Вчера поставих игла N 500!. С днешните 11 Астри бройката я докарах до общо 516. Утре ме чакат следващите 18. Сигурно щях да бъда истински шастлив ако напоследък не бяха основно втори игли. Дано правителството, размахвайки моркова на свалените маски ...

Николай Христов
Николай Христов
10 юни, 2021 в 20:54 ч.

Вчера поставих игла N 500!. С днешните 11 Астри бройката я докарах до общо 516. Утре ме чакат следващите 18. Сигурно щях да бъда истински шастлив ако напоследък не бяха основно втори игли. Дано правителството, размахвайки моркова на свалените маски успее да мотивира повече хора да се ваксинират.Ние с иглите, каквото можем и трябва, ще свършим. Така или иначе ваксини вече има, а и логистиката е подобрена. Иначе ни чака кофти есен. Това е положението.

Кристина Гахова
Кристина Гахова
10 юни, 2021 в 21:06 ч.

Доста се интересувам какво ще стане след слагането на втора игла. За напред какво ще се очаква? Колко често ще е ваксинирането и ваксините отново ли ще са безплатни? Някаква информация дали имате? Какво става с имунитета ни след втората игла когато мине време и вече ваксината не действа.

Г. Маркова
Г. Маркова
10 юни, 2021 в 21:14 ч.

Kristina Dimitrova Gahova И аз се замислих и май май ще ни се наложи на 6 месеца игла и съм убедена ,че ще струва доста парички ,а с организмите ни какво ще се случи по ме е страх

Ruslana Nesheva-HerHighnness
Ruslana Nesheva-HerHighnness
11 юни, 2021 в 00:52 ч.

Още не се знае колко дълго ще действа. Зависи какви нови мутации ще се случат с вируса докато си циркулира между хората и какви варианти ще се появят. Заради новите варианти е вероятно да се наложи и следваща доза. Колкото по-бърза е ваксинацията, толкова по-бързо ще бъде ограничен вируса.
Янсен за момента е само с една доза, ако се притеснявате от самата инжекция.
Какво може да се случи с организма след трета доза? Ваксината не е някакви вредни вещества, които да се натрупват в организма Ви. Ваксина срещу грип например, се поставя всеки сезон.

Кристина Гахова
Кристина Гахова
11 юни, 2021 в 01:01 ч.

Ruslana Nesheva-HerHighnness Аз ваксина за грип не съм си слагала и не съм боледувала никога от грип.

Ruslana Nesheva-HerHighnness
Ruslana Nesheva-HerHighnness
11 юни, 2021 в 01:09 ч.

И аз не съм си слагала, но съм боледувала. Някои хора си слагат редовно, но антиваксърите не са сетили да ги плашат. Живи и здрави са си. Това беше пример за ваксина, която се прилага всеки сезон и нищо лошо не се случва с организма на хората. Естествено и там са възможно странични реакции при малък процент.
А ваксина срещу ковид сложихте ли си?

Кристина Гахова
Кристина Гахова
11 юни, 2021 в 01:15 ч.

Ruslana Nesheva-HerHighnness Но също така след поставяне на трета реимунизация с пет валентна ваксина големият ми син е с долна спастична дипареза (лека форма на ДЦП) Да подчертая не съм антиваксър. Завършила съм инузационния календар на големият ми син, също така малкият ми син е имунизиран с всички ваксини по календар. Доста неясноти има за мен лично все още около ваксините за Ковид 19 и на този етап ми е трудно да взема решение. Факт е че от появата на Ковид до момента аз и моето семейство сме боледували само веднъж аз и съпругът ми за три дни. Децата вдигнаха еднократно температура и нищо повече, в този момент всички колеги на мъжът ми бяха с Ковид. Това беше някъде около януари месец, след това напълно здрави всички. Не знам антиген тест би ли показал нещо след толкова месеца. Доста наши познати го изкараха почти безсимптомно, интубирани и смъртни случаи около нас няма. Някак леко по-леко освен маските животът си ни е като преди появата на Ковид и за момента решение за ваксина не съм взела. Може би ще изчакам , първо да има яснота след първите две дози какво ще следва, как ще бъде положението през зимните месеци тази година и след това ще взема решение.

Ruslana Nesheva-HerHighnness
Ruslana Nesheva-HerHighnness
11 юни, 2021 в 01:23 ч.

Пожелавам Ви здраве и занапред! Мисля, че е хубаво ваксинацията да бъде преди есента……ако решите, защото не знам как ще се справим със стадния имунитет с тези бавни темпове на ваксинация, а преболедуването е лошият вариант (въпреки многото безсимптомни). Най-добре задавайте въпроси ако имате притеснения и така ще сте спокойна като се решите :) Лека нощ…и отново, здрави бъдете! :)

Кристина Гахова
Кристина Гахова
11 юни, 2021 в 01:28 ч.

Ruslana Nesheva-HerHighnness Благодаря, нека всички бъдем здрави, това е най-важно на този етап.

Anrieta Georgieva
Anrieta Georgieva
11 юни, 2021 в 05:55 ч.

Kristina Dimitrova Gahova И при ваксините има риск, и при болестта. Аз и всички мои близки сме ваксинирани. Проблем имаше при баща ми, който веднага след 1ва доза Пфайзер, получи пареза на лицев нерв и то тежка. 1 седмица беше на болнично лечение с кортикостероиди. Оказа се, че и Т клетъчен имунитет няма, заради вливанията. Тъй като около родителите ми всички на тяхната възраст го караха тежко, а някои не го изкараха, той все пак иска след време да опита с друга. Няма обаче достатъчно инфо с каква и след колко да е. Аз примерно имах 1 месец болки по лимфите и гърдите, и то доста неприятни.

Tanya Simeonova
Tanya Simeonova
11 юни, 2021 в 07:04 ч.

Anrieta Georgieva Извинете, къде се прави изследване за клетъчен имунитет?

Anrieta Georgieva
Anrieta Georgieva
11 юни, 2021 в 07:06 ч.

Tanya Simeonova В Пирогов има такъв тест, 130 лв

Anrieta Georgieva
Anrieta Georgieva
11 юни, 2021 в 07:06 ч.

Tanya Simeonova

Tereza Kaza
Tereza Kaza
11 юни, 2021 в 08:05 ч.

Kristina Dimitrova Gahova Задавате въпроси, на които никой не може да ви отговори. Това, което се знае засега е, че ваксината се справя по-добре с новите мутации от антителата след преболедуване.

Galina Murdanlieva
Galina Murdanlieva
11 юни, 2021 в 17:05 ч.

Това след преболедуване ми изглежда мн. добре, но така ли е, с новия тест за spike протеина? Можете ли да ми обясните, защо масово медицинските лица отказват твърдо да се ваксинират /имах контакт с много, докато се лекувах/ и как да вземем такова решение за себе си с този пример? Тук чета постоянно постове с разни странични ефекти, все едно е нещо нормално да ти избиват синини по тялото при спорт след вакснина, да ти се парализира някоя част на лицето и какво ли още не.

Николай Христов
Николай Христов
11 юни, 2021 в 17:43 ч.

Galina Murdanlieva При 500+ поставени игли към днешна дата при мен се случиха две три по-сериозни температури и лежане 2-3 дни. Толкова

Silvia Todorova
Silvia Todorova
11 юни, 2021 в 19:23 ч.

Galina Murdanlieva Четете тези постове поради същата причина, поради която е лесно да се намерят негативни ревюта за всеки продукт - ако човек няма проблеми и всичко му е наред, няма причина да се обяснява. Хората, които срещат проблеми, са тези, които търсят съдействие за тях. Това далеч не означава, че тежките пост-ваксинални реакции са преобладаващи, всъщност е точно обратното.

Galina Murdanlieva
Galina Murdanlieva
11 юни, 2021 в 21:45 ч.

Silvia Todorova и това е вярно

Мартин Милкински
Мартин Милкински
12 юни, 2021 в 00:13 ч.

Galina Murdanlieva медиците се срещат всеки ден основно с болни хора. Има едно изкривяване в нашите глави. Ние няма да видим милионите ваксинирани, на които им няма нищо. Ние ще видим само тези с усложнения. При много колеги това води до погрешната идея, че ваксинирането е някакво екстремно изживяване. Не е така.

Bobi Lozanov
Bobi Lozanov
10 юни, 2021 в 20:54 ч.

То и в момента положението в София не в цветя и рози

Yanitsa Nikolova
Yanitsa Nikolova
10 юни, 2021 в 23:50 ч.

Никой не се трогва нито притеснява вече за есента 😓 дано поне се излъжат нещо покрай летните пътувания....

Десислава Толинова
Десислава Толинова
12 юни, 2021 в 07:42 ч.

Yanitsa Nikolova в момента основен акцент са изборите. Усещайки настроенията на хората политиците се стараят да им се харесат за да привлекат повече гласове. Нещо като - заравяме си главите в пясъка за да докопаме златното зрънце. Какво ще видим след като ги извадим от пясъка няма значение, важното е зрънцето да е в човката. 😉

Г. Маркова
Г. Маркова
10 юни, 2021 в 21:13 ч.

Привет милички :-) аз едно не схващам :-)
Или може инфото ми да е старо.
Нали протекцията след ваксинация е 5-6м. Какво ще се случи с хората ваксинирани до май месец :-)

Кристина Гахова
Кристина Гахова
10 юни, 2021 в 21:16 ч.

Грета Маркова Ами и аз това се чудя. Може би ваксиниране на ново отново с две игли. Но то има ли данни може ли не може ли. Дали ще бъде подтиснат естествения но имунитет към Ковид специално. То ако не е уредено как ще е занапред излиза, че септември октомври всички ваксинирани ще са без защита вече от ваксината и ще стане бум 😂😂😂😂

Валентин Дишев
Валентин Дишев
10 юни, 2021 в 21:16 ч.

Грета Маркова – не знам къде сте прочели тази информация, в коя научна статия...

Г. Маркова
Г. Маркова
10 юни, 2021 в 21:18 ч.

Валентин Дишев Някъде по Тв го слушах и из групите за ваксини ми се мяркаше :-)...

Vessela Ivanova
Vessela Ivanova
10 юни, 2021 в 21:20 ч.

Грета Маркова , грешна Ви е информацията...

Кристина Гахова
Кристина Гахова
10 юни, 2021 в 21:21 ч.

Валентин Дишев Ами обяснете ми, питам не се знае. Значи сега се ваксинирам с две игли които след 5-6м вече няма да имат действие, демек септември октомври масов пик. Какво ще стане след тези две дози? Някой знае ли? Нали за зимните месеци е важно всички да сме защитени, но маса ваксинирани с две игли се очаква тогава да нямат вече имунитет от ваксините. Какво става тогава? Не съм го прочела в научна статия, просто се интересувам и разсъждавам без да съм изпаднала в паника от страх. Това да се ваксинираш с ваксина против Ковид е информирано съгласие, къде е информацията какво ще следва? А и да добавя инженер химик съм....

Илиян Вардарков
Илиян Вардарков
10 юни, 2021 в 21:23 ч.

Kristina Dimitrova Gahova Има данни за ПОНЕ 6 месеца имунитет , защото от толкова време се прилагат .

Валентин Дишев
Валентин Дишев
10 юни, 2021 в 21:25 ч.

Грета Маркова – много, много отдавна никъде в научната литература не е правено такова твърдение... А българските телевизии имат малко общо с науката... :) В момента се смята, че напрегнатият имунитет от ваксината по-скоро ще трае минимум година и половина, а има очаквания и за поне две години... При всички случаи от имунизирането на първите в клиничните изпитания вече измина повече от година, а те все още имат имунитет...

Валентин Дишев
Валентин Дишев
10 юни, 2021 в 21:25 ч.

Kristina Dimitrova Gahova – отговорих Ви, надявам се, достатъчно ясво.

Г. Маркова
Г. Маркова
10 юни, 2021 в 21:33 ч.

Валентин Дишев Благодаря за отделеното време и полезната информация !

Христина Иванова
Христина Иванова
11 юни, 2021 в 09:38 ч.

В момента се разработват лекарства , руснаците изкараха 'Мир 19', ще има и други. Положително съм настроена към зимния период.

Atanas Nedelchev
Atanas Nedelchev
11 юни, 2021 в 01:08 ч.

Каква игла...ваксина! Първа,втора..ваксина!!!!

Iveta Dimitrova
Iveta Dimitrova
11 юни, 2021 в 12:43 ч.

Аз отивам събота за втората ваксина Астра Зенека. В Англия хората рядко искат Файзер за разлика от целият останал свят.

Den Bereben
Den Bereben
10 юни, 2021 в 23:11 ч.

Чакай ти решения от това правителство…
Току що реално свалиха маските на всички. Нали никой от нас не си мисли, че утре без маски ще бъдат само реално ваксинираните?

Николай Христов
Николай Христов
10 юни, 2021 в 23:12 ч.

Den Bereben За това съм съгласен. Това решение е прибързано в този му вид

Den Bereben
Den Bereben
10 юни, 2021 в 23:16 ч.

Николай Христов за съжаление всичко за момента сочи, че ще имаме нова вълна септември. Реално, новите нищо не направиха за кризата. МЗ нямат нито едно решение за Ковид, все едно криза няма. Даже точно обратното, изглежда като всячески да се стремят да я задълбочат.

Николай Христов
Николай Христов
10 юни, 2021 в 21:09 ч.

Темата се дискутира. Няма решение на този етап. Поне нв съм чул за такова. Учим се в движение. Ваксината е единственото ни ефективно оръжие към този момент в тази война.

Lilana Romanska
Lilana Romanska
10 юни, 2021 в 21:16 ч.

Николай Христов Преди 7 м прекарах леко Ковид19 и съм правила алергия от антибиотици може ли да се ваксинирам

Николай Христов
Николай Христов
10 юни, 2021 в 21:29 ч.

Lilana Romanska Отдавна трябваше да сте се ваксинирала. Обадете се на общопрактикуващия си лекар :)

Lilana Romanska
Lilana Romanska
10 юни, 2021 в 21:30 ч.

Николай Христов Благодаря ще се обадя и ваксинирам Лека вечер

Цветелина Димитрова
Цветелина Димитрова
10 юни, 2021 в 22:28 ч.

Николай Христов а какво препоръчвате като втора доза на тези, поставили си за първа Аз, и с доста странични ефекти от нея?

Николай Христов
Николай Христов
10 юни, 2021 в 23:03 ч.

Цветелина Димитрова От същото. Обикновено при втората доза страничните реакции, доколкото ги има, са по-слабо изразени. Не съм привърженик на смесването на различни типове ваксини. Не виждам медицински смисъл в това. На баща ми поставих две доза АЗ, въпреки че вече бяха дали право да се слага различен препарат при втората игла.

Цветелина Димитрова
Цветелина Димитрова
11 юни, 2021 в 09:32 ч.

Николай Христов заради риска от тромби при млади жени и получени синини по краката след първа доза питам, иначе благодаря за отговора, но риска не е малък

Николай Христов
Николай Христов
11 юни, 2021 в 09:36 ч.

Цветелина Димитрова Не се филмирайте. Рискът е много по-малък отколкото при комбинацията противозачатъчни+цигари. Да не говорим ако са и с наднормено тегло

Цветелина Димитрова
Цветелина Димитрова
11 юни, 2021 в 09:59 ч.

Николай Христов благодаря, тъй като не попадам в нито една от тези категории(цигари, противоз. или наднормено тегло), да се надяваме, че вс ще е ок. Лек ден желая и повече поставени ваксини днес:)

Maria Mihova
Maria Mihova
11 юни, 2021 в 04:58 ч.

Много са ми смешни хората, които се самоуспокояват без направен никакъв тест, даже и най- прост от аптеката, че видиш ли " ураааа, изкарали сме го почти безсимптомно ".Огромен процент от населението лежи на тая кълка. И то доста са над средната интелигентност , хора които са хоум офис , а децата им не ходеха почти на училище.Включително от личен опит: дама, убедена, че го е изкарала, щото е била с обрив около устата, ама ни тест, ни дявол......Та заради това и махането на маските наесен пак ще пламнем. Аз съм ваксинирана пък, но маската ще си я нося!

Ivelina Arazova
Ivelina Arazova
11 юни, 2021 в 07:38 ч.

Maria Mihova Аз ходя на обучение, където в група от 13 души, само трима сме ваксинирани. Единствено аз нося маска, докато сме в затворено помещение 🤷🏻‍♀️

Maria Mihova
Maria Mihova
11 юни, 2021 в 21:32 ч.

Ivelina Arazova , мдаааа, жалко, заради такива индивиди ще си посрещнем и третата вълна като стой та гледай.......

Milena Gerginova
Milena Gerginova
10 юни, 2021 в 21:26 ч.

Единствената полза от решението за "сваляне" на маските от страна на ваксинираните, което аз виждам, е стимулирането на хората да се ваксинират.
Оттам насетне започват проблемите. Кой ще проверява дали тези, без маски, са ваксинирани? Във всеки възможен "малък" обект. Как ще ще се спазят изискванията на GDPR?
Крайният резултат ще доведе до масово неносене на каквито и да било предпазни средства и неспазването на каквито и да е противоепидемични мерки.
А това, което сме "посели" през лятото, ще го "жънем" наесен...

Ваня М.
Ваня М.
10 юни, 2021 в 21:31 ч.

Milena Gerginova в САЩ разчитат на личната отговорност. Влизаш в магазина без маска и никой не те пита имаш ли ваксина. Който мяма ваксина,, влиза с маска- лична отговорност . Има и тарикати ( основни българи и руснаци, поляци), но те са си били и преди това така....
Човек трябва да има съвест и отговорност, това е решението!

Milena Gerginova
Milena Gerginova
10 юни, 2021 в 21:38 ч.

Vanya Morou, абсолютно съм съгласна. Но ние живеем в България. :)

Gerie R Ayers
Gerie R Ayers
10 юни, 2021 в 21:47 ч.

Vanya Morou точно така, моят съпруг например още от Март преди маските да станат препоръчителни си носеше навсякъде маска и сега ваксинацията му е на 24ти и след втората доза вече ще си я махне
Аз си карам с маска също, защото изчаквам да се ваксинирам
А мама имаше ковид и въпреки това си носи маска също

Ваня М.
Ваня М.
10 юни, 2021 в 23:22 ч.

Milena Gerginova , това не пречи да сме отговорни, независимо къде живеем. Една птичка пролет не прави, но пък единичните добри примери могат да “заразяват” и останалите и малко по малко да настъпват добри промени и в нашата си България. Не може вечно да се търси оправдание, че в България е невъзможно, защото докато така говорим и мислим, нищо няма да се промени. Вярно, че управлението не става и не се спазват много законите, но все отнякъде трябва да се почне, ако искаме по-добър живот и за Бг. Ако всички мислим как да бъдем отговорни заради самите себе си и съвестта ни, ако всички мислим как да не хвърляме боклук отвън или да почистваме, ако виждаме такъв и т нат, то тогава никой не може да ни спре да се развиваме в положителна насока, дори и скапаното ни правителство.
Нека го правим заради себе си и да не се обезверяване , че сме в Бг и няма смисъл. Напротив, има смисъл и големите промени тръгват от малките промени ...

Milena Gerginova
Milena Gerginova
11 юни, 2021 в 00:21 ч.

Vanya Morou, някак много обобщен ми изглежда коментарът Ви. :)
Принципно съм напълно съгласна с всичко, което сте написала. Но само общо погледнато.
Самата аз никъде не към казала, че не трябва да сме отговорни или че няма смисъл да бъдем, понеже сме в България. Напротив.
Но е добре да бъдем реалисти. Към днешна дата нашето общество не е готово за такава степен на персонална отговорност, която предполага реалистична, обоснована и информирана преценка на съотношението полза-риск (в контекста на темата Covid-19). И адекватно поведение, съответстващо на тази преценка. За съжаление, изминалите месеци доказаха това.
И не мястото, където живеем, а обществото (хората), част от което сме всички ние, е част от проблема.

Да го правим заради себе си, казвате. Добре. Как Вие, една отговорна и дисциплинирана гражданка, влизайки в кварталния магазина без маска, ще повлияете на околните там? Как в настоящата ситуация Вашият пример може да окаже влияние на останалите наоколо - непознати хора, незнаещи, че сте ваксиниран и отговорен член на обществото?
Да, личният примир е важен - когато той може да бъде разбран и оценен. Но едва когато създадем не само колективен имунитет, но и колективна култура по отношение на вирусните епидемии, тогава ще можем да постигнем промени - малки големи и глобални.

Ваня М.
Ваня М.
11 юни, 2021 в 00:42 ч.

Milena Gerginova , за съжаление е така. Но мисълта ми беше, че ако сме отговорни като цяло към заобикаляшата ни среда, ще бъдем отговорни и къмконкретните ситуации. Просто някак си това ни е закожено в бг гени и кръвта много- много да не спазваме изисквания и закони. А не трябва да е така.
Извинявам се, ако е прозвучало лично, но не беше тази целта ми, просто споделям разочарование , че не трябва да е така. Да, аз също си го мисля дали този, който влиза без маска, има ваксина или не, затормозяващо е, много хора ще се възползват от отпадането на тези ограничения и единствено трябва да разчитаме на съвест.

Milena Gerginova
Milena Gerginova
11 юни, 2021 в 00:54 ч.

Vanya Morou, няма за какво са се извинявате. Разочарованието от неспазването на каквито и да е правила напълно го споделям. Както и идеята за добрия личен пример - неприложима, за съжаление, в конкретния случай, но безценна във всички останали. :)

Darina Ivanova
Darina Ivanova
11 юни, 2021 в 00:57 ч.

Ох, българските "тарикати" вече и без това масово ходят без маски, където минава номерът, а където не минава- с маски под носа.

Yakub Deliibryamov
Yakub Deliibryamov
11 юни, 2021 в 00:37 ч.

5 хилки 😏😀

Иво Георгиев
Иво Георгиев
10 юни, 2021 в 21:02 ч.

Докторе, няма морков, хубаво е човек да се надява, че има добра умисъл, но на тези просто не им дреме. Защото по принцип отричат проблема, защото няма кой да им търси отговорност после, и защото са заети да чегъртат. Поклон за свършената работа, бъдете здрав!


Още дискусии
Заглавие
Категория / Тема
Коментари