Днес бях при джипито за изследвания, но попитах и с ваксинацията как се случват нещата и кога ще дойде и моя ред, личната бе много възмутена от идеята първа игла да е Астра Зенека, а втора игла - друга ваксина. Обясни ми, че първата игла дава 50% ...

Desislava Hadjieva
Desislava Hadjieva
14 април, 2021 в 18:35 ч.

Здравейте, днес бях при джипито за изследвания, но попитах и с ваксинацията как се случват нещата и кога ще дойде и моя ред, личната бе много възмутена от идеята първа игла да е Астра Зенека, а втора игла - друга ваксина. Обясни ми, че първата игла дава 50% имунитет и след време втората игла вече прави 100% имунитет. А сега с ваксини, ползващи различни методи няма да може да се изгради 100% имунитет, т.е. - първа игла Астра Зенека и втора игла примерно Модерна, е безсмислено, защото втората игла от друг тип ваксина дава пак 50%, което не е 100%.
Има ли резон в твърдението?

Desislava Hadjieva
Desislava Hadjieva
14 април, 2021 в 20:11 ч.

Нито мен, нито личната ми лекарка ни притеснява Астра Зенека, по-скоро смесването на различни по начин на действие ваксини.
„Ако първата доза беше достатъчна, нямаше да има втора доза. Идеята е първата доза да създаде клетки на имунната памет, а втората доза да активира тези клетки“, обяснява той.- така пише в интервюто в статията.

Цветан Шарков
Цветан Шарков
14 април, 2021 в 18:37 ч.

Няма ваксина, която да дава 100% имунитет.

John Smith
John Smith
14 април, 2021 в 18:43 ч.

Не. Всичко това са свободни съчинения, при това неверни.

Иван Пидакиев
Иван Пидакиев
14 април, 2021 в 18:46 ч.

..третата игла дава ли вече 150% имунитет ,да си отдъхнем...?

Mihail Tomov
Mihail Tomov
15 април, 2021 в 08:02 ч.

Имунитът не се мери в проценти. Ефикасността на ваксините се мери в проценти и то експериментално. Единственият начин да се разбере какво ще стане при използване на две дози от различен тип ваксина е медицински експеримент, т.е. клинично изпитване. Такова върви от известно време в Англия. Антигенът, който се произвежда от двата типа ваксини е почти един и същ, с много малки разлики. Експериментално при животни е било установено, при администрирането на една векторна доза и после мРНК ваксина, се получава по-висок титър на вирус неутрализиращи антитела, отколкото от две дози мРНК. Това разбира се не значи, че със сигурност ще имаме по-висока ефикасност от смесване на дозите, но е възможно. Просто докато няма резултати от изпитванията при хора няма да знаем точно колко ще е ефикасността от такова смесване. Възможно е резултатът да е най-доброто и двата типа ваксини. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/22221751.2021.1902245

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
14 април, 2021 в 22:52 ч.

ЕМА онзи ден казаха, че теоретично смесването на ваксини би трябвало да работи. На практика обаче данни няма.

Didi Didi
Didi Didi
15 април, 2021 в 13:08 ч.

Доротея Дачкова те данните кой знае кога ще излязат, а ние към края на месеца трябва да решим какво да правим. Ще хвърляме боб. 🤯

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
15 април, 2021 в 13:09 ч.

Didi Didi Ами преценявате на базата на наличното. Аз например, на базата на наличната дотук информация, смятам да си сложа втората доза АЗ. Но моята дата, за добро или зло, е в края на май.

Didi Didi
Didi Didi
15 април, 2021 в 13:12 ч.

Доротея Дачкова Вие сте добре, имате още над месец.
Наличното...то през няколко дена ни изненадват с нова информация. До вчера бях убедена че ще си сложа втора доза АЗ, след информацията, че започват тотално да я забраняват тук и там, вече не зная.

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
15 април, 2021 в 13:13 ч.

Много тъпо се оказахме в центъра на политически и бизнесигрички. Факт.

Veselin Ganev
Veselin Ganev
14 април, 2021 в 18:47 ч.

няма нищо сигурно още, тепърва се проучва :) "Results of this first stage are expected next month and the expanded trial should have some reportable findings by June or July - although the study will run for a year." https://www.bbc.com/news/health-56730526

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
14 април, 2021 в 18:36 ч.

Не, не съм съгласна. За имунната система е важно да се срещне с антигена. Как ще бъде въведен не е от такова значение.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 18:46 ч.

Д-р Христиана Бацелова , тоест, Вие смятате, че няма проблем да се смесват различни типове ваксини?

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
14 април, 2021 в 19:53 ч.

Vessela Ivanova ние се придържаме към препоръките на конкретните производители. Но при нужда биха могли да се комбинират. Но пак подчертавам- в краен случай. Иначе правилото е да се придържаче към досегашните схеми.

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
14 април, 2021 в 20:46 ч.

Д-р Христиана Бацелова , благодаря! Питам, защото онзи ден слушах академик Богдан Петрунов, който каза, че смесването на различни видове ваксини е с абсолютно непредвидим резултат и категорично не трябва да се прави. Не трябвало да се смесват дори Пфайзер и Модерна.

Vanya Tsvetkova Kostova
Vanya Tsvetkova Kostova
14 април, 2021 в 20:49 ч.

Д-р Христиана Бацелова ще бъда благодарна да разясните какво имате предвид краен случай

Elena Kmetova-Biro
Elena Kmetova-Biro
14 април, 2021 в 20:57 ч.

Д-р Христиана Бацелова добре, аз от няколко дни си блъскам главата и не мога да проумея. Досега НЯМА случай на тромбози след ВТОРА игла, няма и случаи на мъже, доколкото знам. Да речем, не искат да рискуват с поставяне на хора под 60 и го въвеждат като условие. Но хората, на които ВЕЧЕ е поставена, очевидно НЕ СА развили тромбози, защо изобщо се мислят други варианти и комбинации с ваксини? Освен това не стана ли ясно, че и рНК ваксините потенциално могат да предизвикат тромбоцитопения, пак не виждам каква е логиката да се смесва схемата?

Nadelin Georgiev
Nadelin Georgiev
14 април, 2021 в 21:01 ч.

Д-р Христиана Бацелова а може ли тия които сме с първа на АЗ да си поставим след време две дози от тип mRNA? Това с една доза векторна и една иРНК пробвано ли е въобще някъде масово извън лаборатория?

Имам чувството, че го казват това като препоръка от немай къде и за отбиване на номера.
Не върви да кажат: "прецакахте се зверски с Астричката" и затова пробутват такава "утешителна награда"

Nivelina Ivanova
Nivelina Ivanova
14 април, 2021 в 21:27 ч.

Е чак прецакване -вижте колко милиона дози са сложени в ОК и не само там де

Borislava Metodieva Kostova
Borislava Metodieva Kostova
14 април, 2021 в 21:41 ч.

Elena Kmetova-Biro доколкото разбирам, логиката да се търси друг вариант за втора игла е, че няма достатъчно хора които да са ваксинирани с втора доза и да са под 60 години. В UK където са най-много, първо са ваксинирани по-възрастните и има данни само за тях.

Доротея Дачкова
Доротея Дачкова
14 април, 2021 в 22:50 ч.

Elena Kmetova-Biro Според вчерашните думи на министъра, който иска ще може да си сложи втората доза АЗ.

Viktoria Kostova-Ivanova
Viktoria Kostova-Ivanova
14 април, 2021 в 23:15 ч.

Nadelin Georgiev прави се в момента точно такова проучване, векторна една доза и рнк друга доза, но още не са готови резултатите. За други болести се смесват, не е толкова необичайна практика.

Evgeny Evtimov
Evgeny Evtimov
15 април, 2021 в 00:07 ч.

Д-р Христиана Бацелова механизмите на т.нар антиген са много различни като принцип на действие. Неминуемо ще се чуди какво става имунната система...

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 април, 2021 в 09:06 ч.

Vessela Ivanova да, аз също го слушах. Познавайки го предполагам, че има предвид да не се смесват, докато не се докаже ефективността има комбинирано.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 април, 2021 в 09:07 ч.

Elena Kmetova-Biro в момента се мисли за всякакви варианти. Но всеки желаещ ще си получи втората доза на АЗ. Аз също бих предпочела цяла схема с две дози на АЗ.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 април, 2021 в 09:09 ч.

Evgeny Evtimov кои механизми? И при метирите ваксини се стига до синтез на спайк протеин. ИС не е така “глуповата”, няма да се чуди.

Д-р Христиана Бацелова
Д-р Христиана Бацелова
15 април, 2021 в 09:11 ч.

Vanya Tsvetkova Kostova недостиг на ваксини, например. Спиране на една или друга ваксина....

Elena Kmetova-Biro
Elena Kmetova-Biro
15 април, 2021 в 10:01 ч.

Д-р Христиана Бацелова да, разбирам, че се мислят всякакви варианти, просто се чудя: защо?...

Evgeny Evtimov
Evgeny Evtimov
15 април, 2021 в 10:24 ч.

Д-р Христиана Бацелова имунната система от неглуповата може да стане хиперглуповата и да стреля напосоки..... примери безброй.....

Didi Didi
Didi Didi
15 април, 2021 в 13:06 ч.

Наделин Георгиев И аз оставам със същото усещане. 😐

Nadelin Georgiev
Nadelin Georgiev
15 април, 2021 в 14:07 ч.

Viktoria Kostova-Ivanova е така де. Ние и първите Германия ще сме това проучване.

Аз нямам притеснение,че ще ми порастне опашка или нещо такова, а доколко ще е ефикасно това. Чакам си втората на АЗ и това е.

Viktoria Kostova-Ivanova
Viktoria Kostova-Ivanova
15 април, 2021 в 14:12 ч.

Nadelin Georgiev не, не, има си официално стартирало клинично, но да, сигурни сме, че няма да се появявт опашки и хриле, най-много да доусъвършенстват чипа, да се свързва директно със сателитите на Мъск и с марсохода :)). Иначе, моите близки, които са с по една доза АЗ, също си искат втората (аз съм вече две с друга).


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари