Логично ли е да мисля, че в среда от неваксинирано население , както е било в Индия вирусът мутира към по- тежко протичане на болеста, а в среда от ваксинирано население мутира към по- леко протичане на болеста, както е сега!

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 20:21 ч.

Логично ли е да мисля, че в среда от неваксинирано население , както е било в Индия вирусът мутира към по- тежко протичане на болеста, а в среда от ваксинирано население мутира към по- леко протичане на болеста, както е сега!

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
20 януари, 2022 в 22:53 ч.

Омикрон тръгна от Южна Африка, където процента ваксинирани също не е висок, така че подобна зависимост няма.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 22:57 ч.

Kamen Nikolov Не, аз си мислех, че след като в Европа протича леко, може би е мутирал в положителна за хората насока, тъй като тук ваксинираните са повече!! Но явно моята посока на мислене е грешна!

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
20 януари, 2022 в 23:05 ч.

ЯГода Ягоридкова още в Южна Африка установиха, че протича по-леко.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
20 януари, 2022 в 23:07 ч.

ЯГода Ягоридкова Омикрон се разпространи много бързо, трябва да мине време,за да се види колко е леко,дали има последици след преболедуване и прочие.Много се ядосвам как след карантината всички ги считат преболедували в статистиката,а как са що са,никой не ги пита.Много хора констатират пневмония точно след карантинния период,след като си направят изследвания.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 23:12 ч.

Galq Georgieva Може би отъждествяват по- лекото протичане с факта, че има по- малко починали?

Galq Georgieva
Galq Georgieva
20 януари, 2022 в 23:30 ч.

ЯГода Ягоридкова Това ще се изчисли след приключване на петата вълна в световен мащаб.Искрено се надявам да е така наистина.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 23:31 ч.

Galq Georgieva Дано е така!

Йордан Борисов
Йордан Борисов
20 януари, 2022 в 23:17 ч.

Мутацията сега беше в Африка, кьдето сьщо нямат добро имунизационно покритие.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 23:18 ч.

Йордан Борисов Да!

Lilly Atanasova
Lilly Atanasova
20 януари, 2022 в 23:43 ч.

След 2 години пандемия и пореден вариант, кой от кой по- заразен... не мога да подценя този/ никой вирус! Не мога да се зарадвам, ако е по- лек. Не мога и да повярвам, че ще става по- лесно. Казаха по новините, че в някои градове Разлог и др. няма никакви свободни легла. Бедните хора там, какво ще правят? 😢 И в момента се питам какви чудовища сме хората, като гледам това : https://www.facebook.com/groups/752920368087280/posts/5110719188974021/?comment_id=5111118985600708&reply_comment_id=5111237645588842

Galq Georgieva
Galq Georgieva
20 януари, 2022 в 21:25 ч.

Мутациите се случват при силно разпространение,а при ваксинираните то не е такова.Накъде ще мутира,само ковид си знае.Делта например беше по-смъртоносна от британския.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 21:43 ч.

Galq Georgieva Благодаря

<?=media4.giphy.com;?>

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 21:58 ч.

Galq Georgieva Много обезсърчаващо! Все си мислех, че науката би намерила начин да контролира или ограничи мутациите, така че да са по- безопасни за хората , но щом е безсилна да ликвидира вируса и з а мутациите ще е така ! Единственото спасение остават ваксините, но пък не всички хора ги приемат!

Todor Terziev
Todor Terziev
20 януари, 2022 в 22:01 ч.

ЯГода Ягоридкова поне още не. Засега, обаче, имаме сериозен напредък с растенията. ГМО растения, които имат наличен ген, който ги прави по-устойчиви на дадени външни фактори, вкл. и болести.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
20 януари, 2022 в 22:03 ч.

ЯГода Ягоридкова Не може само с наука,нали виждате как се спазват мерките на всякъде.Цялата история на епидемиологията е показала,че са необходими мерки и няма нито една 100% стерилизираща ваксина измислена до момента (ако греша който знае повече да ме поправи).
Не знам как бихме се справили в този век на постоянно пътуване.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 22:04 ч.

Todor Terziev Значи все пак в ГМО можем да видим и нещо положително! Че много негативизъм се натрупа около храните!

Todor Terziev
Todor Terziev
20 януари, 2022 в 22:06 ч.

по принцип, повечето ГМО негативи са преиначени от всякакви видове активисти, ама това е друга тема.

Ivaylo Hristov
Ivaylo Hristov
20 януари, 2022 в 23:43 ч.

Galq Georgieva Е как разпространението да не е такова според Bloomberg има поставени повече от 9.84 милиарда дози, а целия свят е пламнал, особено силно ваксинираните нации. В Aфрика уж няма достатъчно ваксинирано население, а са починали 234 000. Тук в Европа сме масово ваксинирани а има 5.57 млн. починали. Ваксините просто се провалиха и нямат ефекта, който се търсеше. Не си мислете, че съм против тях и аз и жена ми имаме по три.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
21 януари, 2022 в 00:02 ч.

Ivaylo Hristov Затова и казах,че ваксините нямат стерилизиращ сто процентов ефект.Може би и затова смятат Омикрон за по-лек вариант, защото се разпространява и при ваксинирани,а те го карат значително по-леко, каквато е и функцията на самите ваксини.Аз също се ядосвам,че нямаме обновени ваксини срещу Делта и Омикрон.

Ivaylo Hristov
Ivaylo Hristov
21 януари, 2022 в 00:06 ч.

Galq Georgieva Великобритания и Турция ще покажат за ядосване ли е работата или не чак толкова ;)

Galq Georgieva
Galq Georgieva
21 януари, 2022 в 00:07 ч.

Ivaylo Hristov А не мерси,законите на джунглата ми идват доста неадекватни за 21ви век.

Todor Terziev
Todor Terziev
20 януари, 2022 в 20:27 ч.

Не, мутациите са случаен процес. Разликата е следната: мутации, които причиняват смърт на приемника преди да са се размножили достатъчно, че да бъдат предадени нататък, просто не оцеляват еволюционно. Оттам нататък, "божа работа", както казват антиваксърите. 😂

Todor Terziev
Todor Terziev
20 януари, 2022 в 20:32 ч.

П.п. не е "божа работа", разбира се, въпрос на еволюционно предимство и среда на разпространение.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 21:42 ч.

Todor Terziev Благодаря

<?=media4.giphy.com;?>

Tim Laberton
Tim Laberton
20 януари, 2022 в 20:39 ч.

Не, мутациите са случаен процес. :D
В двата типа среди, предимство за оцеляване на вируса имат мутациите, които:
- помагат на заразността (и чрез избягване на съществуваща имунна памет, и просто правещи в. частици по-заразни)
- мутациите позволяващи по-продуктивно размножаване
- на 3-то място, в най-малка степен и задължително заедно с горните 2 категории мутации, са мутациите в полза на запазване на максимален брой приемници (т.е. по-малко умиращи такива).

Смятайки това, предният пандемичен корона-вирус Hoc63 са му трябвали 8 години(май) да стане ендемичен и слабо-опасен по време на Пандемията на Руския "Грип"(вс. alpha coronavirus HoC63). Сега(сп. лаишките ми познания) причинява настинки с много редки неврологични и васкуларни усложнения, много подобни на неговият братовчед Sars-2-Cov(covid-19).

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 21:43 ч.

Tim Laberton Благодаря

sticker

Lilly Milly
Lilly Milly
20 януари, 2022 в 20:22 ч.

Не. Мутациите са случаен процес. В среда с много натрупан имунитет е нормално да имат предимство такива, които избягват имунитета.

ЯГода Ягоридкова
ЯГода Ягоридкова
20 януари, 2022 в 21:40 ч.

Lilly Milly Благодаря!❤


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари