Имам първа доза на Астра Зенека и в началото на май са ме писали за втората. Днес слушам министъра как казва, че който иска втора доза на Астра ще я получи, но който не иска... не е много ясно какво следва. А аз откъде да знам какво да искам? ...

Иван Йонов
Иван Йонов
14 април, 2021 в 10:36 ч.

Имам първа доза на Астра Зенека и в началото на май са ме писали за втората. Днес слушам министъра как казва, че който иска втора доза на Астра ще я получи, но който не иска... не е много ясно какво следва. А аз откъде да знам какво да искам? Никакви смислени данни ако втората е Модерна например какво се случва с имунитета. Решенията на база на какво да ги вземам ?
-------
В допълнение: днес се посъветвах с личната си лекарка и тя потвърди становището на лекарите тук, които ми писаха на лично (дълбока благодарност), че щом съм почнал с Астра Зенека да продължавам с нея. Тя каза и нещо, което дълбоко ме шокира: нашите медицински власти са разделили Астрата на две купчинки - първа и втора доза. Никой вече не иска от тази ваксина, те обаче упорито отказват първата купчинка да я дават за втора доза на такива като мен и накрая ще бракуват ваксината!

Georgi Georgiev
Georgi Georgiev
14 април, 2021 в 11:44 ч.

Кръвните съсиреци, причиняващи най-голяма тревога, се наричат ​​мозъчни венозни синусови тромбози (CVST), които се появяват във вените, отвеждащи кръвта от мозъка. Те могат да бъдат фатални. Кръвни съсиреци също се появяват в корема (тромбоза на спланхнична вена или SVT) и в артериите. При повечето пациенти, идентифицирани досега, тези съсиреци се появяват в комбинация с тромбоцитопения, състояние, характеризиращо се с необичайно нисък брой тромбоцити и понякога кървене.

Ниският брой на тромбоцитите ви излага на повишен риск от обилно кървене, защото затруднява съсирването на кръвта. Въпреки че може да звучи странно, че съсиреци и ниски тромбоцити могат да се появят едновременно, това се случва при други редки състояния. Пример за това е индуцираната от хепарин тромбоцитопения (HIT), свързано с имунитета усложнение, което понякога възниква, когато хората получават лекарството за разреждане на кръвта хепарин. Тук пациентите произвеждат антитела срещу тромбоцитен протеин, наречен P4, когато той е свързан с хепарин, предизвиквайки образуването на кръвни съсиреци и консумирайки тромбоцити. Някои учени предполагат, че нещо подобно може да се случи при малък брой хора, които получават ваксината AstraZeneca. Това не е доказано, въпреки че комисията по безопасност на EMA се съгласява, че това може да бъде правдоподобно обяснение,

Важно е, че HIT и свързаните с него състояния се лекуват с други нехепаринови лекарства, както и с антитела, които унищожават проблемните антитела. Така че, като разпознават признаците на кръвни съсиреци и ниски кръвни тромбоцити и като ги лекуват рано, здравните специалисти могат да помогнат на засегнатите да се възстановят. По същата причина всеки, който има симптоми, свързани със съсиреци (вж. По-долу), трябва незабавно да потърси медицинска помощ.

КОЛКО СЪСИРЕЦИ?
Комитетът по безопасност на EMA извърши задълбочен преглед на 62 случая на CVST и 24 случая на SVT, докладвани в базата данни на ЕС за безопасност на наркотиците (EudraVigilance) към 22 март 2021 г. Осемнайсет пациенти починаха. Случаите са идентифицирани най-вече чрез системи за спонтанно докладване в рамките на Европейското икономическо пространство и Великобритания, където около 25 милиона души са получили ваксината.

Въпреки това, GACVS на СЗО заяви, че е необходима повече информация от региони извън Европа и Великобритания, за да се разбере напълно всяка потенциална връзка между ваксинацията и възможните рискови фактори. Въз основа на анализа на повече от 190 милиона дози от прилаганата ваксина са докладвани 182 случая на тромбоемболични събития с тромбоцитопения. „Ако има причинно-следствена връзка, събитията са много редки и рискът е изключително нисък“, се казва в него.

Според констатациите на ЕМА повечето съсиреци се съобщават при жени на възраст под 60 години в рамките на две седмици след ваксинацията. Не се наблюдава повишен риск сред възрастните индивиди, получили ваксината. Поради това някои страни решиха да ограничат употребата на ваксината при по-млади хора.

Georgi Georgiev
Georgi Georgiev
17 април, 2021 в 20:26 ч.

Личните лекари не могат да знаят това което никой не знае . 🤔😀

Georgi Georgiev
Georgi Georgiev
14 април, 2021 в 11:03 ч.

И аз съм така с първа доза. Но тромби в мозъка не ми звучи никак добре . Може и така да си остана с първа доза ,пак е запознат организма с вируса ,може да се разболее човек но би трябвало да го кара по леко от това ако въобще е без ваксина. А пък от есента нататък ще са по ясни нещата и ще може вече и друга да се ползва по безопасно .🤔

Антон Иванов
Антон Иванов
14 април, 2021 в 11:01 ч.

С нетърпение чакам втората игла на 5 май :)

Иван Пидакиев
Иван Пидакиев
14 април, 2021 в 10:43 ч.

Проблемите са след първа игла при млади жени до 30 г,ползвали противозачатъчни средства...Не изпадайте в ступор,сложете си втората игла на АЗ...25 000 000 англичани вече го направиха.....

Tania Iltchevska
Tania Iltchevska
14 април, 2021 в 11:04 ч.

Иван Пидакиев англичаните започнаха ваксинацията от най възрастните. В последствие казаха, че АЗ няма да се използва при младите. В момента правят проучване дали може да се сложи втора доза различна от АЗ ваксина, даже набират доброволци за изпитанията.

Milena Konstantinova
Milena Konstantinova
14 април, 2021 в 11:05 ч.

Mladen Ougartchinski А и не всички са с АЗ. Там започнаха от възрастните хора, така че не знам до коя възраст са стигнали и колкопод 50 години имат втора доза АЗ.

Mariela Boykova
Mariela Boykova
14 април, 2021 в 11:25 ч.

Tania Iltchevska, Ройтерс, Гардиън, Би Би Си казват друго, но вие вярвате на бг медиите.
Решението на медицинските власти във Великобритания е на хората между 18 и 30 г., там където има възможност, да получат алтернативна ваксина.
Убеждавам се, че хаосът си го създаваме и самите ние, защото не търсим оригинални източници...

Tania Iltchevska
Tania Iltchevska
14 април, 2021 в 11:27 ч.

Mariela Boykova идея си нямам какво пишат бг медиите. Това е от днес ББС
'Mix and match' UK Covid vaccine trial expanded - BBC News - https://www.bbc.co.uk/news/health-56730526

Nelly Papazova
Nelly Papazova
14 април, 2021 в 11:41 ч.

Иван Пидакиев В UK все още има малко с втора доза АЗ, защото я слагат след 12 седмици и едва сега и до края на април ще съберат повече данни за втора доза. Но там инструкциите са да е Астра, ако първата е била Астра.

Пламито Берова
Пламито Берова
14 април, 2021 в 12:36 ч.

Иван Пидакиев, то реално с втора доза няма много. Тепърва ще се следят резултатите от поставянето и.

Milena Konstantinova
Milena Konstantinova
14 април, 2021 в 13:53 ч.

Mladen Ougartchinski не знам точните проценти, но със сигурност във Великобритания започнаха от най-възрастните. При тях не се появява този проблем. И при другата векторна ваксина на Джонсън проблемът е основно при жени до 50 г. Периодът м/у двете ваксини е 3 месеца. Няма още достатъчно данни. При мъжете и възрастните явно нещата са добре.

Иван Пидакиев
Иван Пидакиев
14 април, 2021 в 15:53 ч.

Пламито Берова ..проблемите са след ПЪРВАТА игла,там са мисля вече 32 милиона с АЗ!и проблемът не е толкова медицински,навсякъде има подобни странични,макар и тежки проблеми..Това им била втората ваксина след първа за грип...и мастодонтите във ваксинопроизводството ще ги разкъсат..Опитаха се да пробият и с ниска цена,втори пропуск...

Vera Petrova
Vera Petrova
15 април, 2021 в 11:56 ч.

Milena Konstantinova в момента ваксинират 45-49, но има много млади хора които за ключови работници и са с АЗ, някои с две вече.Казаха, че е имало 79 случая на тромбоза от които 19 са фатални( между 18-79 години) при поставени 20 млн ваксини АЗ.Предимно при жени и сега на тези под 30 ще предлагат алтернатива.
В момента масово април се слагат вторите дози.
Моят мъж 48, също е с първа доза АЗ от почти месец не е имал никави проблеми до сега, не знам как ще е при втора, но казват, че при първа реакцията ако има такава е по-силна.

Boian Monev
Boian Monev
14 април, 2021 в 10:47 ч.

Вчера говорих с приятел от Англия. Първатат му доза е АЗ. Никой не му е дал право да си избира. Не прави драми...Ще си слага и 2-ра доза. Ние тук сме ега ти нацията....

Gloriya Angelova Georgieva Boneva
Gloriya Angelova Georgieva Boneva
14 април, 2021 в 11:00 ч.

Boian Monev , така е при нас в Австрия. Регистрираш се и ти определят.Младите сме с АЗ , над 70 с другите.Няма връзки и ходатайства.

Boian Monev
Boian Monev
14 април, 2021 в 11:05 ч.

Gloriya Angelova Georgieva Boneva А тук в Бг е ..мамма миа, всеки стана специалист по ваксини...А като идат да гласуват, гласуват без да мислят....

Иван Пидакиев
Иван Пидакиев
14 април, 2021 в 11:26 ч.

Boian Monev ..не щем Мерцедеси,искаме Майбахи....Само за цвета се колебаем малко...щот сме изискани!

Ivelina Karaivanova
Ivelina Karaivanova
14 април, 2021 в 12:52 ч.

Иван Пидакиев за съжаление, напълно вярно

Joro Penchev
Joro Penchev
14 април, 2021 в 19:28 ч.

Недоумявам с кои очи обвинявате хората за желанието за избор, вместо да обвинявате тези, които се сдобиват с връзки и по незнайни начини с единия тип ваксини. Ами или за всички едно и също - като в Австрия, или избор. А сега - някои са избрани.

Gloriya Angelova Georgieva Boneva
Gloriya Angelova Georgieva Boneva
16 април, 2021 в 21:38 ч.

Joro Penchev , по ваксините ще познаем връзкарите.

Denitsa Petrova
Denitsa Petrova
14 април, 2021 в 11:37 ч.

Само до преди два месеца АЗ не се препоръчваше над 55/65г заради липса на данни, сега изведнъж забраниха под 60. И никой не може да каже какво да правим. Мен от ковид повече ме е страх.

Blagovest Stiegl
Blagovest Stiegl
14 април, 2021 в 13:31 ч.

Преди малко във ВМА ми казаха, че вече имат разрешение на 28 ден да слагат бустерната доза :)

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 14:07 ч.

Blagovest Stiegl , тоест, може някой, на когото още не е дошла датата по картонче, да отиде да си сложи втора доза?

Blagovest Stiegl
Blagovest Stiegl
14 април, 2021 в 14:09 ч.

Vessela Ivanova така ми обясниха, защото аз исках да ми дадат удостоверение, че са ми сложили първата доза и ако се наложи да замина, да мога да си довърша ваксинацията в чужбина. Даже си го бях написал, просто исках печат.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 14:11 ч.

Blagovest Stiegl , благодаря!

Blagovest Stiegl
Blagovest Stiegl
14 април, 2021 в 14:12 ч.

Vessela Ivanova моля моля :)

Златинка Чолакова
Златинка Чолакова
14 април, 2021 в 19:55 ч.

Blagovest Stiegl На коя ваксина и ще има ли ефект, ако е по-рано?

Blagovest Stiegl
Blagovest Stiegl
14 април, 2021 в 19:57 ч.

Златинка Чолакова на АЗ. Принципно производителя е дал между 4 и 12 седмици :) аз не съм експерт, казвам само какво научих, което може и след 2 дни да е друго. :)

Jana Todorova
Jana Todorova
14 април, 2021 в 12:59 ч.

Нещо- все едно си карал 2х Ковид - добър имунитет

Irina Ta
Irina Ta
14 април, 2021 в 12:42 ч.

Дъщеря ми е под 30 г. с първа доза АЗ. Никакви оплаквания освен лека температура за 3-4 часа на другия ден.

Borislava Metodieva Kostova
Borislava Metodieva Kostova
14 април, 2021 в 17:50 ч.

Аз съм с първа доза АЗ, имах странични реакции, които не са свързани с тромбози. Вдигнах високо кръвно и пулс, страхотно главоболие. Даже за известно време взимах хапчета за кръвно. Много ми беше зле. Сега като съм имала тези реакции, много се чудя за втората доза? Има ли друг с проблеми от първата доза?

Kali Bali
Kali Bali
14 април, 2021 в 17:56 ч.

Borislava Metodieva Kostova има😒

Borislava Metodieva Kostova
Borislava Metodieva Kostova
14 април, 2021 в 17:57 ч.

Kalina Ivanova и при вас ли беше същото?

Stanish Rangelov
Stanish Rangelov
14 април, 2021 в 18:17 ч.

Borislava Metodieva Kostova Общо взето всички имахме някаква реакция от 1-вата игла.

Очакванията за втора са да са по-леки рекации спрямо първа игла.

Като цяло няма нещо страшно и това говорене е повече дефективно.

Borislava Metodieva Kostova
Borislava Metodieva Kostova
14 април, 2021 в 19:07 ч.

Станиш Рангелов пак казвам, мен не ме е страх от тромбози, просто ми беше адски зле, високо кръвно, главоболие, по-цяла нощ не можех да спя и така седмица-две. Притеснямам се, че шанса нещата да се повторят е почти 100%

Stanish Rangelov
Stanish Rangelov
14 април, 2021 в 19:11 ч.

Borislava Metodieva Kostova Не следва втората игла да е по-тежка от първата.

Дори и да е така, то негативните превъзхождат позитивите от ваксинацията.

Давай смело и не го мисли.

Eva Holm
Eva Holm
15 април, 2021 в 12:12 ч.

Borislava Metodieva Kostova Възможно ли е да сте карали и нещо паралелно на ваксината? Грип, настинка (ковид?)... т.е. Ваксинацията да е съвпаднала с първите Ви симптоми на някакъв вирус. Иначе първите бурни реакции към АЗ траят не повече от 2-3 дни, но не и седмица-две. Според мен Ви е било толкова зле заради вероятно прекаран вирус/настинка/лека форма на ковид.

Borislava Metodieva Kostova
Borislava Metodieva Kostova
15 април, 2021 в 13:18 ч.

Eva Holm нищо ми нямаше, висок пулс, кръвно, ужасни болки в главата, като изтръпване, само това. Събуждам се в 2 часа 150/100, обичайното ми е 100 на 60. Страхотен шок.

Bobi Lozanov
Bobi Lozanov
14 април, 2021 в 10:43 ч.

Германия я забрани за всички под 60

Nina Nikolova
Nina Nikolova
14 април, 2021 в 10:50 ч.

Bobi Lozanov личната ми обясни, че в Германия масово при навършени 16 започват противозачатъчни и от там идва проблема. Докато в БГ не е толкова разпространено.

Пламито Берова
Пламито Берова
14 април, 2021 в 12:38 ч.

Nina Nikolova, да. И аз разбрах, че има връзка с приема на контрацептиви.

Marina Davidkova-Atanasova
Marina Davidkova-Atanasova
14 април, 2021 в 12:29 ч.

Стоим с първа доза и толкова.

Христо Гитев
Христо Гитев
17 април, 2021 в 18:15 ч.

И моята първа доза е с Астра -но тогава имаше и една пратка която я спряха а моята се оказа от друга с друг номер.И на мен много не ми се ще -ама и аз ще ползвам втора доза Астра.

Nelly Stoilova
Nelly Stoilova
14 април, 2021 в 14:49 ч.

Чудя се дали да не си мушна една иРНК ваксина, само за да взема на някой хейтър дозата 😀😀😀

Ивелин Коцев
Ивелин Коцев
16 април, 2021 в 10:31 ч.

Мушнете си!

Adelina Tzoneva
Adelina Tzoneva
14 април, 2021 в 11:03 ч.

Само информативно от нашето министерство: в Германия втора доза след Астра за под 60 г се слага Модерна.

Димитър Костов
Димитър Костов
14 април, 2021 в 11:08 ч.

Adelina Tzoneva ,за съжаление в България до края на годината са поръчани само 500к на Модерна. Никакъв шанс да стане при нас.

Iliana Valeva
Iliana Valeva
16 април, 2021 в 20:05 ч.

Рискови са жените и то под 55-60г свързано е с естрогена според едно проучване. За мъжете и особено ако сте над 60 и без проблем с първата доза мисля че риска е имагинерен.

Neli Popova
Neli Popova
14 април, 2021 в 10:52 ч.

Мда, и аз вече се опасявам, че и да иска човек няма да може. Абсурдно е

Димитър Костов
Димитър Костов
14 април, 2021 в 11:04 ч.

Neli Gerganova, за сега уж няма да спират вторите дози. Така казал вчера министъра. Мислят вариант за тия, които ще искат друга втора доза. Аз лично си чакам втората доза АЗ.

Neli Popova
Neli Popova
14 април, 2021 в 11:26 ч.

Димитър Костов, дано не им дойде само друг акъл, че както виждаме нещата се сменят буквално всеки ден. Иначе аз съм на кантар как да постъпя, но имам и заболяване.

Veselin Davidkov
Veselin Davidkov
14 април, 2021 в 10:57 ч.

СЗО-не трябва да се смесват ваксини!!!

Alexandar Dimitrov
Alexandar Dimitrov
14 април, 2021 в 10:57 ч.

Въпроса е ако искаме втора доза файзер или модерна? При първа астра, има ли такъв вариант, бяха ми се мяркали такива изследвания но не си спомням точно какво беше...

Katya Dimcheva
Katya Dimcheva
14 април, 2021 в 22:38 ч.

При АЗ първата игла е по-силна, а втората е по- слаба. При иРНК е обратно. Така че , ако при първа игла всичко е било нормално, би трябвало при втората , да е по- добре. СЗО не препоръчва да се смесват ваксините, защото няма още достатъчно клинични изпитания, дали това ще бъде безопасно за хората. Днес слушах д-р Аспарух Илиев, който също препоръчва втората доза на АЗ, да си е с АЗ и хората да не се притесняват да си я сложат, за да си завършат ваксинационния курс. Вече има милиони ваксинирани с тази ваксина и еденични случаи на тромбоза, които може би са свързани с ваксината, но не се знае със сигурност.Има хора , които са предразположени към тромбози с ваксина или без ваксина, но това са еденични много редки случаи. Аз също съм с първа доза АЗ и съм под 60 г. възраст, а и моето семейство също са с АЗ и с нетърпение си чакаме втората доза на 04.06. без никакви притеснения.

Nina Nikolova
Nina Nikolova
17 април, 2021 в 19:35 ч.

Katya Dimcheva май всички сме за Юни месец. Аз първата почти не я усетих, надявам се за втората да е още по-добре

Miroslav Nikolov
Miroslav Nikolov
15 април, 2021 в 09:15 ч.

Проучването на ваксината е правено с две еднакви дози. Все още няма становище дали има смисъл от смесване на различни. Ако смесите или чакате, рискувате да загубите ефективност. Аз съм чак Юни, но ако положението е същото предпочитам да довърша с Астра, отколкото да експериментирам.

Mariela Boykova
Mariela Boykova
14 април, 2021 в 11:27 ч.

Спомням си, че в четвърти клас вече имахме повече предмети, в които учехме по-сложни неща от тези, които трябва да асимилираме сега с тези ваксини... 😟

Nelly Papazova
Nelly Papazova
14 април, 2021 в 11:47 ч.

Четох информация от UK и Индия - и в двете държави АЗ е много разпространена и са сложени десетки милиони дози. За UK препоръчват втората доза пак да е АЗ. За момента нямат много сложени втори дози, защото интервалът е 12 седмици. Чак сега през април ще съберат повече инфо какво се случва при втори дози, като към момента няма случаи на тромбози. В Индия си ваксинират с АЗ без проблем, досега не са идентифицирали случаи на тромбози, а при тях интервалът до втора доза е до 8 седмици, така че вече имат повече ваксинирани и с втора доза. Аз съм с първа АЗ и първата половина на май ми предстои втора, и ми се струва най-логично да е пак АЗ.

Antoaneta Iantcheva
Antoaneta Iantcheva
14 април, 2021 в 12:42 ч.

Nelly Papazova B UK с втора доза на АЗ са ваксинирани 7.8 милиона

Nelly Papazova
Nelly Papazova
14 април, 2021 в 12:46 ч.

Antoaneta Iantcheva Не намерих това число, но супер ако са толкова, вече си е сериозно количество да се види какво се случва.

Nadezhda Abramova
Nadezhda Abramova
14 април, 2021 в 16:15 ч.
Milena Dabkova
Milena Dabkova
14 април, 2021 в 11:01 ч.

И аз искам втора доста Астра Зенека. Също ме притеснява различна ваксина.

Gergana Dimitrova
Gergana Dimitrova
14 април, 2021 в 10:45 ч.

За да спират и втората доза, според мен има причина - някъде има препоръки, които вероятно са и четени и преведени като дявола - евангелието. За мен върха на малоумието е да предлагат янсен, също векторна ваксина като алтернатива.

Пламито Берова
Пламито Берова
14 април, 2021 в 12:41 ч.

Gergana Dimitrova, векторната почти няма странични реакции. В много малък процент се проявява алергична реакция.
Това слушах за нея в предаването "Лице в лице"

Valentin Ivanov
Valentin Ivanov
14 април, 2021 в 12:05 ч.

Само леко уточнение. Първата на Астра е по-силна доза, втората на Пфайзер е също по-силната.
Човек трябва да е луд да мине на гореспоменатия вариант.Това ще е бомба със закъснител

Irina Ta
Irina Ta
14 април, 2021 в 12:39 ч.

Valentin Ivanov Така е.

Julia Petrova-Tsvetanova
Julia Petrova-Tsvetanova
14 април, 2021 в 15:23 ч.

Valentin Ivanov Простете за лаишкия въпрос, но как така? В смисъл- ваксините за първа и втора доза не са ли еднакви? Имам предвид следното-няма значение от това конкретно шишенце дали ще поставиш на някой първа игла или втора? Не се заяждам, искам да съм наясно. И аз съм с първа доза АЗ и честно казано се притеснявам вече за втората.

Stefanka Bairbakanowa-Steinbach
Stefanka Bairbakanowa-Steinbach
14 април, 2021 в 16:45 ч.

Julia Petrova-Tsvetanova Не се притеснявайте, и аз съм с първа доза АстраЗенека. Втората досега никога не е дала странични въздействия, никакви тромбози или емболии. Освен това организмът я приема съвсем леко. При Файзер е обратното, втората се понася тежко. Просто излишно е да се сменя. Освен това в Израел установиха, че Файзер предлага слаба защита срещу южноафриканския вариант.

Valentin Ivanov
Valentin Ivanov
14 април, 2021 в 23:51 ч.

Julia Petrova-Tsvetanova При Астрата, поставеното количество е по голямо при първа доза и по-малко при втората. При Пфайзер е обратното.Затова при Астрата има хора които се чувстват некомфортно при първата, и същата ситуация с Пфайзер след втората.Минете ли при първа на Астра, смело напред към втората!

Julia Petrova-Tsvetanova
Julia Petrova-Tsvetanova
15 април, 2021 в 04:02 ч.

Valentin Ivanov Благодаря! За количеството не се бях замисляла.

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
15 април, 2021 в 19:01 ч.

Valentin Ivanov
Това изобщо не е вярно! Количеството ваксина е едно и също и при двете дози!

Valentin Ivanov
Valentin Ivanov
15 април, 2021 в 22:22 ч.

Mariana Georgieva Ами инфото което давам бе изнесено от доктори именно в групата Ваксини.
И това бе по повод на различното неразположение при ваксиниралите се! Защо едните е след първа при Астра и втора след Пфайзер.Точка.Доверявам се на медицински лица!

Milvana Radeva
Milvana Radeva
16 април, 2021 в 00:08 ч.

При Модерна втората доза също е по-тежка, много повече от останалите, но за 2-3 дни отшумяват симптомите

Svetlana Bekyarova
Svetlana Bekyarova
17 април, 2021 в 18:47 ч.

Valentin Ivanov Двете дози са еднакви. От листовката на Пфайзер: "Comirnaty се прилага интрамускулно след разреждане като курс от 2 дози (по 0,3 ml всяка)". От листовката на Модерна: "COVID-19 Vaccine Moderna се прилага като курс от две дози (0,5 ml всяка)." От листовката на Астра: "
Курсът на ваксинaция с Vaxzevria се състои от две отделни дози по 0,5 ml всяка."

Svetlana Bekyarova
Svetlana Bekyarova
17 април, 2021 в 19:13 ч.

Разликата в реакцията при първа или втора доза явно се дължи на разликата във ваксините и различния носител на генетичния материал на вируса. При Астрата имунната система реагира по-силно при първа среща с аденовируса, при рнк-ваксините организмът се запознава първо с вируса по-бавно, после втората доза "отприщва" силен имунен отговор, защото вече познава врага. По темата: "Are the common symptoms worse for the first or second shot?
For the AstraZeneca jab, it seems such side effects are more common after the first shot. “When compared with the first dose, adverse reactions reported after the second dose were milder and reported less frequently,” the UK’s Medicines and Healthcare products Regulatory Agency notes.

But for the Pfizer jab the reverse appears to be true. “Side effects such as fever, chills, tiredness and headache throughout the body were more common after the second dose of the vaccine,” according to the US Centers for Disease Control.

Read says: “We are a little baffled about this, but it may be due to the fact that the AstraZeneca vaccine has an adenovirus vector, which stimulates the immune system strongly in the first dose and less strongly in the second.”https://www.irishtimes.com/life-and-style/health-family/q-a-covid-vaccine-side-effects-what-are-they-who-gets-them-and-why-1.4537119

Катя Кавалджиева
Катя Кавалджиева
17 април, 2021 в 20:22 ч.

Двете дози на Pfizer и AZ са идентични като количество и вид. Единствената ваксина с различни дози е руската Спутник Ви, в нея едната доза е "опакована" с едни аденовирус, а втората - с друг, за да се избегне имунната памет към вируса-носител.

Nina Nikolova
Nina Nikolova
14 април, 2021 в 10:51 ч.

Аз съм началото на Юни и засега мисля да си я слагам. Не мисля, че е по-малко зло смесване с друга ваксина. А Янсен е спряна в СЩА, поради тромбози.

Пламито Берова
Пламито Берова
14 април, 2021 в 12:45 ч.

Nina Nikolova, не е добре сравняването и манипулацията на ваксината с контрацептиви, цигари... както и самият вирус.
Не всички в ежедневието си пият хапчета и пушат цигари. А, риска от тромбози от вируса е при възрастни хора, млади хора закъснели с лечението, и хора с хронични заболявания.
Не мислите ли, или греша?

Izabella Sokolova
Izabella Sokolova
14 април, 2021 в 10:40 ч.

Луди ни направиха! Някой от този НОЩ или СЗО да каже в прав текст какви са рисковете при втора доза Астра Зенека.

Milena Mitkova Kitanova
Milena Mitkova Kitanova
14 април, 2021 в 10:42 ч.

Izabella Sokolova Така е! Ами уж от втора доза нямало данни за такива случаи, но за сега. Вече не зная какво да очаквам и по кое време. Да минава и заминава, пък после едва ли бих се навила да си сложа, каквато и да е ваксина за Ковид.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 10:50 ч.

Milena Mitkova Kitanova , но сте навита да се разболеете от Ковид?

Raina Vladimirova
Raina Vladimirova
14 април, 2021 в 10:51 ч.

Izabella Sokolova те да знаеха, щяха да кажат

Никола Бинев
Никола Бинев
14 април, 2021 в 10:52 ч.

Milena Mitkova Kitanova Защо ви е страх толкова , вижте има по - голям шанс да получите тромбоза, ако пушите шансовете са няколко пъти повече от ваксината

Milena Mitkova Kitanova
Milena Mitkova Kitanova
14 април, 2021 в 10:52 ч.

Vessela Ivanova Ами след този цирк с тази ваксина, май ще го предпочета. :)

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 10:54 ч.

Milena Mitkova Kitanova , успех тогава!

Никола Бинев
Никола Бинев
14 април, 2021 в 10:56 ч.

Milena Mitkova Kitanova Защото нямате нужните данни и информация , за да знаете какъв е риска от тромбоза от ковид

Божан Божков
Божан Божков
14 април, 2021 в 10:56 ч.

Никакви.

Димитър Костов
Димитър Костов
14 април, 2021 в 11:01 ч.

Milena Mitkova Kitanova

Izabella Sokolova
Izabella Sokolova
14 април, 2021 в 11:10 ч.

Никола Бинев Искате да кажете "риск", а не "шанс", нали? 😄

Gosho Ivanov
Gosho Ivanov
14 април, 2021 в 11:10 ч.

Milena Mitkova Kitanova а на колко човека е сложена втора игла, че Да има проблеми? И това, ме с първа игла сме нямали проблеми, означава ли, ме и с въора няма да имаме или само се надяваме

Milena Mitkova Kitanova
Milena Mitkova Kitanova
14 април, 2021 в 11:15 ч.

Никола Бинев Не ме е страх от тромбозата. Просто този цирк с тази ваксина ми идва повече. Пускаха, спираха, ограничаваха, а сега и не много ясно, какво ще се случи с втората игла, дали ще я има или няма?! Данни за смесване на различни ваксини няма, а и не бих си го причинила. Винаги съм била за ваксинирането.

Milena Mitkova Kitanova
Milena Mitkova Kitanova
14 април, 2021 в 12:16 ч.

Gosho Ivanov Очакваме продължение след втора доза.....:)

Angelina Borisova
Angelina Borisova
14 април, 2021 в 12:18 ч.

Gloria Mateeva Колко народ е умрял от първа доза ваксина?

Виргиния Танчева
Виргиния Танчева
14 април, 2021 в 13:01 ч.

Голяма грешка беше, че разрешиха на Ганьо да има избор на ваксина. То не стига, че толкова антиваксъри с два пръста челце, ами и "Който не иска". Означава, ако Ви е страх от мечки не ходете в гората. 100 пъти се каза, че ваксината е много ефективна и случаите на НЕдоказана тромбоза, са толкова, колкото е вероятността да те удари утре Халеевата комета на път за работа. Затова задължителна ваксина, ако не, няма пътуване, няма работа, няма детски, няма помощи, няма моренце у Гърция, няма кръчма. И иииии....всички ще поискат Астра Зенека.

Angelina Borisova
Angelina Borisova
14 април, 2021 в 13:04 ч.

Gloria Mateeva аз нито един починал от ваксина не познавам.

Красимира Нанева
Красимира Нанева
14 април, 2021 в 13:21 ч.

Gloria Mateeva те в целия свят са толкова. Да разбираме ли, че светът е вашия "близък кръг"?

Юлия Ковачева
Юлия Ковачева
14 април, 2021 в 14:39 ч.

Gloria Mateeva Е, в моя близък кръг от 30-тина с АЗ нито един.

Maya Abrasheva
Maya Abrasheva
14 април, 2021 в 15:52 ч.

Gloria Mateeva и колко е тоя бая народ? 10 човека за 40млн ваксинирани ли? Това ли е "бая народ"?

Kiro Niki
Kiro Niki
15 април, 2021 в 00:28 ч.

Milena Mitkova Kitanova До сега е поставена втора доза от АЗ на над 6 милиона във Великобритания. Без нито един случай. Стигат ли?

Kiro Niki
Kiro Niki
15 април, 2021 в 00:30 ч.

Gosho Ivanov 6 милиона поне. Толкова са във Великобритания до сега с втора АЗ. 0 проблемни.

Stanish Rangelov
Stanish Rangelov
14 април, 2021 в 11:28 ч.

Първа игла АЗ на 20.02 и чакам за втора на 01.05. Нямам притеснения, защото риска е пренебрежимо малък. Тромбози се образуват доста по-често от други медикаменти или начина на живот (тютюмопушене).

Ако я забранят ще следвам новите инструкции, но ако не е - поставям я!

Boryana Cvetkova
Boryana Cvetkova
14 април, 2021 в 10:46 ч.

Вчера чух мнение на един лекар по Тв , че може да се провери титера на антителата и ако е висок да не се слага изобщо втора доза

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 10:48 ч.

Boryana Cvetkova , кой е този лекар? Понеже повечето специалисти твърдят, че антителата нямат абсолютно никакво значение...

Boian Monev
Boian Monev
14 април, 2021 в 10:50 ч.

Имат значение ! Но само неутрализиращите, такива изследвай !!!! + клетъчен имунитет. вече по лабораториите има достатъчно такива тестове, макар и да са по-скъпи от обикновените. Обикновен тест за антитела ( без да знаеш дали са неутрализиращи ) няма смисъл..Лекар съм...Освен това въпреки всичко по-скоро препоръчвам втора доза, независимо от резултатите

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 11:01 ч.

Boian Monev , как бихте коментирал абсолютната липса на антитела след първа доза АЗ?

Boian Monev
Boian Monev
14 април, 2021 в 11:04 ч.

Vessela Ivanova зависи на кой ден....трябва да са минали поне 21-28 дни.....Причината може да е и човешка грешка ( лаборантите са хора, които също си мислят за гаджето например докато правят пробите ) :)

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 11:10 ч.

Boian Monev , на 30ти ден. Правен е тест в още една лаборатория. Нямам резултата пред мен, но е подобен...

Boian Monev
Boian Monev
14 април, 2021 в 11:14 ч.

Остават като варианти- Неправилно съхранение на ваксината преди поставянето ѝ- ако е държана на топло много време....И Неправилно поставяне- тярбва да се поставя от лекар- но май неофициално се слага от мед. сестри вече...И най-после има такива хора които нямат имунен отговор......рядка аномалия.....ако сте от тези хора, значи че и вирусът няма да ви засегне, понеже по никакъв начин няма да го 'отразите"- реално тези дето умират, не умират от вруса а от реакцията на умнунната им сустема към него, която е понякога прекомерна

Иван Пидакиев
Иван Пидакиев
14 април, 2021 в 11:25 ч.

С Пфайзер също нямаха колегите преди 2-та игла...След това всички,странно отчетоха 330....

Irina Ta
Irina Ta
14 април, 2021 в 12:30 ч.

Щом нямате оплаквания след първа доза АЗ - какво Ви кара да се колебаете? Втората доза се понася леко, без странични ефекти. Ваксинационният процес е успешно приключен след поставяне и на втората доза от същата ваксина. Ако се смесят различни всксини - де факто ще получите по 1 доза от всяка и няма да имате завъшен ваксинационен цикъл.

Anelia Petrova
Anelia Petrova
14 април, 2021 в 12:34 ч.

Ще си сложа втората доза без никакви притеснения!

Кирил Кирилов
Кирил Кирилов
14 април, 2021 в 14:14 ч.

Има нещо по-притеснително относно АЗ, а именно че не ни защитава от новопоявилите се варианти, които по всяка вероятност скоро ще са доминиращи...

Viktoria Kostova-Ivanova
Viktoria Kostova-Ivanova
14 април, 2021 в 14:19 ч.

Кирил Кирилов това е единственото и сериозно за мен опасение, свързано с АЗ от самото начало. Но и за рнк-тата няма гаранция колко пазят. Ще внимаваме при всички положения и ще чакаме буустерите...

Miladima Laleva
Miladima Laleva
14 април, 2021 в 14:23 ч.

И РНК-тата не пазят от южноафриканския щам, единствено J&J за момента уж покрива и него, но пък в САЩ са го спрели отново, заради връзка с тромбози.

Кирил Кирилов
Кирил Кирилов
14 април, 2021 в 14:25 ч.

Miladima Laleva ето това ме притеснява - започва да се върти един омагьосан кръг, от който няма да има излизане

Nelly Stoilova
Nelly Stoilova
14 април, 2021 в 14:27 ч.

Miladima Laleva J$J ефективността принципно е по-малка, вероятно заради едната доза.

Viktoria Kostova-Ivanova
Viktoria Kostova-Ivanova
14 април, 2021 в 14:28 ч.

Кирил Кирилов ковид зеро, това е единственото спасение, ама ще я докараме до тоз акъл по най-трудния път...Иначе, масовата ваксинация, дори и с ваксини действащи основно на сегашните най-разпространени мутации, ще доведе до голямо намаляване на броя на гостоприемниците, сред които да се вихрят мутации...

Кирил Кирилов
Кирил Кирилов
14 април, 2021 в 14:33 ч.

Viktoria Kostova-Ivanova Съгласен съм, че така би имало резултат, но:
1. Примерно в България повечето хора не искат да се ваксинират
2. В страните от третия свят масовото ваксиниране е неприложимо.

Така че вируса ще си има още много гостоприемници

Miladima Laleva
Miladima Laleva
14 април, 2021 в 14:45 ч.

Единственият вариант е с ваксинацията да се елиминарат поне част от щамовете, така се намаляват гостоприемниците за образуване на мутации. Реално е борба с времето.

Георги Христов Христов
Георги Христов Христов
14 април, 2021 в 11:01 ч.

Първо забраниха АЗ за хора над 65 години, сега чета че я били забранили за хора под 60.. Абсурдна работа.. от друга страна десетки милиони в Англия са ваксинирани с АЗ и доколкото ми е известно няма някакъв масов мор

Georgi Georgiev
Georgi Georgiev
14 април, 2021 в 11:08 ч.

Георги Христов Христов Е има 5 който се застъпват 😀😀

Иван Пидакиев
Иван Пидакиев
14 април, 2021 в 11:41 ч.

Георги Христов Христов ..АЗ беше забранена над 55г,като си сложих първата игла..Сега за втората игла забраняват под 60г...Пак ще съм в нарушение....

Elica Dimova
Elica Dimova
14 април, 2021 в 11:02 ч.

И моята втора игла АЗ ще е през май. С генна мутация за повишен риск от тромбофилия съм - 4 до 8 пъти. Нищо различно от АЗ няма да сложа. Смесването за мен е по-опасно.
Преди втората доза, ще си направя тест за антитела, ще си консултирам за прием на аспирин и подобни и ще си я бия.

Petinka Atanasova
Petinka Atanasova
14 април, 2021 в 11:11 ч.

Elica Dimova Намирам за уместно, да се проверят АТ преди втората игла.

Elica Dimova
Elica Dimova
14 април, 2021 в 11:12 ч.

Петинка Атанасова АТ? Ако е антитела - да, пускам неутрализиращи в Геника.

Petinka Atanasova
Petinka Atanasova
14 април, 2021 в 11:13 ч.

Elica Dimova Антитела, но вирус неутрализиращите да се проверят.

Пепър Ман
Пепър Ман
14 април, 2021 в 11:18 ч.

Elica Dimova Не съм сигурен дали антителата стоят свободни в организма без наличие на дразнител. Тоест това дали ги имате или нямате на тест не е мерило за изграден или не - имунитет. И съответно ако имате антитела доколко те са заради 1вата доза или заради среща с вирус. Консултирайте се със специалист!

Elica Dimova
Elica Dimova
14 април, 2021 в 11:30 ч.

Пепър Ман Никой не дава категоричен отговор за това. Знам, че не е точно, но какво ни остава? И да, пускам неутрализиращи в Геника.

Elica Dimova
Elica Dimova
14 април, 2021 в 11:31 ч.

Петинка Атанасова АТ? Ако е антитела - да, пускам неутрализиращи в Геника.

Iva Jacquot-Preaux
Iva Jacquot-Preaux
14 април, 2021 в 11:50 ч.

Elica Dimova имам абсолютно същия риск от мутация, открит случайно по време на 2рата бременност.Можех и изобщо да не зная за този риск, ако не си бях направила теста сама по съвет на познати. Досега не съм имала проблеми за щастие.Имам и бонус Хашимото. Нямах реакции след първата доза и ще сложа втора. Дори и приемът на аспирин и тестовете не съм се убедила досега да са препоръчителни дори от лекари.В моя случай явно ще поема някакъв риск с надеждата да е ок всичко ;-).

Elica Dimova
Elica Dimova
14 април, 2021 в 11:52 ч.

Iva Jacquot-Preaux да. Сходна ситуация

Milena Konstantinova
Milena Konstantinova
14 април, 2021 в 11:55 ч.

Elica Dimova Аспирин при този тип тромбози не се препоръчва. Информирайте се за всеки случай.

Gergana Dimitrova
Gergana Dimitrova
14 април, 2021 в 12:12 ч.

Elica Dimova това с аспирина също не разбирам защо го препоръчват - дава се по принцип за разреждане на кръвта при хора с изкуствени сърдечни клапи. При АЗ механизмът на коагулация е заради имунен отговор и слепване на тромбоцитите - няма нищо общо. От какъв зор ще се натоварвате и с аспирин?

Elica Dimova
Elica Dimova
14 април, 2021 в 12:32 ч.

Gergana Dimitrova нямам идея. Един лекар ми каза, че са глупости, друг да приемам преди и след ваксинация. Кашата е пълна

Mariana Georgieva
Mariana Georgieva
15 април, 2021 в 18:33 ч.

Elica Dimova
Следете за симптомите, за които предупредиха след ваксината - силно главоболие, болки в корема и краката, замъглено виждане.
Би трябвало да няма проблем, след като такъв не се е появил при първата доза. Но заради мутацията, която имате, просто бъдете нащрек.

Katerina K. Biserova
Katerina K. Biserova
14 април, 2021 в 11:15 ч.

Няма направени проучвания за смесване на ваксини. Тромбозите са се проявили само след първа игла и нито една няма след втора.
Няма нужда да се притеснявате и си сложете втората игла.

Vessy Stag
Vessy Stag
14 април, 2021 в 11:01 ч.

Някога края на февруари имаше инфо, че започва проучване в УК какво се случва след първа доза АЗ и втора доза РНК ваксина. Резултати се очакваха през юни месец.
Аз съм с АЗ и след 20тина дни ми е датата за втората игла. Нямам никакви колебания и ще си я сложа, стига да не ги забранят до тогава.
А начинът, по който се случва информирането на хората е повече от абсурден и резултатите от това не закъсняват.

Nelly Stoilova
Nelly Stoilova
14 април, 2021 в 14:25 ч.

Значи, точно този въпрос си задавам и аз. От къде да знам какво е по-добро за мен, когато няма никакви научни доказателства относно различните варианти, какво би се получило. Според мен изказването на министъра е скандално, без ясно обяснения и проучвания за ефективността и при различните предлагани варианти. Единственото изпитано, за сега е две дози от една и съща ваксина, затова вероятно така ще постъпя. но това не прави скандала по-малък

Bobi Lozanov
Bobi Lozanov
14 април, 2021 в 14:32 ч.

Nelly Stoilova в Германия пък е решено че няма да е с аз ако си под 60

Nelly Stoilova
Nelly Stoilova
14 април, 2021 в 14:47 ч.

Bobi Lozanov Да, но проучванията за ефективността от смесването на двете дози не са приключили. Малко съм скептична, колко подхождат точно германците от медицинска гледна точка.

Bobi Lozanov
Bobi Lozanov
14 април, 2021 в 14:51 ч.

Nelly Stoilova те от самото начало подхождат от политическа
Цялата каша е тяхна

Irina Ta
Irina Ta
14 април, 2021 в 16:25 ч.

Nelly Stoilova скандала се разпалва умишлено с цел да се компрометира съперника. За негативите на Пфайзер не се коментира, но това не означава че няма такива. При толкова кратък срок на изпитание няма как да се констатират реални ефекти и дефекти - всичко се случва в крачка.

Alexander Atanasov
Alexander Atanasov
14 април, 2021 в 11:06 ч.

На този етап няма препоръки, базирани на клинични изпитвания за комбиниране на ваксините.

Svetoslav Alexandrov
Svetoslav Alexandrov
14 април, 2021 в 10:44 ч.

Аз също чакам втора доза и се надявам да ни дадат.

Valentin Ivanov
Valentin Ivanov
14 април, 2021 в 10:53 ч.

Аз ще си се ваксинирам с втора на Астра Занека, както е по план и въобще нямам съмнения в решението си!
При положение че съм с Астра, няма как да ме убеди някой в друго различно от предписанието!
И..... като се сложи втора различна, как ще бъде описано това в СЕРТИФИКАТА, а.....

Таня Стоева
Таня Стоева
14 април, 2021 в 11:35 ч.

И аз,първа игла на 03.03.21,втора на 12.05.21.Ще я слагаме със съпруга ми.Не се замислям вече изобщо.Мисля,че така е редно.На 58.г. съм.

Ирина Чавдарова
Ирина Чавдарова
14 април, 2021 в 16:02 ч.

За мен колебанието в ситуацията е напълно разбираемо. Аз съм с първа доза АЗ, жена под 50 и с две нискорискови тромбофилии и някакси би ми било по-спокойно, ако излязат по-ясни препоръки - например какви кръвни показатели да следя.
След ваксината имах период от около 2 седмици, в който усещах стягане в гърдите. Личният отсече, че е от нерви, което звучи логично, разбира се. Но все пак ми назначи ПКК, от която пък видях, че тромбоцитите ми са почти на долната граница, та още повече се панирах.
И вместо такива като мен да четат, да се лутат и колебаят - ще се надявам до втората доза да има конкретни насоки при кои случаи какви консултации са нужни

Gergana Dimitrova
Gergana Dimitrova
14 април, 2021 в 16:10 ч.

Тромбофилия не е тромбоцитопения - има огромна разлика. Самите тромбоцитопении са 4 вида, тази за която се смята че е прекурсор на тромбозите е само един, най-редкия вид HIT - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2600013/

Adelina Lyubenova
Adelina Lyubenova
14 април, 2021 в 16:59 ч.

Gergana Dimitrova извинявам се ако греша, на аз също съм с тромбофилия - високорискова, поради което по време на бременностт съм била на НМХ, което от своя страна създава предпоставка за тромбоцитопения или греша?

Gergana Dimitrova
Gergana Dimitrova
14 април, 2021 в 18:15 ч.

Adelina Lyubenova не съм специалист, говоря само от личен опит - тромбоцитопения е нисък брой тромбоцити по ред причини (https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/thrombocytopenia/symptoms-causes/syc-20378293), рядко генетични, резултиращо в несъсирване на кръвта. Тромбофилията е точно обратното - предразположеност към образуване на тромби/съсиреци (на различни места), поне доколкото съм запозната. Не знам какво е НМХ, предполагам фраксипарин, който е вид хепарин, който е вероятно да предизвика моментно тромбоцитопения тип 4 - предполагам докато го прилагате. Ако сега не го прилагате не мисля че има вероятност да се получи, но може би трябва да се консултирате с лекар. Връзката е, че ваксината предизвиква тромби по същата схема, но не съм сигурна че има връзка между двете - хубаво е да питате лекар според мен.

Tzvetomira Dimitrova
Tzvetomira Dimitrova
14 април, 2021 в 12:37 ч.

Днес по Бнт обясняваха, че щом 1вата доза е понесла добре няма проблем за вторта на Астра Зенека. На втора игла нямало до сега тромбози получени. Аз, също съм с 1ва игла и като вас имах питанки, но днес това което гледах ме по успокой.

Antoaneta Iantcheva
Antoaneta Iantcheva
14 април, 2021 в 12:46 ч.

Tzvetomira Dimitrova Споделям!

Юлияна Станимирова
Юлияна Станимирова
14 април, 2021 в 12:49 ч.

Tzvetomira Dimitrova и аз го гледах, но пък колко хора са с поставени две дози АЗ, в световен мащаб...?

Val Marinov
Val Marinov
14 април, 2021 в 13:15 ч.

Юлияна Станимирова Точно в десятката.

Svetla Kambourova
Svetla Kambourova
14 април, 2021 в 16:44 ч.

Юлияна Станимирова милиони. Половин Англия примерно. Действително редките случаи (на наистина опасни тромбози, не неглижирам изобщо) са без изключение след първа доза.

Юлияна Станимирова
Юлияна Станимирова
14 април, 2021 в 19:00 ч.

Svetla Kambourova даа, погледнах статистиката, ако правилно съм разбрала към дата 12.04.2021 г. в GB с "втора игла" АЗ са 7857396 д. За мен това е успокоително. Предстои ми втора доза в края на април.

Ana Koitjeva
Ana Koitjeva
14 април, 2021 в 23:02 ч.

Г-н Йонов,относно въпроса ви в групата Ваксини, бихте ли хвърлили един поглед на двете статиии, които публикувах под моята стена - те са открити и отворени за всеки. Есенцията е,че ваксините срещу К-19 не следва да се смесват ей така без повод. Само в изключителни случаи може да се прибегне до алтернатвна ваксина,но от същия принцип. Например съвместими са една иРНК ваксина с друга иРнк ваксина /Пфайзер с Модерна/...Но "мешане" между две ваксини от различен вид _ДНК ваксина и иРНК ваксина/ е недопустимо. Вие следва да продължите с астра зенека,освен ако не се числите съм ИЗКЛЮЧИТЕЛНИТЕ СЛУЧАИ /в статията на моята стена/. Лекар съм и затова си позволявам да се намеся.

Иван Йонов
Иван Йонов
14 април, 2021 в 12:22 ч.

Аз поставих тази тема, защото се издразних на изказването на уважаемия ни министър, че "ако искам...". Все едно че си поръчвам пикантни крилца в KFC. Нито от него, нито откъдето и да било обаче информация дали втората игла не просто от друг производител, но въобще изградена на различен принцип "хваща", т.е. дали създава желания имунитет и до каква степен го прави. Тромбозата си е тромбоза, но рискът от алергична реакция никой не е отменил. Та ако не си развил алергия от АЗ, сега ще пробваме с Пфайзер, та белким уцелим.

Tzveta FD
Tzveta FD
14 април, 2021 в 12:30 ч.

Иван Йонов В България като цяло поведението на политиците е като "гасене на пожар", но не научно обусловено. От рода ще ви позволим да направите това, което желаете и не поемаме отговорност за последствията. Личи си, че не знаят как точно да подходят и просто следят какво се случва по света и уверяват, че тук ще е същото. Аз по-скоро се чудя на каква база Германия и Франция примерно биха били 2ра доза с иРНК, дали ще чакат да минат определен брой месеци, за да я бият и по този начин осигурят, че смесването на 2те ваксини няма да е проблем? Като цяло съм на мнение, че ако си с двудозова ваксина трябва да си биеш същата и 2я път, това поне е изследвано и изпитано.

Женя Георгиева
Женя Георгиева
14 април, 2021 в 12:31 ч.

Иван Йонов абсолютно точен пост и коментар!

Anelia Stoyanova
Anelia Stoyanova
14 април, 2021 в 10:59 ч.

Никъде по света не препоръчват 2-рата доза да е различна от АЗ за хора над 60-годишна възраст. Тази информация мисля, че е достатъчна, ако сте в тази възрастова група. Аз съм на 42 г. и нямам намерение да сменям ваксината. Можете да си пуснете кръвни изследвания (протромбиново време и Д-димер, които дават яснота за кръвосъсирването) преди и след ваксинация за максимално спокойствие, както и да се консултирате с хематолог (вече има медицински платформи и за онлайн консултации). На министерството (поне засега, дано това се промени скоро!) не можете да разчитате за смислена информация , всички се информираме от чужди източници и интернет.

Margonci Kalinova
Margonci Kalinova
14 април, 2021 в 11:15 ч.

Четете мнения и коментари на специалисти по темата, като доктор Asparouh Iliev.

Marieta Dimitrova
Marieta Dimitrova
14 април, 2021 в 10:54 ч.

Имате първа доза. Няма логика да не сложите втора. При положение, че не сте имали проблем при първа доза, вероятността за проблем при втора е много малка. Без втора доза, все едно сте се боцнали излишно. Успех!

Георги Бояджиев
Георги Бояджиев
14 април, 2021 в 10:38 ч.

До колкото четох, щом сте нямали проблем след първата доза, няма причина да се притеснявате за втората. Действайте смело и отговорно ✌🏻

Gergana Dimitrova
Gergana Dimitrova
14 април, 2021 в 10:42 ч.

Георги Бояджиев не е това проблема, а че властите може да не позволят да се вакиснира. И като цяло няма никаква стратегия какво и как да се слага.

Антония Теофанова
Антония Теофанова
14 април, 2021 в 10:43 ч.

Георги Бояджиев и аз на тази логика се уповавам
След първата доза имах температура за по-малко от ден, и това беше. Едва ли от 2рата доза ще ми стане нещо при тва положение.
Но пък доктор ме посъветва да не си слагам 2рата доза и се обърквам вече. Но мисля да си я сложа 🙄

Никола Бинев
Никола Бинев
14 април, 2021 в 10:46 ч.

Антония Теофанова Мале къде ги намирате тези доктори

Пламито Берова
Пламито Берова
14 април, 2021 в 12:31 ч.

Георги Бояджиев, да казаха, че няма причина за притеснение, но на каква база е това заключение. Имаме ли съграждани вече ваксинирани с втора доза с АЗ?
Такъв миш маш става... 🤷‍♀️

Kiro Niki
Kiro Niki
15 април, 2021 в 00:26 ч.

Пламито Берова Великобритания 6 милиона с втора доза АЗ. Проблемни случай след втора доза 0.

Теди Дойчева
Теди Дойчева
14 април, 2021 в 12:06 ч.

На 02.05 ми е втората доза и държа да си я сложа. Доста под тия прословути 60 години съм, но нямах почти никакви странични ефекти от първа доза.
Лично мое мнение е, че цигарите, вредните храни и алкохола са в пъти по-смъртоносни а точно тия които пищят срещу ваксината приемат пушенето и ракията за нещо нормално. Демек, знам че ме убива ма ми харесва.
И как точно срещу тая евтина ваксина се поде такава кампания, много интересно...

Георги Христов Христов
Георги Христов Христов
14 април, 2021 в 12:09 ч.

Теди Дойчева точно.. шансът да се задавиш с вафла е не по-малък от тоя да направиш тромб с аз

Darina Ivanova
Darina Ivanova
14 април, 2021 в 16:06 ч.

Теди Дойчева Точно защото е евтина.

Tania Nikolova
Tania Nikolova
14 април, 2021 в 16:13 ч.

Теди Дойчева не е интересно,това е и обяснението. Не получиха подкупите по пътеката,защото ваксината се продава по себестойност.

Анжелика Димитрова
Анжелика Димитрова
14 април, 2021 в 10:42 ч.

Аз съм с първа доза.Втората предстои на 4-и юни.И ще слагам само АЗ,с която вече съм ваксинирана.

Raina Vladimirova
Raina Vladimirova
14 април, 2021 в 10:53 ч.

В същата ситуация съм като Вас, втора АЗ в началото на май. Нямам колебания да си я сложа. Очевидно след като сложим повече хора втората, ще дадем повече данни доколко е ок. Съгласна съм да участвам в изпитването.

Албена Костова
Албена Костова
14 април, 2021 в 10:55 ч.

Raina Vl Vladimirova И аз така!

Ana Luis Noriega
Ana Luis Noriega
14 април, 2021 в 11:10 ч.

Raina Vl Vladimirova и аз така.

Petia Padareva
Petia Padareva
14 април, 2021 в 11:39 ч.

Какво изпитване бе хора,ваксината вече си е изпитана по всички правила,стига с тая паника

Raina Vladimirova
Raina Vladimirova
14 април, 2021 в 11:43 ч.

Petia Padareva данните за тромбози се появиха след началото на масовото ваксиниране

Ok Kovachev
Ok Kovachev
14 април, 2021 в 12:02 ч.

Raina Vl Vladimirova , да - защото при честота 3 на милион трябва да ваксинират няколко милиона за да се получи някакъв резултат.

Raina Vladimirova
Raina Vladimirova
14 април, 2021 в 12:05 ч.

Ok Kovachev да, затова казвам, че след масовото слагане на втора доза АЗ ще има повече яснота

Mariq Petrova
Mariq Petrova
14 април, 2021 в 13:23 ч.

И аз трябва да си сложа втора доза през май. Чух ,че някои страни слагали втора доза РНК ваксина..Но дали е добре това...не се знае..

Petia Padareva
Petia Padareva
14 април, 2021 в 16:01 ч.

Все още се експериментира,не е ясен резултата

Kiro Niki
Kiro Niki
15 април, 2021 в 00:38 ч.

Raina Vl Vladimirova Великобритания вече сложиха втора АЗ на над 6 милиона с 0 проблемни случай. Не стига ли?

Raina Vladimirova
Raina Vladimirova
15 април, 2021 в 06:04 ч.

Kiro Niki изобщо не са нула

Petia Padareva
Petia Padareva
17 април, 2021 в 12:43 ч.

Вие пък от къде знаете?

Mi Ar
Mi Ar
18 април, 2021 в 10:14 ч.

Raina Vl Vladimirova , има ли докладвани случаи след втора игла на АЗ?

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 10:41 ч.

Имам доста близки в тази ситуация. Всички с нетърпение си чакат втората доза. Но да, прав сте, че тези решения трябва да се взимат от компетентните органи на база данни, а не всеки сам да решава според това, което е прочел в интернет.

Пепър Ман
Пепър Ман
14 април, 2021 в 11:13 ч.

И аз съм като Вас.... с първа доза АЗ и смятам да спазя плана на производителя за втората доза по 3 причини - 1. Производителите са тези, които са тествали ваксината, а не МЗ, и всички данни които са дали са на база 2 дози без свободно творчество. 2. Ако бих имал реакция, щях да я имам от първия път.... оттук нататък следва да няма нищо ново 3. иРНК бих си направил с изцяло нова процедура, след 1г. или когато е препоръката за реваксинация, а не сега да омотам 2те компании без да имам никаква представа как са изчислени и разпределени.


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари