva-Zhelezarska
Yoanna Baleva-Zhelezarska
2 юли, 2021 в 14:40 ч.

Мария Атанасова Ще съм ви благодарна, ако ми посочите една ваксина на пазара, произведена по "утвърдена" технология, която да е изпитана върху по-голям брой хора от "експерименталните" иРНК ваксини!
Апропо, китайската Синовак е инактивирана и се ползва от месеци, макар и с неособено впечатляващи резултати, а пептидната на Новавакс е на броени седмици от разрешение за употреба - ако хипотетично те станат достъпни у нас какви биха били аргументите ви против тях?

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
2 юли, 2021 в 14:51 ч.

Yoanna Baleva-Zhelezarska ето от такива лекари като тази госпожа сме на тоя хал! Първо искаха точно определена ваксина, после искаха руска ваксина, сега искат всички видове ваксини 😡
И като ги има всичките, пак ще искат нещо. Ама нали все знаем. Аз на немедицинските лица се ядосвам, че не се ваксинират, а то някои от лекарите е трудно да убедиш. Жалко, че от такива лекари страда цялото съсловие!

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 15:06 ч.

Yoanna Baleva-Zhelezarska, категорично съм ЗА китайската и тази на Новавакс. Но продължавам да твърдя, че натиск със санкции е дискриминационен и НЕ подкрепям.

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 15:08 ч.

Десислава Стойкова, обобщенията ви са, меко казано, смешни. Позицията ми е ЗА ваксиниране, но без дискриминация на тези, които отказват.

Maria Pancheva
Maria Pancheva
2 юли, 2021 в 15:10 ч.

Десислава Стойкова, аз искам, както и доста мои познати точно руската ваксина!
Даже писах и до новия министър питане защо в някои европейски страни се внася и ползва, а тук - не.
Това как ще се нарече, след като ваксина, която искаме и ще си сложим, държавата не я внася. Тук определено нещата опират до явен лобизъм за другите ваксини и до обикновена търговска война.
Значи здравето на хората остава на заден план в този случай.

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
2 юли, 2021 в 15:12 ч.

Maria Pancheva не искам да ви отговарям, защото ще бъде леко грозно 😉!

Mariana Hristova
Mariana Hristova
2 юли, 2021 в 15:29 ч.

Мария Атанасова , в какво се изразява конкретно позицията Ви ЗА ваксинопрофилактиката?

Mariana Hristova
Mariana Hristova
2 юли, 2021 в 15:33 ч.

Мария Атанасова Вие сте ЗА ваксинопрофилактиката, но поставяте избора между (ефективни) ваксини по-високо от реалната защита сега, докато епидемията се вихри? Правилно ли Ви разбрах? Защото това за мен не е подход, който е точно... лекарски.

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 15:41 ч.

Mariana Hristova, като се абстрахирам от смелата ви оценка кой подход е лекарски и кой не, държа да отбележа, че за един биопродукт е много важно да се претегли съотношението ефективност - безопасност. За иновативни и въведени "по спешност" биопродукти никой не дава гаранция за безопасност в дългосрочен план. И няма и как да даде, естествено. Докато други ваксини, макар и не с максимален процент ефективност, но получени по изпитани методики, биха вдъхнали значително повече спокойствие по отношение безопасност (у този, който разбира от проблема, естествено).

Maria Pancheva
Maria Pancheva
2 юли, 2021 в 15:42 ч.

Десислава Стойкова, защо ще е грозно?
Става въпрос за човек с тежка Тромбоза и лекарите във ВМА, които са го оперирали, са препоръчали за сега да не се ваксинира.
Имам и приятелка с ТЕЛК, с реално автоимунно заболяване, на която също са препоръчали да изчака с ваксината. Тя е правила при няколко специалисти консултация, отговорен човек е.
Такива хора как трябва да бъдат оценявани за ваксиниране?
Или считате на че Вие знаете цялата информация по темата ваксини и безопасност?

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
2 юли, 2021 в 15:46 ч.

Maria Pancheva точно за да спасим такива хора, които не могат да се ваксинират по медицински показания трябва да се ваксинираме всички, които можем, а не все да искаме нещо различно и нещо невъзможно.
П.с.
И аз съм с автоимунно заболяване и ваксинирана с Пфайзер😉

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 15:57 ч.

Momchil Stepanov, аналогиите ви с казуси извън медицината са абсолютно несъстоятелни. В медицината 2 и 2 не винаги прави 4. Има толкова случаи, за които ваксинирането би могло да е опасно, че да се турят всички под 1 знаменател е нелепо. По горе ви писаха за човек със склонност към тромбози напр. Отделно от това, всеки биопродукт се поставя изрично с информирано съгласие, в този случай, писмено, на съответното лице. Не може хем да му искате съгласието, хем да го принуждавате под някаква форма. Адвокатите ще имат доста работа...

Mariana Hristova
Mariana Hristova
2 юли, 2021 в 16:00 ч.

Мария Атанасова Не знам Вие доколко разбирате от проблема. Нашия проблем, естествено. Починалите хора, инвалидизираните, тези, които от месеци се водят оздравели, защото са изписани от болниците с по една шепа лекарства за сутрин, обед и вечер. Щом за Вас този проблем е неналожителен, все едно не сме в епидемия, а безкрайно важното са утвърдените методи, добре, Ваше право си е. Аз съм от хората, които имат познати с пълно безразличие към вида ваксина. Защото за тях вече е безполезно, в гроба са. А както вървят нещата при нас откъм доставки и ваксиниране, чакането на всяка нова ваксина е чакане на Годо. Горните Ви аргументи пък, че ваксините не са ефективни при всички, нямат нищо общо с нещата, за които се говори тук.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 16:07 ч.

Мария Атанасова как тогава има задължителни ваксини за децата и ако не ги поставиш, детето ти няма право да посещава детска градина?

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 16:10 ч.

Mariana Hristova, аз ви разбирам, проблемът е извънредно деликатен. Моята единствена теза е, че ваксинациите трябва да се насърчават, но БЕЗ натиск върху хората, без заплахи, че ще им се бърка в джоба и без стигматизация на тези, които не искат да се ваксинират или не искат с тези 2 ваксини, които имаме в момента (при наличие на още видове или търговски марки). Защото въвеждане на подобен натиск освен че е не демократично, но е и атакуемо в съда.

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 16:16 ч.

Momchil Stepanov, това е останка от соц епохата, която е силно атакуема. В други държави на ЕС тези ваксини са ПРЕПОРЪЧИТЕЛНИ. Аз, разбира се, намирам, че по голямата част от т.нар. задължителни ваксини са абсолютно необходими за превенция на опасни или с опасни последствия болести. Но... пак да кажа, в тази област на медицината е нужен индивидуален подход, за да се гарантира безопасност. И убеждаване, без санкции и натиск, а с факти.

Десислава Стойкова
Десислава Стойкова
2 юли, 2021 в 16:44 ч.

Мария Атанасова нали имаме ваксина по изпитана методика? Когато я имаше, всички "плачеха" за иРНК ваксина. Спутник също е аденовирусна,
Значи не искаме Астра Зенека, но искаме Спутник! Аз не виждам логика, освен,че все нещо не ни е угодно.
Бих Ви попитала щом сте лекар, кажете ми една ваксина от задължителния календар, която е била тествана на повече хора отколкото иРНК ваксините?

Yoanna Baleva-Zhelezarska
Yoanna Baleva-Zhelezarska
2 юли, 2021 в 17:38 ч.

Мария Атанасова В други държави на ЕС, ваксинационното покритие на населението с НЕЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ваксини е съизмеримо, ако не и по-голямо от това у нас, но нивото на здравна култура и гражданско самосъзнание са на светлинни години от нашата бедна родина, в която само дебнем срещу какво да скочим да се бунтуваме, дори когато е в наш интерес! Случаите, в които има контраиндикации за поставяне на дадена ваксина, са пренебрежимо малко, и няма пречка да бъдат разглеждани и решавани индивидуално, както винаги е било, впрочем.

Мария Атанасова
Мария Атанасова
2 юли, 2021 в 18:08 ч.

Yoanna Baleva-Zhelezarska, не е съвсем така. 1. В Германия, където няма задължителна ваксина срещу морбили, епидемиите са обичайни, а у нас са рядкост. Дори в 2016 г епидемичният взрив от морбили у нас бе причинен от внос на вируса от Германия. 2. Що се отнася до индивидуализирания подход при ваксинирането, и това не се съблюдава. А в много случаи не е и възможно да се предвиди кое бебе как ще реагира. Така преди около 15 години след поставяне на жива ваксина срещу полиомиелит, 3 деца развиха постваксинална инфекция с парализи, която се доказа в референтна лаборатория в Италия. Едното дете остана с трайни нарушения. Оттогава у нас се прилага инактивираната полиоваксина. Така че нещата не са никак елементарни.

Sevdalina Pencheva
Sevdalina Pencheva
2 юли, 2021 в 18:12 ч.

Momchil Stepanov Аз нямам нищо против,но тогава затлъстелите,тия дето не си пият хапчетата ,пияните ,наркоманите и т.н. да не ползват моите пари! Те също са предупредени и са направили избор!

Антоанета Панайотова Чанева
Антоанета Панайотова Чанева
2 юли, 2021 в 20:15 ч.

Momchil Stepanov Ей това е отговор 👏👏👏,че ако не си го сложил колана има и глоба👏👏👏

Антоанета Панайотова Чанева
Антоанета Панайотова Чанева
2 юли, 2021 в 20:16 ч.

Momchil Stepanov Браво,гордея се като хора като нас👏👏👏

Мария Атанасова
Мария Атанасова
3 юли, 2021 в 11:48 ч.

Simeon Petrov, всичко това ми е известно. След 5-10 години, живот и здраве, ще се даде вероятно окончателната оценка на иРНК, както и на векторите ваксини.

Asparouh Iliev
Asparouh Iliev
3 юли, 2021 в 15:28 ч.

Мария Атанасова бих искал да коригирам едно Ваше твърдение - има ограничение за поставяне на някои ваксини при хора с потиснат имунитет (живи ваксини), но нито една ваксина за Ковид не е такава.

людмил ненов
людмил ненов
4 юли, 2021 в 13:22 ч.

Velislava Valkanova а не трябва ли да се започне с морала, когато искате да говорите за нещо?

Velislava Valkanova
Velislava Valkanova
4 юли, 2021 в 13:42 ч.

людмил ненов явно и вие не четете.

Lubka Momchilova
Lubka Momchilova
2 юли, 2021 в 13:07 ч.

<?=media1.tenor.co;?>

Vasil Malchev
Vasil Malchev
3 юли, 2021 в 09:33 ч.

Подкрепям!!!

Sebahat Necib
Sebahat Necib
2 юли, 2021 в 13:23 ч.

👏👏👏👏👏

Sabina Vankova
Sabina Vankova
4 юли, 2021 в 03:15 ч.

A такааа

Ники Николов
Ники Николов
2 юли, 2021 в 12:13 ч.

Аз съм "ЗА"

Teodora Galabova
Teodora Galabova
3 юли, 2021 в 12:35 ч.

Подкрепям!!!

Irina Popova
Irina Popova
6 юли, 2021 в 16:13 ч.

А дано, ама надали

Нети Дамянова
Нети Дамянова
2 юли, 2021 в 16:39 ч.

Подкрепям

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
3 юли, 2021 в 03:30 ч.

Да махне декларациите за информирано съгласие първо.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
3 юли, 2021 в 06:38 ч.

Maia Dimitrova зашо да ги маха? Какво им е на декларациите за информирано съгласие? Вие чела ли сте такава?

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
3 юли, 2021 в 11:25 ч.

Д-р Христиана Бацелова Да, четох. Не съм антиваксър, обаче съм юрист. И всяка заигравка с несправедливост и противоречие с основните принципи на Правото ми бърка отвътре и ме гневи. Ако държавата реши да ограничава правата на някой, то трябва да поеме риска, а не да каже: Ваксинирай се на твой риск, ама ако не се ваксинираш, нищо че си плащал 20 години осигуровки - няма да получиш това, за което си платил, щом не искаш да рискуваш сам.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
4 юли, 2021 в 17:52 ч.

Maia Dimitrova няма такова нещо в информираното съгласие.

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
4 юли, 2021 в 19:07 ч.

Д-р Христиана Бацелова Изобщо 🙃

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
4 юли, 2021 в 19:08 ч.

Д-р Христиана Бацелова Като няма - да я махат и да правят задължителна ваксината, както БЦЖ. Защо не го правят?

Simeon Petrov
Simeon Petrov
4 юли, 2021 в 20:35 ч.

Maia Dimitrova защото ще настане бунт на онези с интересното мненье

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
5 юли, 2021 в 20:44 ч.

Maia Dimitrova защото така са преценили.

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
5 юли, 2021 в 23:27 ч.

Д-р Христиана Бацелова Заради тази преценка няма да издържи предложението на министъра, което коментираме.

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
6 юли, 2021 в 00:04 ч.

Gany Dineva Чела съм и българската декларация. Текстът е от Европейската харта на основните права. Не са го измислили от министерството. Знам за какво се използва. Знам и колко е лесно едно дело без такава декларация и колко е трудно с подписана такава, ако си адвокат на потърпевшия. Като бях в първи курс и първа година адвокат - да, така разсъждавах. След 15 години практика, нямам желание, нерви и каквото друго си изберете да убеждавам някого в правотата си. Казвам, пък кой разбрал, разбрал.

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
6 юли, 2021 в 00:24 ч.

Gany Dineva Спирам да пиша, за да не се откаже някой от ваксиниране, понеже ползите в случая са много повече от вредите. Коментираме абсурдното искане на здравния министър да лиши от право на лечение по здравна пътека хора с платени осигуровки, заради нещо, което преди да си го приложат не само се информират, но и се съгласяват. Още повече, че рисковете не са описани в декларацията, а са публикувани на сайт в пдф формат и мога да правя залагания колко от подписалите са го прочели 😏⚘ Просто не се прави така. Не само заради закона дори.

Diana Krasteva Ivanova
Diana Krasteva Ivanova
2 юли, 2021 в 14:14 ч.

Точно така!

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 12:19 ч.

*за всички ваксинопредотрвратими заболявания.

Ruslana Nesheva-HerHighnness
Ruslana Nesheva-HerHighnness
2 юли, 2021 в 15:52 ч.

Поне за тези от задължителния календар, защото в Бг е трудно да се снабдиш с повечето, които са извън него.

Мариана Димитрова
Мариана Димитрова
2 юли, 2021 в 12:05 ч.

Точно!

Pavel Haytov
Pavel Haytov
5 юли, 2021 в 22:18 ч.

Не съм работодател, но ако бях - още през май месец 100% от служителите ми щяха да са вече ваксинирани😏...Във фирмата, в която работя, единствено аз нямам и един ден отсъствие заради ковид. Имаше период през зимата, в който останах сам, и при евентуален мой положителен тест - нашият клон на фирмата трябваше да спре дейност😏....

Katerina K. Biserova
Katerina K. Biserova
2 юли, 2021 в 12:09 ч.

Ето това ще е голямо постижение,ако се случи

Илияна Шикова
Илияна Шикова
2 юли, 2021 в 15:22 ч.

Нима когато бяхми болни от ковит някой ни плати лекарствата смешници ако нямаш пари направо се умираш

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 15:37 ч.

С удоволствие ще Ви платя един буквар.

Илияна Шикова
Илияна Шикова
2 юли, 2021 в 16:04 ч.

Кой не бърка

Mimi Boikova
Mimi Boikova
3 юли, 2021 в 00:49 ч.

Iliqna Shikova Ще Ви е от полза!

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
3 юли, 2021 в 06:31 ч.

Iliqna Shikova сега има безплатни ваксини. Ваксинирате се

Илияна Шикова
Илияна Шикова
3 юли, 2021 в 10:51 ч.

Mimi Boikova не си видях къде съм сбъркала беквара си остава за вас

Елена Димитрова
Елена Димитрова
2 юли, 2021 в 15:43 ч.

А когато на някой му е противопоказно да се ваксинира пак ли да плаща? Аз лично не съм против ваксините, но за голямо съжаление в момента ми е противопоказно. Така, че смятам, че това е дискриминация.

Александрина Кондова- Николаева
Александрина Кондова- Николаева
2 юли, 2021 в 15:46 ч.

Елена Димитрова , неваксинирани по медицински показания и ваксинирани, но заболели, никой няма да ги кара да плащат. Тарикатите трябва да си платят за тарикатлъка, а не данъкоплатеца.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
3 юли, 2021 в 06:32 ч.

Елена Димитрова трайните противопоказания са САМО алергия към някоя от съставките.

Елена Димитрова
Елена Димитрова
5 юли, 2021 в 16:55 ч.

Виктор Стойчев Не става въпрос за алергия, а друг проблем. А щом лекарите са ми казали, че на този етап не ми е препоръчително значи е така...

Rossen Gorgorov
Rossen Gorgorov
2 юли, 2021 в 12:15 ч.

Тогава фалшив сертификат вече данъчна измама ли ще се води?... 🤔

Митошка Ненова
Митошка Ненова
2 юли, 2021 в 14:26 ч.

Rossen Gorgorov трябва

Митошка Ненова
Митошка Ненова
2 юли, 2021 в 14:27 ч.

Данъчна измама

Тодор Георгиев
Тодор Георгиев
3 юли, 2021 в 00:30 ч.

Rossen Gorgorov Измамници всякакви...

Митошка Ненова
Митошка Ненова
3 юли, 2021 в 17:41 ч.

Браво!

Радослав Дюлгеров
Радослав Дюлгеров
4 юли, 2021 в 20:46 ч.

Какво общо има с данъчната политика фалшив сертификат?! По скоро като фалшив документ за самоличност повече изглежда, нищо не вързвам с данъчна измама?!

А. Иланска
А. Иланска
2 юли, 2021 в 15:59 ч.

Това ще бъде правилно решение

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 12:31 ч.

Пушачите, хората с наднормено тегло, тези които не ходят на профилактични прегледи и другите, които не посещават фитнес и те да си плащат всичко.
По тази логика.

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 12:33 ч.

Хората с наднормено тегло не съм чувал да си предават болестите в обществото.

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 12:33 ч.

А пушачите що за калпав аргумент са, разбира се, че трябва да плащат всичко.

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 12:37 ч.

Чудесно, в такъв случай да спираме тия лигавщини със здравните осигуровки и всеки да си плаща.

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 12:38 ч.

И по каква скапана логика така?

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 12:46 ч.

Theresa Yovcheva пушещите и пиещите си плащат отгоре през акцизите. Трябва да има акциз и върху вредните храни.

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 13:08 ч.

Няма вредни храни. Има вредни хранителни навици.

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 13:58 ч.

Angel Balinov По вашата.
В повечето случаи спокойно може да измислите в какво да обвините човек за която и да е болест и да го нарочите да си плаща сам, щом му е толкова акъла.

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 13:59 ч.

Momchil Stepanov Кои са вредните храни?

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 14:02 ч.

Ангел Балинов, дали? Макдоналдс какво е? ;)

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 14:04 ч.

Схващате ли, че в случая с инфекциозните заболявания тези хора са опасни и за околните?

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 14:05 ч.

Макдоналдс е верига за бързо хранене. :)

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 14:29 ч.

Angel Balinov вижте, не съм против ваксините. Какво направи МЗ, за да обясни на хората защо да се ваксинират и защо няма причина да се плашат? Нищо.
Ще нажаем хората, обаче, защото все някой трябва да плати този масраф.
Не може хем да взимаш осигуровките на някой, хем да му отказваш лечение.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 14:35 ч.

Ангел Балинов, буквалист! 😂 Сигурен съм, че добре ме разбирате. Храни с определено съдържание на определени съставки над определени норми са вредни. Въвежда се горна граница за съдържание на захар/сол/Е-та и нагоре се слага акциз. Например.

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 14:38 ч.

Кой обсъжда отказ от лечение?

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 14:39 ч.

Проблемът с храненето е далеч повече количествен, отколкото качествен. :)

Desi Djambazova
Desi Djambazova
2 юли, 2021 в 15:08 ч.

Theresa Yovcheva и тези ,които хапват имитиращи продукти

Лили Енчева-Христова
Лили Енчева-Христова
2 юли, 2021 в 15:36 ч.

Theresa Yovcheva А тези, които не посещават фитнес, но ходят из планините?

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 15:45 ч.

Лили Енчева-Христова о, не знам. Трябва отговорните по рестрикциите господа да дадат мнение. :)

Нети Дамянова
Нети Дамянова
2 юли, 2021 в 16:23 ч.

Theresa Yovcheva Пари да ми дават, не отивам на фитнес :) Има къде къде по-интелигентни спортове, с усмивка, хъс, обноски и храна за интелекта

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 16:35 ч.

Нети Дамянова така е, но не знам дали ще бъдат одобрени от комисията. Особено това с храната за интелекта е малко отнесено.

Александрина Кондова- Николаева
Александрина Кондова- Николаева
2 юли, 2021 в 16:37 ч.

Theresa Yovcheva , те няма да заразят никого и няма да са причина за смъртта на някой, който няма добър имунитет, за да се пребори с ковид. Не правите ли разлика?!

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 16:47 ч.

Александрина Кондова- Николаева т.е. Вие априори приемате, че неваксиниран човек ще зарази някой, който ще умре и независимо дали това се случи или не, то ако този човек попадне в болница е длъжен да си плати всичко.
Доста справедливо.
В същото това време, явявайки се такива категорични съдници, забравяте да търсите вина в МЗ, което не си мръдна пръста да обори антиваксърите. Те дори не могат да убедят голяма част от личните лекари да се ваксинират.
Какво решение да вземе един притеснен за здравето си човек, чийто личен лекар му е казал "не ти препоръчвам ваксина"? Какво е видял по телевизията? Някакви хора от кол и въже споделят защо НЕ се ваксинират.
Но вие искате точно този човек да накажете, защото е най-просто.

Снежана Стефанова
Снежана Стефанова
2 юли, 2021 в 16:58 ч.

Theresa Yovcheva Така...друго още няма ли да измислите, като оправдание, че не желаете да се ваксинирате?😉

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 17:03 ч.

Снежана Стефанова Моля? Къде съм казала подобно нещо?

Александрина Кондова- Николаева
Александрина Кондова- Николаева
2 юли, 2021 в 17:03 ч.

Theresa Yovcheva , ооооо , за антиваксърите виновниците са много и един от тях е Кацаров, който сега се прави на щипана булка. Обществото ни вярва в лесното- няма вирОс, ‘сички Ша умрем нЕкой ден...И да! Неваксиниран разнася вируса в десетки пъти повече от един ваксиниран. Покрай делта варианта излязоха много нови проучвания и в тази група са публикувани много от тях.

Theresa Veleva
Theresa Veleva
2 юли, 2021 в 17:06 ч.

Александрина Кондова- Николаева а! Именно.
Не е морално да предлагаш наказания за хора, които ти самия си имал отгороността да убедиш в ползите от ваксинирането, но не си се опитал дори.
То не е просто да поръчаш едни ваксини и да си измиеш ръцете с това.

Margarita Kyosovska
Margarita Kyosovska
3 юли, 2021 в 11:34 ч.

Desi Djambazova А не е ли редно да НЕ се предлагат имитиращи продукти, ако са доказано вредни за здравето?

Desi Djambazova
Desi Djambazova
3 юли, 2021 в 11:47 ч.

Margarita Kyosovska абсолютно

Silvia Andonova
Silvia Andonova
4 юли, 2021 в 20:40 ч.

Theresa Yovcheva А за профилактични прегледи ЛЛ не са и чували. Навремето и глоби имаше.

Donka Kutsarova
Donka Kutsarova
6 юли, 2021 в 08:13 ч.

Theresa Yovcheva плащаме си акциз пушачите.

Марияна Жикова
Марияна Жикова
3 юли, 2021 в 14:00 ч.

Почвам да се ядосвам, че се ваксинирах. С малко късмет можеше да съм освободена от здравни вноски. До ден днешен безплатно лечение не ми е провеждано нито в болница, нито извън нея. За всяко такова съм платила авансово, чрез здравните си вноски последните 20 години. Кое като ваксинирана в предложения модел ще ми е безплатно, след като ще продължавам да плащам здравни осигуровки?

Asparouh Iliev
Asparouh Iliev
3 юли, 2021 в 15:30 ч.

Марияна Жикова не се ядосвайте, направила сте го за личното си здраве. имайки предвид голямата смъртност и трайна неработоспособност при много хора след Ковди, сте заложила на сигурното за Вашето здраве.

Марияна Жикова
Марияна Жикова
4 юли, 2021 в 21:04 ч.

Asparouh Iliev ако трябва да съм честна се ваксинирах заради себе си и на второ място заради синовете ми. Без принуда от никого. Но цялата тая бълвоч вече ми идва в повече. Незнам кой лагер може да падне още по-ниско, този на ваксинираните или този на неваксинираните? Уж трябва по подразбиране да сме по интелигентните, а чрез такива предложения показваме интелигентност близка до абсолютната нула по целзий. Но както и да е.

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
5 юли, 2021 в 00:27 ч.

Марияна Жикова На същото мнение съм.

Марияна Жикова
Марияна Жикова
5 юли, 2021 в 10:24 ч.

Maia Dimitrova При положение, че в земите наши здравното осигуряване е като комунизма: равномерно разпределение на мизерията. Не знам как се раждат такива идеи в нечии глави. Но както и да е, уморих се дори да слушам вече всяка поредна тъпня, която винаги превъзхожда предишната поне с десет пункта по скалата на тъпомера...

Iva Chichanova
Iva Chichanova
2 юли, 2021 в 19:34 ч.

Напълно съм За, но надали ще стане.

Лори Аспарухова
Лори Аспарухова
2 юли, 2021 в 19:29 ч.

Осигуровките и данъците, които плащаме за какво са тогава? Нека ми върнат всичко, което съм платила и да правят каквото искат. То и без това, когато се стигне до болница всичко се заплаща. Смешник!

Gerie R Ayers
Gerie R Ayers
2 юли, 2021 в 22:08 ч.

Лори Аспарухова абсолютно само се чудят от какво още да измъкнат пари Хаха

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
3 юли, 2021 в 06:41 ч.

Лори Аспарухова явно не сте прочели правилата на групата. Грозно е да наричате доц. Кунчев по този начин и изобщо няма да Ви търпим в тази група.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
3 юли, 2021 в 06:42 ч.

Радослав Петков Р. Доц. Кунчев много отдавна се ваксинира. И Вие не сте чел правилата на групата и явно не знаете, че тук обиди към лекари не се допускат.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
4 юли, 2021 в 18:03 ч.

людмил ненов 😂

Георги Лефтеров
Георги Лефтеров
3 юли, 2021 в 13:25 ч.

Пълни глупости и популизъм. По тази логика неваксинирани не трябва да плащат здравни осигуровки за набавяне на "безплатните" ваксини и ред други такива глупости произтичащи от първата глупост.

Dida Almaleh
Dida Almaleh
4 юли, 2021 в 05:24 ч.

Да се вземе пример от Израел, работодателя където работиш ти предоставя две възможности : да се ваксинираш или да си търсиш нова работа, като това най вече важи за тези които работят с хора.

людмил ненов
людмил ненов
4 юли, 2021 в 13:25 ч.

Dida Almaleh и това според Вас е правилно, така ли?

Радослав Дюлгеров
Радослав Дюлгеров
4 юли, 2021 в 15:39 ч.

Dida Almaleh На какво правно основание ще го изискват да бъдеш ваксиниран?! Как да бъде формулирано анекс към договора, в длъжностната характеристика ли?!

Ok Kovachev
Ok Kovachev
4 юли, 2021 в 21:57 ч.

Радослав Дюлгеров , на основание, че работодателят има такива изисквания.
За моята професия се иска да съм неосъждан. Дали да питам на какво основание и да се жалвам?

Радослав Дюлгеров
Радослав Дюлгеров
4 юли, 2021 в 22:37 ч.

Ok Kovachev За много професии се изисква да не си осъждан, защото това е доказателство, че не си нарушил Закона, а тук Сертификата за какво нарушение е... Къде е написано, черно на бяло, че е изискване към длъжностната характеристика?! Задавам въпроса защото ми е коствено свързано с работата и знам, че засега нямат правно основание да го изискват...

Petina Stiliyanova
Petina Stiliyanova
5 юли, 2021 в 00:33 ч.

Радослав Дюлгеров за работа с храна и напитки ти искат здравна книжка

Mila Stoyanova Chelebieva
Mila Stoyanova Chelebieva
5 юли, 2021 в 00:44 ч.

Радослав Дюлгеров като антиваксър защо си в групата????

Марияна Жикова
Марияна Жикова
5 юли, 2021 в 10:35 ч.

Виктор Стойчев Зависи от бизнеса и от хората които работят, както и от количеството кадри налични на пазара. Сервитьор и продавач не са единствените професии в световния мир. Както и целия бизнес не е барове и хранителни магазини. Много често в цяла община специалистите са един или двама. А често и липсват. Това че всеки се пише майстор, защото е завил две гайки или боядисал една стена, изобщо не означава, че е специалист.

Mihail Tomov
Mihail Tomov
5 юли, 2021 в 18:33 ч.

Радослав Дюлгеров Има професии, които изискват различни документи, като бревети за пилоти, шофьорски книжки, медицинско удостоверение, защо пък да не се изискват и сертификат за ваксинация, ако работиш с хора и без ваксина може да си потенциално опасен както за клиентите, така и за колегите си.

Радослав Дюлгеров
Радослав Дюлгеров
5 юли, 2021 в 18:44 ч.

Mihail Tomov Всичко може да поискат, стига да е Законно, а тук ваксината е пожелание, затова ако го изискват създават дискриминационно основание, а това не е Ок, иначе нека си изберат ваксиниран кандидат, но да не изискват документ, защото няма правно основание! Примерно Свидетелство за съдимост се изисква, да докажеш, че нямаш нарушение със Закона, а едно пожелателно нещо като ваксината какъв ангажимент има чисто юридически?!

Sibil Ramkin
Sibil Ramkin
6 юли, 2021 в 08:57 ч.

Dida Almaleh То и в България за работещите в сферата на общественото хранене са задължителни едни здравни книжки...

Sibil Ramkin
Sibil Ramkin
6 юли, 2021 в 08:58 ч.

Радослав Дюлгеров То и да имаш глисти или някакво кожно-венерическо заболяване също не е противонормативно, но с подобни здравословни и хигиенни порблеми да работиш в заведение за обществено хранене или магазин за хранителни стоки дали е ОК?

Irina Popova
Irina Popova
6 юли, 2021 в 16:13 ч.

Радослав Дюлгеров като искаш на туризъм в екзотични страни, също задължително слагаш един куп ваксини. На какво основание ли?

Димо Иванов
Димо Иванов
2 юли, 2021 в 20:52 ч.

Няма голяма разлика между тези, които не искат ваксина днес и онези, които не вярваха и не искаха да се пазят в началото - онези, които нямаха платени здравни осигуровки, но ги лекуваха в най-трудното време.

Веселина Добрикова
Веселина Добрикова
2 юли, 2021 в 12:04 ч.

С колко платиха ромите, които не бяха имунизирани срещу морбили и се разболяха през 2010 година?

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 12:20 ч.

A prime example of whataboutism.

Vladimir Vladimirov
Vladimir Vladimirov
2 юли, 2021 в 12:29 ч.

Angel Balinov ромите плащат ли здравни осигуровки, че да не плащат допълнително?

Angel Balinov
Angel Balinov
2 юли, 2021 в 12:31 ч.

Немалко от тях не. Ма като закъсат ги пращаме да си ги внесат. Само дето има тенденция да бягат и да не се връщат, затуй веднъж пазехме едно манго в стаята докато родата му вършеше тая работа. 😁

Нети Дамянова
Нети Дамянова
2 юли, 2021 в 16:17 ч.

Vladimir Vladimirov Нима не знаете, че и всички българи, работещи сезонна или друга работа в чужбина, също не плащат осигуровки.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 12:12 ч.

Има резон. Или да се увеличи процентът за здравно осигуряване на неваксинираните.

Maria Pancheva
Maria Pancheva
2 юли, 2021 в 14:52 ч.

Momchil Stepanov, какво става с такива, за които е ясно казано, че е противопоказно да се ваксинират. Имам точно такъв случай. И не мислете, че е само този човек.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 15:00 ч.

Maria Pancheva, защо питате мен? Би трябвало, при медицински предписания, да не се слага ваксина и да не се търпят санкции за това.

Nick Marr
Nick Marr
2 юли, 2021 в 15:16 ч.

Maria Pancheva кое е противопоказанието? Бихте ли описала?

Maria Pancheva
Maria Pancheva
2 юли, 2021 в 16:41 ч.

Николай М., 1 човек с тежка тромбоза. И близка със сериозно автоимунно заболяване с ТЕЛК.

Nick Marr
Nick Marr
2 юли, 2021 в 19:42 ч.

Maria Pancheva това не са противопоказания за ваксинация. Къде пише? Специалистите имунолози в цял свят го казаха

Maria Pancheva
Maria Pancheva
2 юли, 2021 в 19:46 ч.

Николай М., това е несериозно като твърдение. Особено за тромбозата.
Лекарите от ВМА, Съдова хирургия са некомпетентни според вас. Както и още двама други съдови лекари, от други болници, които дадоха същия съвет преди това.
Честно казано явно това, което някои твърдят тук, почваме да мислим някои хора, че се пише малко без сериозно отношение към здравето на дадени пациенти.
Дори след Ковид, както и след ваксинация има доказани тромбози. Дори в самата болница го казаха.
Спирам, лека вечер!

Юлия Добрева
Юлия Добрева
2 юли, 2021 в 19:58 ч.

Maria Pancheva, по принцип процентът в световен мащаб на хора, имащи истински, сериозни, медицински обосновани противопоказания за ваксинация, и то удостоверени с лекарски комисии, е изключително малък. И това се отнася само за живите ваксини, каквито срещу ковид няма.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 20:06 ч.

Maria Pancheva след ваксина има случаи на тромбози в комбинация с тромбоцитопения (с честота около 1:250000). Тромбозите след Ковид са 10 пъти по-чести - 1:25000.
Връзка между предишни тромбози и повишен риск от ваксините не открита. Лекарите, особено у нас, се презастраховат. Ако стане нещо след ваксина, отговорността е на лекаря. Ако стане при разболяване, вината си е на пациента.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
3 юли, 2021 в 06:46 ч.

Maria Pancheva и двамата НЕ са с противопоказание! Трайно противопоказание е САМО доказана алергия към някоя от съставките.

Asparouh Iliev
Asparouh Iliev
3 юли, 2021 в 15:29 ч.

В Западните системи частните застраховки, при които вноската се променя според риск ана пациента, ако не се ваксинираш за Ковид плащаш повече. Принципно не е грешно да има и подобна корекция на риска и при държавните осигурителни схеми, въпрос на решение.

Maia Dimitrova
Maia Dimitrova
4 юли, 2021 в 08:02 ч.

Asparouh Iliev Ако имаше възможност за държавните, мислите ли, че нямаше да са го направили вече?

Petar Atanasov
Petar Atanasov
4 юли, 2021 в 11:12 ч.

Maia Dimitrova Възможно е и да го направят. За сега ги спира факта че няма неограничен достъп до ваксините. Иначе поне в Испания , много лекарства и ваксини, които примерно за мен са необходими, но не са жизнено важни, здравната каса не покрива N% от цената. Това само по себе си е плащане. Дали на застрахователна компания, дали на здравната система е все тая.

Александрина Кондова- Николаева
Александрина Кондова- Николаева
2 юли, 2021 в 12:18 ч.

700 лв е един флакон Ремдисивир. Правят се средно 7 флакона. Ако се калкулира реанимационната грижа - консумативи, изследвания, медикаменти, труд на екипите...отиваме на над 3000 лв. НА ДЕН!!! Средно по 15 дни в реанимация...Ето това ни струват антиваксърите и ковид конспираторите.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
2 юли, 2021 в 12:21 ч.

Александрина Кондова- Николаева това е само на повърхността. Струват ни хиляди човешки животи. Безценни човешки животи. Струват ни усмивки, прегръдки, целувки, думи...

Александрина Кондова- Николаева
Александрина Кондова- Николаева
2 юли, 2021 в 12:23 ч.

Momchil Stepanov , това не може да се изчисли...😢

Катя Кавалджиева
Катя Кавалджиева
2 юли, 2021 в 12:53 ч.

Александрина Кондова- Николаева това трябва да се съобщава, защото отдавна подозирам, че лечението, и изплатените болнични ще излязат скъпо на държавата и работодателите. А то всички се завайкали, бизнесът, та бизнесът!

Margarita Kyosovska
Margarita Kyosovska
3 юли, 2021 в 11:32 ч.

Александрина Кондова- Николаева А дали го има за всички болни, тоя Ремдисивир?


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари