Още малко по темата

Anelia Petrova
Anelia Petrova
27 февруари, 2021 в 12:36 ч.

В Сингапур са взели решение да започнат ваксинацията от икономически активното население, защото те са тези, които разнасят заразата - в офиси, градски транспорт и т. н. На 80-90 години хората си седят у дома, а ако близките им са ваксинирани, те също са косвено защитени. Така че има различни гледни точки.

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
27 февруари, 2021 в 12:48 ч.

Имаше някъде мнение на специалисти, че ако искаш да намалиш смъртността, започваш от възрастните, а ако искаш да ограничиш заразата - от младите. В нашия план не мисля, че има вложена особена дълбока мисъл. Но и сред населението има доста неадекватни. Имаме например вайбър група на майките от квартала. Една от тях питаше какво смятаме за ваксината, защото баща й бил със сърдечни проблеми и искал да се васкинира. Тя говорила с рейки мастерката си! и ни обяснява колко е опасно и как стиска палци баща й да се откаже.

Donka Kozalieva
Donka Kozalieva
27 февруари, 2021 в 13:02 ч.

Доротея Дачкова в нашия план основната мисъл е била да се променят нагласите. Да се даде възможност на медици, учители, после да се престрашат и други......До вчера никой не искаше, дразнеха се даже от анкетата- защо не искат- нищо че анонимна..... Сега за два три дни има забавяне и броя на желаещите е малко по- голям от наличността и стана велик проблем. Такава ни е народопсихологията- реагираме остро само при наличие на дефицит. Тогава сме във вихъра на " да се уредим", без значение за какво. Имаме носталгия по дефицитните стоки..... :)

Radostina Kaludova
Radostina Kaludova
27 февруари, 2021 в 13:40 ч.

Donka Kozalieva Много точно казано.

Mariela Boykova
Mariela Boykova
27 февруари, 2021 в 10:14 ч.

Във фазите ваксинирането ставаше много бавно, което доведе до силно недоволство сред останалите.
Беше казано, че организацията заради начина на съхранение е трудна, че има хора, които се записват за ваксинация, а не отиват и т. н.
Имайте предвид че младите са проактивни и по-лесно могат да се заразят, да го карат безсимптомно и да заразят възрастните си близки.
При този начин на съхранение, доставки, колебания за ваксиниране, липса на дисциплина всичко като организация става още по-трудно.
Не приемам за нехумананност, ако аз съм ваксинирана, а майка ми не. Аз съм активна, майка ми си седи у дома. Ако аз съм защитена ще е по-добре защитена и тя.
Не казвам, че организацията е добра или лоша, но да се използва думата нехумананност в случая за мен е пресилено.

Рали Илиева-Маркова
Рали Илиева-Маркова
27 февруари, 2021 в 16:24 ч.

Mariela Boykova напротив! Нехуманно е! И ще Ви кажа защо! Аз като диабетик, активен човек, при това кърмачка (което още повече ме поставя в рискова група) бях оставена без ваксина! Кажете ми защо???? Защо децата ми трябва да останат без майка, ако се заразя???? Кой по дяволите ще плати, аконаз си замина??? Семейството ми!!! Не е хуманно и точка! Показахме, че като общество сме кръгла нула! Никой не защити, дори не опита да защити най-уязвимите!

Mariela Boykova
Mariela Boykova
27 февруари, 2021 в 16:39 ч.

Рали Илиева-Маркова, съжалявам...
Но няма как всички рискови групи да се ваксинират наведнъж.
Аз визирах възрастните хора.
През изминалите две седмици имаше зелени коридори в големите градове, където се ваксинираха не само млади хора, но имаше и възрастни, и по-млади с хронични заболявания и нямаше значение дали си е от града или е от друг град.
Освен това немалко млади хора починаха без да са имали съпътващи заболявания, защото вирусът е коварен, така че всички малко или много сме рискови - до 23 ноември си водех си статистика: около 900 души бяха починалите без придружаващи заболявания.
Не зная какво да кажа, зная само че държавата няма как сама да се справи за кратък период от време с всички проблеми, причиняващи Ковид, и ние също трябва да си помагаме сами, доколкото можем, не визирам конкретно вас.
А проблем е и че има скоро избори и членовете на РИК и СИК трябва да бъдат ваксинирани до 4 април, за тях също трябват ваксини...
В близките седмици ще
пристигнат повече ваксини - тези, които ще пристигнат довечера ще са за личните лекари, доколкото разбрах, а от следващите ваксини в близките седмици ще има и за зелените коридори.
Бъдете жива и по-здрава и дано скоро успеете да се ваксинирате.

Liliya Georgieva
Liliya Georgieva
27 февруари, 2021 в 09:53 ч.

Ние сме сред най-нехуманните страни в света. Борим се за първото място с Гана .... Какви ли не хора са с предимство преди болните и старите?! Ваксинира се хаотично, на принципа да се гасят пожари .... Дори в Турция им по-голям ред и проявяват повече хуманност!!!!

Violeta Zhelyazkova
Violeta Zhelyazkova
27 февруари, 2021 в 10:13 ч.

Liliya Georgieva относно справянето с епидемията Турция е на светлинни години пред нас.При нас е тотален хаос.

Kaloyana-maria Kanarieva
Kaloyana-maria Kanarieva
27 февруари, 2021 в 12:20 ч.

Liliya Georgieva В Турция ценят живота на възрастните.

Violeta Zhelyazkova
Violeta Zhelyazkova
27 февруари, 2021 в 13:01 ч.

Kaloyana-maria Kanarieva да, повечето възрастни вече са ваксинирани.Бяха след лекарите.

Liliya Georgieva
Liliya Georgieva
27 февруари, 2021 в 14:04 ч.

Violeta Zhelyazkova Това не е точно така. Ваксинираха възрастните по старческите домове. Другите не са ги почвали.

Violeta Zhelyazkova
Violeta Zhelyazkova
27 февруари, 2021 в 14:07 ч.

Liliya Georgieva грешите.Имам информация от Турция.

Liliya Georgieva
Liliya Georgieva
27 февруари, 2021 в 14:08 ч.

Violeta Zhelyazkova аааааа аз мислех, че говорим за България, не за Турция. Извинете!

Liliya Georgieva
Liliya Georgieva
27 февруари, 2021 в 19:27 ч.

Mladen Ougartchinski Факт е, че има много възрастни хора, които искат да се ваксинират, но все още не са. Те не могат да ходят и да се редят на опашки поради здравословни причини. За сметка на това има хора, които далеч не са от най-нуждаещите се, но вече са ваксинирани. Коментара ми не е за липсата на ваксините, а за реда, по който се използват наличните.

Dimitar Dimitrov
Dimitar Dimitrov
27 февруари, 2021 в 12:51 ч.

Като цяло приоритетите бяха объркани! За лекарите и учителите съм съгласен, че трябваше първи да се ваксинират, но, след това веднага трябваше да се ваксинират възрастните хора! Те са най - податливи, с най- слаби имунни системи и с най - много съпътстващи заболявания!

Maria Laskin
Maria Laskin
27 февруари, 2021 в 17:05 ч.

Dimitar Dimitrov от учителите само 20% са изявили желание да се възползват от възможността.

Mariela Boykova
Mariela Boykova
27 февруари, 2021 в 17:20 ч.

А аз мисля, че както и да бяха процедирали, щеше да има критики.
Домовете за възрастни хора бяха включени във втората фаза и доц. Ангел Кунчев каза, че интересът сред възрастните хора не е бил голям.
Четох една публикация в "Сега", че и докато личните лекари съставяха списъци за желаещи при 65+ и хронично болни, пак не е имало масово записване.

Mariela Boykova
Mariela Boykova
27 февруари, 2021 в 17:26 ч.

12 февруари:

Mariela Boykova
Mariela Boykova
27 февруари, 2021 в 17:48 ч.

11 февруари

Dimitar Dimitrov
Dimitar Dimitrov
27 февруари, 2021 в 18:15 ч.

Maria Laskin , колкото - толкова! Какво да правим? То и разяснителна кампания нямаше, много хора все още мислят, че ще ги чипират (каквото и да си представят под това), никой не обясни каква е разликата между ваксините, и още много неща! Благодаря на лекарите, и не само, в тази група за адекватните отговори на многото въпроси!

Evelina Nikiforova
Evelina Nikiforova
27 февруари, 2021 в 19:59 ч.

Dimitar Dimitrov Не бяха объркани. У нас /а и не само/ старите хора се страхуват най-много да се ваксинират, защото си мислят, че ги използват за да експериментират ваксините първо върху тях. Така че - правилно ги отложиха до 4 група. Допълнително - те осъществяват най-малко контакти, включително и със заразени, а и най-малко се заразяват по тази причина.

Christ Dimitrova
Christ Dimitrova
1 март, 2021 в 02:27 ч.

Dimitar Dimitrov и така си остават


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари