Защо издават сертификат след първа доза,процента на защита е малък

Meg Gi
Meg Gi
22 октомври, 2021 в 10:38 ч.

Защо издават сертификат след първа доза,процента на защита е малък.

Nadezhda Doycheva
Nadezhda Doycheva
24 октомври, 2021 в 17:45 ч.

Ще важи до датата на втората доза и след поставянето й става валиден за постоянно! 🥲🥲🥲

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
22 октомври, 2021 в 11:44 ч.

Идеята е да се стимулира ваксинацията. Сертификатът важи само до датата на втората доза.

Natalia Georgieva
Natalia Georgieva
22 октомври, 2021 в 11:46 ч.

Vessela Ivanova това не го знаех, чудесно че е така иначе ще са си с първа доза масово

Kamen Bundev
Kamen Bundev
22 октомври, 2021 в 11:49 ч.

Всъщност е за един месец, че да не се мотат с втората доза.

Stoyan Arangelov
Stoyan Arangelov
22 октомври, 2021 в 10:51 ч.

Ами защото до сега спаха и когато пуснаха Каруцаровото недоносче пак спаха и се опитват да напарфюмирате изпуснатата миризма.И няма как да бъде друго след като ликвидираха щаба и оставиха само една жена да решава въпросите .Можеше да запазят постигнатото и да го надградят ,а как ще се казва няма никакво значение.Сега го наричат обществен съвет ,но освен Кожухарова друг да е излязъл и да е казал че е от обществения съвет??Няма!Такива са делата на Каруцаров,такъв беше и преди но хората не го познаваха що за некадърник е!

Miroslav Andonov
Miroslav Andonov
22 октомври, 2021 в 10:39 ч.

За да не дразнят електоратО...

Natalie Kaseva
Natalie Kaseva
22 октомври, 2021 в 10:55 ч.

Ние сме с първа доза, нямаме сертификат 🤷🏽‍♀️ поне това ни казаха

Кристина Димитрова
Кристина Димитрова
22 октомври, 2021 в 11:02 ч.

Natalie Kaseva ако влезеш с системата ще можеш да си го свалиш. Това го открих случайно като исках да си извадя електронен. Там беше и сертификата от първата

Natalie Kaseva
Natalie Kaseva
22 октомври, 2021 в 11:05 ч.

Кристина Димитрова в хис ли?

Цветелина Йонева
Цветелина Йонева
22 октомври, 2021 в 11:17 ч.

Кристина Димитрова Как се сдобихте с HPH кода?

Кристина Димитрова
Кристина Димитрова
22 октомври, 2021 в 11:23 ч.

Честно казано аз влязох в хис чак след втората доза. Тогава видях, че имам два сертификата. Беше началото на лятото.

Natalie Kaseva
Natalie Kaseva
22 октомври, 2021 в 11:42 ч.

Кристина Димитрова това с приложението.

Кристина Димитрова
Кристина Димитрова
22 октомври, 2021 в 11:42 ч.

Кое приложение?

Natalie Kaseva
Natalie Kaseva
22 октомври, 2021 в 11:51 ч.

Кристина Димитрова covid check bg
Може още да не е влязло в сила това, да е след първа доза, идея нямам

Валентин Марков
Валентин Марков
22 октомври, 2021 в 10:41 ч.

Комунисти Ко да ги правиш,за тях закони и норми не важат 😉

Анита Василева
Анита Василева
22 октомври, 2021 в 10:52 ч.

Ами защото всъщност на сертификата пише "незавършен" и ако не се постави втората е невалиден. Вие желаете ли да плащате на хората през тези 21 дни, в които не работят до завършен статус?

Иван Йонов
Иван Йонов
23 октомври, 2021 в 21:14 ч.

А на мен джипито по изключително подъл начин ми го изпечата сертификатот на черно-бял принтер. Някой да знае как да го боядисам в зелено :)

Issi Batselova
Issi Batselova
24 октомври, 2021 в 20:02 ч.

Иван Йонов 😄 Няма нужда

Savina Lilova
Savina Lilova
24 октомври, 2021 в 18:05 ч.

Щото си мислят, че и вълкът ще е сит, и агнето цяло. Няма такъв случай. Сега ще има 102333050 "ваксинирани" болни и пак ще реват.🤦‍♀️

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
24 октомври, 2021 в 19:20 ч.

Savina Lilova за ваксинирани се броят чак след приключване на пълния курс

Savina Lilova
Savina Lilova
24 октомври, 2021 в 19:31 ч.

А зеленият им сертификат ще важи ли наравно с този на преболедували и ваксинирани? Щото, ако ще важи, няма смисъл. Имам предвид преди завършен ваксинационен курс.

Ivan Ivanov
Ivan Ivanov
22 октомври, 2021 в 13:03 ч.

Дебили, сър!

Albena Karpacheva-Balcheva
Albena Karpacheva-Balcheva
25 октомври, 2021 в 23:00 ч.

Е щом още не издават зелен сертификат за намерение да се ваксинираш, значи има още накъде да изпростяваме.

Issi Batselova
Issi Batselova
26 октомври, 2021 в 03:36 ч.

Albena Karpacheva-Balcheva Албена, размя ме!!! 🥰

Albena Karpacheva-Balcheva
Albena Karpacheva-Balcheva
26 октомври, 2021 в 08:04 ч.

Issi, еми до там сме докарали нещата 🤷‍♀️

Issi Batselova
Issi Batselova
26 октомври, 2021 в 08:08 ч.

Albena Karpacheva-Balcheva права си

Иван Йонов
Иван Йонов
24 октомври, 2021 в 19:58 ч.

За да си слагат и Phizer. Иначе всичко живо ще си набоде Янсен

Даниела Баева
Даниела Баева
23 октомври, 2021 в 09:20 ч.

То и след 2 дози защитата няма, или е краткотрайна.

Issi Batselova
Issi Batselova
24 октомври, 2021 в 20:00 ч.

Даниела Баева явно нищо не сте научили до сега в групата. Колко жалко за Вас😉

Zlatka Nicheva
Zlatka Nicheva
22 октомври, 2021 в 12:30 ч.

Защото са ИДИОТИ!

Teodora Emilova
Teodora Emilova
24 октомври, 2021 в 00:06 ч.

За да бъде и вълкът сит и агнето цяло.

Margonci Kalinova
Margonci Kalinova
27 октомври, 2021 в 20:24 ч.

Популизъм му се казва.

Georgi Manolev
Georgi Manolev
22 октомври, 2021 в 12:54 ч.

Защото клекнаха

Alicia Aberley
Alicia Aberley
23 октомври, 2021 в 17:06 ч.

Някой би ли казал какво се случва със сертификатите на вече ваксиниралите се? Със зелен паспорт ли се заменят или остават ?

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
23 октомври, 2021 в 17:24 ч.

Ганѣ Пѣнкова сертификатите са зелен паспорт

Alicia Aberley
Alicia Aberley
23 октомври, 2021 в 17:37 ч.

Kamen Nikolov благодаря!

Issi Batselova
Issi Batselova
24 октомври, 2021 в 20:02 ч.

Ганѣ Пѣнкова сертификатът Ви е зеленият паспорт. Трябва на него да пише EU digital certificate

Alexandra Bojkova
Alexandra Bojkova
22 октомври, 2021 в 16:13 ч.

Щял да важи само до втора доза и после - нов.

Peter Nedyalkov
Peter Nedyalkov
22 октомври, 2021 в 10:40 ч.

Защото са дебили.

Daniel Hristov
Daniel Hristov
22 октомври, 2021 в 12:10 ч.

Популисти!

Velizara Nikolova
Velizara Nikolova
22 октомври, 2021 в 23:30 ч.

Щото са идиоти?

Stela Cholakova
Stela Cholakova
22 октомври, 2021 в 14:03 ч.

Съвсем адекватен въпрос, поздравления!

Тинка Стоева
Тинка Стоева
22 октомври, 2021 в 13:59 ч.

Няма защита след първа доза.

Nelly Stoilova
Nelly Stoilova
22 октомври, 2021 в 12:11 ч.

Искам като влизам някъде да знам, че всички са ваксинирани, голяма глупост е това.

Tyra Stone
Tyra Stone
24 октомври, 2021 в 23:43 ч.

Временно положение, предвид малкото ваксинирани и да могат да ходят все пак на работа някои. Важи за месец мисля

Issi Batselova
Issi Batselova
26 октомври, 2021 в 03:36 ч.

Tyra Stone да. Ако до 30 дни не се постави втората доза, спира да важи.

Eva Popov
Eva Popov
22 октомври, 2021 в 22:08 ч.

В България пак е Криворазбраната Цивилизация☹️тъжно е

Denitsa Goranova
Denitsa Goranova
22 октомври, 2021 в 10:45 ч.

Щото Ганьо да може да ходи на кръчма… 🤦‍♀️

Tsonka Kushleva
Tsonka Kushleva
22 октомври, 2021 в 15:25 ч.

А знаете ли как се издава сертификат при първа доза? Пробвах в his. big, но се иска номер, който нямам. Аз си сложих първата доза преди да настане тази лудница и може би затова ме са ми го дали, може би?

Natalia Georgieva
Natalia Georgieva
22 октомври, 2021 в 15:27 ч.

Tsonka Kushleva Точно така, вероятно трябва да поискате такъв нрн на мястото където са ви поставили първата доза.

Tsonka Kushleva
Tsonka Kushleva
22 октомври, 2021 в 15:39 ч.

Natalia Georgieva Благодаря! И аз така си помислих, че трябва пак да отида до болницата, иначе виждам че системата разпознава , че имам сложена първа доза, но тъй като е сложена по-рано не са ми дали този код, а само бележка кога да отида на втората доза!

Ianica Dan
Ianica Dan
23 октомври, 2021 в 10:58 ч.

Tsonka Kushleva не ви ли дадоха картонче на което пише кога сте всксинирани и следваща доза дата?

Tsonka Kushleva
Tsonka Kushleva
23 октомври, 2021 в 11:40 ч.

Ianica Dan Да, дойдоха ми, но на него няма този номер, ще пробвам да се обадя в понеделник да го намерв

Viliana Nankova
Viliana Nankova
23 октомври, 2021 в 20:56 ч.

Ianica Dan пробвайте, да поставите отметката на преболедувал, а не на ваксиниран. При мен така излезе сертификата.

Violeta Chotoklieva
Violeta Chotoklieva
22 октомври, 2021 в 20:09 ч.

Защото темата не е здравна, а политическа.Сякаш Кацаров го сложиха на поста, за да издъни ваксинацията. Сега се изплашиха, че на 14.11 за изборите всички ще са болни или .... Дали коригираха избирателните списъци. Толкова хора си отидоха.

Zelena Bogdanova
Zelena Bogdanova
22 октомври, 2021 в 10:43 ч.

Той важи само месец и само в България, за моловете и кръчмите😉. Явно с цел да стимулират повече хора да се ваксинират. Защото, ако трябва да чакаш 3 седмици за втора доза и още 2 , за да е валидна ваксината...

Kiki Ivanova
Kiki Ivanova
22 октомври, 2021 в 10:47 ч.

Elena Bogdanova Е....едва ли някой е очаквал, да важи за библиотеките, примерно😕 Нашенецът без кръчми не може....

Zelena Bogdanova
Zelena Bogdanova
22 октомври, 2021 в 10:50 ч.

Kiki Ivanova, така или иначе този ход вероятно няма да предотврати високите бройки. Ще трябва да минат два месеца, да да има ефект. И повече, в случай че кръчмите са пълни като за последно, а библиотеките- празни. Трябваше отдавна да се случи.

Kiki Ivanova
Kiki Ivanova
22 октомври, 2021 в 10:56 ч.

Elena Bogdanova Като гледам постове и коментари из нета на обезумели и озверели хора....два месеца няма да стигнат😑

Zelena Bogdanova
Zelena Bogdanova
22 октомври, 2021 в 10:58 ч.

Kiki Ivanova , за жалост е така.

Silvia Angelova
Silvia Angelova
22 октомври, 2021 в 11:56 ч.

Elena Bogdanova ще се тестват през това време за зелен сертификат.

Tsvetelina Pesheva
Tsvetelina Pesheva
22 октомври, 2021 в 14:22 ч.

Elena Bogdanova
Като сложиш една доза ти издават сертификст на който пише, че курса не е завършен и важи един месец. После като поставиш втора доза завършваш курса и зеления сертификат колко важи?
Правилно ли съм разбрала?

Zelena Bogdanova
Zelena Bogdanova
22 октомври, 2021 в 14:24 ч.

Tsvetelina Pesheva , да. Засега важат, доколкото знам, една година. За България може и да решат да важат повече. На моя излиза 1г. в едно приложение.

Ludmil Kazakov
Ludmil Kazakov
22 октомври, 2021 в 11:05 ч.

Предполагам за да стимулира хората се ваксинират.

Kalina Malina
Kalina Malina
22 октомври, 2021 в 10:47 ч.

Виж сега...🤔 В България сме все пак 😏

Ирина Димитрова
Ирина Димитрова
22 октомври, 2021 в 12:57 ч.

Необходимият имунитет се изгражда 14 дни след втората доза, аз недоумявам това раздаване на сетификати. Същото недоумение изпитвам относно удължаването от 6м. на една година валидността след преболедуване. Царе на прецедентите сме си.

Нина Желева
Нина Желева
22 октомври, 2021 в 13:40 ч.

Те още нямат имунитет , но ако трябва да чакат един месец, ще ги откажат . Вероятно затова

Теодора Джамбазова
Теодора Джамбазова
22 октомври, 2021 в 18:44 ч.

А какво стана с детските градини? През лятото се говореше, че при "еди-колко" заразени, детска градина ще могат да посещават децата на ваксинираните родители? Къде остана тази мярка? Нищо не съм чула по въпроса...

Kordeva Ayshe
Kordeva Ayshe
22 октомври, 2021 в 19:18 ч.

Теодора Джамбазова все едно, и без това маса хора са с фалшиви сертификати.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
22 октомври, 2021 в 19:40 ч.

Теодора Джамбазова , никой не тества децата в градината. От личен опит. 5 деца са болни, но никой не им прави тестове. И като спомена нещо по темата ме изяждат с парцалите.
Моето дете съм го спряла по мое желание още от миналата седмица, но...

Теодора Джамбазова
Теодора Джамбазова
22 октомври, 2021 в 22:38 ч.

Vessela Ivanova То и в училищата е същата работа. Ужас просто...

Temenuzhka Sawowa
Temenuzhka Sawowa
24 октомври, 2021 в 17:35 ч.

Теодора Джамбазова И с какво са по-различни децата на ваксинираните от тези на неваксинираните?

Никол Янкова
Никол Янкова
24 октомври, 2021 в 20:34 ч.

Temenuzhka Sawowa напълно подкрепям. Какво значи децата на ваксинираните да ходят на детска другите не?? Всеки има право сам да преценява дали да се ваксинира или не

Теодора Джамбазова
Теодора Джамбазова
24 октомври, 2021 в 22:10 ч.

Temenuzhka Sawowa Не съм каза, че са по-различни. Питам какво стана с тази мярка. Все ми едно на мен дали някой е ваксиниран, или не е. Ама съм много против, когато хората не си тестват децата... или... като ги пратят на градина надрусани с панадол или нурофен, само за да преминат през сутрешната проверка, а до обяд вече носовете им текат и са с температура. Съгласете се, че това е масова практика

Kordeva Ayshe
Kordeva Ayshe
22 октомври, 2021 в 12:26 ч.

Идват избори, всичко у нас е наобратно , както винаги.

Кристина Димитрова
Кристина Димитрова
22 октомври, 2021 в 10:59 ч.

А защо се издава след втората доза? Нали се водиш защитен чак след две седмици?

Doroteya Georgieva
Doroteya Georgieva
22 октомври, 2021 в 11:48 ч.

Да има кой да яде и пие по кръчмите.

Ralica Ivanova
Ralica Ivanova
22 октомври, 2021 в 11:57 ч.

Doroteya Georgieva а уж нямало работа и пари..Много странни приоритети има този наш народ...

Семра Куриева
Семра Куриева
22 октомври, 2021 в 13:08 ч.

Doroteya Georgieva точно!!!!

Боряна Попова
Боряна Попова
22 октомври, 2021 в 10:42 ч.

Политически ход. Чиста проба.

DrRefik Muhtarov
DrRefik Muhtarov
22 октомври, 2021 в 10:43 ч.

Защото иначе не ги допускат на работа.Издаваме сертификат,в който пише,че курсът на ваксинация не е завършен.На втората доза издаваме сертификат за завършен курс.Мнозина затова се натискат за еднократната ваксина на Янсен,но тя е по-слабичка от двукратните ваксини.

Kamen Bundev
Kamen Bundev
22 октомври, 2021 в 10:45 ч.

Не е съвсем малък - дъщеря ми, три седмици след първа доза Файзър беше с максимумът антитела за СЗО стандартизираните ваксини - >2080 BAU/mL.

Dimitrichka Petrova
Dimitrichka Petrova
22 октомври, 2021 в 16:21 ч.

Няма по-тъпо нещо от това да се ваксинираш , за да ти издадат сертификат.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
22 октомври, 2021 в 16:23 ч.

Dimitrichka Petrova , то очевидно няма и по-тъп народ от нашия, та нищо не ме учудва..

Dimitrichka Petrova
Dimitrichka Petrova
22 октомври, 2021 в 16:36 ч.

Аз не съм ваксинирана, правих си тест за антитела и се оказа, че имам. На тоя етап заради един сертификат нямам намерение да се ваксинирам, но не съм и антиваксър. Мнението ми по въпроса е, че това е личен избор. На сила не става.

Ненкова Ненкова
Ненкова Ненкова
22 октомври, 2021 в 17:08 ч.

Dimitrichka Petrova , Вашето ЛИЧНО мнение "по въпроса" засяга ЛИЧНО Вас, нали?

Ivan Cherganski
Ivan Cherganski
22 октомври, 2021 в 17:50 ч.

Dimitrichka Petrova Крайният резултат е един и същи, един н повече ваксиниран човек. На кого му пука за мотивите

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
22 октомври, 2021 в 18:11 ч.

Dimitrichka Petrova , само че тук нещата изобщо не опират до лично мнение? Вие какви компетенции имате по темата?

Dimitrichka Petrova
Dimitrichka Petrova
22 октомври, 2021 в 18:14 ч.

Естествено

Dimitrichka Petrova
Dimitrichka Petrova
22 октомври, 2021 в 18:20 ч.

Vessela Ivanova а вие, не очаквах толкова грубо отношение

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
22 октомври, 2021 в 18:22 ч.

Dimitrichka Petrova , кое намирате за грубо? Задавам прост въпрос.

Petia Varbanova
Petia Varbanova
22 октомври, 2021 в 12:06 ч.

Защото идват избори и да направят " мили очи " , никъде го няма това ..

Georgi Hristov
Georgi Hristov
22 октомври, 2021 в 11:22 ч.

От тая главоблъсканица със сертификатите, накрая ще спрат да ги признават в другите държави

Iva Falina
Iva Falina
22 октомври, 2021 в 10:40 ч.

А и сертификата е временен.

Teodora Minkova
Teodora Minkova
22 октомври, 2021 в 14:06 ч.

За да не слагат само ваксината на Янсен.

Galq Georgieva
Galq Georgieva
22 октомври, 2021 в 15:19 ч.

Защото са малоумници.Трябваше да се пуснат в отпуск тези, които сега се ваксинират ,дори и с Янсен.Трябва да минат поне 14дни.А,ако работодателите не са съгласни да са мислили предварително и да са задължили служителите си да се ваксинират по-рано.Отдавна се говореше,че тези спешни мерки ще бъдат въведени, всички обаче очакваха,че пак ще минат между капките,но ние като общество не бива да го допускаме.

Gergana Filipova
Gergana Filipova
22 октомври, 2021 в 10:52 ч.

Това важи само за месец, спокойно. Пак е по-добре от никаква ваксина.

Nikola Delchev
Nikola Delchev
22 октомври, 2021 в 11:37 ч.

Това е още едно нещо, по което сме направо наопаки спрямо останалия свят.
Във Великобритания например откакто се появи повече информация за Делта варианта нон-стоп здравните власти повтарят, че срещу Делта човек може да бъде защитен само с 2 дози. Натърти се многократно, че една далеч не е достатъчна. Затова и всички мерки се въртят около 14 дни след последната доза на ваксината. А ние правим точно обратното - решаваме, че въпреки Делта ще признаваме сертификата още с поставянето на първата доза, сякаш имунната система работи светкавично и до излизането от пункта вече си е свършила работата…

Мими Петкова
Мими Петкова
22 октомври, 2021 в 11:54 ч.

Nikola Delchev Ники,душа...България всичко е надолу с главата.

Nikola Delchev
Nikola Delchev
22 октомври, 2021 в 12:02 ч.

За съжаление…
Ето и пример за още едно нещо, което е с краката нагоре в България:

Desislava Valcheva
Desislava Valcheva
22 октомври, 2021 в 13:21 ч.

Попринцип има смисъл, ако след първата доза може да посещаваш места с по-нисък риск, например магазини, мол и работното си място и сертификата да важи само един месец докато не се сложи втората доза. Не е оптимално, но се постига интерес към ваксинацията и все пак някаква частична защита. Съгласна съм, че има повече логика да се прави при по-голям процент на ваксинирани, но положението в момента е такова, че трябва да се правят някакви компромиси.

Silviya Mircheva
Silviya Mircheva
22 октомври, 2021 в 14:40 ч.

Desislava Valcheva а, това, че важи 1 месец, е добро уточнение. Тъкмо се чудех как ще навият хората да си направят втора доза ако издават сертификат след първата.

Marija Daskalova
Marija Daskalova
22 октомври, 2021 в 10:41 ч.

Има смисъл да се прави, ако не издават няма да има интерес за ваксините, защото уж тези мерки са за 2 седмици, а сертификат най-малко след 21 дни. Който е сложил една, ще се прежали и за втора.

Боряна Попова
Боряна Попова
22 октомври, 2021 в 10:42 ч.

Marija Daskalova точно

Kamen Bundev
Kamen Bundev
22 октомври, 2021 в 10:46 ч.

Marija Daskalova 35 дни - сертификатите започват да важат две седмици след ваксинация (поне в нормалните държави).

Marija Daskalova
Marija Daskalova
22 октомври, 2021 в 10:48 ч.

Kamen Bundev В С.Македония август процедираха по подобен начин, разрешено беше посещения на молове, ресторанти и подобни с една доза, а сега от октомври с две дози, така нямаше паника, хората спокойно се ваксинираха и в момента са с 100-300 макс случаи на ден

Silvia Angelova
Silvia Angelova
22 октомври, 2021 в 11:55 ч.

Marija Daskalova да и братята македонци са малко след нас в листата с най-висока смъртност в момента. Което предполага, че не е бил правилния подход.

Marija Daskalova
Marija Daskalova
22 октомври, 2021 в 11:56 ч.

Silvia Angelova е все пак са под 1,5 милиона, което там и 20 да починат е доста, но са над 50% ваксинирано население и в момента са много малък брой заразени.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
22 октомври, 2021 в 11:03 ч.

За да стимулират ваксинирането. И защото нямат достатъчно количества Янсен. И е с валидност 1 месец. Не сложиш ли втора доза, няма сертификат.

Мартин Илиев
Мартин Илиев
22 октомври, 2021 в 11:06 ч.

Супер, ама как точно ще спрем вълната? Нали уж това беше идеята да се въведат тия мерки?

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
22 октомври, 2021 в 11:15 ч.

Мартин Илиев, ефектът от мерките частично ще се намали сега, но ще донесе по-големи бъдещи ползи (ваксинирани), които иначе биха си купили фалшиви сертификати, например. Изходът е в разумните компромиси и балансиран подход. Няма да стане отведнъж онова, което не стана за близо година. Затова и съм твърдо "за", поне в рамките на България, положителен тест за антитела също да ти дава определени права. Не можеш да се наложиш над 80% от населението на сила. Не формулираш ли нещата така, че (в рамките на разумния компромис, пак казвам), да убедиш мнозинството от хората да съдействат, нищо няма да се получи. Ще имаме едни строги мерки на хартия и нищо и половина на практика.

Мартин Илиев
Мартин Илиев
22 октомври, 2021 в 11:20 ч.

Momchil Stepanov това е ок, ако в момента не бяхме в мощна вълна. Тия неща можеше да се правят лятото, сега трябваше локдаун. Кацаров мислеше, че със зелените сертификати избира по-малкото зло и ще избегне локдаун. Да се дават сертификати на хора 2 минути след 1-ва доза и да се водят потенциално по-безопасни за обществото, както напълно ваксинираните, е тежка дилюзия. И пак казвам, има някаква логика, но ако се беше направило лятото, когато нямахме много заболели, не и сега, когато трябват спешни мерки за намаляване на заболеваемостта. За антителата е същото, но там изобщо не изглежда логично, а не просто сега. Наясно сте, че няма никакъв вълшебен титър като абсолютна бройка, който да предпазва със сигурност и хора, боледували отпреди 1 година изобщо не могат да се считат за защитени. Това са официалните данни, а ние тук си измисляме нова наука, защото 80% от обществото са дебили. Окей, но това няма да ни реши проблемите.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
22 октомври, 2021 в 11:22 ч.

Мартин Илиев, нищо не предпазва със сигурност. Колкото предпазват антителата на хората с PCR, толкова предпазват и на тези без PCR.

Мартин Илиев
Мартин Илиев
22 октомври, 2021 в 11:25 ч.

Momchil Stepanov именно, затова и не би следвало да се взимат предвид антителата за преодставяне на сертификат. Д-р Аспарух Илиев преди няколко дни пусна публикация, в която обясни, че засега най-сигурен маркер за някаква защита се счита колко време е минало след боледуване или ваксинация.

Momchil Stepanov
Momchil Stepanov
22 октомври, 2021 в 11:41 ч.

Мартин Илиев, да, четох го. И в друга ситуация бих се съгласил, че това трябва да е водещият критерии. Но когато залогът е по-меки, но работещи мерки или строги, но изобщо неработещи, аз бих избрал първите.

Ивелин Сапунджиев
Ивелин Сапунджиев
22 октомври, 2021 в 12:41 ч.

Защото тази мярка работи в държави , където са ваксинирани 70% и натискаш останалите 30 %. При нас ваксинирани 20% , а да натиснеш 80% , означава да блокираш цялата икономика. Да бяха предупредили август , че ще е задължително от 1.10 и готово.

Ивелин Сапунджиев
Ивелин Сапунджиев
22 октомври, 2021 в 12:44 ч.

Hristo Krachunov знам. И аз проблем нямам. Ама в България трудно става без да е задължително.

Desislava Popova
Desislava Popova
22 октомври, 2021 в 12:38 ч.

Хора, не разбрахте ли, че това не е реален сертификат, а важи само един месец - докато се бие втората игла. И идеята е хората да могат да ходят на работа 🤦‍♀️

Desislava Ilieva
Desislava Ilieva
22 октомври, 2021 в 13:13 ч.

Desislava Popova ми да ходят на работа с тестове. Пълната защита на ваксината идва 2 седмици след втора доза, което означава 35 дни след първа доза пфайзер или 42 дни след първа доза модерна. А през това време всеки, ваксиниран с първа доза и междувременно разболял се, ще може да си обикаля болен и да сее зараза необезпокояван, защото ще си развява измисления сертификат и никой няма да го тества.

Desislava Popova
Desislava Popova
22 октомври, 2021 в 13:18 ч.

Desislava Ilieva няма как през ден да се правят тестове. А относно сеенето на заразата, както го наричате, абсолютно същото важи и за човека с две дози. Или греша?

Мелин Исмаилова
Мелин Исмаилова
22 октомври, 2021 в 13:43 ч.

Desislava Ilieva това е “жест” към тези, които в крайна сметка са се решили да се ваксинират. Важи само в границите на България (логично защо). Реално няма никаква медицинска стойност, просто пореден компромис с оглед на това, че меркитв се въведоха “от вчера за днес”…

Desislava Ilieva
Desislava Ilieva
22 октомври, 2021 в 14:02 ч.

е, нали вече тестовете са безплатни, защо да не си правят тестове, докато мине времето между дозите и след това да си получат нормален серификат, както е по цял свят? Сега ще има бум на ваксинирани болни и още по-голямо разпространение на заразата. Обаче важното е, че ще си имат сертификатче. Що се отнася до разликата между сеенето на зараза от ваксиниран с две дози и неваксиниран - има предостатъчно научна информация за това, който иска, може да я прочете. И още нещо - не е по темата, но по принцип е доста безотговорно и неприемливо да се ваксинираш само заради мерки и сертификат.

Kordeva Ayshe
Kordeva Ayshe
22 октомври, 2021 в 14:29 ч.

Desislava Ilieva само по последното не съм съгласна, пак си е някаква мотивация 😄 Иначе ще си щъкат навсякъде
" полуваксинираните " и пак побългарихме нещата, за да не дразним суверена 😄

Desislava Ilieva
Desislava Ilieva
22 октомври, 2021 в 14:33 ч.

Айша Кордева да, какво ли не измислиха, за да угодят на ганьо... Аман...

Мелин Исмаилова
Мелин Исмаилова
22 октомври, 2021 в 15:08 ч.

Desislava Ilieva Да безотговорно е факт! Отговорните към собственото о здравето на близките си се ваксинирахме в началото на годината…
Няма да скрия обаче радостта от това, че все пак на тези, които не им достига достъчно мозък да постъпят правилно, сега го правят ако ще и по принуда.

Leedah Nova
Leedah Nova
22 октомври, 2021 в 11:25 ч.

Защото идват избори и ги е страх да не ги пометат. Хората след първа доза получават някакъв имунитет след 12 дни. Предоставяйки сертификат след първа игла, ако някой се зарази в този промеждутък, пак ще започнат да тиражират, че ваксините са неефективни 😒
https://www.health.gov.au/initiatives-and-programs/covid-19-vaccines/is-it-true/is-it-true-how-long-does-it-take-to-have-immunity-after-vaccination

Kristina Radeva
Kristina Radeva
23 октомври, 2021 в 17:43 ч.

Leedah Nova точно така, ще стане!

Kristina Radeva
Kristina Radeva
23 октомври, 2021 в 17:46 ч.

А колко неподозиращо заразени, ще се ваксинират? И колко силно, ще се компрометират ваксините? Положението, ще е страшно!

Снежана Стефанова
Снежана Стефанова
22 октомври, 2021 в 10:42 ч.

На хартия ще имаме защитени, на практика - не!

Todor Dimov
Todor Dimov
22 октомври, 2021 в 11:07 ч.

Защото министърът е дебил и клекна пред ковидиотите.

Raina Vladimirova
Raina Vladimirova
22 октомври, 2021 в 10:48 ч.

при първата доза (февруари) ни обясняваха, че няколко дни след поставянето вече сме защитени, но след време защита започва да спада и е необходима втората доза.
Демек - много по-добре с една, отколкото без хич.
(не мисля, че Янсен е най-добрият избор, ако човек не е притиснат)

Kamen Bundev
Kamen Bundev
22 октомври, 2021 в 10:50 ч.

Raina Vl Vladimirova Да, даже из Европа Файзер го слагат с 8 седмици между двете дози - така си по-защитен от заразяване по-дълго.

Tsvete Linka
Tsvete Linka
22 октомври, 2021 в 10:55 ч.

В Австрия важи поставена първа ваксина от 22ри ден като сертификат. До колкото знам при Пфайзер правилото е след 3-4 седмици втората, тук го разтегнаха за да могат в началото повече хора да получат първа доза.

Georgi Nikolov
Georgi Nikolov
22 октомври, 2021 в 10:55 ч.

Kamen Bundev то и моя личен ми обясняваше че по инструкция от МЗ се поставя между 3 и 9 седмици но тук навсякъде гледат най късия срок, явно да се отчете по бързо дейност, а не по добра защита. Аз имах точно 9 седмици разлика на Модерна и никой нищо не каза, защото и тук е в норма.

Kamen Bundev
Kamen Bundev
22 октомври, 2021 в 10:56 ч.

Tsvete Linka И в Канада заложиха на колкото се може първи дози, преди да започнат да завтарят.

Kamen Bundev
Kamen Bundev
22 октомври, 2021 в 10:56 ч.

Georgi Nikolov Да, ако не бързаш да си сложиш - няма да ти направят проблем.

Irina Markovska
Irina Markovska
22 октомври, 2021 в 11:21 ч.

В някои държави беше увеличен срока между двете дози, поради недостатъчна наличност на ваксини, ако си спомняте. Прочетете на СЗО инструкциите за иРНК ваксините.

Darina Ivanova
Darina Ivanova
22 октомври, 2021 в 15:01 ч.

Raina Vl Vladimirova Сега вече против делтата е много слаба защитата сам ос една доза.

Sava Petrov
Sava Petrov
22 октомври, 2021 в 18:28 ч.

Всички ходове и заповеди свързани със “зеления сертификат” са недомислени, непрофесионални, създават паника и стрес в населението и подкопават доверието към здравната система! Здравният министър трябва да поеме отговорност за грешките си!

Sava Petrov
Sava Petrov
22 октомври, 2021 в 19:07 ч.

Върнете се назад във времето и CV-то, това обяснява мн неща

Галина Димитрова
Галина Димитрова
22 октомври, 2021 в 10:47 ч.

Това показва колко я е грижа държавата за нашата защита. Важното е да се отчетем пред Европата как сме вдигнали процентите на ваксинация.

Docho Katsarov
Docho Katsarov
22 октомври, 2021 в 10:53 ч.

Защото се осраха и сега гледат да замажат положението защото дори някой да иска трябва да чака 21 дена в повечето случай за сертификат. Уви това вероятно ще накара европа да спре пътуванията със сертификат за нас в чужбина и пак ще го ******* заради анти-ваксърите

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
22 октомври, 2021 в 10:55 ч.

Docho Katsarov те тези сертификати не стават за пътуване. В повечето държави дори сертификат след втора доза започва да важи за влизане в държавата след една или две седмици

Docho Katsarov
Docho Katsarov
22 октомври, 2021 в 10:56 ч.

Аз останах с впечетлението че се издават в същата система? Или не става въпрос за европейският сертификат ми някакъв български?

Ivelin Ivanov
Ivelin Ivanov
22 октомври, 2021 в 11:00 ч.

Те няма да са същите сертификати. За европейските си има изисквания.

Кристина Димитрова
Кристина Димитрова
22 октомври, 2021 в 11:01 ч.

Docho Katsarov същия е документа. Но де води, че имаш добре изградена зашиете чак след две седмици след втората доза.

Borislav Krustev
Borislav Krustev
22 октомври, 2021 в 11:05 ч.

Docho Katsarov Не, просто сертификатът важи зад граница само след пълна ваксинация.

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
22 октомври, 2021 в 11:05 ч.

Docho Katsarov сетификата е същия, но това, че имаш някакъв сертификат не значи, че ще те пуснат с него да влезеш в някоя държава. При влизане се проверява не просто дали имаш сертификат, а дали имаш завършен курс и колко дни са минали от последната доза

Docho Katsarov
Docho Katsarov
22 октомври, 2021 в 11:06 ч.

Ясно. Мерси за информацията.

Mon von Sö
Mon von Sö
23 октомври, 2021 в 00:47 ч.

Docho Katsarov Сертификатът важи за цяла Европа, но винаги се проверява дали са минали 14 дни след втора доза (при Янсен след първа), за да се признае.

Thelma Seele
Thelma Seele
23 октомври, 2021 в 13:27 ч.

Kamen Nikolov
В интерес на истината летях до България в началото на октомври точно 11 дни след втора доза. За България условието е обаче 14 дни, иначе сертификата е невалиден, та затова имах и тест, допълнително към сертификата за имунизация. Абсолютно никой не погледна в сеетификата ми за имунизация кога е сложена ваксината или нещо друго.
Бях малко разочарована от този факт.

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
23 октомври, 2021 в 14:07 ч.

Thelma Seele да при нас даже не ги сканират на летището

Yoanna Slabakova
Yoanna Slabakova
22 октомври, 2021 в 10:41 ч.

Няма логично медицинско обяснение. Вероятно с цел да се ваксинират повече хора и да ползват сертификата докато поставят втора доза.

Ivelin Ivanov
Ivelin Ivanov
22 октомври, 2021 в 10:44 ч.

Ами който си е сложил първа доза, явно не е заклет антиваксър и ще си сложи и втора. 🙂
Освен това основната причина е, че не е дадена възможност (срок) хората да изпълнят разпоредбата - тоест да се ваксинират. Сега, ако някой неваксиниран иска да изпълни наредбата, то няма как да го направи.
Ако тази наредба беше издадена преди 2-3 месеца с двумесечен срок, щеше да е друго.

Цветелина Димитрова
Цветелина Димитрова
22 октомври, 2021 в 10:46 ч.

Ivelin Ivanov да, редно беше да бъде издадена лятото, котато проц.болни беше малък, и да се случват постепенно нещата.

Julia Manolova
Julia Manolova
22 октомври, 2021 в 10:52 ч.

Защото го въведоха От днес, за вчера! Ако трабва да чакаш за действащ сертификат около 40 дена, през това време или си без работа или фалираш от тестове.
Не че нямаха цяло лято на разположение да се ваксинират, но й това, със сертификатите, можеше да е въведено още лятото, с някакъв гратисен период.

Evelina Georgieva
Evelina Georgieva
22 октомври, 2021 в 11:47 ч.

Julia Manolova И все още не е достатъчно ясна ситуацията с антитела. Като си преболедувал и като си ваксиниран имаш антитела. Чакам да ми спаднат антителата за да се ваксинирам.

Julia Manolova
Julia Manolova
22 октомври, 2021 в 11:52 ч.

Evelina Georgieva Вие би трябвало да имате сертификат за преболедувал.
А това за антителата е обсъждано много пъти в група.

Darina Ivanova
Darina Ivanova
22 октомври, 2021 в 15:05 ч.

Julia Manolova Ами пусти безкрайни предизборни кампании, явно са се надявали да откараме някак на поносимо положение до изборите през ноември, ама сега виждат, че няма да стане.
Пък и с "бизнеса" се съобразяват, не се наемам да кажа там кой с кого е обвързан.

Ena Georgieva
Ena Georgieva
22 октомври, 2021 в 10:42 ч.

Защото в България сме “специални” 😅 честно казано бях много ядосана когато чух, но после си казах, по какъвто и малоумен начин да се действа поне да се ваксинират повече хора…у нас всичко става по трудния начин и с голямо закъснение, но поне да върви ваксинационния процес…вече търся позитивното във всичко, че иначе ще стана сърдита лелка, която крещи на всички 😅

Elica Kircheva
Elica Kircheva
22 октомври, 2021 в 10:44 ч.

Ena Day точнооо

Kamen Nikolov
Kamen Nikolov
22 октомври, 2021 в 10:39 ч.

За да не се набълбукат всички с ваксината на Johnson

Nikolay Georgiev
Nikolay Georgiev
22 октомври, 2021 в 10:45 ч.

Kamen Nikolov факт. 🤣


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари