Днес ми попадна един анализ, който направих преди около 5-6 години за организацията, в която работех тогава. Показах икономическия ефект от баналния грип, а именно колко разходи има косвено фирмата от хора, излизащи в отпуск по болничен поради ...

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 01:58 ч.

Здравейте!
Днес ми попадна един анализ, който направих преди около 5-6 години за организацията, в която работех тогава. Показах икономическия ефект от баналния грип, а именно колко разходи има косвено фирмата от хора, излизащи в отпуск по болничен поради заболяване от грип. На базата на този анализ, получих финансиране на нициатива за безплатна ваксинация срещу грип на служителите. (Гордея се с това :))
Направихме информационна кампания. Ваксинацията беше на място във фирмата, беше дори в работно време. Служителите трябваше само да отелят 15 мин от времето си и да се явят.
(За мое голямо разочарование, едва 10 % се ваксинираха. Останалите вярват на ракията и чесъна като средство за борба с грипа - отделна тема)

Ето някои от изводите от анализа, ако представлява за вас интерес:
- It is estimated that in the winter season on average 15 % of all sick days and absences from work are accounted to flu infection
- In this company, the total sick days between Nov’18 and Mar’19 were 5583
- If we take the number 15% as a portion accounted to flu, this shows 837 total flu sick days
- The direct cost the the company of these sick days is roughly 111 660 EUR
- Translated into lost productivity, this comes to 361 778 EUR - otherwise collectable sum from clients.
- Only 2-3 % of the population in Bulgaria get the shot compared to up to 75 % in some EU countries (*of target risk groups)

Фирмата е средна големина - около 1000 човека. Цифрите могат да се ектраполират и за по-големи предприятия.

Lilia Neikova
Lilia Neikova
2 май, 2024 в 08:52 ч.

Вие сериозно ли сте тръгнали да убеждавате хората да се ваксинират, защото някаква корпорация щяла да загуби пари от това, че са си взели 5 дена болничен? Учудвам се, че при такова представяне сте събрали и тези проценти.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 10:14 ч.

Lilia Neikova, да, защото тази корпорация показва на служителите си финансовия си резултат и бонусите им са обвързани с него. Би трябвало да са заинтересовани. А най-вече за собственото си здраве.

Lilia Neikova
Lilia Neikova
2 май, 2024 в 10:55 ч.

Mariya Vinzens, ами вие не сте го представили като за собственото им здраве, а за благото на корпорацията. Заплатите на 1000та ли са обвързани с бонуси, или само на горните етажи, които така или иначе получават много над осигурителния праг и имат интерес да не излизат в болничен, защото не им се изплаща цялата заплата от НОИ освен ако компанията не покрива разликата на добра воля?

Aleksandar Lozanov
Aleksandar Lozanov
2 май, 2024 в 11:05 ч.

Lilia Neikova това според мен е да убеди компанията да финансира ваксините. А пък всеки си има глава на раменете и преценява дали ваксината ще го предпази от грип или ще го Чипира. За съжаление повечето хора си ползват главите, за да носят шапки

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 11:22 ч.

Lilia Neikova, финансовият ефект е представен за мениджмънта, за да бъдат убедени да финансират ваксините.
Не само на “горните етажи” заплащането е обвързано с финансовия резултат. Всеки служител, независимо от нивото получава бонус на тримесечие директно обвързан с финансовия резултат.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 11:23 ч.

Aleksandar Lozanov, точно. Извадката е от призентацията пред мениджмънта. За служителите информационната кампания беше друга.

Aleksandar Lozanov
Aleksandar Lozanov
2 май, 2024 в 12:24 ч.

Mariya Vinzens ще взема да се пробвам и аз с фирмата, в която работя.. че мн хамалогия иначе да търся ваксини и доктор да ми сложи

Sabina Panayotova
Sabina Panayotova
2 май, 2024 в 13:24 ч.

Бих се радвала на линк, ако го публикувате някъде, даже може на есен пак да го пуснете. Бих го ползвала да аргуменрирам пред фирмата да организира ваксинация на есен.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 13:52 ч.

Sabina Panayotova, мога да ви изпратя презентацията. Ще ви пиша на лично.

Sabina Panayotova
Sabina Panayotova
2 май, 2024 в 13:52 ч.

Благодаря!

Galq Georgieva
Galq Georgieva
2 май, 2024 в 12:49 ч.

Самата истина,но БГ работодателя е хитър.
В моята фирма например,когато някой е болен шефа "го пуска", съответно надник няма,болнични не се взимат, защото повечето колеги нямат личен лекар,понеже 90%са придошли от други градове младежи,живеещи на квартира.Блъскат се с кой,каквото е чул и преценил и след два дни пак идват да работят, защото им излиза икономически неизгодно да нямат надник.
През времето в което ги няма здравите колеги бачкат извънредно, въпросният надник просто е прехвърлен.
Колко сме говорили по тези теми,смисъл няма.Недай си Боже на някой нещо по сериозно да се случи тичат в спешното.Здравната култура на поколението Z завършило гимназия в провинциален град клони към 0.
Мен ме взеха за някакъв гуру по медицински въпроси,и ме питат за всичко,което ги заболи,но не слушат като им казвам да се ваксинират,или да си сменят личния лекар.

Simeon Petrov
Simeon Petrov
2 май, 2024 в 12:23 ч.

Ганя си обича ракията и чесъна. Нищо няма да го изкара от средата на 19 век

Гергана Николова
Гергана Николова
2 май, 2024 в 09:07 ч.

Мисля че грипна ваканция по програмата е с много добро изпълнение.

Катя Кавалджиева
Катя Кавалджиева
2 май, 2024 в 11:06 ч.

Това съм го чела много отдавна, бях още ученичка, а книгата беше писана около 1982 г да кажем и се отнасяше за бившия СССР. Значи хората са се сетили много отдавна, дори в бившия соц. Излизането на много хора в болничен хем е разход за болнични, хем е объркване на трудовия процес. Само че кой да помисли това...

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
2 май, 2024 в 06:27 ч.

По отношение на последното изречение, ако говорим за ваксинация срещу грип на целеви групи, у нас обхватът с грипни ваксини на лица на и над 65 г. по национална програма е 12-19 %.

Issi Batselova
Issi Batselova
2 май, 2024 в 07:18 ч.

Kremena Parmakova 12-19% от цялото население или от подлежащите по програмата?

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
2 май, 2024 в 07:21 ч.

Issi Batselova не само по програмата. За цялото население няма пълни данни, но вносът на ваксини за аптечна мрежа е 100-130 000 дози, така че там обхватът е нисък. В поста пишеше 2-3% таргетни групи, затова поясних.

Issi Batselova
Issi Batselova
2 май, 2024 в 07:25 ч.

Kremena Parmakova интересно ми е по програмата колко е процентът.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
2 май, 2024 в 07:26 ч.

Issi Batselova 12-19%. Това е по програмата: 2019 г. - 12%, 2023 г. - 19%.

Issi Batselova
Issi Batselova
2 май, 2024 в 07:31 ч.

Kremena Parmakova сега разбирам. Мислех, че е повече.

Николай Христов
Николай Христов
2 май, 2024 в 07:44 ч.

Kremena Parmakova За 4 кинта на игла - толкова!

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
2 май, 2024 в 08:01 ч.

Issi Batselova програмата има годишни цели. С тях е съобразен вносът на ваксините, няма как да е много повече.

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
2 май, 2024 в 08:02 ч.

Николай Христов вече може да обновите рефрена - за 10 кинта на игла. Толкова договори БЛС - пейте им на тях.

Николай Христов
Николай Христов
2 май, 2024 в 08:05 ч.

Kremena Parmakova Договори или успя да изкопчи от МЗ и НЗОК? Да разбирам ли, че е било предложено повече, а нашите хора великодушно са отказали?

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
2 май, 2024 в 08:14 ч.

Николай Христов явно Варна вече е автономна област и нямате представа какъв е редът в България. Ами питайте си представителите в БЛС ... Явно толкова са могли ....

Николай Христов
Николай Христов
2 май, 2024 в 08:15 ч.

Kremena Parmakova Пак питам - вие предлагахте повече ли?

Kremena Parmakova
Kremena Parmakova
2 май, 2024 в 08:32 ч.

Николай Христов, ние не предлагаме, а подкрепяме или не. Договарянето на цени е между БЛС и НЗОК. Научете се най-после...

Николай Христов
Николай Христов
2 май, 2024 в 08:34 ч.

Kremena Parmakova по национални програми??? Сериозно?

Гергана Николова
Гергана Николова
2 май, 2024 в 09:18 ч.

Kremena Parmakova д-р Пармакова моите уважения но моля не хвърляйте кал по БЛС .
Програмата е на МЗ и се координира с МФ .
Цената за програмата е една обща ( и цена ваксини и цена на поставяне са вътре )
НЗОК е само осъществява трансфер,той няма отношение към тези цени, защото те не са в бюджета на НЗОК .
НЗОК може да преговаря цените в своя бюджет.
Дори обема на програмата не се залага от НЗОК.
Вие добре знаете .
Цените се договорят не само между БЛС и НЗОК що се отнася до програми на МЗ ( не напразно се наричат така )
Що се отнася до " представители на БЛС които толкова са могли и " пейте им на тях"
Има етична комисия кьм БЛС които разглеждат основателни ли са обвинения които се отправят .

Ok Kovachev
Ok Kovachev
2 май, 2024 в 19:16 ч.

В моята фирма, преди години предложих да платя ваксините срещу грип и поставянето им. Нямаше никакъв ефект, никой не се ваксинира, освен мен и семейството ми.
В Африка преди 100 години грамотни са били 1 процент от населението. Днес са може би 60%. Явно и в България трябва да минат още 100 години, за да сме на нивото на 1960 на Европа.

Issi Batselova
Issi Batselova
2 май, 2024 в 19:29 ч.

Ok Kovachev дали😉 Вече съм загубила надежда

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 19:30 ч.

Ok Kovachev, докато си мислят, че всичко зависи от късмета и кармата, ще да е така.

Petya Kozhuharova
Petya Kozhuharova
2 май, 2024 в 08:47 ч.

Поздравления! Много добри анализ и инициатива 😍 Успели сте с 10% от таргет аудиторията, което е супер в сравнение с 2-3% на национално ниво 😜 Така се почва 🙂 имаше ли продължение на следващата година? Може да е по-успешно.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 10:13 ч.

Petya Kozhuharova, доколкото знам не. След това започна Ковид и минахме всички хоум офис. След това се преместих в друга фирма. Май само аз ти бодях :)

Petya Kozhuharova
Petya Kozhuharova
2 май, 2024 в 10:24 ч.

Mariya Vinzens ще е интересно същото нещо за ковид и ваксини против ковид 😌

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 10:28 ч.

Petya Kozhuharova, ще е интересно и на национално ниво колко е финансовият ефект от Ковид,

Lucy Stamenova
Lucy Stamenova
2 май, 2024 в 19:46 ч.

Petya Kozhuharova във фирмата, в която работя имаше такава инициатива за ковид ваксини. Не съм сигурна, че някой се е възползвал, защото тези, които имахме интерес, вече се бяхме ваксинирали.

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
2 май, 2024 в 11:21 ч.

Четейки Ви редовно, ситуацията в България ме притеснява наистина много, защото въпреки че аз живея в Испания от доста години, моите най-близки живеят в България.
Защо не се направи нещо на национално ниво, не знам дали ще се изразя правилно,но нещо като кампания на здравното министерство или друга институция на национално ниво, която да информира и ваксинира наред....
Тук всичко е централизирано, никой не си купува ваксини сам, освен ако не са извън календара, както примерно Ротатек за бебетата. Всяка година септември се почват СМС с информация за възрастните и по групи ти пращат датите в които можеш да отидеш да се ваксинираш, а пък здравните работници директно си комуникираме със сестрата по зона за нужните ваксини и реваксини.
Тъжно ми е, че болничния се възприема само като загуба за компанията, а не се мисли, че всеки заразен ще зарази нови 3-5 човека, и така... докато не стигне до слабия организъм,който ще заболее тежко....
Мисленето на българина сякаш не е като част от обществото, ами всеки си дърпа на своята посока май....

<?=media1.giphy.com;?>

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 11:27 ч.

Penka Nikolaeva Kozlova, подкрепям. Даже бих работила по такъв проект с удоволствие.
Аз можех да допринеса за информираност на фирмено ниво. Все пак успях донякъде.
Абсолютно сте права, че трябва цялостно стратегия.

Penka Nikolaeva Kozlova
Penka Nikolaeva Kozlova
2 май, 2024 в 12:38 ч.

Mariya Vinzens така е, всеки може да сложи своето зрънце! Ако някой поеме някаква инициатива в тази насока, бройте ме за участник, пък било то и само онлайн от Испания💪

Doriana Dimitrova
Doriana Dimitrova
2 май, 2024 в 19:43 ч.

Част от аргумента ми да се ваксинирам всяка година против грип, както и да ваксинирам детето.
В единя случай си болнични заради болно дете, което не е забавно за никой, а губиш И пари.
Вторият случай хем си болен и ти е гадно, хем губиш пари.
Аз не разбирам защо хората предпочитат да са болни и да им е гадно 5дни, да дадат стотици левове за лекарства И на всичкото отгоре да им отрежат и от бюджета. 🤷🏻‍♀️

Simeon Petrov
Simeon Petrov
2 май, 2024 в 22:19 ч.

Doriana Dimitrova , защото нивото на здравна култура на средностатистическия българин е отрицателно

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 22:23 ч.

Doriana Dimitrova, вие споделяте точно моята логика. Ако мога да си спестя сополи, втрисане, тръшкане в леглото, защо да не го направя..
Не разбирам хората, които са ок да болвдуват.

Doriana Dimitrova
Doriana Dimitrova
6 май, 2024 в 12:58 ч.

Mariya Vinzens именно, дори съм се опитвала да накарам познати и приятели да се замислят, но масово инатливо отказват да си ваксинират децата/ себе си срещу елементарни и достъпни неща( варицела, грип) с невероятния аргумент- ЗАЩОТО ТАКА СЪМ РЕШИЛ/А 🤷🏻‍♀️
Поне успях да убедя родителите си покрай постоянното боледуване на детето да си слагат всяка година противогрипна.

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
2 май, 2024 в 08:55 ч.

Хората очевидно си харесват болничните. Имате ли статистика колко от тях са били свързани с разболяване на децата? Иначе подкрепям инициативата ви! Загубите от болест се отнасят и към държавните бюджети, но за тях статистики май не съм виждала.

Димитър Костов
Димитър Костов
2 май, 2024 в 11:04 ч.

Vanya Abadjieva последния ми болничен беше 2019-та, наложи се да ме оперират. По време на пандемията не съм излизал, но масово го правеха по фирмите. Чудя се къде му е сметката да се излиза болничен, ако нямаш нужда, при положение, че НОИ превеждат парите след има-няма два месеца...🤔

Veronika Georgieva
Veronika Georgieva
2 май, 2024 в 15:28 ч.

Димитър Костов Първите два дни се плащат от работодателя, така че ги получаваш заедно със заплатата. НОИ също превежда парите по същото време.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 15:33 ч.

Veronika Georgieva, да, но завиви от фирмата. Може да нямат такава политика.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 15:34 ч.

Veronika Georgieva, в тази фирма, първите 3 дни се заплащат от работодателя. Това е и моята сметка - колко болнични заплаща работодателя за хора болни от грип.

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
2 май, 2024 в 15:43 ч.

Mariya Vinzens обаче 837 дена за 1000 служители се пада по-малко от един ден на всеки служител. Въпрос по-скоро е какъв е делът на служителите, които излизат в болнични точно за грип и дали тези, които са се ваксинирали, са тези, които излизат в болничен за грип - до каква степен двете групи се припокриват? Защо сте разочарована? Реално тези 10%, които са се ваксинирали са много висок процент.

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
2 май, 2024 в 15:45 ч.

Димитър Костов пребиваването ми в майчинските групи и по площадките ме води до извода, че болничните са предпочитани за всякакви ситуации, свързани с лични ангажименти. Затова и казвам, че хората си ги харесват. Иначе на 1000 човека фирма, средно по 5/6 дни болничен не са твърде висока цифра.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 15:49 ч.

Vanya Abadjieva, разочарована съм, защото в това предприятие се очаква да работят образовани хора. Аз съм си малко перфекционист и идеалист :).

Veronika Georgieva
Veronika Georgieva
2 май, 2024 в 15:52 ч.

Mariya Vinzens Промениха закона. До 2023 се заплащаха три дни от работодателя.

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
2 май, 2024 в 15:53 ч.

Mariya Vinzens каква е връзката между образованието и нагласите към ваксините? вероятно в антропологическата и социологическата литература има анализи по темата... освен това няма как да знаете какъв процент от хората са ваксинирани извън вашата информационна кампания. трета точка - има достатъчен брой хора, които са образовани и са проваксъри, но по различни причини не успяват да се ваксинират срещу грип преди грипната вълна. Изобщо доста променливи има, от които не би следвало да си вадите изводи за ракията и чесъна.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 15:53 ч.

Veronika Georgieva, а сега как е?

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
2 май, 2024 в 15:56 ч.

Mariya Vinzens накратко, за да сте разочарована не трябва да изследвате икономически ефект, а нагласи преди и след информационна кампания и тогава може да правите изводи за успех/неуспех. Особено с оглед на липсващата информационна кампания по отношение на ваксините срещу грип, която би следвало да е работа първо на здравните институции...

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 15:57 ч.

Vanya Abadjieva, ракията и чесъна са мои лични наблюдения.
Връзката между образованието и нагласите към ваксините е, че колкото по-образован е човек, толкова по-трудно се подхлъзва по антивакс неща. Очевидно е, нали? Същата е и закономерността за религиозните вярвания. Та, така.
А такива, дето искат да се ваксинират срещу грип, пък не могат... вероятно ги има, но са някакви големи изключения.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 15:58 ч.

Vanya Abadjieva, дам, аз по тази логика и от БГ обществото съм разочарована. Ама отделен въпрос.

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
2 май, 2024 в 16:05 ч.

Mariya Vinzens личните наблюдения не са данни... колкото по-образован е човек, толкова повече променливи следва да вземе предвид, когато прави изводи. Между другото чела съм изследване според което най-религиозни са най-необразованите и най-високо образованите хора (като в двете групи причините за религиозността са различни), та... за мен нищо не е очевидно, освен това, че няма как да има покритие с каквато и да е ваксина като цяло министерство не може една читава информационна кампания да направи.

Mariya Vinzens
Mariya Vinzens
2 май, 2024 в 16:08 ч.

Vanya Abadjieva, не съм съгласна с това, че най-образованите са също най-религиозни. Подобно нещо съм чувала от Стойчо Керев, който твърди, че "повечето учени са религиозни". Всъщност е точно обратното - почти няма учен (в днешно време, не говорим за миналите векове), който да вярва в бог.
А по отношение на моя, анализ, аз започнах с това, че това е локален анализ за предприятие със среден размер. Не е репрезентационна извадка.

Vanya Abadjieva
Vanya Abadjieva
2 май, 2024 в 16:13 ч.

Mariya Vinzens нямам представа кой е Стойчо Керев... с псевдонаука не се занимавам, ако това намеквате. Подозирам, че не познавате всички учени, за да знаете дали са религиозни, а и не всички високо образовани хора са учени. Има хиляди професии, които изискват висока квалификация. Вие пренесохте разговорът към цялото общество. Коментарите ми бяха насочени към изводите, които правите и Вашето разочарование.

Vanya Ivanova
Vanya Ivanova
2 май, 2024 в 16:54 ч.

Mariya Vinzens едни от най-големите антиваксъри, които познавам са образовани хора - лекари, учители... Поне такива бяха нагласите срещу ваксините против ковид. От друга страна, аз ковто има едно средно образование и мнозина като мен, сме по 4дози. Така че според мен образованието няма общо.

Снежана Стефанова
Снежана Стефанова
2 май, 2024 в 16:57 ч.

Димитър Костов Е, при бюджетните много бързо ги превеждат от НОИ.Бавеха ги преди десетина години.

Issi Batselova
Issi Batselova
2 май, 2024 в 07:19 ч.

Не можеш да пребориш ракията и чесъна!

Галя Атанасова
Галя Атанасова
2 май, 2024 в 08:44 ч.

Issi Batselova и къпането САМО в неделя.. Иначе ще настинеш 😁

Issi Batselova
Issi Batselova
2 май, 2024 в 08:51 ч.

Галя Атанасова много ясно!

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
2 май, 2024 в 09:27 ч.

Галя Атанасова
И се "нарушава защитният слой на кожата". 😀

Галя Атанасова
Галя Атанасова
2 май, 2024 в 14:48 ч.

Mariana Georgieva без защитен слой ще те облъчат с 5ж 😁

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
3 май, 2024 в 01:10 ч.

Галя Атанасова
Няма да споменавам това, че ще спре въобще да се къпе! 😀😀😀


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари